Coronavirus

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10510
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Coronavirus

Bericht door trolly »

Ik hoop dat je een vriendinnetje hebt dat wat beter is in kansberekening, en anders wens ik je een goede baan en veel geduld :Y
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
PHS

Re: Coronavirus

Bericht door PHS »

-
Laatst gewijzigd door PHS op ma 18 dec 2023, 16:21, 1 keer totaal gewijzigd.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Coronavirus

Bericht door Aking »

Omdat vadertje staat je met een papiertje een stuk minder goedkan volgen natuurlijk :Y
en-es
Berichten: 4413
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Coronavirus

Bericht door en-es »

Dat is inderdaad de bedoeling ja. Een app van de overheid op je foon. Of denk ik nou teveel in complotten?
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Coronavirus

Bericht door Ardan »

De eerste gasten die ik gisteravond scannend moest binnenlaten hadden zich in Griekenland laten vaccineren en hadden een geprinte QR bij zich. Mijn scanner meldde toen dat het een internationale code was en ik de Nederlandse nodig zou hebben. Maar het ding herkende in ieder geval dat er "een" vaccinatiecode was, op het printje stonden twee vaccinaties aangegeven. Dan ga ik verder niet moeilijk lopen doen.
Ik doe ook maar wat
Gebruikersavatar
ICE11
Berichten: 2816
Lid geworden op: ma 05 mei 2014, 23:57
Locatie: Aken

Re: Coronavirus

Bericht door ICE11 »

Nitein-Repart schreef: za 25 sep 2021, 19:58 Zou het echt niet mogelijk zijn dat landen als Duitsland, Oostenrijk, Zwitserland en Tsjechië april 2022 (na de griepgolf) afscheid kunnen nemen van de mondkapjes?
2022? Dat is wel erg voorbarig..... _O-
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Coronavirus

Bericht door ODRAIL »

Aking schreef: zo 26 sep 2021, 10:16 Omdat vadertje staat je met een papiertje een stuk minder goedkan volgen natuurlijk :Y
Juist daarom heb ik een papieren QR-Code. Ook omdat de app op mijn huidige telefoon erg veel problemen gaf. De telefoon is ruim twee jaar oud en ik ben nog niet van plan om een nieuwe aan te schaffen.
Laatst gewijzigd door ODRAIL op zo 26 sep 2021, 11:31, 1 keer totaal gewijzigd.
Alargule

Re: Coronavirus

Bericht door Alargule »

Ardan schreef: zo 26 sep 2021, 11:01 lokquote
Actualiseer je onderschrift eens.
en-es
Berichten: 4413
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Coronavirus

Bericht door en-es »

ICE11 schreef: zo 26 sep 2021, 11:20
Nitein-Repart schreef: za 25 sep 2021, 19:58 Zou het echt niet mogelijk zijn dat landen als Duitsland, Oostenrijk, Zwitserland en Tsjechië april 2022 (na de griepgolf) afscheid kunnen nemen van de mondkapjes?
2022? Dat is wel erg voorbarig..... _O-
Wij zijn klaar met Corona maar Corona is nog niet klaar met ons. En ja, 2022 is wel heel optimistisch. Wie weet wat er nog allemaal komt.......
PHS

Re: Coronavirus

Bericht door PHS »

-
Laatst gewijzigd door PHS op ma 18 dec 2023, 16:21, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10510
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Coronavirus

Bericht door trolly »

PHS schreef: zo 26 sep 2021, 09:43 En precies daarom snap ik niet waarom we van de overheid alleen met apps en QR-codes mogen werken, en dat de gele boekjes of buitenlandse papieren vaccinatiebewijzen absoluut niet als coronapas gelden.
Dat is omdat de overheid anders weer het verwijt krijgt dat wie zich niet wil (of kan) laten vaccineren maar zich wel heeft laten testen anders herkend zou kunnen worden. Onzin uiteraard, wat mij betreft mag dat gele boekje ook getoond worden. Ik denk alleen dat daar dan ook weer een storm van verontwaardiging over opsteekt. In een borrelglaasje water uiteraard, maar toch.

Vergeet je overigens niet om je eerdere beschuldiging aan mijn adres nog even recht te zetten?
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Coronavirus

Bericht door Aking »

PHS schreef: zo 26 sep 2021, 11:43en wordt als het goed is
En gelukkig gaan dat soort dingen inderdaad nooit fout bij onze vrinden van de staat :')

Overigens had ik net gelijktijdig Polizei en de zugcheffin aan mijn plaats. Nadat ik mijn attest eerst aan de zugcheffin en daarna aan Herr Polizist liet zien vroeg laatstgenoemde aan eerstgenoemde of mijn attest in orde was. Ik had dat toch andersom verwacht eigenlijk :Y
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10510
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Coronavirus

Bericht door trolly »

Als je Herr Polizist twee hoofdletters geeft, vind ik dat Frau Zugcheffin er minstens eentje verdient :Y
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Coronavirus

Bericht door Aking »

It was not Me, it was Me Handy :Y
Nitein-Repart
Berichten: 3469
Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
Locatie: DTC

Re: Coronavirus

Bericht door Nitein-Repart »

en-es schreef: zo 26 sep 2021, 11:31
ICE11 schreef: zo 26 sep 2021, 11:20
Nitein-Repart schreef: za 25 sep 2021, 19:58 Zou het echt niet mogelijk zijn dat landen als Duitsland, Oostenrijk, Zwitserland en Tsjechië april 2022 (na de griepgolf) afscheid kunnen nemen van de mondkapjes?
2022? Dat is wel erg voorbarig..... _O-
Wij zijn klaar met Corona maar Corona is nog niet klaar met ons. En ja, 2022 is wel heel optimistisch. Wie weet wat er nog allemaal komt.......
Het probleem is nu niet meer het coronavirus, maar het probleem is dat te veel mensen zich niet laten vaccineren waardoor de maatregelen in stand gehouden moeten worden, omdat anders de ziekenhuiszorg het niet aankan. Dus als het blijkt dat er na 1 april nog een mondmaskerplicht in diverse landen geldt is dat gewoon de schuld van de ongevaccineerden en niets anders (behalve bij vervelende virusvarianten of vaccins die niet meer werken). Wat mij betreft komt er veel meer druk op de ongevaccineerden om zich toch te laten vaccineren, bijvoorbeeld het toestaan dat werkgevers mogen vragen naar de vaccinatiestatus van werknemers of de DCC-scanner ervoor gebruiken en op basis van de vaccinatiestatus van werknemers mogen werkgevers dan werknemers overplaatsen of ontslaan. Ook zie ik graag dat voor binnensportaccomodaties, gebedshuizen, attractieparken en dierentuinen ook een coronatoegangsbewijs geldig moet zijn en dat testen voor iedereen van 16 jaar en ouders niet meer gratis meer is, behoudend mensen die van een (huis)arts een negatief vaccinatieadvies hebben gekregen.
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Coronavirus

Bericht door Aking »

Waarom niet iedereen meteen gegen die Wand? :')
en-es
Berichten: 4413
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Coronavirus

Bericht door en-es »

En daarna die spuit in de kont drukken _O-
PHS

Re: Coronavirus

Bericht door PHS »

-
Laatst gewijzigd door PHS op ma 18 dec 2023, 16:21, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10510
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Coronavirus

Bericht door trolly »

Je beschouwt het aantasten van het grondrecht op lichamelijke integriteit niet als inbreuk op de privacy? Ik blijf me verbazen.
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Nitein-Repart
Berichten: 3469
Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
Locatie: DTC

Re: Coronavirus

Bericht door Nitein-Repart »

Vaccinatieplicht voor iedereen boven de 50 zou serieus de ziekenhuizen en de intensive cares flink ontlasten, waardoor er geen reguliere zorg meer afgeschaalt hoeft te worden en alle coronamaatregelen vervallen kunnen worden. Vaccinatieplicht voor mensen onder de 50 zou denk ik niet veel zoden aan de dijk zetten. Het is een zeer heftige maatregel en aangezien mensen onder de 50 met corona veel minder snel in het ziekenhuis of op de intensive care terecht komen dan mensen boven de 50, is een vaccinatieplicht voor mensen onder de 50 in mijn ogen disproportioneel.
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10510
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Coronavirus

Bericht door trolly »

Het opschorten van grondrechten voor bepaalde groepen lijkt me — zelfs met een goede motivatie — sowieso disproportioneel, en principieel nog misplaatster dan het opschorten van een grondrecht voor de gehele bevolking. Als de enige aanleiding een weekendje geknoei met een matig functionerend testbewijs is, dan lijkt het sop me de kool niet waard. Zo'n grondwet is er niet helemaal voor niks.
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Gebruikersavatar
ICE11
Berichten: 2816
Lid geworden op: ma 05 mei 2014, 23:57
Locatie: Aken

Re: Coronavirus

Bericht door ICE11 »

Nitein-Repart schreef: zo 26 sep 2021, 17:23 Dus als het blijkt dat er na 1 april nog een mondmaskerplicht in diverse landen geldt is dat gewoon de schuld van de ongevaccineerden en niets anders
Heksenjacht 2.0
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10510
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Coronavirus

Bericht door trolly »

Je gelooft in heksen, of je gelooft niet het coronavirus, maar één van beide opties sluit je met deze stelling uit.
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
PHS

Re: Coronavirus

Bericht door PHS »

-
Laatst gewijzigd door PHS op ma 18 dec 2023, 16:21, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10510
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Coronavirus

Bericht door trolly »

Persoonlijk beschouw ik mijn lichaam als een tamelijk strikte privé-aangelegenheid, Dat zal voor jou wellicht heel anders liggen, maar ik denk dat er wel meer mensen zijn die mijn redenering kunnen volgen. Maar laat je daar vooral niet door tegenhouden om uit de doeken te doen waarom wat geklungel met een app wat jou betreft reden is een grondrecht overboord te zetten.
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 39 gasten