Coronavirus

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Jef400
Berichten: 5763
Lid geworden op: ma 06 jun 2011, 18:46

Re: Coronavirus

Bericht door Jef400 »

Zelf denk ik totdat ik 7 juli mijn tweede prik krijg en in de twee weken daarna beschermt ben. Daarbuiten is het afhankelijk van hoe druk het ergens is. Al behoeft het geen betoog dat ik dat ding het liefste niet op mijn snuiter heb.
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Coronavirus

Bericht door Ardan »

Voor de verplichting was het bij mij ook afhankelijk van de drukte, als er een groep op een kluitje staat doe ik hem wel op.
Hoe worden de regels trouwens op de stations, wordt het weer zoals voor de verplichting? Dus alleen verplicht IN een voertuig, maar niet op de stations?

Ik zou eigenlijk ook wel er naar toe willen dat het in de trein ook niet verplicht is zolang je op je plaats zit, een beetje zoals nu in de horeca. Maar wat doe je dan in de bus, wat doe je dan als er toch iemand naast je komt zitten, en zo. Ik snap dus wel dat die verplichting nog blijft.
Ik doe ook maar wat
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Coronavirus

Bericht door Hainje »

Als ik Rutte goed heb begrepen dan verandert er in het OV helemaal niets in vergelijking met nu. Dus ook mondkapje dragen op de stations.
🍉
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Suus »

Tom024 schreef:Als het mondkapje vanaf eind komende week niet meer verplicht is in o.a. winkels, doen jullie ze dan ook meteen niet meer op, of blijf je voorlopig nog een kapje opzetten?
Ik ga tot half augustus helemaal niets aan mijn mondkapjesgedrag veranderen. De overheid is weer veel te snel met deze maatregel, nog niet de helft van de volwassen is gevaccineerd.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Jef400
Berichten: 5763
Lid geworden op: ma 06 jun 2011, 18:46

Re: Coronavirus

Bericht door Jef400 »

Als je volledig gevaccinneerd bedoelt geef ik je gelijk, als je half gevaccineerd bedoelt niet. Daar zijn we afgelopen week over de helft geschoten. Overigens duren die versoepelingen nog een week vooruit. Er vanuit gaande dat er met 200.000 prikken per dag er 100.000 één tweede prik zijn, en het coronadashboard het 13 juni over 4.450.884 volledig gevaccineerden had zitten we dan op 26 juni rond de 5.700.000. Als het niet meer is door die spurt van afgelopen week. Nog los van de immune mensen, en de mensen die half gevaccineerd zijn waar ook een gedeeltelijk effect vanuit gaat.
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Daniel »

Hainje schreef: za 19 jun 2021, 12:11 Als ik Rutte goed heb begrepen dan verandert er in het OV helemaal niets in vergelijking met nu. Dus ook mondkapje dragen op de stations.
Het mondkapje op stations is geen onderdeel van het OV-protocol, maar werd pas verplicht toen het in alle publieke ruimtes verplicht werd.
Mondkapjes blijven ook alleen verplicht waar je geen anderhalve meter afstand kunt houden en hoewel dat in de praktijk lang niet altijd gebeurt geldt die regel voor stations gewoon. Alleen de voertuigen zijn daarop de uitzondering.

Overigens is de verplichting er formeel ook op bus- en tramhaltes, daar heb ik al helemaal zelden iemand er zich aan zien houden.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Suus »

Jef400 schreef:Als je volledig gevaccinneerd bedoelt geef ik je gelijk, als je half gevaccineerd bedoelt niet. Daar zijn we afgelopen week over de helft geschoten. Overigens duren die versoepelingen nog een week vooruit. Er vanuit gaande dat er met 200.000 prikken per dag er 100.000 één tweede prik zijn, en het coronadashboard het 13 juni over 4.450.884 volledig gevaccineerden had zitten we dan op 26 juni rond de 5.700.000. Als het niet meer is door die spurt van afgelopen week. Nog los van de immune mensen, en de mensen die half gevaccineerd zijn waar ook een gedeeltelijk effect vanuit gaat.
Een prik van Pfizer werkt nog slechter tegen de Delta-variant dan één prik AstraZeneca. Vanwege de Delta-variant gaat Lissabon weer in lockdown. Nederland: we stoppen zo goed als met het OMT. Zomer 2020 all over again.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
PHS

Re: Coronavirus

Bericht door PHS »

-
Laatst gewijzigd door PHS op ma 18 dec 2023, 16:38, 1 keer totaal gewijzigd.
Jef400
Berichten: 5763
Lid geworden op: ma 06 jun 2011, 18:46

Re: Coronavirus

Bericht door Jef400 »

Voor een weekendje ja Suus.

Hebben deze discussie al vaker gevoerd. Jij schiet overal in de paniekmodus, ik zie het lichter in. We zullen toch niet tot elkaar komen.
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Coronavirus

Bericht door Suus »

Ik accepteer niet dat de overheid moedwillig mensen ziek laat worden of dood laat gaan als dat met twee maanden langer de maatregelen volhouden te voorkomen is. Dat je dat wel accepteert zegt meer over jou dan over mij, met je “panikeren”.

En PHS: 26 juni is niet eind augustus. Leer eens een kalender lezen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Jef400
Berichten: 5763
Lid geworden op: ma 06 jun 2011, 18:46

Re: Coronavirus

Bericht door Jef400 »

Als ik kijk naar de ontwikkelingen in de UK, en je zware woorden hier kan ik je met weinig anders betitelen.
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
PHS

Re: Coronavirus

Bericht door PHS »

-
Laatst gewijzigd door PHS op ma 18 dec 2023, 16:38, 1 keer totaal gewijzigd.
Alargule

Re: Coronavirus

Bericht door Alargule »

Suus schreef: za 19 jun 2021, 12:50Een prik van Pfizer werkt nog slechter tegen de Delta-variant dan één prik AstraZeneca.
Ik lees toch andere dingen.

Ik denk dat we voorlopig nog niet klaar zijn met dit virus, en heb ook zo mijn reserveringen bij de snelheid waarmee men nu afbouwt. Tegelijkertijd verwacht ik dat de vaccinatiegraad een groot verschil kan maken, namelijk tussen de situatie vorig jaar, waarin strenge maatregelen nodig waren om het virus nog een beetje onder controle te houden, en een situatie die hopelijk meer op die tijdens een zware griepgolf lijkt.

Dat daarbij dan extra maatregelen zullen worden toegepast zoals een mondkapjesplicht op openbare locaties, advies om zoveel mogelijk thuis te werken, invoeren van quota voor horeca en beperking van de groepsgrootte: soit. Maar hopelijk is zelfs dat niet nodig.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Suus »

Een enkele dosis Pfizer beschermt slechts voor 33% tegen de Delta-variant. Twee weken na de tweede prik schiet de bescherming wel door het dak. https://www.webmd.com/vaccines/covid-19 ... at-to-know
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Jef400
Berichten: 5763
Lid geworden op: ma 06 jun 2011, 18:46

Re: Coronavirus

Bericht door Jef400 »

Kijk waar je ook mee zit natuurlijk. Is het sociaaleconomische aspect van maatregelen. Je praat over een grootdeel flexwerk wat je niet in de werkloosheidscijfers terugziet maar bij een jongeren die aan het studeren toch hun enige vorm van inkomen is. Je praat over een deel missende sociale ontwikkeling. Je praat over onderwijskwaliteit wat minder is omdat bepaalde didactische vaardigheden niet uit kunnen worden gevoerd. Je zal daar toch samen met de ziekte een afweging in moeten maken. En nu is er blijkbaar ruimte gezien (temeer omdat de scholen over enkele weken weer dicht gaan in verband met de zomervakantie) en zal je die ruimte ook moeten geven. Daarnaast zijn de omstandigheden al heel anders dan vorig jaar. Zoals in de bron die jij al aangeeft Alargule. Praatje toch alweer over hele andere omstandigheden. Daarom weiger ik ook mee te gaan in de paniekmodus. Zelfs de UK zit omgerekend naar de Nederlandse bevolking niet eens op 3.000 besmettingen per dag. Het moment dat in Nederland ongeveer de vlag uitging omdat de ziekenhuizen leeg begonnen te stromen. Komen per week een krappe miljoen volledig gevaccineerden bij. Moet je dan voor paniekvoetbal weer een hele zomer verpesten en mensen opsluiten? Denk het zelf niet.
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
Alargule

Re: Coronavirus

Bericht door Alargule »

Suus schreef: za 19 jun 2021, 13:08 Een enkele dosis Pfizer beschermt slechts voor 33% tegen de Delta-variant. Twee weken na de tweede prik schiet de bescherming wel door het dak. https://www.webmd.com/vaccines/covid-19 ... at-to-know
Maar dan moet ik hier toch wel een beetje meegaan met Jef400: wat is dan de reden voor de paniek? Uiteindelijk is het voor iedereen die met Pfizer of Moderna wordt gevaccineerd de bedoeling dat er twee prikken worden gezet. Richt je daar dan op, in plaats van op de laagste statistiek.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Coronavirus

Bericht door Suus »

Omdat 26 juni net de helft een week een prik in hun bovenarm heeft, terwijl het nog diep in augustus gaat duren voordat 50% van de bevolking wel acceptabele bescherming tegen het virus heeft. Waarom zou je last minute mensen nog het risico laten lopen ziek te worden of dood te gaan aan een virus als je met een simpele maatregel als mondkapjes nog even anderhalve maand langer vol te houden dit kan voorkomen?

Jef400 heeft geen inlevingsvermogen. Hij denkt vanuit zijn eigen vaccinatie. Hij is geprikt, hij is klaar. Bah.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Jef400
Berichten: 5763
Lid geworden op: ma 06 jun 2011, 18:46

Re: Coronavirus

Bericht door Jef400 »

Grappig dat jij dat mij verwijt Suus _O-

Maar goed, ik kan het je niet eens verwijten. Dat je niet in de gezegende positie bent een keerzijde van maatregelen te zien. Overigens verwacht ik ook dat je per ommegaande stopt met treinritten, tramreizen en autoritten. Sterven mensen ook door. Dat laatste duizenden mensen per jaar.
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Suus »

Jij ziet geen keerzijde aan de maatregelen, ik wel? Ik vind het fijn voor mensen dat ze weer wat mogen, maar door nu te doen alsof we klaar zijn verdwijnt het idee dat er echt nog wat aan de hand is ook uit het achterhoofd. Terwijl er nog steeds mensen langdurig ziek worden en dood gaan. Twee maanden is echt niets op een mensenleven.

Door er een hyperbool van te maken dat al mijn acties duizenden doden veroorzaken is al helemaal een kromme vergelijking, van een HBO Rechten-student verwacht ik een betere argumentatie.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
IC140
Berichten: 564
Lid geworden op: do 28 mar 2013, 10:46
Locatie: Amsterdam

Re: Coronavirus

Bericht door IC140 »

Nog een bron: een uitgebreid vergelijkend warenonderzoek in UK:

https://www.theguardian.com/world/2021/ ... e-vaccines

Effectiviteit symptomatische besmetting deltavariant:
1 prik:
AstraZeneca 30%
Pfizer 36%
2 prikken:
AstraZeneca 60-67%
Pfizer 79-88%

Effectiviteit tegen ziekenhuisopnames Deltavariant:
1 prik:
AstraZeneca 71%
Pfizer 94%
2 prikken:
AstraZeneca 92%
Pfizer 96%

Over de hele linie doet Pfizer het beter tegen de deltavariant. Het verschil in ziekenhuisopnames na 1 prik is in mijn ogen nog het meest schokkend.
Jef400
Berichten: 5763
Lid geworden op: ma 06 jun 2011, 18:46

Re: Coronavirus

Bericht door Jef400 »

Wacht nog steeds op de argumenten waarom je in paniek zit. Behalve de vaccinatiegraad. Overigens is het een hyperbool om aan te geven dat alles wat je doet doden op zal leveren. Is het sporten, is het autorijden, is het wat anders. Maar dat verwijt je de ander wel en die is egoïstisch, kan niet lezen of moet beter leren argumenteren. Denk dat het echt bij jou ligt nu Suus. Ik ben best in voor een discussie. Maar als verwijten en angst de enige drijfveren zijn heb ik er vrij weinig aan. Ik ga zo even lekker een stuk wandelen. Minimaal 5 kilometer per dag is best lekker voor je lijf. Zoals jij ook al aantoont met je stationswandelingen.
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
jelmerrr
Berichten: 1809
Lid geworden op: za 16 jan 2016, 17:21

Re: Coronavirus

Bericht door jelmerrr »

Ardan schreef: za 19 jun 2021, 12:09 Voor de verplichting was het bij mij ook afhankelijk van de drukte, als er een groep op een kluitje staat doe ik hem wel op.
Hoe worden de regels trouwens op de stations, wordt het weer zoals voor de verplichting? Dus alleen verplicht IN een voertuig, maar niet op de stations?

Ik zou eigenlijk ook wel er naar toe willen dat het in de trein ook niet verplicht is zolang je op je plaats zit, een beetje zoals nu in de horeca. Maar wat doe je dan in de bus, wat doe je dan als er toch iemand naast je komt zitten, en zo. Ik snap dus wel dat die verplichting nog blijft.

In de bus heb ik het altijd rustig gehad. Volgens mij zijn de treinen nu druk gezien de achterblijvers.
Laatst gewijzigd door jelmerrr op za 19 jun 2021, 13:41, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Suus »

Jef400 schreef:Wacht nog steeds op de argumenten waarom je in paniek zit. Behalve de vaccinatiegraad. Overigens is het een hyperbool om aan te geven dat alles wat je doet doden op zal leveren. Is het sporten, is het autorijden, is het wat anders. Maar dat verwijt je de ander wel en die is egoïstisch, kan niet lezen of moet beter leren argumenteren. Denk dat het echt bij jou ligt nu Suus. Ik ben best in voor een discussie. Maar als verwijten en angst de enige drijfveren zijn heb ik er vrij weinig aan. Ik ga zo even lekker een stuk wandelen. Minimaal 5 kilometer per dag is best lekker voor je lijf. Zoals jij ook al aantoont met je stationswandelingen.
Jij verwijt mij dat ik bang ben, terwijl ik uitleg waarom. Jij legt niet uit waarom ik dat niet moet zijn, behalve dat ik onrealistisch bang ben en duizenden dozen veroorzaak. Het is echt ongehoord.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Jef400
Berichten: 5763
Lid geworden op: ma 06 jun 2011, 18:46

Re: Coronavirus

Bericht door Jef400 »

Komen dus echt niet verder. Ik zet je even lekker op de negeerlijst Suus. Alleen maar beter voor de sfeer hier op het forum.
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13109
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Coronavirus

Bericht door Z2N »

jelmerrr schreef: za 19 jun 2021, 13:31 In de bus he ik het altijd rustig gehad. Volgens mij zijn de treinen nu druk gezien de acjterblijvers.
De drukte in de bus is natuurlijk niet overal hetzelfde, hier in Zeist zijn de gelede bussen naar het centrum van Utrecht echt geen overbodige luxe meer. Het busverkeer naar De Uithof loopt nog wel achter, maar aangezien de Universiteiten en hogescholen tot dusver achtergebleven zijn bij de versoepelingen is dat ook niet heel verrassend.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 42 gasten