Ad blocker gedetecteerd: Dit forum wordt mogelijk gemaakt door het tonen van reclames aan onze bezoekers. Helaas worden deze niet getoond en je ondersteunt onze website nu niet. Misschien wil je voor dit forum een uitzondering maken?
Ronaldussen schreef:Die idioten hou je ook met een lockdown. Er is geen 100% controle mogelijk. Uiteindelijk zullen die idioten ook immuun worden voor dit virus dus dat probleem lost zich vanzelf op.
Dat heeft dan 100.000 Nederlandse doden gekost, als ik uit ga van 60% van de bevolking met het virus en dan 1% mortaliteit voor alle coronagevallen. Is dat het waard? Terwijl je het ook tot slechts een paar duizend doden (totdat het vaccin eind dit jaar beschikbaar is) had kunnen beperken? Ik vind het nogal wat als je dan "ja" zegt. Dan vind je een mensenleven niet veel waard...
Een lockdown is wél te handhaven, door ervoor te zorgen dat mensen het zelf wel uit hun hoofd laten. Kijk maar wat andere landen nu doen. Als je in Spanje nu 3000 euro boete krijgt als je zonder noodzaak op straat bent, dan laat je dat wel uit je hoofd. Of zoals in Italie, waar je tot 12 jaar gevangenisstraf kan krijgen als je op straat bent terwijl het niet mag.
Ronaldussen schreef:Die idioten hou je ook met een lockdown. Er is geen 100% controle mogelijk. Uiteindelijk zullen die idioten ook immuun worden voor dit virus dus dat probleem lost zich vanzelf op.
Dat heeft dan 100.000 Nederlandse doden gekost, als ik uit ga van 60% van de bevolking met het virus en dan 1% mortaliteit voor alle coronagevallen. Is dat het waard? Terwijl je het ook tot slechts een paar duizend doden (totdat het vaccin eind dit jaar beschikbaar is) had kunnen beperken? Ik vind het nogal wat als je dan "ja" zegt. Dan vind je een mensenleven niet veel waard...
Een lockdown is wél te handhaven, door ervoor te zorgen dat mensen het zelf wel uit hun hoofd laten. Kijk maar wat andere landen nu doen. Als je in Spanje nu 3000 euro boete krijgt als je zonder noodzaak op straat bent, dan laat je dat wel uit je hoofd. Of zoals in Italie, waar je tot 12 jaar gevangenisstraf kan krijgen als je op straat bent terwijl het niet mag.
Houd nou eens op met dat gejank, joh. Je rekensommetjes kennen we nu, en Ronaldussen heeft vast ook wel een paar familieleden of vrienden in de risicogroep, of zit er zelf in. Er is geen enkele reden om aan te nemen dat een mensenleven hem minder waard is dan het jou is.
Jouw hypothese dat een totale lockdown minder doden kost dan het huidige beleid is niets meer dan dat: een hypothese. Ook bij een lockdown ben je afhankelijk van het draagvlak onder de bevolking, en zullen er mensen zijn die zich daaraan onttrekken. Daarnaast houden mensen zich ook op dit moment opvallend goed aan de ingestelde maatregelen, zoals op straat en het OV te zien is. Daarmee is er nauwelijks verschil met een verplichte isolatie zoals in Frankrijk. Ook daar laten mensen namelijk hun hond uit, en gaan naar de supermarkt.
Het risico op besmetting is simpelweg niet tot 0% te reduceren, net zomin als het risico op overlijden. Accepteer het, blijf zelf vooral ademhalen en stop met jammeren.
Ik denk dat het verschijnen van een vaccin in de herfst te optimistisch is. Dat laat onverlet dat de VS de eerste testen op vrijwilligers uitvoeren. Echter zijn dit nog maar tests met een vaccin dat in de kinderschoenen staat. Het is namelijk nog niet bewezen dat het middel werkzaam is. Hopelijk ziet de WHO dankzij deze pandemie een mogelijkheid om een klein deel van de bureaucratie rondom de ontwikkeling van vaccins al dan niet tijdelijk weg te nemen voor deze noodsituatie.
Wel heeft het RIVM een onderzoek gestart naar aan COVID-19 gerelateerde gezondheidsklachten onder een groter deel van de bevolking. Of dit het vertekende beeld (alleen testen onder relaties van besmette personen, geen genezingen rapporteren) van de dagelijkse statistieken wegneemt is nog niet zeker.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Onder het bericht op NS.nl over de speciale basisdienstregeling staat "Plan uw reis" waarin nog niets veranderd is. Ik ga er vanuit dat de reisplanners nog aangepast worden en dat je niet op het station merkt wanneer de twee keer per uur rijdende Sprinter vertrekt?
Milco schreef:Onder het bericht op NS.nl over de speciale basisdienstregeling staat "Plan uw reis" waarin nog niets veranderd is. Ik ga er vanuit dat de reisplanners nog aangepast worden en dat je niet op het station merkt wanneer de twee keer per uur rijdende Sprinter vertrekt?
Reisplanner wordt donderdag aangepast.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
De Belgische regering noemt het nadrukkelijk geen lock-down en het is dan ook minder streng dan in Frankrijk. Veel winkels gaat dicht, maar mensen mogen nog altijd alleen of met één ander ander persoon naar buiten zonder briefje, maar er moet afstand gehouden worden tot andere mensen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Ik vraag mij eigenlijk af of het enkel een dienstregeling wordt waarbij vrijwel alle intercity's en diverse sprinterritten er tussenuit worden gehaald of ddat het een compleet andere dienstregeling wordt met 2x/uur een sprinter op een volledig ander tijdstip dan normaal...
Als het maximaal 2x per uur een sprinter is dan lijkt het mij wel een stuk eenvoudiger dan het anders is. Is het overigens niet een idee, om werkzaamheden die op de planning staan naar voren te halen?
Regelmatig te vinden in de lijnen 51, 352, 589, 590, 51, 53 en 54.
Er zullen niet plotseling meer spoorwerkers beschikbaar zijn, het ziekteverzuim gaat in alle sectoren door het dak doordat zelfs een snottebel al verdacht is nu.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Ik vraag me af hoe dat er nou eigenlijk aan toegaat bij BuZa. Het begint er wel steeds meer op te lijken dat een stagiair in MS Paint de Fill tool mag gebruiken om kaartjes te updaten. Of is Brugge nog veilig?
Ja, dit is meer de dienstregeling zoals we die jaren geleden gekend hebben op een stakingsdag: eigenlijk alleen maar sprinters.
katvis schreef:
Meltrain schreef:Maar wat is nu het verschil tussen de Franse maatregelen en het Nederlandse beleid?
Het enige verschil dat ik zie is het verplichte karakter, maar er zijn nog steeds uitzonderingen voor bijvoorbeeld boodschappen doen.
Het verplichte maakt een groot verschil, in Frankrijk heb je geen klootviolen die in een groepje door de MediaMarkt alles lopen aan te raken om "alleen maar even te snuffelen voor mogelijk in de toekomst ;) ;) ;) ;)" en zo wellicht anderen kunnen besmetten.
Toevallig was ik zowel zondag als vandaag in de MediaMarkt omdat ik kabeltjes nodig had om mijn monitor aan de praat te krijgen voor het thuiswerken. Zondag was het bij de MediaMarkt al rustig maar liep er nog wat volk fototoestellen te testen, vandaag was het nog veel rustiger en leken het vooral mensen die nog iets nuttigs nodig hadden (oplaadkabeltjes enzo). Sowieso bood Hoog Catharijne een surrealistische indruk: het grootste deel van de winkels was dicht. Om kwart over vijf.
Mijn indruk is dat mensen zich in Nederland goed aan de gedachte achter het beleid van de overheid houden. Ik kom wel buiten want we hebben een logeerhond, maar wat ik buiten tegenkom zijn voornamelijk mensen met honden en wat spelende kinderen. Geen buren die gezellig met elkaar een borrel drinken ofzo.
Z2N schreef:Een Lockdown valt ook maar voor een bepaalde tijd te verdedigen, na verloop van tijd krijg je daar je bevolking niet meer achter. (..).
Mee eens. Het is ook bijna onmogelijk te organiseren. De cliënten van de stichting (een van de grootste, zo niet dé grootste van de regio) waar ik bij werk, zitten al in een soort lock down. (..) Je wilt niet weten wat dat voor consequenties heeft voor ons als personeel, (..))
Nou, zeker.
Kunnen de cliënten een beetje begrijpen/bevatten wat er aan de hand is?
Want dat lijkt mij ook niet altijd mogelijk.. ik denk ook aan ouderen met ziekten die juist baat hebben bij regelmaat en dat is er nu niet.
Moeilijk. Een kind had het erover dat dingen niet mogen vanwege Corona, "Want Corona is de baas". Die is er dus wel mee bezig, maar snapt niet echt wát het precies is. Een ander kind was enorm verdrietig omdat ze haar vriendje een tijdje niet kon zien, maar waarom dat niet kan, lijkt ook moeilijk binnen te komen. De rest is te beperkt om er ook maar iets van te snappen. Regelmaat is zeker belangrijk, voor onze kinderen en voor de volwassen cliënten. Er worden nu mensen van dagbesteding etc. op de woonlocaties zelf ingezet om activiteiten aan te bieden, maar dat moet nog echt allemaal georganiseerd worden etc. (Deze zijn aan een vaste locatie gebonden en gaan niet naar andere locaties op dit moment). Verder mogen nu ook de ouders en ander bezoek zelf niet op bezoek komen en kinderen/volwassenen die nu op woongroep zijn, mogen niet naar huis. (en degene die er niet zijn, mogen niet terugkomen, tenzij door de teamleider toestemming wordt gegeven en aan een aantal voorwaarden wordt voldaan.) Ook dat heeft natuurlijk ook best veel impact op hen. Het zorgt voor onrust, verdriet en ook agressie omdat ze het allemaal niet begrijpen.
En dan denk ik ook nog aan de kinderen en ouders van de logeergroep waar ik normaal werk. Scholen zijn dicht, logeergroep is dicht, dus de kinderen zijn nu 24/7 thuis. Dat heeft echt een enorme impact op ouders en het hele gezin. Dit is een situatie die je niet maanden kunt volhouden zo.
Bijzonder dat er wel intercity's blijven rijden tussen Enschede en Utrecht, maar weer niet op de Oude Lijn en Utrecht - Den Haag/Rotterdam.
NS heeft het over 'belangrijke Intercityverbindingen'. Deze per ongeluk overgeslagen?
Suus schreef:
Milco schreef:Onder het bericht op NS.nl over de speciale basisdienstregeling staat "Plan uw reis" waarin nog niets veranderd is. Ik ga er vanuit dat de reisplanners nog aangepast worden en dat je niet op het station merkt wanneer de twee keer per uur rijdende Sprinter vertrekt?
Reisplanner wordt donderdag aangepast.
In de NS app staat dat de reisplanner één dag van tevoren wordt bijgewerkt. In het artikel op de NS-website staat 'check kort voor vertrek de reisplanner'.
Laatst gewijzigd door VIRM op di 17 mar 2020, 21:31, 1 keer totaal gewijzigd.
Suus schreef:Er zullen niet plotseling meer spoorwerkers beschikbaar zijn, het ziekteverzuim gaat in alle sectoren door het dak doordat zelfs een snottebel al verdacht is nu.
Dan nog zijn er genoeg medewerkers over om grote projecten als Groningen nu doen, om zo de grote hinder te verminderen.
Regelmatig te vinden in de lijnen 51, 352, 589, 590, 51, 53 en 54.
PHS schreef:Bijzonder dat er wel intercity's blijven rijden tussen Enschede en Utrecht, maar weer niet op de Oude Lijn en Utrecht - Den Haag/Rotterdam.
NS heeft het over 'belangrijke Intercityverbindingen'. Deze per ongeluk overgeslagen?
Rijnmond.nl heeft het over een IC Schiphol - Venlo die via Den Haag, Rotterdam en Dordrecht zou rijden, maar geen idee wat hun bron daarvoor is.
Western Soldier schreef:Dan nog zijn er genoeg medewerkers over om grote projecten als Groningen nu doen, om zo de grote hinder te verminderen.
Ookal zijn de medewerkers er, dan zijn de materialen er niet opeens he. Die moeten immers ook geproduceerd worden en die planning hadden ze al weken eerder moeten omgooien als je zou willen doen wat jij voorstelt.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Suus schreef:Er zullen niet plotseling meer spoorwerkers beschikbaar zijn, het ziekteverzuim gaat in alle sectoren door het dak doordat zelfs een snottebel al verdacht is nu.
Dan nog zijn er genoeg medewerkers over om grote projecten als Groningen nu doen, om zo de grote hinder te verminderen.
Er wordt wel over dit soort dingen gesproken, maar het kan lang niet altijd. Een wijziging zoals in Groningen, die zorgt voor gewijzigde infrastructuur, heeft zoveel impact op allerlei systemen en zoveel voorbereiding nodig dat die niet zomaar naar voren kan.
Western Soldier schreef:Dan nog zijn er genoeg medewerkers over om grote projecten als Groningen nu doen, om zo de grote hinder te verminderen.
Het is inderdaad verleidelijk om te kijken of grote werkzaamheden naar voren te halen, maar zoals al eerder in dit topic gezegd heb je al een hoog ziekteverzuim momenteel. Plus dat het naar voren halen van werkzaamheden ook de kans op nog meer zieke bouwvakkers alleen maar vergroot.
Er zijn wellicht andere zaken die ook meespelen zoals inderdaad materialen en je hebt inderdaad zieken. Ik zie echter niet in waarom het naar voren halen van grote projecten leidt tot meer zieken. Grotere projecten vervangen dan de kleinere die minder hinder geven en waarvoor het dus voor de reiziger minder lastig is om die in een normale periode te doen. Wat materialen betreft zal het lastiger zijn, maar misschien dat het bij een enkel project wel kan. Daarom was het ook meer een suggestie, het nadenken erover kan in elk geval geen kwaad.
Regelmatig te vinden in de lijnen 51, 352, 589, 590, 51, 53 en 54.