Coronavirus

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Tom024
OVNL-beheerder
Berichten: 3474
Lid geworden op: zo 22 feb 2015, 09:37

Re: Coronavirus

Bericht door Tom024 »

Suus schreef: ma 28 sep 2020, 18:41 Het was eind van de middag zeer rustig bij de Ap aan de Lijnbaan in Rotterdam, maar het toiletpapier was wel op :|
Voldoende beschikbaarheid van toiletpapier lijkt me een nuttige toevoeging aan het coronadashboard. :mrgreen:
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10596
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Coronavirus

Bericht door trolly »

Shiiiiiiitt!!! Geen toiletpapier!!!! Die tweede golf is dus los!één!!!!1!!
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
WSM
Berichten: 1403
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:59

Re: Coronavirus

Bericht door WSM »

Zijn er nog oude kranten?
§ 6. Het passeren van rode seinen

Artikel 33

1.Lichtseinen die rood licht uitstralen mogen alleen voorbijgereden worden, indien de bestuurder van de treindienstleider een aanwijzing Stoptonend sein heeft gekregen.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39198
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Daniel »

umbusko schreef: ma 28 sep 2020, 18:49 Ik ben benieuwd wat ze in de kleinere winkels gaan doen, waar ze alleen mandjes hebben.
Winkelwagentjes neerzetten? Tijdens de lockdown van dit voorjaar was ik een keer bij de kleine Coop hier in de binnenstad en die had toen opeens ook winkelwagentjes buiten staan in plaats van alleen mandjes. Overigens kon je de mandjes daar toen nog wel gebruiken.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50917
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Suus »

Amsterdam-Amstelland, Haaglanden en Rotterdam-Rijnmond zijn per direct ingedeeld in alarmfase 3.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
WSM
Berichten: 1403
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:59

Re: Coronavirus

Bericht door WSM »

En wat betekent dat concreet Suus? Mogen mensen daar niet meer naar buiten op straffe van standrechtelijke executie?
§ 6. Het passeren van rode seinen

Artikel 33

1.Lichtseinen die rood licht uitstralen mogen alleen voorbijgereden worden, indien de bestuurder van de treindienstleider een aanwijzing Stoptonend sein heeft gekregen.
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10596
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Coronavirus

Bericht door trolly »

WSM schreef: ma 28 sep 2020, 19:26 Zijn er nog oude kranten?
Nope. Je zult je kont af moeten vegen met nu.nl.
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Gebruikersavatar
ICE11
Berichten: 2853
Lid geworden op: ma 05 mei 2014, 23:57
Locatie: Aken

Re: Coronavirus

Bericht door ICE11 »

Tom024 schreef: ma 28 sep 2020, 19:21 Voldoende beschikbaarheid van toiletpapier lijkt me een nuttige toevoeging aan het coronadashboard. :mrgreen:
Van de ervaringen hier in Duitsland tijdens de eerste weken van de crisis kan ik nog aanbevelen: Noedels, houdbare melk, zeep, tarwe, suiker, blikken met soep/groente/fruit en rijst. :mrgreen:
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15357
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Coronavirus

Bericht door ODRAIL »

Suus schreef: ma 28 sep 2020, 19:31 Amsterdam-Amstelland, Haaglanden en Rotterdam-Rijnmond zijn per direct ingedeeld in alarmfase 3.
Heb je hier ook een bron van?
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50917
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Suus »

Kan je gewoon zien op het coronadashboard: https://coronadashboard.rijksoverheid.nl
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8703
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Milco »

trolly schreef: ma 28 sep 2020, 19:40
WSM schreef: ma 28 sep 2020, 19:26 Zijn er nog oude kranten?
Nope. Je zult je kont af moeten vegen met nu.nl.
Jammer, voor Rotterdam dacht ik toch meer aan De Bruine Rotterdammer :mrgreen:
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 20-04-2024 --> 127 foto's!

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6036
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: Coronavirus

Bericht door AppleMoose »

KM46 schreef: ma 28 sep 2020, 19:48
Suus schreef: ma 28 sep 2020, 19:31 Amsterdam-Amstelland, Haaglanden en Rotterdam-Rijnmond zijn per direct ingedeeld in alarmfase 3.
Heb je hier ook een bron van?
Kun je ook een keer zelf iets opzoeken in plaats van lui afwachten tot een ander het volledig voor je voorkauwt? :roll:
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6473
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Daantje »

Suus schreef: ma 28 sep 2020, 15:49 Reizen NAAR en VAN de drie grootste steden worden aan banden gelegd. Dus inwoners van die gemeentes moeten ook een goede reden hebben om de gemeente te verlaten. Ik ga zo naar huis, ik ga er vanuit dat ik tot eind oktober niet meer mijn stad uit kom.
Ik heb dit niet terug gehoord in de persconferentie.

Ik stond vandaag gewoon weer in de file zoals altijd, ik ben benieuwd hoe het eind van de week is.
en-es
Berichten: 4484
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Coronavirus

Bericht door en-es »

WSM schreef: ma 28 sep 2020, 19:32 En wat betekent dat concreet Suus? Mogen mensen daar niet meer naar buiten op straffe van standrechtelijke executie?
Zoiets ja.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Coronavirus

Bericht door Aking »

Van de zijde van Suus blijft het verrassend stil qua antwoord op die vraag :|
PHS schreef: ma 28 sep 2020, 19:20
Aking schreef: ma 28 sep 2020, 18:15
PHS schreef: ma 28 sep 2020, 17:13Bovendien kún je het niet eens handhaven omdat je zelfs met de meest eenvoudige smoes wegkomt, bijvoorbeeld in Rotterdam dat je op doorreis bent naar Zeeland, daarvoor moet je namelijk toch echt naar de metro naar Zuidplein.
Ze hebben de treinen naar Zeeland afgeschaft ja? :shock:
Er rijdt geen trein naar Schouwen-Duiveland en Noord-Beveland, en ook niet naar Goeree-Overflakkee (al is dat geen Zeeland).
Maar wel naar Goes en Middelburg, en daar vandaan hebben ze vast ook wel bussen naar de rest van Zeeland, of moet je vanuit Vlissingen eerst per trein naar Rotterdam om daar vandaan via Zuidplein naar Schouwen-Duiveland te reizen?

En verder wat betreft de persconferentie, mooi dat het weer vooral aanbevelingen zijn, benieuwd of NS en Co."beperk reisbewegingen"weer verdraaien tot "ALLEEN NOODZAKELIJKE REIZEN!!11EEN1!!1! :roll:
teun
Berichten: 1511
Lid geworden op: wo 11 dec 2019, 09:00
Locatie: Helmond

Re: Coronavirus

Bericht door teun »

Ik denk dat de maatregelen die ingevoerd gaan worden wel ongeveer zullen overeenkomen met de maatregelen die aangekondigd zijn.
PHS

Re: Coronavirus

Bericht door PHS »

-
Laatst gewijzigd door PHS op ma 18 dec 2023, 17:03, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50917
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Suus »

De hoogste alarmfase zou eigenlijk specifieke maatregelen moeten opleven, maar inmiddels zijn alle regels landelijk gemaakt behalve een mondkapjesadvies.

PHS blijft proberen mij als gevaar weg te zetten, maar mijn reisbewegingen zijn al twee weken vrij beperkt, ik eet niet in de trein en op doorstroomlocaties draag ik ook al langer een mondkapje sinds de augustusgolf, die met de laatste bekende cijfers voor Delfshaven hoger was dan deze septembergolf.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6473
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Daantje »

Ik snap alleen niet helemaal in welke hoedanigheid Femke Halsema maatregelen voor Rotterdam afkondigt.
PHS

Re: Coronavirus

Bericht door PHS »

-
Laatst gewijzigd door PHS op ma 18 dec 2023, 17:03, 1 keer totaal gewijzigd.
WSM
Berichten: 1403
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:59

Re: Coronavirus

Bericht door WSM »

Is dat echt waar? Ik dacht dat er zoiets was als samen tegen corona? Hebben ze dat niet in Duitsland? Vereint gegen Corona?
§ 6. Het passeren van rode seinen

Artikel 33

1.Lichtseinen die rood licht uitstralen mogen alleen voorbijgereden worden, indien de bestuurder van de treindienstleider een aanwijzing Stoptonend sein heeft gekregen.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50917
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Suus »

Ik had vooraf aan het hotel gevraagd of er beperkingen waren bij het maken van een boeking. Het hotel heeft mij toen gemaild dat het niet het geval was. Dat ik in het hotel een verklaring van de deelstaat Sachsen-Anhalt moest ondertekenen wist ik dus niet. En ik kan ook moeilijk in een goot gaan liggen slapen. Bovendien droeg ik een mondkapje bij de receptie terwijl dat niet verplicht bleek te zijn. Ik heb dus gedaan wat ik kon doen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21382
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Coronavirus

Bericht door Meltrain »

Daantje schreef: ma 28 sep 2020, 20:54 Ik snap alleen niet helemaal in welke hoedanigheid Femke Halsema maatregelen voor Rotterdam afkondigt.
Waarschijnlijk puur ter informatie. Ze heeft er zelf natuurlijk niets over te zeggen, maar ik gok dat de burgemeesters overleg gevoerd hebben en dat het al vrijwel zeker is dat Aboutaleb dezelfde adviezen zal afkondigen.
Aking schreef: ma 28 sep 2020, 20:11 En verder wat betreft de persconferentie, mooi dat het weer vooral aanbevelingen zijn, benieuwd of NS en Co."beperk reisbewegingen"weer verdraaien tot "ALLEEN NOODZAKELIJKE REIZEN!!11EEN1!!1! :roll:
Ik vermoed eigenlijk van niet, aangezien de vervoerders de reizigersinkomsten hard genoeg nodig hebben. Het advies om weer thuis te werken tenzij het niet anders kan, zal ook wel genoeg reizigers weghouden.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39198
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Daniel »

Mwoh, heel veel forensen zag ik de afgelopen tijd niet in het OV op degenen met een beroep dat je niet thuis kunt uitvoeren na. Dat klopt ook wel met wat NS een tijdje terug aangaf: met name de sociaal-recreatieve reizigers zijn langzaam aan het terugkeren.

Dat het nu weer wat drukker in het OV is komt nog het meest van de scholieren af die je nu weer in het OV aantreft.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
marvinkok
Berichten: 3273
Lid geworden op: di 23 mar 2010, 20:46
Locatie: Heerde

Re: Coronavirus

Bericht door marvinkok »

WSM schreef: ma 28 sep 2020, 21:04 Is dat echt waar? Ik dacht dat er zoiets was als samen tegen corona? Hebben ze dat niet in Duitsland? Vereint gegen Corona?
Gemeinsahm Geht Das!
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 138 gasten