Coronavirus

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13195
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Coronavirus

Bericht door Z2N »

In de technische briefing van gisteren kwam het getal van circa 1 miljoen mensen naar boven met (sporen van) antilichamen in het systeem, daarvan kwam 0,35% op de IC en 1,5% elders in het ziekenhuis terecht ten tijde van de besmetting. Alleen al deze groepen komen uit op circa 18000 zware besmettingen, en de cohort 'wel zware klachten, geen ziekenhuisbehandeling' zit daar dan nog niet bij. Als je zou zeggen dat dat het niet waard is kom je dan uit op bijna een kwart miljoen hospitalisaties in Nederland, bij vrij verloop van het virus.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Tom024
OVNL-beheerder
Berichten: 3471
Lid geworden op: zo 22 feb 2015, 09:37

Re: Coronavirus

Bericht door Tom024 »

Meltrain schreef: di 22 sep 2020, 11:13
Suus schreef: di 22 sep 2020, 09:03
Meltrain schreef:Er zijn nu blijkbaar artiesten op Instagram "in verzet" gegaan tegen de maatregelen van het kabinet:
https://www.ad.nl/show/populaire-arties ... ~a856eb65/
Prima dat ze niet meer meedoen. Scheelt weer mensen die een test willen of een behandeling in het ziekenhuis moeten ondergaan. Of ze nog wel even hun NOW willen terugstorten naar het UWV.
Er zijn ook weer BN'ers die het er niet mee eens zijn:
https://www.ad.nl/show/bn-ers-lijnrecht ... ~a856eb65/
Heeft iemand van jullie Famke Louise nog gezien bij Jinek gisteravond? Mijn hemel, die zakt ook wel echt door het ijs. Kan niet duidelijk maken wat ze nou eigenlijk beoogde met haar protest.

Aan de andere kant: ook wel lekker makkelijk hakken, met zijn allen op één vrouw.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50913
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Suus »

De situatie met Famke is dat zij van de door Willem Engel aangestuurde influencers de meeste volgers heeft en dat ze voor een campagne van de Rijksoverheid over Corona in het voorjaar een geldbedrag heeft ontvangen. En nu vijf maanden later heeft ze “super veel respect voor Corona” maar die Rijksoverheid is toch een ballentent jongens!

Al zag ik ook een fragment van Op1 voorbij komen waarin Tim Douwsma beweerde dat er door Corona onterecht 28 miljoen operaties zijn uitgesteld in Nederland en dat de hashtag beter kon.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Tom024
OVNL-beheerder
Berichten: 3471
Lid geworden op: zo 22 feb 2015, 09:37

Re: Coronavirus

Bericht door Tom024 »

Moraal van het verhaal: Engel heeft bereikt wat hij wilde bereiken? Verwarring zaaien en 'een stem geven aan hen die niet gehoord worden?'

Edit: filmpje van Jinek gisterenavond
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50913
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Suus »

En geen een interviewer die naar Willem Engel vraagt. En als je Famke lastig valt krijg je een “officiële waarschuwing” van diezelfde Engel :cry:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10589
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Coronavirus

Bericht door trolly »

Op zich is zo'n waarschuwing voor die troela natuurlijk wel op z'n plaats, maar ik vraag me af of Willem Engel het zo bedoelt. Wat de vraag oproept wat deze verspreider van het vrije woord dan wel beoogt met zo'n waarschuwing.
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8852
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door ArrivaBas »

Suus schreef: wo 23 sep 2020, 10:25 Al zag ik ook een fragment van Op1 voorbij komen waarin Tim Douwsma beweerde dat er door Corona onterecht 28 miljoen operaties zijn uitgesteld in Nederland en dat de hashtag beter kon.
28 miljoen operaties? Dat is bijna twee per Nederlander. :shock:
De waarheid over het coronavirus ligt tussen Willem Engel en 'ons' kabinet in, zoveel is mij intussen duidelijk. Ze zijn allebei te overtuigd van hun eigen gelijk of bang voor gezichtsverlies bij een ommezwaai en lopen achter de feiten aan. Enkele weken terug berichtte The Lancet dat corona zich vooral verspreid door aerosolen. Het RKI in Duitsland en het Amerikaanse CDC zijn al overtuigd en passen het beleid/hun adviezen aan met mondkapjes en ventilatiemaatregelen. Het virus gedraagt zich over een landsgrens niet ineens anders. In Nederland wordt er alleen maar gerommeld met beleid rondom mondkapjes. Ze zijn op een twijfelachtige manier ingevoerd in het OV, en binnen de zorg is de richtlijn ook niet helder gebleken. Waarom kijken de Nederlandse beleidsmakers niet over deze landsgrenzen heen bij het opstellen van het Nederlandse beleid?
Van het testen maakt het kabinet ook een rommeltje: Hoe komt het dat het kabinet beweert dat er (wederom) te weinig testcapaciteit is, terwijl er commerciële labs in Nederland én Duitse labs staan te trappelen om ons te helpen met testen beoordelen? Rondom het testen is aan het licht gekomen dat veel te wijten is aan belangenverstrengeling. Aanbiedingen van (grote commerciële) labs zonder banden met het OMT blijken stuk voor stuk geweigerd te zijn.
Hugo de Jonge belooft al maanden een corona-app. Deze app zou volgens zijn eerste belofte per '1 juno' gelanceerd worden. De app is er nog steeds niet. Keer op keer komt er een hiaat in de privacy naar boven. Ook zet de minister een (nog steeds) incompleet dashboard op dat pas in de zomer echt operationeel was. Het RKI had vanaf het begin al een compleet dashboard met alle gegevens die de burger nog begrijpt. Dat is dus ook niet volledig, maar geeft wel voldoende inzicht in de regionale verspreiding.
Gisteren heb ik een kleine anderhalf uur van het laatste coronadebat gevolgd. De oppositie (en ook de coalitie) is verdeeld, maar was kritischer dan ooit. Waar de gehele Kamer het mee eens was is dat er een gebrek aan vertrouwen, perspectief en goede communicatie is. Deze drie onderdelen zijn de pijlers van een goed opgezet maatregelenpakket. Als de maatregelen helder zijn en er een duidelijk perspectief is ('tot er een vaccin is' vind ik totaal geen duidelijk perspectief. Met veel pech komt er geen eens en vaccin, en zitten we over tien jaar nog steeds zo aan te modderen), groeit de discipline onder de bevolking, en zal je een betere naleving zien.
We zijn allemaal klaar met dit virus. Dat is ook volkomen begrijpelijk. Maar het is dan weer niet verstandig om de bestaande maatregelen volledig overboord te gooien. En kennelijk was dat niet de boodschap die de BN'ers zelf wilden overbrengen. Kritisch zijn is altijd goed, maar de manier waarop die idioot van een Willem Engel kritiek wil uiten slaat als een tang op een varken.
Ik ben er zelf overigens nog steeds van overtuigd dat vooral de hygiënemaatregelen en het afgelasten van grote evenementen en bijeenkomsten de meest effectieve maatregelen zijn (geweest).
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
VIRM
Berichten: 7619
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Coronavirus

Bericht door VIRM »

Een deel van de tests wordt in de zeer nabije toekomst geanalyseerd in een lab in... Abu Dhabi. Is dat echt goedkoper dan een lab vlak over de grens?

https://nos.nl/artikel/2349521-lab-in-a ... seren.html
Beul van de blindegeleidelijn
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15353
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Coronavirus

Bericht door ODRAIL »

Lijk mij van niet :shock: .

Misschien zou het ook helpen als de hoge scholen en universiteiten tijdelijk hun deuren sluiten voor fysiek onderwijs. En de studentenhuisvesting tijdelijk laten sluiten. Dus alle studenten vanuit huis (geen studentenhuis) het onderwijs laten volgen.

En ook de betaalvoetbalwedstrijden laten spelen zonder publiek.
PatrickM
Berichten: 1979
Lid geworden op: za 10 jan 2015, 21:46
Locatie: Hasselt (B)

Re: Coronavirus

Bericht door PatrickM »

Ja, duw de studenten nog maar een stukje verder in een sociaal isolement (of hoe je het ook wil noemen). Die ene (halve) dag per week die er nu aan fysieke colleges worden gegeven wordt is ook gewoon nodig om vakken te geven die alleen op locatie gegeven kunnen worden (denk aan vakken waarbij bepaalde programma’s gebruikt worden die niet vrij beschikbaar zijn). Daarnaast is dat ene dagje op de hogeschool toch wel erg prettig: je kunt toch wat makkelijker even iemand snel aanspreken, plus dat sociaal contact ook gewoon nodig is (aan een gebrek ervan ga je ten onder, dat heb ik in de afgelopen periode wel mogen ervaren).
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15353
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Coronavirus

Bericht door ODRAIL »

Persoonlijk wil ik studenten niet in een hoekje duwen ... waar waarom laait het virus in studentensteden en bij studenten op?
umbusko
Donateur
Berichten: 5319
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Coronavirus

Bericht door umbusko »

KM46 schreef: wo 23 sep 2020, 11:54 En de studentenhuisvesting tijdelijk laten sluiten. Dus alle studenten vanuit huis (geen studentenhuis) het onderwijs laten volgen.
Sorry hoor, maar dat is wel heel kortzichtig. Er zijn genoeg studenten voor wie de studentenhuisvesting hun "thuis" is. Bijvoorbeeld omdat ze geen contact meer hebben met hun ouders of omdat hun ouders heel ergens anders wonen en ze een baan hebben in de buurt van hun studentenhuis, en dan heb ik het nog niet eens over internationale studenten. Ook zijn er genoeg studenten die nu bewust niet of heel weinig bij hun ouders komen (risicogroep/hoge leeftijd); als je die studenten opdringt om bij hun ouders te gaan wonen, maak je het voor de ouders (en grootouders) juist onveiliger.
Jef400
Berichten: 5763
Lid geworden op: ma 06 jun 2011, 18:46

Re: Coronavirus

Bericht door Jef400 »

@KM46 - Omdat ze geen ruimte hebben die anderhalve meter aan te houden toevallig? En waarom blijft Purmerend dan wel onder de grens terwijl wij hier ook duizenden studenten hebben? En waarom raken mensen nooit op de instellingen besmet maar er buiten? En waarom blijft het werk dan wel open terwijl daar juist 11 procent van de overdracht plaats vind?

Echt, dan gaat het op plekken goed en gaan we die sluiten omdat de hoofdmoot van wat ze doen de gemeenschappelijke deler in het coronaverhaal is. Over symboolpolitiek gesproken :lol:
Dat is hetzelfde met het eerder sluiten van kroegen en het spelen van wedstrijden zonder publiek. Je trekt de problemen uit de veiligheid het huiselijke in, het huiselijke waar je dus niet in kunt grijpen en waar ze met pek en veren uit worden geslagen. Als je de besmettingen al onder controle wilt houden moet je zoveel mogelijk leven op de plaatsen houden waar je eventuele maatregelen kunt treffen.
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
umbusko
Donateur
Berichten: 5319
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Coronavirus

Bericht door umbusko »

Jef400 schreef: wo 23 sep 2020, 13:04 En waarom raken mensen nooit op de instellingen besmet maar er buiten?
Omdat de instellingen over het algemeen bijzonder rigoureuze protocollen hebben. Mijn diplomauitreiking vindt volgende maand plaats met slechts vijf aanwezigen (twee scriptiebegeleiders, twee leden van de examencommissie en ikzelf) in een enorme zaal; vrienden en familie kunnen via een livestream meekijken. Geen gasten en geen catering dus. In die ruimte kun je echter massa's mensen kwijt, zelfs met 1,5 meter afstand; theoretisch kan het best. Toch wil de universiteit 0 gasten.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50913
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Suus »

Welke grens hebben we het over? Purmerend zit na de cijfers van gisteren op 32 bestemmingen per 100.000 inwoners in zeven dagen, dat is in onze buurlanden al boven de norm van 20 waarbij men zich zorgen gaat maken. En 140 gemeentes zitten boven de norm van 50 waarbij je in Duitsland een lokale lockdown krijgt opgelegd.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Jef400
Berichten: 5763
Lid geworden op: ma 06 jun 2011, 18:46

Re: Coronavirus

Bericht door Jef400 »

Daar praat je dan over de gele norm. Waar we rond schipperen. Maar daar zie je dus een stuk minder dan in steden waar het virus zich vrij door de studentenhuizen kan verspreiden met alle gevolgen van dien. Ik denk dat deze golf ook een groot deel toe te schrijven is aan het leefklimaat wat we de jongeren bieden. Ze kunnen praktisch lang niet altijd thuis wonen dus stoppen we ze maar op plekken waar het onmogelijk is basale maatregelen te treffen.
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
dennistd
Berichten: 5544
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Coronavirus

Bericht door dennistd »

Toch vraag ik me wel af waar de grote verschillen tussen Nederland en Duitsland in de grensregio weg kunnen komen. Dit zijn allemaal nieuwe gevallen per 100.000 inwoners in de afgelopen 7 dagen:

Grafschaft Bentheim: 2,2
Kreis Steinfurt: 9,4
Kreis Borken: 4,3

Tubbergen: 37,6
Dinkelland: 26,5
Oldenzaal: 47,1
Hengelo: 32,0
Losser: 17,6
Enschede: 29,4
Haaksbergen: 197,4

Bron Duitsland: https://experience.arcgis.com/experienc ... 327b2bf1d4
Bron Nederland: https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/artikel ... -september
WSM
Berichten: 1403
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:59

Re: Coronavirus

Bericht door WSM »

Je zou ook kunnen denken aan extra meer gerichte maatregelen.
Het is kennelijk de bedoeling om kwetsbare groepen te beschermen.
Tot mijn verbijstering struikel ik in het weekend bij het boodschappen doen over de kwetsbare groepen, vaak voorzien van rollators en scootmobiels.

Omdat solidariteit tweerichtingsverkeer is zou je ook iets kunnen overwegen als:
- kwetsbare groepen doen hun boodschappen bij voorkeur op het ouderenuurtje;
- op andere momenten dat het rustig is kunnen kwetsbare groepen ook boodschappen doen;
- op momenten dat het druk is (bv. in het weekend) is er een gebiedsverbod voor kwetsbare groepen (80+, mensen met morbide obesitas, mensen in rollators en scootmobiels) in bepaalde gebieden (winkelcentra bv.). Overtreding leidt tot een coronaboete van 500 Euro. Herhaling is één maand geen aow, volgende herhaling twee maanden geen aow etc. etc.

Flink de zweep erover.
§ 6. Het passeren van rode seinen

Artikel 33

1.Lichtseinen die rood licht uitstralen mogen alleen voorbijgereden worden, indien de bestuurder van de treindienstleider een aanwijzing Stoptonend sein heeft gekregen.
Dennenboom
Berichten: 1675
Lid geworden op: ma 30 jan 2012, 21:23

Re: Coronavirus

Bericht door Dennenboom »

dennistd schreef: wo 23 sep 2020, 14:33 Toch vraag ik me wel af waar de grote verschillen tussen Nederland en Duitsland in de grensregio weg kunnen komen. Dit zijn allemaal nieuwe gevallen per 100.000 inwoners in de afgelopen 7 dagen:

Grafschaft Bentheim: 2,2
Kreis Steinfurt: 9,4
Kreis Borken: 4,3

Tubbergen: 37,6
Dinkelland: 26,5
Oldenzaal: 47,1
Hengelo: 32,0
Losser: 17,6
Enschede: 29,4
Haaksbergen: 197,4

Bron Duitsland: https://experience.arcgis.com/experienc ... 327b2bf1d4
Bron Nederland: https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/artikel ... -september
Mondkapjes?
huibf
Donateur
Berichten: 4110
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Coronavirus

Bericht door huibf »

Tom024 schreef: wo 23 sep 2020, 10:06
Meltrain schreef: di 22 sep 2020, 11:13
Suus schreef: di 22 sep 2020, 09:03
Meltrain schreef:Er zijn nu blijkbaar artiesten op Instagram "in verzet" gegaan tegen de maatregelen van het kabinet:
https://www.ad.nl/show/populaire-arties ... ~a856eb65/
Prima dat ze niet meer meedoen. Scheelt weer mensen die een test willen of een behandeling in het ziekenhuis moeten ondergaan. Of ze nog wel even hun NOW willen terugstorten naar het UWV.
Er zijn ook weer BN'ers die het er niet mee eens zijn:
https://www.ad.nl/show/bn-ers-lijnrecht ... ~a856eb65/
Heeft iemand van jullie Famke Louise nog gezien bij Jinek gisteravond? Mijn hemel, die zakt ook wel echt door het ijs. Kan niet duidelijk maken wat ze nou eigenlijk beoogde met haar protest.

Aan de andere kant: ook wel lekker makkelijk hakken, met zijn allen op één vrouw.
Jep. Terecht dat ze werd afgefakkeld. Ik wist eerst niet wie Famke was. Niets gemist dus. Jammer dat het laatste beetje hersens van haar zijn ingespoten in haar lippen. Mijn god. 1 miljoen volgers: of de jeugd is echt de weg kwijt of het zijn trollen uit Rusland.

Was het geen typetje of keken we naar de tv kantine.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50913
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Suus »

De veiligheidsregio’s Brabant-Noord, Brabant-Zuidoost, Gelderland-Zuid, Groningen, Zuid-Holland-Zuid, Gooi en Vechtstreek, Zaanstreek-Waterland en Flevoland gaat ook naar alarmfase 2 met de bijbehorende regels.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15353
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Coronavirus

Bericht door ODRAIL »

@Suus: Heb je hier ook een bronbericht van?
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13195
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Coronavirus

Bericht door Z2N »

nu.nl, onder andere.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15353
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Coronavirus

Bericht door ODRAIL »

Dank.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13195
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Coronavirus

Bericht door Z2N »

De Franse overheid heeft zonet extra maatregelen aangekondigd voor de metropoolregio Marseille-Aix en Provence en voor Guadeloupe. In deze gebieden zijn momenteel meer dan 250 dagelijkse coronagevallen per 100.000 mensen, daarom worden daar alle bars en restaurants voor ten minste twee weken gesloten. In andere hotspots, met meer dan 100 gevallen per 100.000 mensen, gaat de horeca vanaf 22:00 dicht, onder andere in Parijs, Lille, Toulouse, Saint-Etienne, Rennes, Rouen, Grenoble, Montpellier, Bordeaux, Lyon en Nice.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 201 gasten