Coronavirus

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Gebruikersavatar
nvdw
Donateur
Berichten: 3037
Lid geworden op: zo 10 jun 2012, 14:12

Re: Coronavirus

Bericht door nvdw »

Ja, de rijtijden wijken daardoor ook nog eens af. Maar liever een sneldienst te veel dan een complete rit te weinig...
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
huibf
Donateur
Berichten: 4110
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Coronavirus

Bericht door huibf »

Tom024 schreef:Het zijn twee maatschappijen die beide een andere dagsoort hanteren. Dat dat er toe leidt dat soms twee bussen strak na rlkaar rijden is wel apart.
Lijn 99 heeft dat ook. Arriva Brabant rijdt de zaterdagvakantiedienst. En Breng rijdt zaterdags als op zondag.
Handig he.
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6473
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Daantje »

Daniel schreef:Online kosten wegwerpmaskers inderdaad maar de helft, heb ze voor ca. 1 euro per stuk kunnen aanschaffen om in elk geval vast wat in huis te hebben. Met gratis verzending van het doosje ook nog.
Maar voor het algemene gebruik toch maar even m'n moeder gevraagd, die is er wel handig in om ze zelf te naaien en dan heb ik tenminste exemplaren die ik kan wassen en hergebruiken.

Ondertussen mag ik morgen weer eens langs de tandarts, we zullen zie hoe dat in deze tijd gaat. Heb al wel het een en ander aan verhalen gehoord want m'n collega's op het werk blijken in deze weken op eens ook allemaal massaal voor controle te mogen. Kreeg in elk geval al een schermvullende mail met symptomen waarbij werd aanbevolen de afspraak af te bellen.
Ik moet een mondkapje dragen naar de fysio en heb ook wasbare. Het wordt aangeraden er keukenpapier of stofzuigerzak in te doen als filter wat je na maximaal vijf uur moet vervangen. Behalve heet wassen, wordt ook aangeraden ze te strijken.

Mijn afspraak bij de tandarts volgende week gaat ook gewoon door.
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6473
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Daantje »

Oh en ze komen volgende week eigenlijk mijn toilet fixen *O*
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15355
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Coronavirus

Bericht door ODRAIL »

Hmm ... ik dacht dat de regel was (en is ) dat er niet twee keer kort achter elkaar door dezelfde persoon gepost mag worden (dit is toch wel binnen de minuut) :shock: :? ?
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10595
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Coronavirus

Bericht door trolly »

Is daar een regel voor, ja?
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10595
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Coronavirus

Bericht door trolly »

Ik had eerlijk gezegd geen idee :')
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Coronavirus

Bericht door Aking »

Post je nou twee keer achter elkaar? :shock:

En nog oftopik ook? :shock: :| -o-
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13037
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Coronavirus

Bericht door Ardan »

Zolang het geen waterval van posts is, en als het niet storend is dat er twee keer achter elkaar gepost wordt én het geen gewoonte wordt, mag het best.

Verder over het coronavirus gaarne.
Ik doe ook maar wat
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10595
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Coronavirus

Bericht door trolly »

Zie je wel, Aking, gewoon een mondkapje opdoen, dan is er niks aan de hand. Mark en Ardan willen namelijk helemaal niet in zo'n handhaafland wonen.
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
VIRM
Berichten: 7627
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Coronavirus

Bericht door VIRM »

Vandaag even geen moderatorzweep er overheen kennelijk. ;)
Beul van de blindegeleidelijn
Durashift
Berichten: 5654
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Coronavirus

Bericht door Durashift »

SLToilet schreef:
Durashift schreef:^^^ Kruidvat en nog enkele winkels gaan ze ook (weer) verkopen.

(..)
Gelukkig dat de Kruidvat ze ook gaat verkopen, (..).
Vanavond bij de lokale Etos (geen stations vestiging) mandje met mondkapjes voor de ingang gespot. 10 stuks voor € 12,95.
Welk kwaliteitscertificering weet ik niet, stond niet op het bord en heb het niet gevraagd. Mandje was goed vol nog.
VIRM
Berichten: 7627
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Coronavirus

Bericht door VIRM »

NS is begonnen met een vervolgonderzoek (en aan een reactie te zien al met een proef) met de 'aanmeldservice' voor de trein:
https://www.treinreiziger.nl/2-op-de-3- ... onderzoek/
Beul van de blindegeleidelijn
Durashift
Berichten: 5654
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Coronavirus

Bericht door Durashift »

^^^^ lucratief, voor de 'vitaal beroep reiziger' zo te zien. :wink:
Treinreiziger.nl schreef: Annemiek schreef:
mei 8, 2020 om 11:17 pm

Ik ontving vandaag de uitnodiging om mee te doen aan de test en heb me meteen aangemeld. (..)
Als dank voor het deelnemen aan de test, ontvang je ook een flinke premie. Je mag kiezen tussen 8 dagkaarten of 100 euro tegoed voor de Spoordeelwinkel. Die premie ontvang je al na acht geregistreerde ritten.(..)
https://www.treinreiziger.nl/2-op-de-3- ... onderzoek/
Chrysa
Berichten: 8003
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Coronavirus

Bericht door Chrysa »

Voor 100 euro duik ik de trein wel in. :')
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15355
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Coronavirus

Bericht door ODRAIL »

Touringcarbedrijven: “Wij kunnen capaciteit openbaar vervoer vergroten”

https://www.treinreiziger.nl/touringcar ... vergroten/
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50915
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Suus »

In Frankrijk moet je nu in bepaalde regio's voor bepaalde treinen reserveren. In Occitanie zijn ze het strengst en moet je voor elke trein een gratis reservering doen. In Grand Est zijn bepaalde treinen alleen toegankelijk voor trajecthouders. In de regio Hauts-de-France zijn alle treinen van/naar Lille en van/naar Parijs reserveringsplichtig, zelfs als je er niet mee van/naar Lille of Parijs mee reist.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13551
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Coronavirus

Bericht door Wubbo »

Nou, als ik over een paar weken ziek ben weten jullie vast waardoor het komt: ik ben naar de kapper geweest vandaag.
Alargule

Re: Coronavirus

Bericht door Alargule »

Sterkte!
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15355
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Coronavirus

Bericht door ODRAIL »

Wubbo schreef:Nou, als ik over een paar weken ziek ben weten jullie vast waardoor het komt: ik ben naar de kapper geweest vandaag.
Maar je bent nu wel van je coronacoup af :wink: .
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50915
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Suus »

Op mondkapjes wordt vanaf 25 mei geen BTW meer geheven, nu is dat nog 21%. Deze tijdelijke maatregel duurt tot minstens 1 september.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
en-es
Berichten: 4474
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Coronavirus

Bericht door en-es »

Het personeel bij NS schijnt niet zo gerust te zijn op de periode na 1 juni. Deze zorgen werden geuit aan minister president Mark Rutte en staatssecretaris Stientje van Veldhoven die op werkbezoek waren in Den Haag Centraal.
Gebruikersavatar
Pascal1998
Berichten: 682
Lid geworden op: ma 30 jun 2014, 16:18
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Pascal1998 »

Dat komt waarschijnlijk omdat er vanaf ! juni wat meer mag, en dat ga je inderdaad dan terugzien in het OV, want dan komen er inderdaad meer reizigers bij, die voor een terrasje met de bus gaan
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39194
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Daniel »

Het is wel weer typisch het NS-personeel wat overal bang voor is. Het is nou eenmaal niet zo dat de toekomstige versoepelingen alleen gelden voor autobezitters.

Volgens een tweet van Rutte is de genoemde 40% trouwens van de zit- en staanplaatsen, oftewel de totale capaciteit. Dat is dus nog best fors meer dan nu: in een typische bus kunnen dan alle stoelen gebruikt worden grofweg.
Praktisch gezien voorzie ik met de zomer in aantocht dan juist geen heel grote problemen.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
PHS

Re: Coronavirus

Bericht door PHS »

-
Laatst gewijzigd door PHS op ma 18 dec 2023, 13:50, 1 keer totaal gewijzigd.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 179 gasten