Coronavirus

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
en-es
Berichten: 4448
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Coronavirus

Bericht door en-es »

Duidelijk, winkeliers mogen dat dus bepalen. Goed om te weten bij een volgende bezoek. En ik maar braaf mijn mondkapje opzetten. :shock:
PHS

Re: Coronavirus

Bericht door PHS »

-
Laatst gewijzigd door PHS op ma 18 dec 2023, 15:40, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13175
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Coronavirus

Bericht door Z2N »

ICE11 schreef: za 16 apr 2022, 19:27
Z2N schreef: za 16 apr 2022, 14:14 Long Covid als een state of mind, dat verklaart natuurlijk de littekenvorming op mijn longspieren. (A)
Daarom staat daar ja ook vaak en niet altijd.... :Y
Iets minder laconiek omgaan met de gevolgen van een pandemie zou je wel sieren. :|
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Gebruikersavatar
TffpaA
Berichten: 3143
Lid geworden op: ma 10 jan 2022, 16:37

Re: Coronavirus

Bericht door TffpaA »

Ik krijg van ICE11 niet de indruk dat hij zich laconiek opstelt ten aanzien van de gevolgen van de pandemie. Hij richt zijn verontwaardiging alleen op de verkeerde zaken.
🗣
Gebruikersavatar
ICE11
Berichten: 2832
Lid geworden op: ma 05 mei 2014, 23:57
Locatie: Aken

Re: Coronavirus

Bericht door ICE11 »

Wat nu een "verkeerde zaak" is en wat niet, dat moet iedereen voor zichzelf beslissen. Waar ik in ieder geval mijn verontwaardiging op richt is het feit, dat rondom corona volgens mij veel te veel dingen gebeuren, welke niets meer met gezonde verstand te doen hebben (en dat betreft zowel diegene, die het virus (soms te) serieus nemen, als ook diegene die het volledig verloochenen).
Dennenboom
Berichten: 1675
Lid geworden op: ma 30 jan 2012, 21:23

Re: Coronavirus

Bericht door Dennenboom »

Ook in de USA is het niet meer verplicht een mondkapje in het OV te dragen. Komt door een uitspraak van een rechter.
https://thehill.com/news/3272480-multip ... uirements/
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5818
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: Coronavirus

Bericht door isadora »

Waar zijn die tijden gebleven, toen we nog als één verbonden familie op onze balkonnetjes, uit dank voor hun grote inzet, de zorgmedewerkers toe zongen?
Een groot deel van de zorgmedewerkers met long covid, die langdurige klachten hebben overgehouden aan een besmetting in de eerste golf, is inmiddels ontslag aangezegd door hun werkgever.
Bron: NOS
https://nos.nl/artikel/2426072-fnv-hond ... -ontslagen
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Gebruikersavatar
ICE11
Berichten: 2832
Lid geworden op: ma 05 mei 2014, 23:57
Locatie: Aken

Re: Coronavirus

Bericht door ICE11 »

Terwijl mijn landgenoten vanwege de oorlog in Ukraine vooral tarwe en zonnebloemolie hamsteren, heeft Karl Lauterbach een andere favoriet: Hij koopt steeds meer en nog meer vaccinatiedoses. Sinds hij minister van volksgezondheid is zijn de uitgaven voor vaccins bijna verdubbeld, terwijl in de komende twee maanden maar liefst elf miljoenen doses hun vervaldatum bereiken. Momenteel heeft de Duitse regering in totaal 677,4 miljoenen doses besteld of door een contract een optie genomen. Dus minstens acht prikken voor iedere inwoner van dit land..... :shock:

https://www.welt.de/politik/deutschland ... dosen.html
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13175
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Coronavirus

Bericht door Z2N »

Better safe than sorry, liever extra doses op voorraad hebben dan straks niet kunnen vaccineren als dat nodig blijkt omdat je te krenterig was en dus de hele economie weer dicht gooien.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
DDietzen
Berichten: 1317
Lid geworden op: wo 09 aug 2017, 12:58

Re: Coronavirus

Bericht door DDietzen »

Ik zou toch liever al die vaccins gebruiken om de abominabele vaccinatiegraad in de derde wereld op te krikken zodat er minder kans is op nieuwe (schadelijker? dodelijker? immune? besmettelijker?) varianten. Veel beter dan alsmaar vaccins blijven oppotten voor de eigen inwoners die vrijwel allemaal (althans, voor wat betreft degenen die zich met zo'n extra vaccin zouden laten inenten) al één of meerdere doses achter de kiezen hebben en voor wie de toegevoegde bescherming dus maar beperkt is ten opzichte van een eerste prik... :s

Met andere woorden: een kortzichtige en egocentrische strategie, naar mijn mening, waar overigens wel meer landen in de westerse wereld zich schuldig aan maken. Niet eens zozeer egoïstisch, want uiteindelijk heb je ook je eigen bevolking ermee als een nieuwe variant opduikt.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13175
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Coronavirus

Bericht door Z2N »

Dat probleem is ondertussen verholpen, Covax neemt ook geen nieuwe donaties meer aan (nu.nl).
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Gebruikersavatar
ICE11
Berichten: 2832
Lid geworden op: ma 05 mei 2014, 23:57
Locatie: Aken

Re: Coronavirus

Bericht door ICE11 »

Blijkbaar heeft minister Lauterbach vanwege zijn shoppingtour financiele problemen, in ieder geval wil zijn ministerie nu niets meer van de geplande modernisering van het RKI weten, ondanks dat al door de vorige regering besloten was. Onder andere gaat het om digitalisering en een verbeterde verzameling van data over de volksgezondheid, want wat dat betreft staat het RKI al sinds begin van de pandemie in de kritiek: https://www.focus.de/gesundheit/coronav ... 01440.html
Gebruikersavatar
TffpaA
Berichten: 3143
Lid geworden op: ma 10 jan 2022, 16:37

Re: Coronavirus

Bericht door TffpaA »

ICE11 versus Herr Lauterbach, episode 23.
🗣
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8835
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door ArrivaBas »

Ik zie het probleem niet waarom het zo verwerpelijk is dat Lauterbach deze modernisering op de lange baan schuift. Het RKI was er digitaal gezien veel eerder bij met een goed werkend dashboard, waarin zowel landelijke als regionale cijfers makkelijk inzichtelijk waren, dan ons eigen ministerie en het RIVM. In de eerste golf moesten we in Nederland wat dat betreft leunen op particuliere initiatieven.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13175
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Coronavirus

Bericht door Z2N »

En het is ook niet zo alsof digitaliseringsproblemen de schuld zijn van Karl Lautenbach, anders zou het niet letterlijk heel Duitsland betreffen. (A)
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Gebruikersavatar
ICE11
Berichten: 2832
Lid geworden op: ma 05 mei 2014, 23:57
Locatie: Aken

Re: Coronavirus

Bericht door ICE11 »

TffpaA schreef: zo 24 apr 2022, 14:55 ICE11 versus Herr Lauterbach, episode 23.
Heb je echt geteld...? _O-
Het onbegrijpelijke is toch dat de politici eerst luidkeels klagen en de noodzaak van verbetering in de gegevensverwerking van het RKI zien, maar de verbeteringen vervolgens niet willen financieren. Maar goed, politici......
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8835
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door ArrivaBas »

Ook de Duitse overheid heeft ondanks haar welbekende zuinigheid niet geld als water. Gegeven de oorlog in Oekraïne snap ik dat de federale regering extra geld wil steken in defensie. Het geld dat daarvoor nodig is moet uit de lengte of breedte komen. Dan is het logisch dat er wordt beknibbeld op zaken die een lagere prioriteit hebben, zoals de modernisering van de digitale systemen van het RKI.

In Nederland zien we eenzelfde beeld als er ergens een noodsituatie ontstaat waar keihard geld voor nodig is (zoals recent de accijnsverlaging op brandstof). Zaken met minder prioriteit moeten dan even wachten op de benodigde investering totdat er weer ruimte in de begroting is.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13175
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Coronavirus

Bericht door Z2N »

ICE11 schreef: zo 24 apr 2022, 19:35 Het onbegrijpelijke is toch dat de politici eerst luidkeels klagen en de noodzaak van verbetering in de gegevensverwerking van het RKI zien, maar de verbeteringen vervolgens niet willen financieren. Maar goed, politici......
Dat is toch begrijpelijk? De pandemie lijkt op zn retour, dan is investeren in een departement dat het nu rustiger krijgt een minder grote noodzaak. Bovendien zijn er nu crises te over, die meer voorrang krijgen. Aan Lauterbach ligt dat dan niet.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10531
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Coronavirus

Bericht door trolly »

Lauterbach had Poetin toch gedwongen Oekraine binnen te vallen? Of ga je nou beweren dat dat óók al niet klopt?
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Gebruikersavatar
ICE11
Berichten: 2832
Lid geworden op: ma 05 mei 2014, 23:57
Locatie: Aken

Re: Coronavirus

Bericht door ICE11 »

Het is dan toch ook niet zo, dat de overheid aan de crisis goed verdiend, immers stijgen met de prijzen ook de inkomsten uit daarmee verbonden belastingen (bij voorbeeld maken belastingen ongeveer de helft van de brandstofprijs uit). Maar dat is dan meer iets voor de topics over wegverkeer of over politiek.....
Gebruikersavatar
TffpaA
Berichten: 3143
Lid geworden op: ma 10 jan 2022, 16:37

Re: Coronavirus

Bericht door TffpaA »

Zeker. De overheid heeft er enorme baat bij de prijzen zoveel mogelijk te laten stijgen, want dat betekent meer belastinginkomsten.

Die overheid toch.
🗣
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13175
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Coronavirus

Bericht door Z2N »

Altijd leuk, de logica van 'ons' RIVM. Vanwege mijn roerige Corona-geschiedenis zit ik in het vaccinatieonderzoek, dat door bloedtesten en regelmatig testen kijkt naar de effectiviteit van de vaccinaties. Deel daarvan is het regelmatig testen, maar nu het testbeleid veranderd is testen mensen natuurlijk minder vaak. Ik kreeg dan ook net een boeiende mail: "[We] willen we de corona-infecties goed blijven monitoren. Daarom ontvangt u binnen 4 weken een aantal zelftesten, die u kunt gebruiken als u klachten heeft.".

Ik vraag mij oprecht af hoeveel mensen die letterlijk vrijwillig hun bloed aan het RIVM geven voor Coronaonderzoek niet de moeite zouden nemen om zelf te testen, maar ik kan extra zelftesten op kosten van de Rijksoverheid altijd waarderen. :)
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6464
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Daantje »

Ik heb ook meegedaan aan een onderzoek toen ik moest testen na een positief contact maar geen klachten had. Toen kreeg ik ook zelftesten voor thuis en werd me een paar keer herinnert dat ik die echt moest doen thuis.
Gebruikersavatar
ICE11
Berichten: 2832
Lid geworden op: ma 05 mei 2014, 23:57
Locatie: Aken

Re: Coronavirus

Bericht door ICE11 »

German Angst is going on..... De inreisregels (3G) worden nog tot minstens eind mei verlengd. :roll:
dennistd
Berichten: 5539
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Coronavirus

Bericht door dennistd »

Niks van gemerkt, wist niet eens dat ze er nog waren
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 31 gasten