Coronavirus

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Gebruikersavatar
ICE11
Berichten: 2806
Lid geworden op: ma 05 mei 2014, 23:57
Locatie: Aken

Re: Coronavirus

Bericht door ICE11 »

"Toch benadrukte hij dat de maatregel van verplichte vaccinatie voor 60-plussers niet als straf is bedoeld, maar ter bescherming."

Zegt hij dat dan ook aan diegene die last van bijwerkingen hebben?
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Suus »

Die Omikron-variant zou wel eens uit Nederland kunnen komen, in plaats van uit Zuid-Afrika :X

Volgens het RIVM is de variant al minstens een week in Nederland terug te vinden: https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/nederla ... n-covid-19
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
PHS

Re: Coronavirus

Bericht door PHS »

-
Laatst gewijzigd door PHS op ma 18 dec 2023, 16:12, 1 keer totaal gewijzigd.
umbusko
Donateur
Berichten: 5272
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Coronavirus

Bericht door umbusko »

Het lijkt mij waarschijnlijker dat omikron ongemerkt al eerder uit Zuid-Afrika binnen is gekomen. Die 60 mensen in die ene vlucht zijn natuurlijk echt niet de eersten die besmet zijn aangekomen. Alle eerdere vluchten 0 besmet? Geloof er niks van.
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5810
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: Coronavirus

Bericht door isadora »

Men was toch vorige week nog op zoek naar aanvankelijk 2000 (later 5000) passagiers, die eerder uit "het gebied" terug waren gekeerd?
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5810
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: Coronavirus

Bericht door isadora »

Je verwacht het niet............
Van Dissel: eerdere boosterprik had ziekenhuisopnames gescheeld

Er hadden nu minder gevaccineerde mensen in het ziekenhuis gelegen als er eerder was begonnen met de boosterprikcampagne. "Ja ik denk dat we dan een deel daarvan hadden kunnen voorkomen", antwoordde Jaap van Dissel (RIVM) op een vraag hierover in de Tweede Kamer.
[......................]
Bron: NOS-liveblog:
https://nos.nl/liveblog/2407722-kuipers ... achtmissen
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Bemined
Berichten: 5828
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: Coronavirus

Bericht door Bemined »

Maar destijds was er juist weer kritiek op die boosterprikken omdat dat ten koste zou gaan van vaccins voor arme landen...
Gebruikersavatar
ICE11
Berichten: 2806
Lid geworden op: ma 05 mei 2014, 23:57
Locatie: Aken

Re: Coronavirus

Bericht door ICE11 »

En destijds was men ook nog overtuigd, dat de vaccins niet al zo snel hun kracht verliezen.
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5810
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: Coronavirus

Bericht door isadora »

Mocht je je afvragen, waarom er geen mondkapje meer is te vinden in winkel of drogisterij:
Volkskrant: ministerie bestelde miljoenen overbodige mondkapjes bij DSM

Het ministerie van VWS heeft in april zonder aanbestedingsprocedure 11,6 miljoen mondkapjes gekocht van Dutch PPE Solutions, een samenwerkingsverband van DSM en VDL.
[........]
Er zijn nu 47 miljoen FFP2-maskers op voorraad bij de overheid. Die zijn beperkt houdbaar.
[........]
Bron: NOS-liveblog:
https://nos.nl/liveblog/2407854-meeste- ... strazeneca
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Gebruikersavatar
ICE11
Berichten: 2806
Lid geworden op: ma 05 mei 2014, 23:57
Locatie: Aken

Re: Coronavirus

Bericht door ICE11 »

Ook bij ons worden de maatregelen weer aangescherpt, vanaf wanneer is wel nog onduidelijk. Onder andere komen:

- Winkelen (behalve dagelijke behoeftes) alleen nog met 2G,
- dito bioscopen, theater, horeca enz..., "indien nodig" ook alleen met 2G + test
- niet-gevaccineerden mogen maximaal twee personen buiten de eigen huishouden ontmoeten
- vuurwerkverbod met oud en nieuw
- evenementen met maximal 50 (binnen) of 200 (buiten) personen met 2G en mondkapjesplicht, bij grote evenementen (bij voorbeeld voetbal) met maximaal 30 tot 50 percent van de capaciteit
- vaccinatiebewijs maximaal negen maanden geldig
- tandartsen en apothekers mogen toekomstig ook vaccineren

En dan wil men nog een vaccinatieplicht voor iedereen zoals in Oostenrijk, maar daar is uiteindelijk nog niets besloten. :X
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8778
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door ArrivaBas »

isadora schreef: do 02 dec 2021, 08:47 Mocht je je afvragen, waarom er geen mondkapje meer is te vinden in winkel of drogisterij:
Volkskrant: ministerie bestelde miljoenen overbodige mondkapjes bij DSM

Het ministerie van VWS heeft in april zonder aanbestedingsprocedure 11,6 miljoen mondkapjes gekocht van Dutch PPE Solutions, een samenwerkingsverband van DSM en VDL.
[........]
Er zijn nu 47 miljoen FFP2-maskers op voorraad bij de overheid. Die zijn beperkt houdbaar.
[........]
Bron: NOS-liveblog:
https://nos.nl/liveblog/2407854-meeste- ... strazeneca
DSM heeft een voormalig VVD-politicus als topvrouw. Iets met belangenverstrengeling en zo? :')
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21229
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Coronavirus

Bericht door Meltrain »

ICE11 schreef: do 02 dec 2021, 17:40 Ook bij ons worden de maatregelen weer aangescherpt, vanaf wanneer is wel nog onduidelijk. Onder andere komen:

- Winkelen (behalve dagelijke behoeftes) alleen nog met 2G,
- dito bioscopen, theater, horeca enz..., "indien nodig" ook alleen met 2G + test
- niet-gevaccineerden mogen maximaal twee personen buiten de eigen huishouden ontmoeten
- vuurwerkverbod met oud en nieuw
- evenementen met maximal 50 (binnen) of 200 (buiten) personen met 2G en mondkapjesplicht, bij grote evenementen (bij voorbeeld voetbal) met maximaal 30 tot 50 percent van de capaciteit
- vaccinatiebewijs maximaal negen maanden geldig
- tandartsen en apothekers mogen toekomstig ook vaccineren

En dan wil men nog een vaccinatieplicht voor iedereen zoals in Oostenrijk, maar daar is uiteindelijk nog niets besloten. :X
Dat laatste vind ik raar, maar verder lijken het me redelijke maatregelen.
Al zou ik bij de geldigheidsduur van vaccinatiebewijzen wel kijken naar leeftijden. Het is immers zo dat bij ouderen de herinneringscellen minder goed werken, waardoor vaccins sneller minder effectief worden.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
ICE11
Berichten: 2806
Lid geworden op: ma 05 mei 2014, 23:57
Locatie: Aken

Re: Coronavirus

Bericht door ICE11 »

Ik vind het raar over een vaccinatieplicht met herhaling alle negen maanden na te denken terwijl men nu al niet in staat is om de boosterprikken zonder chaos te organiseren (daarom ook tandartsen en apothekers want inmiddels is het zo, dat vele artsen vanwege het vaccineren helemaal geen capaciteit meer voor "gewone" afspraken hebben).... _O-
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5810
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: Coronavirus

Bericht door isadora »

Als dat prikken zo makkelijk is, waarom licht de overheid het volk dan niet in, hoe het zelf te doen?
Kan nooit veel complexer zijn dan het invullen van het belastingformulier.
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Suus »

De plek waar je moet prikken is wat onhandig om het bij jezelf te doen. Uiteraard moet het geen probleem zijn om je huisgenoten allemaal even een shotje Moderna toe te dienen :mrgreen:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: Coronavirus

Bericht door Stefan »

Shotje Moderna, klinkt als een goed begin van een avondje uit. _O-
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Tom024
OVNL-beheerder
Berichten: 3424
Lid geworden op: zo 22 feb 2015, 09:37

Re: Coronavirus

Bericht door Tom024 »

ICE11 schreef: do 02 dec 2021, 18:18 Ik vind het raar over een vaccinatieplicht met herhaling alle negen maanden [...]
Van dat laatste is helemaal geen sprake, dat verzin je er toch echt zelf bij.
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: Coronavirus

Bericht door Stefan »

Inderdaad. Na 9 maanden verloopt je 'status' als volledig gevaccineerd, als je geen booster hebt gehaald.
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8778
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door ArrivaBas »

Voortschrijdend inzicht is best mogelijk inderdaad. Van de zomer heb ik zelf nog getwijfeld aan het hele idee van een derde prik, maar nu meer en meer onderzoeken uitwijzen dat de bescherming met een derde prik steviger staat en langer aanhoudt denk ik dat de boosters daadwerkelijk zin hebben. Wat nog mist in Nederland is daadkracht, want net als met de eerste prikrondes lopen we mijlenver achter op de rest en ook op Oost-Europa.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5810
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: Coronavirus

Bericht door isadora »

Alhoewel, ik had mijn derde al in oktober, dus het had wel gekund.
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Gebruikersavatar
ICE11
Berichten: 2806
Lid geworden op: ma 05 mei 2014, 23:57
Locatie: Aken

Re: Coronavirus

Bericht door ICE11 »

Tom024 schreef: do 02 dec 2021, 18:48
ICE11 schreef: do 02 dec 2021, 18:18 Ik vind het raar over een vaccinatieplicht met herhaling alle negen maanden [...]
Van dat laatste is helemaal geen sprake, dat verzin je er toch echt zelf bij.
Nope. Citaat: "Bund und Länder wollen nun die Gültigkeit des Impfzertifikats auf maximal neun Monate begrenzen. Dann muss die Auffrischimpfung kommen" Bron: https://rp-online.de/panorama/coronavir ... d-64346769
Gebruikersavatar
ICE11
Berichten: 2806
Lid geworden op: ma 05 mei 2014, 23:57
Locatie: Aken

Re: Coronavirus

Bericht door ICE11 »

ArrivaBas schreef: do 02 dec 2021, 19:23 Voortschrijdend inzicht is best mogelijk inderdaad. Van de zomer heb ik zelf nog getwijfeld aan het hele idee van een derde prik, maar nu meer en meer onderzoeken uitwijzen dat de bescherming met een derde prik steviger staat en langer aanhoudt denk ik dat de boosters daadwerkelijk zin hebben.
Maar uiteindelijk weet niemand hoe lang de bescherming na de derde prik daadwerkelijk aanhoudt. De werkingsduur van de eerste en tweede prik heeft men al fout ingeschat. Dus nu al een vaste termijn te benoemen zonder het te weten is toch een beetje in de nevel rondtasten.
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: Coronavirus

Bericht door Stefan »

ICE11 schreef: do 02 dec 2021, 19:28 Nope. Citaat: "Bund und Länder wollen nun die Gültigkeit des Impfzertifikats auf maximal neun Monate begrenzen. Dann muss die Auffrischimpfung kommen" Bron: https://rp-online.de/panorama/coronavir ... d-64346769
Dan is er toch nog steeds geen verplichting? (A)
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Tom024
OVNL-beheerder
Berichten: 3424
Lid geworden op: zo 22 feb 2015, 09:37

Re: Coronavirus

Bericht door Tom024 »

ICE11 schreef: do 02 dec 2021, 19:28 Nope. Citaat: "Bund und Länder wollen nun die Gültigkeit des Impfzertifikats auf maximal neun Monate begrenzen. Dann muss die Auffrischimpfung kommen" Bron: https://rp-online.de/panorama/coronavir ... d-64346769
Exact, dat is dus niet 'alle' negen maanden. Het is niet gezegd dat we over negen maanden weer geprikt dienen te worden.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Daniel »

ICE11 schreef: do 02 dec 2021, 18:18 Ik vind het raar over een vaccinatieplicht met herhaling alle negen maanden na te denken terwijl men nu al niet in staat is om de boosterprikken zonder chaos te organiseren (daarom ook tandartsen en apothekers want inmiddels is het zo, dat vele artsen vanwege het vaccineren helemaal geen capaciteit meer voor "gewone" afspraken hebben).... _O-
Ik zag 't laatst inderdaad, loopt inderdaad erg goed in Duitsland...
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 26 gasten