Coronavirus

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
en-es
Berichten: 4399
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Coronavirus

Bericht door en-es »

Ik vind dat wijzen naar bepaalde bevolkingsgroepen sowieso niet fijn. En o ja, de nieuwe variant is waarschijnlijk ook in Duitsland opgedoken.
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8778
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door ArrivaBas »

Dat de zorg weer onder druk staat kun je niet alleen aan één bevolkingsgroep dan wel de maatschappij als geheel wijten. Het is een biologisch gegeven dat het immuunsysteem naarmate iemand ouder wordt zijn vermogen om de bescherming tegen nieuwe ziektes aan te leren langzaam verliest. Dat gegeven correspondeert ook met de mediane leeftijd van de coronapatiënten in de ziekenhuizen, die op 75 jaar ligt. Dat houdt in dat de helft van de patiënten 75 jaar of jonger is, en de andere helft 75 jaar of ouder. Dat zijn dus hoofdzakelijk groepen die een coronabesmetting niet afdoende kunnen handelen door onderliggend lijden zoals hartklachten. Daarom komt het advies aan zeventigplussers om de kleinkinderen even op afstand te houden wat mij betreft niet uit de lucht vallen. Wat ik niet snap is dat het kabinet ervoor kiest om alles alleen 's avonds te sluiten. Deze maatregel werkt niet om mensen thuis te houden, averechts tegen de gewenste spreiding en vind ik vergezocht uit wetenschappelijk oogpunt. Het is niet zo dat het virus alleen 's avonds en 's nachts actief is en de meest creatieve mensen vinden de mazen in de regels toch wel en passen hun leven daar op aan.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
PHS

Re: Coronavirus

Bericht door PHS »

-
Laatst gewijzigd door PHS op ma 18 dec 2023, 16:13, 1 keer totaal gewijzigd.
Kalil Nieuw
Berichten: 1471
Lid geworden op: za 07 aug 2021, 13:37
Locatie: Charlois
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Kalil Nieuw »

Op Schiphol gingen deel besmette passagiers aankomen wat leidde tot een behoorlijk chaotische situatie.
https://www.ad.nl/binnenland/terugkeer- ... ~a3d5c16c/

Ja, ik vind het raar want Zuid-Afrika is het land waar juist de meest heftige coronavariant opgedoken is. Maar 14 dagen in quarantaine moet niet zo moeilijk zijn, zeker als je goed nadenkt dat je hiermee het nieuwe variant wereldwijd verspreid. :neg:
Mijn YouTube kanaal TramFreakNetherlands: https://m.youtube.com/channel/UCtsVzk2B-MMOAOz5SWp4zRQ

Mijn instagram: tramfanaat_rotterdam
Tom024
OVNL-beheerder
Berichten: 3424
Lid geworden op: zo 22 feb 2015, 09:37

Re: Coronavirus

Bericht door Tom024 »

Ik zat net met twee 'wakkere mensen' in ern ICM-coupetje en my god, wat kunnen mensen toch hoog te paard zitten.
PHS

Re: Coronavirus

Bericht door PHS »

-
Laatst gewijzigd door PHS op ma 18 dec 2023, 16:13, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5810
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: Coronavirus

Bericht door isadora »

Even voor alle duidelijkheid; ze hebben het niet van mij hoor. :X
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Kalil Nieuw
Berichten: 1471
Lid geworden op: za 07 aug 2021, 13:37
Locatie: Charlois
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Kalil Nieuw »

Oeps, ik dacht van wel! :oops:
Mijn YouTube kanaal TramFreakNetherlands: https://m.youtube.com/channel/UCtsVzk2B-MMOAOz5SWp4zRQ

Mijn instagram: tramfanaat_rotterdam
Chrysa
Berichten: 7982
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Coronavirus

Bericht door Chrysa »

Geen kerst met de schoonfamilie dus. *O*
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: Coronavirus

Bericht door Stefan »

Klinkt als geluk bij een ongeluk? :')
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Suus »

Bij een aantal snelle testen lijkt bij een deel van de besmette reizigers uit Zuid-Afrika inderdaad een vergelijkbare eiwit-afwijking aanwezig wat kan duiden op omikron. Het Erasmus MC is nu alle positieve testen van de vliegtuigen aan het analyseren, morgen waarschijnlijk de eerste definitieve resultaten.

https://nos.nl/artikel/2407322-rivm-ver ... uid-afrika
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
dennistd
Berichten: 5526
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Coronavirus

Bericht door dennistd »

Vanmorgen om 11.15u een afspraak gemaakt, kon om 16u terecht in Oldenzaal. Dit is een drive-trough-locatie, dus kon gewoon in de auto blijven zitten. Had zes auto's voor mij en er waren drie straten in gebruik, dus was zo aan de beurt. Volgens de verkeersregelaar waren dit de laatsten van de dag, dus misschien daarom zo rustig. Om 23.45u had ik de uitslag, gelukkig negatief. Hoezo, testen is moeilijk en lastig en duurt lang? *O*
Kalil Nieuw
Berichten: 1471
Lid geworden op: za 07 aug 2021, 13:37
Locatie: Charlois
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Kalil Nieuw »

"De nieuwe coronavariant omikron is met 95 procent zekerheid aangetroffen in Nederland, meldt het Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu (RIVM). De variant is aangetroffen bij meerdere passagiers die gisteren op de vluchten vanuit Zuid-Afrika naar Nederland zaten. Om hoeveel besmettingen het precies gaat, is nog niet bekend." Een stukje tekst uit het liveblog van rtlnieuws over het nieuwe coronavariant.
Mijn YouTube kanaal TramFreakNetherlands: https://m.youtube.com/channel/UCtsVzk2B-MMOAOz5SWp4zRQ

Mijn instagram: tramfanaat_rotterdam
dennistd
Berichten: 5526
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Coronavirus

Bericht door dennistd »

Op het vliegveld van Lübeck is een illegale vaccinatie-actie beëindigd door de politie. Er zou gevaccineerd worden met een niet-toegestaan middel, mogelijk bedacht door de eigenaar van de luchthaven. Nou is dat wel een arts in de immunologie, maar een eigen verzonnen middel waarvoor niet eens een aanvraag voor toelating gedaan is gaat wel een beetje ver :X

https://www.zeit.de/gesundheit/2021-11/ ... gle.com%2F
Kalil Nieuw
Berichten: 1471
Lid geworden op: za 07 aug 2021, 13:37
Locatie: Charlois
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Kalil Nieuw »

En daar schiet je ook helemaal niet mee op. Want als het onbetrouwbaar is, heb je er niets aan of liggen ze zelfs door de vaccinatie in het ziekenhuis.
Mijn YouTube kanaal TramFreakNetherlands: https://m.youtube.com/channel/UCtsVzk2B-MMOAOz5SWp4zRQ

Mijn instagram: tramfanaat_rotterdam
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5810
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: Coronavirus

Bericht door isadora »

Even een bericht van het front:
Drie Nederlandse golfers blijven in Zuid-Afrika: 'Lijkt niets aan de hand'
Bron:https://www.telegraaf.nl/sport/10380823 ... ijven-daar
Laatst gewijzigd door Tom024 op zo 28 nov 2021, 10:07, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Aangepast ivm auteursrecht
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13080
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Coronavirus

Bericht door Z2N »

Goed mogelijk dat na 10.641 posts in dit topic vanmorgen voor het eerst Gordon aangehaald mag worden, maar het is wel met een reden: Gordon is deze week teruggevlogen uit Zuid-Afrika, en woonde desondanks gisterenavond de live finale bij van K2 zoekt K3. En het lijkt alsof die de adviezen van het RIVM in de wind heeft geslagen, want Gordon zat zwetend en hees in de studio. En dat is toch wat vreemd, want de rest van de show gisteren gaf juist het goede voorbeeld (spoiler) (Mediacourant).
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8778
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door ArrivaBas »

De eerste hypothesen over de omicronvariant zijn vandaag gepubliceerd: De variant is resistenter tegen het vaccin dan Delta, besmettelijker, maar heeft een milder ziektebeeld.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Daan!
Berichten: 289
Lid geworden op: do 12 jan 2017, 11:21

Re: Coronavirus

Bericht door Daan! »

En eigenlijk is dat goed nieuws.
Tom024
OVNL-beheerder
Berichten: 3424
Lid geworden op: zo 22 feb 2015, 09:37

Re: Coronavirus

Bericht door Tom024 »

Daan! schreef: vr 26 nov 2021, 08:17 Goede inhoudelijke reactie!
Daan!
Berichten: 289
Lid geworden op: do 12 jan 2017, 11:21

Re: Coronavirus

Bericht door Daan! »

Zelfde geldt voor jou. Voor een beheerder vind ik het ook een hele opvallende reactie.

Maar ik zal het voor jou even uitleggen. Een besmettelijker virus neemt naar verloop van tijd de overhand en wordt dominant. Als de nieuwe variant minder ziekmakend is, wordt de bevolking er uiteindelijk in z'n geheel minder ziek van.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13080
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Coronavirus

Bericht door Z2N »

Franceinfo heeft een gesprek gehad met een Franse reiziger die vrijdag geland is op Schiphol met een KLM-vlucht vanuit Zuid-Afrika. Diens ervaringen zijn niet echt hoopgevend: zes uur in het vliegtuig wachten, maar drie mensen beschikbaar om de honderden passagiers te testen, wachten in een krappe ruimte en mondkapjes die al kort na het landen afgingen. De reiziger in kwestie mocht, na een negatieve testuitslag, met de trein naar huis in Zuidwest-Frankrijk. De persoon in kwestie is na thuiskomst alsnog in quarantaine gegaan, bang om besmet te zijn met de Omicron-variant (Franceinfo).
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Tom024
OVNL-beheerder
Berichten: 3424
Lid geworden op: zo 22 feb 2015, 09:37

Re: Coronavirus

Bericht door Tom024 »

Daan! schreef: zo 28 nov 2021, 10:07 Zelfde geldt voor jou. Voor een beheerder vind ik het ook een hele opvallende reactie.
Ik postte het omdat het, zeker in een topic als dit, wenselijk is om je post te onderbouwen in plaats van zomaar een uitspraak te doen zonder verdere onderbouwing. Dat komt de discussie enkel maar ten goede.

Zeker in het coronatopic probeer ik me sinds enige tijd te onthouden van inhoudelijke reacties omdat dat als er eventueel (weer) ingegrepen moet worden tot ingewikkelde situaties kan lijden. Dat wij als beheerders ook een mening kunnen hebben en tegelijkertijd zonder aanziens des persoons een discussie kunnen modereren is voor veel gebruikers moeilijk voor te stellen, vandaar dat ik voor mezelf de keuze heb gemaakt om wat minder meningen te hebben. ;)
PHS

Re: Coronavirus

Bericht door PHS »

-
Laatst gewijzigd door PHS op ma 18 dec 2023, 16:13, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5810
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: Coronavirus

Bericht door isadora »

Ja maar, eerst zondagochtend naar de kark, en dan na het bordje soep schuiven we eens aan voor de buis, om het volk wat oud nieuws voor te schotelen.

Let op de vermicelli in zijn baard. :Y
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 25 gasten