Coronavirus

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5812
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: Coronavirus

Bericht door isadora »

Ben benieuwd wanneer mijn uitnodiging voor de zevende spuit op de mat valt.
Na de stamceltransplantatie mag ik alles nog eens overdoen, trouwens ook voor alle vaccinaties uit het Rijksvaccinatie-programma.

Ben nu bijna aan het einde van het tweede traject chemo's, veertien spuiten in de buik.
Buik is ondertussen geïrriteerd, pijnlijk en flink rood, alsof er brandblaren ontstaan.
Tot 10 oktober nog doorgaan met chemo in tabletvorm, daarna tiende beenmergpunctie.
Verder geen ondraaglijke bijwerkingen tot nu toe.
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10510
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Coronavirus

Bericht door trolly »

Klinkt best als een vrij stevig programma. Hoop dat het allemaal goed gaat komen. Door wie had je je die schoonheidssalon ook alweer laten adviseren?
PHS schreef: vr 30 sep 2022, 20:15 Als je geen afspraak hebt gemaakt, hoef je je ook niet aangesproken te voelen (A)
En een filosofische vraag: is een afspraak die op basis van de verstrekte informatie gemaakt is met een dienst die bij het maken van die afspraak had kunnen zeggen dat er een misverstand was te beschouwen als voordringen?

En de volgende vraag is uiteraard hoe aso het sowieso is een prik te halen waarmee je niet alleen jezelf beschermt, maar waarop ook de nodige wappies meeliften.
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Gebruikersavatar
TffpaA
Berichten: 3039
Lid geworden op: ma 10 jan 2022, 16:37

Re: Coronavirus

Bericht door TffpaA »

trolly schreef: vr 30 sep 2022, 21:48wappies
Tsss... :roll:
Tom024 schreef: di 07 dec 2021, 12:24 Even los van je mening: het gebruik van het woord wappie werkt nogal polariserend en heeft tegenwoordig een bepaalde lading. Om die reden zouden we het waarderen dat jullie dat woord vermijden. Er zijn andere manieren om je punt te maken zonder aan kracht in te boeten.
🗣
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6458
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Daantje »

Ik heb helaas corona -0- 2,5 jaar buiten de deur kunnen houden maar nu toch te pakken.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13109
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Coronavirus

Bericht door Z2N »

trolly schreef: vr 30 sep 2022, 21:48
PHS schreef: vr 30 sep 2022, 20:15 Als je geen afspraak hebt gemaakt, hoef je je ook niet aangesproken te voelen (A)
En een filosofische vraag: is een afspraak die op basis van de verstrekte informatie gemaakt is met een dienst die bij het maken van die afspraak had kunnen zeggen dat er een misverstand was te beschouwen als voordringen?
Nog veel praktischer: als je op vrijdagavond hoort uit betrouwbare bron dat je kan vaccineren, een overheidssite je een afspraak geeft op basis van de door jou verstrekte en waarheidsgetrouwe informatie, de middag erop kom je gewoon opdagen bij je afspraak, toegelaten wordt zonder vragen, en pas in de wachttijd na de prik op een OV-forum ziet dat er een foutje is gemaakt door de GGD, is er dan sprake van voordringen? :X
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Coronavirus

Bericht door Hainje »

Nee.
🍉
PHS

Re: Coronavirus

Bericht door PHS »

-
Laatst gewijzigd door PHS op ma 18 dec 2023, 15:37, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13109
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Coronavirus

Bericht door Z2N »

Dat stond er dus gisteren nog niet. :X

Maargoed, aangezien ik het hele verhaal maar vreemd vond ben ik tijdens het stempelen van het gele boekje maar verhaal gaan halen bij de coördinator van de vaccinatielocatie. Die vertelde mij dat er inderdaad een fout is geweest op planjeprik.nl (de vraag over het hebben van een uitnodiging vanuit een medische werkgever ontbrak), en dus heeft de GGD Regio Utrecht nu iedereen met een afspraak toegelaten.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Suus »

Daantje schreef:Ik heb helaas corona -0- 2,5 jaar buiten de deur kunnen houden maar nu toch te pakken.
Beterschap Daantje! Afbeelding🩹
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
PHS

Re: Coronavirus

Bericht door PHS »

-
Laatst gewijzigd door PHS op ma 18 dec 2023, 15:37, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13109
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Coronavirus

Bericht door Z2N »

Daar zal dan wel het verschil hebben gezeten: toen Suus het bericht plaatste stond mijn afspraak al een halfuur. En als je daarna gewoon vrijdagavond gaat vieren en 18 uur later met je brakke kop bij de GGD zit is zo'n correctieberichtje natuurlijk snel gemist. Maar dit is gewoon weer een prachtvoorbeeld geworden van perfecte overheidscommunicatie. :')
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
PHS

Re: Coronavirus

Bericht door PHS »

-
Laatst gewijzigd door PHS op ma 18 dec 2023, 23:18, 1 keer totaal gewijzigd.
WSM
Berichten: 1403
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:59

Re: Coronavirus

Bericht door WSM »

De GGD zelf zegt er het volgende over:
Ten koste van anderen
Officieel zijn nu de mensen aan de beurt die in 1953 of daarvoor zijn geboren, en ook diegenen die jaarlijks worden uitgenodigd voor de griepprik. Ook bewoners van zorginstellingen, zorgmedewerkers met patiënten- of cliëntencontact en mensen met het syndroom van Down hebben nu recht op een herhaalprik.

Volgens GGD GHOR zijn er altijd mensen die de controles weten te omzeilen. Wie dat doet dringt voor ten koste van de mensen die zo'n prik eerder moeten krijgen, zegt de woordvoerder.
Bron: https://nos.nl/artikel/2446662-nog-niet ... -soms-toch
§ 6. Het passeren van rode seinen

Artikel 33

1.Lichtseinen die rood licht uitstralen mogen alleen voorbijgereden worden, indien de bestuurder van de treindienstleider een aanwijzing Stoptonend sein heeft gekregen.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13109
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Coronavirus

Bericht door Z2N »

Als het niet de bedoeling was dat ik gevaccineerd werd moest het systeem niet open gezet worden, ik heb waarheidsgetrouw de vragenlijst ingevuld en kreeg vanuit de GGD een uitnodiging. Dat is geen 'controle omzeilen', maar als GGD vergeten wat je wilt controleren. En er was ruimte genoeg op de locatie, dus ik vind de insinuering van 'voordringen' wel erg lullig. :X
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
WSM
Berichten: 1403
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:59

Re: Coronavirus

Bericht door WSM »

De overheid wentelt de eigen incompetentie graag op anderen af...

Een eenvoudige controle van de geboortedatum had een hoop leed en scheve gezichten kunnen voorkomen.
§ 6. Het passeren van rode seinen

Artikel 33

1.Lichtseinen die rood licht uitstralen mogen alleen voorbijgereden worden, indien de bestuurder van de treindienstleider een aanwijzing Stoptonend sein heeft gekregen.
Durashift
Berichten: 5633
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Coronavirus

Bericht door Durashift »

^^^ ik weet niet of dat zo makkelijk is af te vangen op de afspraken site.
Ja, natuurlijk kan je eenvoudig een geboortejaar check doen.. máár hoe filter je dan de mensen eruit die niet aan het geboortejaar criterium voldoen maar wel recht hebben op een prik: de uitzonderingsgroepen. :?:

Natuurlijk, dan kan je er een afvraging bij doen of iemand een medisch beroep heeft, de griepprik ontvangt etc.. maar dat kan men, op voorhand, aanvinken en kijken of ze er bij de afspraak wel door kunnen.
Z2N schreef: za 01 okt 2022, 12:42 (..)
Nog veel praktischer: als je op vrijdagavond hoort uit betrouwbare bron dat je kan vaccineren, (..)
Wie was je bron dan?

Want als jij afgelopen week gewoon even naar een nieuwsbulletin geluisterd of gekeken had.. dan had je wel kunnen weten dat een herhaalprik nog niet voor de jeugd beschikbaar is..tenzij je al de griepprik ontvangt of onder de andere uitzonderingen valt.

Dat je toch gaat proberen om een afspraak te maken.. wat is daar de reden dan van?
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13109
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Coronavirus

Bericht door Z2N »

Ik ben lid van de griepprikgroep. (A)

En bij eerdere vaccinatierondes werden op planjeprik.nl vragen gesteld over voorrang, zoals het zijn van medisch personeel of het lid zijn van de griepprikgroep. Die vragen waren vrijdagavond verdwenen, en als bekende virologen die nota bene bij het RIVM werken dan melden dat je je gewoon kan aanmelden is dat voor mij reden genoeg om het in ieder geval te proberen.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Durashift
Berichten: 5633
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Coronavirus

Bericht door Durashift »

Kijk an, jij gaat dus nog even door met spuiten. ;)
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6458
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Daantje »

Als zorgmedewerker moest je een op naam gestuurde uitnodiging van je werkgever meenemen en via een aparte site een afspraak maken (wat mij niet lukte maar nu de komende drie maanden niet nodig is).
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Daniel »

Tja, toen ik m'n eerste prik met voorrang kreeg (eveneens griepprikgroep hier) moest je ook aanvinken dat je de brief had en die ook meenemen naar de priklocatie. Waar vervolgens niemand om de uitnodigingsbrief vroeg.
Bij de booster volgens mij wel de uitnodiging (toen per SMS) moeten laten zien.

Benieuwd of ik dit keer wel Amersfoort als locatie-optie krijg trouwens... Bij de eerste drie werd het Utrecht, Utrecht en Houten waar ik als eerste terecht kon :p Maar voorlopig moet de brief nog komen.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
ICE11
Berichten: 2816
Lid geworden op: ma 05 mei 2014, 23:57
Locatie: Aken

Re: Coronavirus

Bericht door ICE11 »

Begrijp ik het goed dat in NL iedereen een vierde prik mag halen? Want in Lauterbachistan, waar normaal alles wat corona betreft ietsje strenger is, is deze nog steeds alleen voor risicogroepen aanbevolen.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Daniel »

Uiteindelijk wel ja. Op dit moment worden de zorgmedewerkers en de groep die in aanmerking komt voor de griepprik uitgenodigd voor hun vierde prik.
Daarnaast loopt ook nog een campagne op leeftijd die begint bij de ouderen (die deels al hun vijfde prik krijgen), maar uiteindelijk kan iedereen tot 12 jaar een herhaalprik halen inderdaad.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Anne
Berichten: 1964
Lid geworden op: ma 20 jun 2011, 00:38
Locatie: Den Hoorn (ZH)

Re: Coronavirus

Bericht door Anne »

ICE11 schreef: za 01 okt 2022, 20:02 Begrijp ik het goed dat in NL iedereen een vierde prik mag halen? Want in Lauterbachistan, waar normaal alles wat corona betreft ietsje strenger is, is deze nog steeds alleen voor risicogroepen aanbevolen.
Is al de vijfde.

Eind vorig jaar zijn boosters uitgedeeld (3e) en eerder dit jaar herhaal prikken (4e).
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Daniel »

Die herhaalprikken eerder dit jaar waren echter alleen voor de ouderen.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Coronavirus

Bericht door ODRAIL »

En voor mensen uit de griepprik categorie.

@Daantje: Beterschap ;) .
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 67 gasten