Coronavirus

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Jef400
Berichten: 5763
Lid geworden op: ma 06 jun 2011, 18:46

Re: Coronavirus

Bericht door Jef400 »

Dan maak je zoals gewoonlijk weer een denkfout Erno. Integriteit van het menselijk lichaam is een belangrijk goed in onze rechtsfilosofie. Op het moment dat je een 2-G regel instelt torn je daaraan. En kom je wel in die medische apartheid terecht. Het afdoen als doorgeschoten gelijkheidsdenken is een idiote take op dat vlak.
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12822
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Coronavirus

Bericht door Hainje »

PHS schreef: wo 29 sep 2021, 14:43 Kun je die schermen niet gewoon omklappen om de chauffeur een mep te verkopen (mocht je dat in je hoofd halen)?
Kan wel, maar het wordt dan wel meer doelbewust. Als je een mep uit opwelling probeert te verkopen, heb je vooral jezelf. :p
🍉
Bemined
Berichten: 5927
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: Coronavirus

Bericht door Bemined »

Jef400 schreef: wo 29 sep 2021, 17:03Op het moment dat je een 2-G regel instelt torn je daaraan.
Met 3G net zo goed, immers ook verplicht een wattenstaafje in je neus valt onder dat recht op onaantastbaarheid van zijn lichaam. Maar de grondwet bied hier wel gewoon ruimte voor, in artikel 11 staat namelijk:
Ieder heeft, behoudens bij of krachtens de wet te stellen beperkingen, recht op onaantastbaarheid van zijn lichaam.
Een zo'n beperking is dat de politie jou kan dwingen een blaastest te doen bij een alcoholcontrole. Hier heb je de keuze meewerken of niet autorijden.

Nu is een vaccinatie een zwaardere aantasting dan een blaastest of coronatest, maar dat is een afweging die de wetgevers moeten maken, de grondwet kent geen gradaties van aantastbaarheid van het lichaam. En om een afweging te kunnen maken moet het onderwerk wel bespreekbaar zijn, als je het bij voorbaat afschiet is er geen ruimte voor debat.
Gebruikersavatar
nvdw
Donateur
Berichten: 3030
Lid geworden op: zo 10 jun 2012, 14:12

Re: Coronavirus

Bericht door nvdw »

PHS schreef: wo 29 sep 2021, 14:43 Kun je die schermen niet gewoon omklappen om de chauffeur een mep te verkopen (mocht je dat in je hoofd halen)?
Lastig. Andersom kan wel.
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Coronavirus

Bericht door Aking »

Een scherm in je hoofd halen om de mep een chauffeur te verkopen?
dennistd
Berichten: 5541
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Coronavirus

Bericht door dennistd »

Het scherm openen en daarmee de reiziger een klap geven (A)
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Coronavirus

Bericht door Aking »

:shock: agressieveling! -0-
Gebruikersavatar
marvinkok
Berichten: 3266
Lid geworden op: di 23 mar 2010, 20:46
Locatie: Heerde

Re: Coronavirus

Bericht door marvinkok »

"Vroegah" had je daar je chauffeursstempel voor. :Y
Jef400
Berichten: 5763
Lid geworden op: ma 06 jun 2011, 18:46

Re: Coronavirus

Bericht door Jef400 »

Bemined schreef: wo 29 sep 2021, 18:02
Jef400 schreef: wo 29 sep 2021, 17:03Op het moment dat je een 2-G regel instelt torn je daaraan.
Met 3G net zo goed, immers ook verplicht een wattenstaafje in je neus valt onder dat recht op onaantastbaarheid van zijn lichaam. Maar de grondwet bied hier wel gewoon ruimte voor, in artikel 11 staat namelijk:
Ieder heeft, behoudens bij of krachtens de wet te stellen beperkingen, recht op onaantastbaarheid van zijn lichaam.
Een zo'n beperking is dat de politie jou kan dwingen een blaastest te doen bij een alcoholcontrole. Hier heb je de keuze meewerken of niet autorijden.

Nu is een vaccinatie een zwaardere aantasting dan een blaastest of coronatest, maar dat is een afweging die de wetgevers moeten maken, de grondwet kent geen gradaties van aantastbaarheid van het lichaam. En om een afweging te kunnen maken moet het onderwerk wel bespreekbaar zijn, als je het bij voorbaat afschiet is er geen ruimte voor debat.
Ja leuk. Maar die beperkingen volgens de wet moeten ook weer voldoen aan bredere vereisten. Het is geen ongelimiteerde ja je kan alles maar doen als alles in het wetje staat.
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Coronavirus

Bericht door Aking »

marvinkok schreef: wo 29 sep 2021, 19:19 "Vroegah" had je daar je chauffeursstempel voor. :Y
Maar die heb je verkocht op Marktplaats? :')
dennistd
Berichten: 5541
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Coronavirus

Bericht door dennistd »

Ik heb hem nog steeds in de tas. Sterker nog: zo heel af en toe gebruik ik hem zelfs nog. Maar dan wel om te stempelen, bij de voorverkoopkaartjes (voor de mensen die geen pinpas hebben).
cassie127
Berichten: 6585
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door cassie127 »

Ik heb laatst nog kaartjes bij de voorverkoop gekocht van €4,- en €6,- :lol:

Geeft maar weer aan hoeveel ze er verkopen
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
dennistd
Berichten: 5541
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Coronavirus

Bericht door dennistd »

Ik zie ze ook misschien 5-6x per jaar of zo :X
en-es
Berichten: 4458
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Coronavirus

Bericht door en-es »

Volgens de WHO ligt de vaccinatiegraad in Afrika gemiddeld rond de 4 procent. Gaat niet hard daar.
WSM
Berichten: 1403
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:59

Re: Coronavirus

Bericht door WSM »

Daarom gaat Nederland vast de derde prik voorbereiden (A)

Samen tegen corona enzo -0-
§ 6. Het passeren van rode seinen

Artikel 33

1.Lichtseinen die rood licht uitstralen mogen alleen voorbijgereden worden, indien de bestuurder van de treindienstleider een aanwijzing Stoptonend sein heeft gekregen.
en-es
Berichten: 4458
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Coronavirus

Bericht door en-es »

De evenementenbranche heeft het kort geding tegen de staat verloren.
tsov
Berichten: 4085
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:07
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door tsov »

Volgens mij zit KLM foute informatie te verspreiden, ik vlieg volgende week terug naar Nederland vanuit Athene en kreeg onderstaande email:
Afbeelding
Dit klopt volgens mij niet. Ik ben volledig gevaccineerd en volgens de website van de Rijksoverheid heb ik dan verder niets nodig.
De website waar ze naar verwijzen (https://klm.traveldoc.aero/) geeft een antwoord dat voor meerdere interpretatie vatbaar is.
Telefonisch meldt de KLM dat we dan maar die pagina van de Rijksoverheid moeten uitprinten en meenemen naar het inchecken :X
Terwijl we 40 minuten in de wacht stonden bij KLM hebben we ook KLM via Social Media benaderd. Mijn vriendin kreeg via Messenger na 14 uur (!) een vrij generiek antwoord dat vanuit de meeste landen een PCR-test noodzakelijk is en dat we dat kunnen checken op hun website.
Ik heb tegelijkertijd via WhatsApp contact gezocht en nu 18 uur later nog geen antwoord.
Ik word hier een beetje kriegel van, want volgens mij zitten zij fout, maar ik ga aan mezelf twijfelen... -0-
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5823
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: Coronavirus

Bericht door isadora »

Ik vloog vorige week vrijdag terug van Kiev naar Amsterdam met KLM.
Niks aan corona-gerelateerde checks ondervonden bij terugkeer op Schiphol.
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Gebruikersavatar
ICE11
Berichten: 2838
Lid geworden op: ma 05 mei 2014, 23:57
Locatie: Aken

Re: Coronavirus

Bericht door ICE11 »

Ondanks Mvr. Merkel het zo graag wilde is 3G in Duitse treinen nu definitief van tafel:

https://www.zdf.de/nachrichten/politik/ ... item-75062 (en dan het nieuws van 01.10., 11:41) :pos:
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12822
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Coronavirus

Bericht door Hainje »

Komt er dan wel goede WiFi in de trein? -0-
🍉
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15346
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Coronavirus

Bericht door ODRAIL »

Die mondkapjesplicht in het openbaar vervoer geldt zeer niet voor de medewerkers van de openbaar vervoerbedrijven :s ?
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Coronavirus

Bericht door Aking »

Tuurlijk niet! Do as we say, not as we do! *O*
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15346
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Coronavirus

Bericht door ODRAIL »

Zo zonde weer die reactie van Aking :neg: .
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Coronavirus

Bericht door Aking »

Aangezien het antwoord op je vraag vrij simpel te vinden is ("Google het en je weet het", u welbekend :Y ) ging ik er niet bepaald vanuit dat dit een serieuze vraag was.

Mocht het wel een serieuze vraag geweest dan en geen retorische of cynische dan verwijs ik u graag naar hetgeen hierboven of eerdere mededelingen van mij in dit topik. *O*
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15346
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Coronavirus

Bericht door ODRAIL »

Hmmm ... naar aanleiding hiervan denk ik erover om post naar de roodjassen / bestuur te sturen.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 64 gasten