Coronavirus

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
waldo79
Berichten: 7627
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Coronavirus

Bericht door waldo79 »

Suus schreef: do 22 jul 2021, 18:17 Dit zou met terugwerkende kracht vanaf afgelopen maandag moeten ingaan.
Ik zie dat niet zo voor me, met terugwerkende kracht in werking laten gaan van een verzwarende maatregel.
Alargule

Re: Coronavirus

Bericht door Alargule »

Nou, alle mensen die afgelopen maandag een dagje in een hotel in Duitsland op doorreis naar Italië zaten, moeten nog even terugkomen om 14 dagen in quarantaine te gaan. Minus de sinds maandag verstreken dagen.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21340
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Coronavirus

Bericht door Meltrain »

ICE11 schreef: do 22 jul 2021, 19:49
Suus schreef: do 22 jul 2021, 18:17 Het heeft er alle schijn van dat Duitsland morgen Nederland uitroept tot hoogrisicoland. Voor verblijven langer dan 24 uur moet dan iedereen afkomstig uit Nederland die niet volledig gevaccineerd is in quarantaine. Dit zou met terugwerkende kracht vanaf afgelopen maandag moeten ingaan.
Zie: https://www.aachener-zeitung.de/nrw-reg ... d-61728379

En dit midden in vakantietijd. In ieder geval van harte bedankt aan de regering voor het overhaaste versoepelen. -0-
Duitsers die naar Nederland komen, hoeven niet in quarantaine, dus je kunt gewoon naar Zeeland komen. ;) Je moet er alleen wel blijven als je niet in quarantaine wilt en nog niet volledig gevaccineerd bent.
Aking schreef: do 22 jul 2021, 23:28 Heul veul! Al die kudtvikingen :roll:
Je bent zelf een viking!
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
ICE11
Berichten: 2832
Lid geworden op: ma 05 mei 2014, 23:57
Locatie: Aken

Re: Coronavirus

Bericht door ICE11 »

Meltrain schreef: vr 23 jul 2021, 09:05 Duitsers die naar Nederland komen, hoeven niet in quarantaine, dus je kunt gewoon naar Zeeland komen. ;) Je moet er alleen wel blijven als je niet in quarantaine wilt en nog niet volledig gevaccineerd bent.
Nu is het daar sowieso te druk met al die hollanders, ik kom pas weer als de NL-schoolvakanties afgelopen zijn! :p
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5818
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: Coronavirus

Bericht door isadora »

Tegen die tijd is heel NL zwart.
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50890
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Suus »

ICE11 schreef:
Meltrain schreef: vr 23 jul 2021, 09:05 Duitsers die naar Nederland komen, hoeven niet in quarantaine, dus je kunt gewoon naar Zeeland komen. ;) Je moet er alleen wel blijven als je niet in quarantaine wilt en nog niet volledig gevaccineerd bent.
Nu is het daar sowieso te druk met al die hollanders, ik kom pas weer als de NL-schoolvakanties afgelopen zijn! :p
Je houdt van Nederland maar niet als er Nederlanders zijn? Ok.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Tom024
OVNL-beheerder
Berichten: 3460
Lid geworden op: zo 22 feb 2015, 09:37

Re: Coronavirus

Bericht door Tom024 »

Frankrijk zonder Fransen is voor veel Nederlanders ook best een aantrekkelijk idee, toch? :D
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50890
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Suus »

Frankrijk zonder Franse spoorwegmaatschappij oké. Maar Frankrijk zonder Fransozen op terrasjes is toch wel saai hoor.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
ICE11
Berichten: 2832
Lid geworden op: ma 05 mei 2014, 23:57
Locatie: Aken

Re: Coronavirus

Bericht door ICE11 »

Suus schreef: vr 23 jul 2021, 10:19 Je houdt van Nederland maar niet als er Nederlanders zijn? Ok.
Dat niet, maar het is simpelweg te druk (waarom ik overigens ook niet daar naartoe ga als bij ons schoolvakanties zijn). ;)
PHS

Re: Coronavirus

Bericht door PHS »

-
Laatst gewijzigd door PHS op ma 18 dec 2023, 16:34, 1 keer totaal gewijzigd.
VIRM
Berichten: 7597
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Coronavirus

Bericht door VIRM »

Nederlanders hoor je vaak ook van een afstandje aankomen in het buitenland hoor. ;)
Beul van de blindegeleidelijn
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21340
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Coronavirus

Bericht door Meltrain »

Suus schreef: vr 23 jul 2021, 10:19
ICE11 schreef:
Meltrain schreef: vr 23 jul 2021, 09:05 Duitsers die naar Nederland komen, hoeven niet in quarantaine, dus je kunt gewoon naar Zeeland komen. ;) Je moet er alleen wel blijven als je niet in quarantaine wilt en nog niet volledig gevaccineerd bent.
Nu is het daar sowieso te druk met al die hollanders, ik kom pas weer als de NL-schoolvakanties afgelopen zijn! :p
Je houdt van Nederland maar niet als er Nederlanders zijn? Ok.
Nee, hij houdt niet van Hollanders. :p Zeeuwen, Friezen en Limburgers vindt hij wel aardig. :Y
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
DDietzen
Berichten: 1317
Lid geworden op: wo 09 aug 2017, 12:58

Re: Coronavirus

Bericht door DDietzen »

In Amsterdam zijn twee coronaboetes voor het niet dragen van een mondkapje in de metro verscheurd door de rechter. Reden: de daders hadden eerst een waarschuwing moeten krijgen, volgens de richtlijnen van de handhaving en de Rijksoverheid. Zonder waarschuwing vooraf is een coronaboete dus blijkbaar niet rechtsgeldig.

:|
PHS

Re: Coronavirus

Bericht door PHS »

-
Laatst gewijzigd door PHS op ma 18 dec 2023, 16:34, 1 keer totaal gewijzigd.
dennistd
Berichten: 5539
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Coronavirus

Bericht door dennistd »

Vraag me wel af of die waarschuwing ook persoonlijk door de BOA moet worden gedaan. Of is het genoeg als er regelmatig een omroepbericht wordt afgespeeld?
Jef400
Berichten: 5763
Lid geworden op: ma 06 jun 2011, 18:46

Re: Coronavirus

Bericht door Jef400 »

PHS schreef: zo 25 jul 2021, 16:36 Het zit iets anders. Ze waren strafbaar, maar de rechter heeft artikel 9a Sr toegepast (zie onder) en geen straf opgelegd. Ze zijn dus wel degelijk veroordeeld voor het niet dragen van het mondkapje. De reden dat de rechter artikel 9a Sr heeft toegepast is blijkbaar gelegen in het feit dat ze niet eerst zijn gewaarschuwd, terwijl het beleid is en op de website van de overheid staat dat pas na waarschuwing een boete wordt uitgedeeld.
artikel 9a Sr schreef:Indien de rechter dit raadzaam acht in verband met de geringe ernst van het feit, de persoonlijkheid van de dader of de omstandigheden waaronder het feit is begaan, dan wel die zich nadien hebben voorgedaan, kan hij in het vonnis bepalen dat geen straf of maatregel zal worden opgelegd.
Heeft de rechter dat gedaan of is dat jouw vermoeden? Staat er iets op rechtspraak.nl?
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
PHS

Re: Coronavirus

Bericht door PHS »

-
Laatst gewijzigd door PHS op ma 18 dec 2023, 16:34, 1 keer totaal gewijzigd.
Bemined
Berichten: 5922
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: Coronavirus

Bericht door Bemined »

dennistd schreef: zo 25 jul 2021, 20:46 Vraag me wel af of die waarschuwing ook persoonlijk door de BOA moet worden gedaan. Of is het genoeg als er regelmatig een omroepbericht wordt afgespeeld?
Als je op deze website de link onder "een boete krijgen" volgt staat er:
Krijgt u een waarschuwing van de politie of een BOA? En past u uw gedrag niet aan? Dan kunt u een boete krijgen van € 95.
Dus dat klinkt inderdaad dat je pas een boete kan krijgen als een agent of BOA je sommeert het mondkapje op te doen en je dat weigert. In feite kun je het mondkapje dus pas opdoen als je een BOA tegenkomt en hoewel je in overtreding bent, kun je daarvoor geen boete krijgen. Echt weer typisch Nederlands dit -0-
Jef400
Berichten: 5763
Lid geworden op: ma 06 jun 2011, 18:46

Re: Coronavirus

Bericht door Jef400 »

Ah oké, en wat is de relatie met je artikel uit het wetboek van strafrecht? Was die wet hier überhaupt wel van toepassing? Mij dunkt van niet namelijk.
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
PHS

Re: Coronavirus

Bericht door PHS »

-
Laatst gewijzigd door PHS op ma 18 dec 2023, 16:34, 1 keer totaal gewijzigd.
Tom024
OVNL-beheerder
Berichten: 3460
Lid geworden op: zo 22 feb 2015, 09:37

Re: Coronavirus

Bericht door Tom024 »

Het hele gebeuren rond het vliegtuig met Olympische sporters en crew wordt toch ook steeds gekker.

De crew blijkt voor vertrek niet getest te zijn (dat is ook niet verplicht, enkel bij terugkomst in Nederland), hoewel ze al ruim een jaar voorzichtig zijn geven verschillende sporters voor vertrek op Schiphol nog interviews aan bv. Joris Linssen. Sporters en andere passagiers zaten door elkaar op de vlucht.

Zes van de zeven bekende Nederlandae positief getesten zaten op deze vlucht. Je zal door zoveel onzorgvuldigheid maar een toernooi missen waar je jarenlang naar toe hebt gewerkt...
https://www.ad.nl/dossier-olympische-sp ... haring_web
Gebruikersavatar
ICE11
Berichten: 2832
Lid geworden op: ma 05 mei 2014, 23:57
Locatie: Aken

Re: Coronavirus

Bericht door ICE11 »

Volgens diverse persberichten heeft minister Spahn plannen voor een testplicht voor iedereen, die vanuit het buitenland naar Duitsland terugkeert, onafhankelijk of men uit een risicogebied komt of niet en er is ook geen sprake meer van uitzonderingen voor gevaccineerden:

https://www.n-tv.de/panorama/Spahn-will ... 06111.html

Vooral het laatstgenoemde vind ik dan toch best opmerkelijk, want in de laatste dagen is er een discussie begonnen om bepaalde dingen, bij voorbeeld restaurant, bioscoop of stadion, alleen maar nog voor gevaccineerden toegankelijk te maken omdat deze "geen gevaar voor de maatschappij meer zijn" maar als ze de grens oversteken zijn ze het dan toch!?
en-es
Berichten: 4448
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Coronavirus

Bericht door en-es »

Een maatschappij waar de niet-gevaccineerden buitenspel staan?
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10531
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Coronavirus

Bericht door trolly »

Goed plan.
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50890
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Suus »

Ik vind dat een ethisch heel lastig dilemma. Sommige mensen hebben helaas op basis van berichtgeving op Facebook besloten zich niet te laten vaccineren. Helaas had ik tijdens mijn eerste prik ook iemand in de wachtruimte zitten die al moest plaatsnemen op de stoelen voor de observatie van 30 minuten en ook nog naar de EHBO werd afgevoerd tijdens mijn wachtperiode. Als dat de eerste prik was, gaat zo iemand echt niet meer de tweede prik halen :X
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 62 gasten