Coronavirus

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Gebruikersavatar
ICE11
Berichten: 2806
Lid geworden op: ma 05 mei 2014, 23:57
Locatie: Aken

Re: Coronavirus

Bericht door ICE11 »

Tom024 schreef: do 02 dec 2021, 19:44 Exact, dat is dus niet 'alle' negen maanden. Het is niet gezegd dat we over negen maanden weer geprikt dienen te worden.
Als een vaccinatieplicht komt en het certificaat na negen maanden afloopt dan toch, of heb ik dat dan niet goed begrepen?

Overigens hebben ze net in het 8-uurjournaal gezegd dat ook bij de dierenarts geprikt mag worden.... _O-
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8778
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door ArrivaBas »

De geldigheidsduur van negen maanden is alleen voor de eerste twee prikken. Nergens insinueert iemand dat we voortaan elke negen maanden weer een booster moeten halen.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5810
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: Coronavirus

Bericht door isadora »

Zou mij niks verbazen, dat een volgende booster veel eerder dan over negen maanden nodig blijkt.
Het virus blijft muteren met alle onverwachte gevolgen van dien, terwijl het vaccin nog steeds dezelfde is.
Nu bleek volledige vaccinatie al na zes maanden niet meer toereikend.
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
PHS

Re: Coronavirus

Bericht door PHS »

-
Laatst gewijzigd door PHS op ma 18 dec 2023, 16:12, 1 keer totaal gewijzigd.
jelmerrr
Berichten: 1809
Lid geworden op: za 16 jan 2016, 17:21

Re: Coronavirus

Bericht door jelmerrr »

isadora schreef: do 02 dec 2021, 21:20 Zou mij niks verbazen, dat een volgende booster veel eerder dan over negen maanden nodig blijkt.
Het virus blijft muteren met alle onverwachte gevolgen van dien, terwijl het vaccin nog steeds dezelfde is.
Nu bleek volledige vaccinatie al na zes maanden niet meer toereikend.
Beter eeuwige lockdowns, of wil je strajs dagelijks prikken?

Voor iedereen: wat vinden jullir van evenementen volgend najaar? Is het niet verstandiger om die alvast af te lasten? Zomervakantie en kerstvakantie qua aantal weken omdraaien etc.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12799
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Coronavirus

Bericht door Hainje »

Nee niks omdraaien, pandemieën zijn gekomen en zijn ook weer gegaan. We moeten niet gaan doen alsof de pest en de Spaanse Griep nog steeds een hele grote rol spelen in de samenleving. Uiteindelijk zal ook corona hooguit een bijrol gaan spelen. Je weet ook niet hoe de situatie er volgend najaar uitziet, misschien is corona dan wel dusdanig endemisch dat je gewoon prima evenementen kunt organiseren. Voor zover ik heb begrepen zou het in 2024 wel ver over moeten zijn, ja dat duurt nog wel even, maar ook weer geen eeuw. Dit overleven we als mensheid echt wel.
🍉
Gebruikersavatar
ICE11
Berichten: 2806
Lid geworden op: ma 05 mei 2014, 23:57
Locatie: Aken

Re: Coronavirus

Bericht door ICE11 »

Als mensheid is de ene kant, aan de andere kant staat de vraag of wij het als samenleving overleven.
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6458
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Daantje »

isadora schreef: do 02 dec 2021, 21:20 Zou mij niks verbazen, dat een volgende booster veel eerder dan over negen maanden nodig blijkt.
Het virus blijft muteren met alle onverwachte gevolgen van dien, terwijl het vaccin nog steeds dezelfde is.
Nu bleek volledige vaccinatie al na zes maanden niet meer toereikend.
Ik heb getwijfeld of ik mijn booster zou halen als er binnenkort een nieuw vaccin komt tegen een nieuwe variant maar ik ga toch maar en zie het dan wel weer. Waarschijnlijk duurt dat ontwikkelen en produceren ook wel weer langer dan verwacht.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21229
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Coronavirus

Bericht door Meltrain »

isadora schreef: do 02 dec 2021, 21:20 Zou mij niks verbazen, dat een volgende booster veel eerder dan over negen maanden nodig blijkt.
Het virus blijft muteren met alle onverwachte gevolgen van dien, terwijl het vaccin nog steeds dezelfde is.
Nu bleek volledige vaccinatie al na zes maanden niet meer toereikend.
Voor de effectiviteit van de vaccins hangt het er heel erg vanaf hóe het virus muteert. De mRNA-vaccins richten zich namelijk op het spike-eiwit (en niet zo zeer op het virus zelf). Als het spike-eiwit min of meer hetzelfde is, zullen de vaccins blijven werken. Als het spike-eiwit verandert, moeten de vaccins aangepast worden, maar het kan tevens betekenen dat de directe gevolgen van het virus zélf veranderen.
De huidige afname van effectiviteit speelt vooral bij de mensen met een wat hogere leeftijd. Overigens zijn de vaccins nog steeds behoorlijk effectief tegen een ziekenhuisopname, maar als er véél mensen besmet zijn, zullen er helaas ook veel mensen ziek worden, al is dat aantal vele malen kleiner dan wanneer niemand gevaccineerd zou zijn.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12799
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Coronavirus

Bericht door Hainje »

ICE11 schreef: do 02 dec 2021, 21:50 Als mensheid is de ene kant, aan de andere kant staat de vraag of wij het als samenleving overleven.
Als we wereldoorlogen kunnen overleven, dan kunnen we een pandemietje ook wel aan.

Laat je niet zoveel opjutten over de verdeeldheid in de samenleving, de gene die dat het hardste roepen behoren tot een kleine groep die veel te veel aandacht krijgt.
🍉
dennistd
Berichten: 5526
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Coronavirus

Bericht door dennistd »

De WDR heeft 1,5 jaar lang gefilmd op de IC in Köln. Hiervan is een docu van een half uur gemaakt, zeker het kijken waard. En dan helemaal tot het einde....

https://www.ardmediathek.de/video/Y3JpZ ... jNjY2VkNQ/
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Suus »

Daniel schreef: do 02 dec 2021, 20:22
ICE11 schreef: do 02 dec 2021, 18:18 Ik vind het raar over een vaccinatieplicht met herhaling alle negen maanden na te denken terwijl men nu al niet in staat is om de boosterprikken zonder chaos te organiseren (daarom ook tandartsen en apothekers want inmiddels is het zo, dat vele artsen vanwege het vaccineren helemaal geen capaciteit meer voor "gewone" afspraken hebben).... _O-
Ik zag 't laatst inderdaad, loopt inderdaad erg goed in Duitsland...
Beter dan in Nederland :roll: :roll:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Nitein-Repart
Berichten: 3427
Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
Locatie: DTC

Re: Coronavirus

Bericht door Nitein-Repart »

Hainje schreef: do 02 dec 2021, 21:40 Nee niks omdraaien, pandemieën zijn gekomen en zijn ook weer gegaan. We moeten niet gaan doen alsof de pest en de Spaanse Griep nog steeds een hele grote rol spelen in de samenleving. Uiteindelijk zal ook corona hooguit een bijrol gaan spelen. Je weet ook niet hoe de situatie er volgend najaar uitziet, misschien is corona dan wel dusdanig endemisch dat je gewoon prima evenementen kunt organiseren. Voor zover ik heb begrepen zou het in 2024 wel ver over moeten zijn, ja dat duurt nog wel even, maar ook weer geen eeuw. Dit overleven we als mensheid echt wel.
Pandemieën duren niet eeuwig voort, dat snap ik, maar toch zie ik het somber in door die nieuwe omicronvariant. De vorige keer duurde de lockdown zowat van half december tot begin juni (door de alphavariant en de veel te vroege heropening van de scholen) en ik heb het gevoel dat dat nu opnieuw gaat gebeuren. In oktober had ik nog het gevoel van dat we de winter en vroege voorjaar nog doorkonden met enkel anderhalve meter afstand en mondneusmaskers in binnenruimtes, maar dat gevoel is nu helemaal verdwenen. Komt ook nog eens dat de overheid heel erg traag is met de boostercampagne en de tachtigers worden in Nederland pas half december geboostert. Mijn ouders, die het mindere AstraZeneca hebben gehad zouden pas geboostert worden in januari, terwijl in veel andere landen, deze bevolkingsgroep in december geboostert worden.

Ik hoop echt dat we volgend jaar winter alleen de basismaatregelen nodig hebben als anderhalve meter afstand houden en mondneusmaskers dragen in binnenruimtes en dat (gedeeltelijke) sluiting van restaurants, bioscopen, sportscholen, winkels en dergelijke achterwege kan blijven.
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8778
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door ArrivaBas »

Bij pandemieën is na één of twee jaar het ergste wel achter de rug. Ik kan me dan ook niet aan de indruk ontdekken dat politieke belangen en belangenverstrengeling de gerichte bestrijding her en der in de weg staan. Meerdere OMT-leden zijn er al op betrapt en de mondkapjesdeals met Sywert van Lienden en DSM (voor de duidelijkheid: de topvrouw van DSM is VVD-politicus Edith Schippers, die voorheen ook Minister van Volksgezondheid was) hebben ook alle schijn daarvan.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
en-es
Berichten: 4399
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Coronavirus

Bericht door en-es »

Ik ben niet zo optimistisch. We gaan hier nog vele jaren last van krijgen.
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5810
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: Coronavirus

Bericht door isadora »

Hainje schreef: do 02 dec 2021, 21:40 ....Voor zover ik heb begrepen zou het in 2024 wel ver over moeten zijn, ja dat duurt nog wel even, maar ook weer geen eeuw. Dit overleven we als mensheid echt wel.
Dan moeten er niet te veel berichten als deze volgen:
De omikronvariant veroorzaakt mogelijk meer herbesmettingen dan eerdere varianten. Dat staat in een voorlopig onderzoek van Zuid-Afrikaanse wetenschappers.
Bron: NOS-liveblog:
https://nos.nl/liveblog/2407981-grotere ... -verder-op
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
en-es
Berichten: 4399
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Coronavirus

Bericht door en-es »

http://msn.com/de-de/nachrichten/politi ... d=msedgntp

De oogst van de 3g controles in Duitse treinen tot nu toe.
Jef400
Berichten: 5763
Lid geworden op: ma 06 jun 2011, 18:46

Re: Coronavirus

Bericht door Jef400 »

Hainje schreef: do 02 dec 2021, 21:40 Nee niks omdraaien, pandemieën zijn gekomen en zijn ook weer gegaan. We moeten niet gaan doen alsof de pest en de Spaanse Griep nog steeds een hele grote rol spelen in de samenleving. Uiteindelijk zal ook corona hooguit een bijrol gaan spelen. Je weet ook niet hoe de situatie er volgend najaar uitziet, misschien is corona dan wel dusdanig endemisch dat je gewoon prima evenementen kunt organiseren. Voor zover ik heb begrepen zou het in 2024 wel ver over moeten zijn, ja dat duurt nog wel even, maar ook weer geen eeuw. Dit overleven we als mensheid echt wel.
Dat dus, we zijn nu al zo ver dat met regelmatig prikken de normale mens al amper kans heeft het ziekenhuis te bereiken. Wat er nu ligt is oud en/of belast met onderliggend lijden of ongevaccineerd. Van die omricon variant weten we nu nog te weinig, maar misschien is dat al onze redding.
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
PHS

Re: Coronavirus

Bericht door PHS »

-
Laatst gewijzigd door PHS op ma 18 dec 2023, 16:12, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5810
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: Coronavirus

Bericht door isadora »

COVID-19: Ab 04.12.2021: Einreise Einreise: Quarantäne für alle Länder (inkl. Niederlande und Belgien) aufgehoben, Testpflicht verstärkt

Liebe Mitbürger und Mitbürgerinnen

Der Bundesrat hat an seiner Sitzung auch die Einreisebestimmungen geändert. Ab morgen Samstag, 4. Dezember 2021, werden sämtliche Länder, inklusive die Niederlande und Belgien, von der Quarantäneliste gestrichen.

Um die Einschleppung der neuen Omikron-Variante weiterhin möglichst zu verhindern, gilt bei sämtlichen Einreisen in die Schweiz neu ein verschärftes Testregime. Diese Testpflicht gilt auch für geimpfte und genesene Personen. Neben einem PCR-Test vor der Einreise (maximal 72h alt zum Zeitpunkt der Einreise) ist ein zweiter Test (PCR-Test oder Antigenschnelltest) zwischen dem vierten und dem siebten Tag nach der Einreise durchzuführen. Mit diesem Test wird sichergestellt, dass infizierte Personen, die sich kurz vor oder während der Reise mit dem Virus angesteckt haben, erkannt werden. Die Testkosten müssen von den Einreisenden selber getragen werden.
Bron: Schweizerische Botschaft in den Niederlanden
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Daniel »

Iedereen krijgt binnen zeven maanden na de laatste prik een oproep voor de booster, aldus De Jonge: https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/politie ... prik-halen

Ik voel al gebeuren dat dat nooit gaat lukken... ze beginnen in januari bij de 59-jarigen, maar gezien ik m'n tweede prik op 1 juli gehad heb zou de oproep voor de booster er al voor 1 februari moeten zijn. Dat wordt wel heel hard prikken om er in een maandje 21 jaargangen door te jagen :p
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13080
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Coronavirus

Bericht door Z2N »

Mijn laatste prik was 21 juni, het zal me benieuwen of midden-januari lukt. Hoe dan ook kan ik eventjes niet naar Frankrijk zonder te testen, precies in de periode dat ik eigenlijk wel wil gaan.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21229
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Coronavirus

Bericht door Meltrain »

Mwa, het versturen van de oproep zou nog wel moeten lukken. Je moet alleen niet verbaasd zijn als je pas eind maart de prik daadwerkelijk krijgt. :p
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Daniel »

Ik denk eerder dat De Jonge iets teveel is uitgegaan van wanneer de leeftijden voor de 1e prik werden vrijgegeven, maar vergeten is dat er ook jongere mensen in de griepprikgroep die voorrang kreeg zaten...
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6458
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Daantje »

Bij ons op werk was het dan weer andersom. De vaccins zijn houdbaar tot 16 december maar zes maanden na mijn tweede vaccinatie is eigenlijk pas 21 december :lol:
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 21 gasten