Coronavirus

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
en-es
Berichten: 4413
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Coronavirus

Bericht door en-es »

Die lokatie in Amersfoort is ook handig voor mij maar ik krijg hem nooit aangeboden. Wel plekken in de middle of nowhere. _O-
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6458
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Daantje »

Ik ging toen bellen omdat het me niet lukte via de prik voor de zorg site maar de eerste keer kreeg ik te horen dat ze me vandaag niet meer te woord konden staan en werd de verbinding verbroken en de keer erna heb ik het na twintig minuten in de wacht maar opgegeven.
en-es
Berichten: 4413
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Coronavirus

Bericht door en-es »

Bellen doe ik liever niet. Of het duurt lang of de verbinding wordt verbroken.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Coronavirus

Bericht door Hainje »

Suus schreef: zo 16 okt 2022, 12:37 Zodra je je postcode invoert worden er drie opties voor je gereserveerd
Maar waarom zijn die dan bijna nooit in je eigen woonplaats? Als ik een afspraak probeerde te maken dan moest ik standaard naar Waalwijk, Breda of Boxtel en hééél incidenteel in Tilburg. En dat hoorde ik van heel veel mensen om me heen (in de supermarkt). Dat is gewoon het heikele punt, want de site zelf werkt naar mijn mening verder prima. Uiteindelijk heb ik allebei de prikken gehaald in Tilburg door te bellen en met mam mee te gaan, niet door een afspraak te maken via de site.
🍉
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Suus »

Dan zitten die slots in de winkelwagen van iemand anders of ze zijn al bezet.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Coronavirus

Bericht door Hainje »

Ja bezet door mensen uit Boxtel, Breda en Waalwijk zeker. :')
🍉
Durashift
Berichten: 5633
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Coronavirus

Bericht door Durashift »

^^ zal er misschien een Google maps applicatie tussen zitten welke, hemelsbreed, voor de inlogger bedenkt welke locaties het dichtsbij de ingevoerde postcode op de meest korte tijdstermijn beschikbaar zijn? Als je aan de randen van Tilburg woont kan een locatie in zuidelijk Waalwijk of oostelijk Breda wellicht dichterbij zijn, volgens de priksite / algoritme?
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Coronavirus

Bericht door Hainje »

Dat valt tegen. Mijn moeder woont hemelsbreed een kilometertje van het Willem 2 Stadion af, waar in Tilburg geprikt werd/wordt. Zij moest ook naar Boxtel/Breda/Waalwijk. Ook pas na bellen kon ze bij haar 'om de hoek' terecht.
🍉
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Daniel »

Suus schreef: zo 16 okt 2022, 13:18 Dan zitten die slots in de winkelwagen van iemand anders of ze zijn al bezet.
Als ze in de winkelwagen van iemand anders zitten zouden ze bij later opnieuw proberen weer beschikbaar moeten komen. Maar dat was ook niet zo.
Maar m'n opmerking bedoelde ik meer als ik dat je altijd een willekeurig tijdstip krijgt. Dat winkelwagenprincipe zou ook prima moeten werken als je een voorkeur voor ochtend, middag of avond kon aangeven. Nu kan je de tijd alleen met de postcode beïnvloeden.

Uiteindelijk heb ik nu voor vier prikken al drie locaties in de provincie gehad (Utrecht, Houten en Zeist). Wel beide boosters op de dag dat de uitnodiging binnen kwam.
En slots vol? Daar was gister in Zeist niks van te merken. Sterker nog: de prikker zat al op me te wachten toen ik nog naar de stoel moest lopen. Scheelt natuurlijk wel dat alleen 40- Pfizer krijgt en die zijn nu alleen nog in voorrangsgroepen aan de beurt, maar voor Moderna was de rij zelfs nog korter.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
diederickx
Berichten: 1630
Lid geworden op: vr 02 sep 2016, 22:59

Re: Coronavirus

Bericht door diederickx »

Voor de priklocatie bij mij in de wijk lukte het nooit om een afspraak te maken, behalve op zaterdag. Op de door mij gekozen zaterdag waren ze dicht - fout gecodeerd in het afsprakensysteem - en toen bleek dat ze daar zonder afspraak werken, dus feitelijk met vrije inloop. Maar daar kom je pas achter als je voor de deur staat.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Coronavirus

Bericht door fogeltje »

Hainje schreef: zo 16 okt 2022, 13:11 Maar waarom zijn die dan bijna nooit in je eigen woonplaats?
Heb je aangegeven over eigen vervoer te beschikken? Iemand zei vorig jaar ooit als je daar nee invult dat je dan grotere kans hebt om in je eigen woonplaats terecht tekunnen.
"Een touringcar is geen bus"
en-es
Berichten: 4413
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Coronavirus

Bericht door en-es »

Dat is niet mijn ervaring. Vaak wordt je dan verwezen naar een telefoonnummer. En daar begint het riedeltje van voor af aan.
en-es
Berichten: 4413
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Coronavirus

Bericht door en-es »

Het is me gelukt om a.s. zaterdag in Amersfoort te laten prikken. Ik kreeg voor die dag online drie voorstellen: Amersfoort, Bussum of Voorthuizen.
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6458
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Daantje »

Ik kreeg vandaag de brief van de huisarts voor de corona vaccinatie maar ik zit eigenlijk op die voor de griepprik te wachten.
PHS

Re: Coronavirus

Bericht door PHS »

-
Laatst gewijzigd door PHS op ma 18 dec 2023, 15:34, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21269
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Coronavirus

Bericht door Meltrain »

Herfstgolf corona lijkt alweer op retour, aantal besmettingen daalt met 22 procent
Anders dan in de vorige twee jaren lijkt een echte herfstgolf van het coronavirus dit jaar uit te blijven, voorlopig althans. Het aantal besmettingen laat na een korte opleving na de zomer weer een dalende trend zien. Ook in verpleeghuizen neemt het aantal geïnfecteerden af.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Suus »

Is dat zo? Er wordt amper officieel getest, dus hoe weten ze dit?
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6458
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Daantje »

Ze meten ook deeltjes in het riool, toch?
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10510
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Coronavirus

Bericht door trolly »

Ervan uitgaand dat het aantal testen min of meer stabiel is —ook al is het laag — moet er een mooie curve in de uitslagen zitten. Misschien minder representatief, maar een prima indicatie. En daarnaast wordt zoals Daantje zegt ook de viruslast in het rioolwater gemonitord. Dat is niet afhankelijk van testbereidheid of thuistest.
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
PHS

Re: Coronavirus

Bericht door PHS »

-
Laatst gewijzigd door PHS op ma 18 dec 2023, 15:34, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21269
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Coronavirus

Bericht door Meltrain »

Dat duurde dus minder dan een uur. ;)
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Daniel »

In de provincie Utrecht zijn er enkele priklocaties met vrije inloop voor een herhaalprik, dus je hoeft ook niet persé te wachten tot de website weer online is. (Tenzij precies op die pagina staat om welke locaties het gaat natuurlijk ;) )
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Coronavirus

Bericht door Hainje »

PHS schreef: di 25 okt 2022, 19:40 dus gelieve nog even te wachten met het maken van een afspraak totdat onze overheid haar ICT weer op orde heeft.
Tegen die tijd zijn we wel weer een pandemie verder denk ik.
🍉
PHS

Re: Coronavirus

Bericht door PHS »

-
Laatst gewijzigd door PHS op ma 18 dec 2023, 15:34, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6458
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Daantje »

Zolang niemand een afspraak kan maken, maakt het toch niet uit dat je moet wachten? Dan ben je ook niet later aan de beurt dan als je wel nu een afspraak kon maken.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 57 gasten