Coronavirus

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Suus »

Langeafstandstreinen zijn niet besteld door de deelstaten, en daarmee automatisch een federale bezigheid. Die hanteert voor treinen een FFP2-plicht, en dus is dat verplicht in ICE/ECE/IC/EC/RJ/TGV.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
ICE11
Berichten: 2816
Lid geworden op: ma 05 mei 2014, 23:57
Locatie: Aken

Re: Coronavirus

Bericht door ICE11 »

regenmaker schreef: wo 07 dec 2022, 07:47 Wat dacht je van het feit dat Duitsland een van de laatste landen in Europa is due deze absurde maatregelen nog in stand houdt.
Wat ik daarover denk zal eigenlijk bekend zijn! ;)
Tom024
OVNL-beheerder
Berichten: 3434
Lid geworden op: zo 22 feb 2015, 09:37

Re: Coronavirus

Bericht door Tom024 »

Suus schreef: wo 07 dec 2022, 07:59 Langeafstandstreinen zijn niet besteld door de deelstaten, en daarmee automatisch een federale bezigheid. Die hanteert voor treinen een FFP2-plicht, en dus is dat verplicht in ICE/ECE/IC/EC/RJ/TGV.
De ECE rijdt vanaf aanstaande zondag niet meer. ;)
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Suus »

Jawel, de ECE München - Lindau-Reutin blijft bestaan ;)
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13108
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Coronavirus

Bericht door Z2N »

De ECE Frankfurt-Milaan toch ook?
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21267
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Coronavirus

Bericht door Meltrain »

Wat is eigenlijk de vaccinatiegraad per land?
Is die in Duitsland (veel) lager dan in andere Europese landen?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Chrysa
Berichten: 7987
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Coronavirus

Bericht door Chrysa »

Bovenstaande twee ECE-routes zijn de enige die ik ken, welke gaat er dan weg? :@
Tom024
OVNL-beheerder
Berichten: 3434
Lid geworden op: zo 22 feb 2015, 09:37

Re: Coronavirus

Bericht door Tom024 »

Z2N schreef: wo 07 dec 2022, 10:56 De ECE Frankfurt-Milaan toch ook?
Ik meen op Drehscheibe gelezen te hebben van niet. Maar zie 'm inderdaad nog staan. ;)
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Coronavirus

Bericht door ODRAIL »

Meltrain schreef: wo 07 dec 2022, 11:03 Wat is eigenlijk de vaccinatiegraad per land?
Op deze site kun je meer informatie vinden:

https://allecijfers.nl/nieuws/corona-vi ... ereldwijd/
en-es
Berichten: 4413
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Coronavirus

Bericht door en-es »

Chrysa schreef: wo 07 dec 2022, 11:36 Bovenstaande twee ECE-routes zijn de enige die ik ken, welke gaat er dan weg? :@
Het zijn er ook maar twee. Maar ik laat me graag verrassen.
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8796
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door ArrivaBas »

ICE11 schreef: wo 07 dec 2022, 07:29 De NRW-minister van volksgezondheid Laumann heeft al duidelijk gemaakt dat hij het opheffen van de plicht niet ziet zitten. Maar ik verwacht dat de discussie nu niet meer te stoppen is en het is de mensen ook niet meer inhoudelijk uit te leggen waarom het virus in de ene deelstaat gevaarlijker is dan in de andere...... :Y
Gezien de beslissingen van Bayern en Sachsen-Anhalt verwacht ik dat de mondkapjesplicht in het langeafstandsverkeer geen lang leven meer beschoren is en niet op verlenging na april 2023 hoeft te rekenen. Behalve de reden dat een lappendeken van per deelstaat verschillende regels het draagvlak niet ten goede komt, valt de steun van de FDP in de Bundestag ook langzaam maar zeker weg in navolging van de eerdergenoemde deelstaten die met federale uitgangspunten beginnen te breken: https://www.br.de/nachrichten/bayern/co ... er,TPE1o4e
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Gebruikersavatar
ICE11
Berichten: 2816
Lid geworden op: ma 05 mei 2014, 23:57
Locatie: Aken

Re: Coronavirus

Bericht door ICE11 »

Niet alleen dat, want inmiddels worden ook de negatieve gevolgen van de diverse maatregelen zichtbaar. Momenteel is er in Duitsland een golf aan infecties met het zo genoemde RSV-virus, dat is een soort verkoudheid welke voor volwassenen ongevaarlijk is, maar vooral voor kleine kinderen levensbedreigend kan zijn. Overal in Duitsland is het daardoor erg druk in de kinderafdelingen van de ziekenhuizen en er is brede overenstemming van artsen, dat de RSV-golf deze winter mede zo extreem is omdat ons immuunsysteem sinds 2020 minder contact met ziekteverwekkers had door maatregelen zoals mondkapjes en afstand te houden en dus niet meer "getraind" is.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Suus »

Is voor dat verband een bron? Want het RS-virus komt elk jaar voor, het heeft alleen een winter overgeslagen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
ICE11
Berichten: 2816
Lid geworden op: ma 05 mei 2014, 23:57
Locatie: Aken

Re: Coronavirus

Bericht door ICE11 »

Bij voorbeeld https://www.br.de/br-fernsehen/sendunge ... s-100.html

Citaten (met behulp van Google Translate):

"Artsen vermoeden dat de reden voor de besmettingsgolven de strenge coronahygiënemaatregelen zijn. Sluitingen, mondkapjes dragen, afstand houden - heeft dat een negatief effect op het immuunsysteem? Het Duitse Centrum voor Infectieonderzoek (DZIF) meldt dat er al wintergolven van frequente RSV-infecties zijn geweest. Maar de maatregelen die tijdens de pandemiejaren waren genomen, hadden ertoe geleid dat luchtwegpathogenen minder circuleerden - en dat de "immuniteit van de bevolking" nu lager kon zijn."

""We hebben een of twee jaargangen die deze verschillende andere respiratoire virussen gewoon niet hebben gezien, het ergste van allemaal RSV. En nu wordt het immuunsysteem opnieuw blootgesteld en lijkt het wat meer moeite te hebben om ermee om te gaan."
dennistd
Berichten: 5527
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Coronavirus

Bericht door dennistd »

regenmaker schreef: wo 07 dec 2022, 06:30 NRW volgt hopelijk snel.
Helaas.... https://bahnblogstelle.com/194858/wuest ... -im-oepnv/
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9139
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door regenmaker »

Twee woorden: helemaal doorgeslagen.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Frank
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1509
Lid geworden op: za 31 mei 2008, 12:44

Re: Coronavirus

Bericht door Frank »

Twee woorden: zinvolle maatregel
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Suus »

Gezellig hier *O*
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Suus »

ICE11 schreef: wo 07 dec 2022, 20:59 Bij voorbeeld https://www.br.de/br-fernsehen/sendunge ... s-100.html
Alsof het erg is dat sommige virussen een of twee jaar niet gecirculeerd hebben? Het RS-virus veroorzaakte vorig jaar zomer in Nederland ook wat problemen, en in principe is was er voor corona elk jaar wel zo'n golf in de winter. Het is nu alleen eerder. Ik zie het probleem van de preventiemaatregelen van corona niet zo, er zijn genoeg mensen die er wel baat bij hebben dat ze niet een in potentie dodelijk virus onder de leden krijgen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9139
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door regenmaker »

Frank schreef: do 08 dec 2022, 17:47 Twee woorden: zinvolle maatregel
Mijn mening:
Helemaal prima dat je zelf een mondmasker wilt dragen, maar ga het andere mensen niet verplichten.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Frank
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1509
Lid geworden op: za 31 mei 2008, 12:44

Re: Coronavirus

Bericht door Frank »

Mijn mening:
Helemaal prima dat je zelf ziek wil worden, maar doe het andere mensen niet aan.
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8796
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door ArrivaBas »

We hebben in Nederland al bijna negen maanden geen mondmaskerverplichting meer, maar toch zijn de ziekenhuizen niet overladen met coronapatiënten in deze periode. Inmiddels is Duitsland juist een van de weinige Europese landen die dankzij een angstminister Lauterbach op de post Volksgezondheid nog zo krampachtig doet, terwijl vrijwel alle andere landen om ons heen het tegendeel van de noodzaak voor deze maatregel bewijzen.

Ziek worden hoort bij het leven. Een leven zonder ooit eens ziek te worden is bijna ondenkbaar tenzij je jezelf helemaal isoleert van alles en iedereen. Of beter gezegd: Figuren die per se met deze draconische maatregelen willen leven zou ik aanraden om naar China te verhuizen.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6458
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Daantje »

Ik heb vorig jaar RS gehad en ik ben daar echt heel erg ziek van geweest
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Suus »

ArrivaBas schreef: do 08 dec 2022, 20:54Ziek worden hoort bij het leven. Een leven zonder ooit eens ziek te worden is bijna ondenkbaar tenzij je jezelf helemaal isoleert van alles en iedereen. Of beter gezegd: Figuren die per se met deze draconische maatregelen willen leven zou ik aanraden om naar China te verhuizen.
Een masker is geen draconische maatregel, en als je dat wel vindt moet je toch even je privilege gaan checken :')
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
ICE11
Berichten: 2816
Lid geworden op: ma 05 mei 2014, 23:57
Locatie: Aken

Re: Coronavirus

Bericht door ICE11 »

ArrivaBas schreef: do 08 dec 2022, 20:54 Ziek worden hoort bij het leven. Een leven zonder ooit eens ziek te worden is bijna ondenkbaar tenzij je jezelf helemaal isoleert van alles en iedereen.
En het gaat toch inmiddels ook niet meer om de bescherming tegen corona, wat het oorspronkelijke doel van de mondkapjesplicht was. NRW-minister Laumann heeft namelijk geuit, citaat:

"De maatregel helpt nu ook bij de griepgolf. De ziekenhuizen in Noordrijn-Westfalen worden momenteel door personeelstekort door griep zwaarder belast dan door corona." (bron: https://www.tagesschau.de/inland/innenp ... h-311.html)

Dus wil men aan een maatregel vasthouden om een doel te bereiken dat niet meer overeenkomt met de wettelijke basis voor deze maatregel. Want volgens het infectiewet zijn de mondkapjes een maatregel tegen corona en niet tegen griep.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 67 gasten