Coronavirus

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10510
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Coronavirus

Bericht door trolly »

Had je maar geen verkering aan dat stekelvarken moeten vragen (A)
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
DDietzen
Berichten: 1306
Lid geworden op: wo 09 aug 2017, 12:58

Re: Coronavirus

Bericht door DDietzen »

Wat een gedoe weer Z2N, tijd om de boel de boel te laten en even lekker te gaan zitten relaxen. Wil je een glaasje prik erbij? (A)
dennistd
Berichten: 5527
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Coronavirus

Bericht door dennistd »

Het lijkt erop dat zich in Duitsland iets ändert op het gebied van de Maskenpflicht: eerst willen de VDV (de vervoerdersbond) en de Allianz pro Schiene (soort Rover) er vanaf volgens dit bericht en nu pleit ook de partij CDU (oppositie, 197/736 zetels) voor het afschaffen ervan. Dit overigens allemaal als reactie op het wel afschaffen van de mondkapjesplicht in vliegtuigen.
Gebruikersavatar
ICE11
Berichten: 2816
Lid geworden op: ma 05 mei 2014, 23:57
Locatie: Aken

Re: Coronavirus

Bericht door ICE11 »

Mijn vriend Lauterbach heeft al geuit dat de mondkapjesplicht in het OV niet ter discussie staat. Zou hij daadwerkelijk van mening veranderen dan geloof ik vanaf die dag weer in de paashaas! :Y
Laatst gewijzigd door ICE11 op wo 07 sep 2022, 12:07, 1 keer totaal gewijzigd.
en-es
Berichten: 4413
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Coronavirus

Bericht door en-es »

Karl Lauterbach is inderdaad behoorlijk extreem als het gaat om dat soort maatregelen.
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8796
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door ArrivaBas »

Het meest reële scenario waarin Duitsland eindelijk van coronamaatregelen verlost zal kunnen raken is een scenario waarin de FDP niet akkoord gaat met wetsvoorstellen omtrent de juridische basis ervan.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21268
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Coronavirus

Bericht door Meltrain »

dennistd schreef: wo 07 sep 2022, 04:14 Dit overigens allemaal als reactie op het wel afschaffen van de mondkapjesplicht in vliegtuigen.
Goh, dat was in Nederland toch juist de allerlaatste plek waar de mondkapjesplicht werd afgeschaft? :o
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
ICE11
Berichten: 2816
Lid geworden op: ma 05 mei 2014, 23:57
Locatie: Aken

Re: Coronavirus

Bericht door ICE11 »

ArrivaBas schreef: wo 07 sep 2022, 11:36 Het meest reële scenario waarin Duitsland eindelijk van coronamaatregelen verlost zal kunnen raken is een scenario waarin de FDP niet akkoord gaat met wetsvoorstellen omtrent de juridische basis ervan.
Dat scenario zal denk ik dan ook het einde van de regering kunnen betekenen, omdat de drie partijen nu al op vele vlakken niet eens zijn en de regering sowieso al in moeilijk vaarwater zit (nooit eerder was een regering al in het eerste jaar zo onpopulair).... Daarom denk ik dat er pas een kans bestaat om de maatregelen kwijt te raken als mijn vriend Lauterbach er niets meer over te beslissen heeft (om welke reden dan ook). Maar ik verbaas me echt wel over de tegenwind welke inmiddels ook in ons land tegen de maatregelen begint te waaien, nog maar zacht, maar toch.... Want een jaar geleden was diergelijk een soort schennis en werd iedereen, welke ook maar de kleinste kritiek tegenover het coronabeleid uitte onmiddelijk als "Covidiot" (= wappie) beschimpt.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Coronavirus

Bericht door Hainje »

Kun je alsjeblieft stoppen met "mijn vriend" Lauterbach? Gewoon de naam is ook wel voldoende, het continu subtiel benadrukken dat je niet met zijn beleid eens bent is niet nodig en ook een beetje irritant.
🍉
Frank
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1509
Lid geworden op: za 31 mei 2008, 12:44

Re: Coronavirus

Bericht door Frank »

en-es schreef: wo 07 sep 2022, 11:04 Karl Lauterbach is inderdaad behoorlijk extreem als het gaat om dat soort maatregelen.
Preventie van gezondheidsschade is niet extreem, zeker niet als het geen vrijheidsbeperkingen met zich meebrengt. Hoogstens soms wat ongemakkelijk, maar wel heel sociaal. En dit soort dingen werken nou eenmaal beter als ze landelijk geregeld zijn.
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10510
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Coronavirus

Bericht door trolly »

Hear, hear. Of deze maatregel op dit moment nog effectief is, is iets dat je best kan betwijfelen, maar in sommige omstandigheden zo'n kapje opzetten is bepaald niet zo'n vrijheidsberovend drama als te vaak wordt beweerd.
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8796
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door ArrivaBas »

Ik zie het dragen van een mondkapje ook zeker niet als een vrijheidsberovende maatregel, maar als er te veel weerstand is om dat effectief te laten zijn lijkt het mij logischer om de mondkapjesplicht dan af te schaffen, mits dat uiteraard epidemiologisch gezien kan. Alleen lijkt het er met Lauterbach aan de knopjes bepaald niet op dat deze positieve omslag komt ondanks de oproepen vanuit de sector. In het verleden heeft de minister vaak genoeg bewezen dat hij bepaald geen brede visie heeft buiten de binnenlandse koker.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Gebruikersavatar
ICE11
Berichten: 2816
Lid geworden op: ma 05 mei 2014, 23:57
Locatie: Aken

Re: Coronavirus

Bericht door ICE11 »

Sterker nog: Hij heeft geen brede visie buiten medisch-wetenschappelijke erkenningen welke met zijn eigen mening overeenstemmen.
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10510
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Coronavirus

Bericht door trolly »

Tunnelvisie is absoluut een van de hardnekkigste bijwerkingen van deze pandemie.
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Suus »

We gaan weer vaccineren *O*

19 september wordt begonnen met het zorgpersoneel en mensen in speciale opvang. Nog wat andere groepen komen in de weken daarna, het algemene publiek zou half oktober aan de beurt moeten zijn. Vooralsnog meestal weer prikken op afspraak voor een ordentelijke afhandeling (niet opeens 9000 man voor de deur van Ahoy bijvoorbeeld).
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Nitein-Repart
Berichten: 3469
Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
Locatie: DTC

Re: Coronavirus

Bericht door Nitein-Repart »

Op Drehscheibe en Reddit lees ik dat de Duitsers ook helemaal klaar zijn met de mondneusmaskers in het openbaar vervoer, dus als wij de komende herfst en winter een milde coronaherfst en -winter krijgen is het op 7 april 2023 gedaan met de mondneusmaskerverplichting in het Duitse OV en wellicht ook in het Spaanse en Italiaanse OV geen verplichte mondneusmaskers meer in de lente van 2023.
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Coronavirus

Bericht door ODRAIL »

Suus schreef: wo 07 sep 2022, 23:47 We gaan weer vaccineren *O*

19 september wordt begonnen met het zorgpersoneel en mensen in speciale opvang. Nog wat andere groepen komen in de weken daarna, het algemene publiek zou half oktober aan de beurt moeten zijn. Vooralsnog meestal weer prikken op afspraak voor een ordentelijke afhandeling (niet opeens 9000 man voor de deur van Ahoy bijvoorbeeld).
Vanaf 13 september kunnen mensen die de leeftijd 60+ hebben en de mensen die de jaarlijkse griepprik halen ook een uitnodiging ontvangen (helaas vergeet Suus dit te vermelden).
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Coronavirus

Bericht door Hainje »

Of ze was er gewoon niet van op de hoogte. :Y
🍉
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Coronavirus

Bericht door ODRAIL »

In diverse media is dit al gepubliceerd hoor.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13109
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Coronavirus

Bericht door Z2N »

Mensen van 12 tot en met 59 jaar die jaarlijks worden uitgenodigd voor de griepprik krijgen vanaf begin oktober een uitnodiging voor de herhaalprik via hun huisarts (Rijksoverheid).
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Suus »

Of ik schaar het onder andere groepen :)
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10510
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Coronavirus

Bericht door trolly »

Hoe dan ook: strafpunten.

En zou je je kerstboom niet eens van zolder halen? Het is notabene al september!
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Gebruikersavatar
ICE11
Berichten: 2816
Lid geworden op: ma 05 mei 2014, 23:57
Locatie: Aken

Re: Coronavirus

Bericht door ICE11 »

Nitein-Repart schreef: za 10 sep 2022, 09:40 Op Drehscheibe en Reddit lees ik dat de Duitsers ook helemaal klaar zijn met de mondneusmaskers in het openbaar vervoer, dus als wij de komende herfst en winter een milde coronaherfst en -winter krijgen is het op 7 april 2023 gedaan met de mondneusmaskerverplichting in het Duitse OV
De Duitsers zijn er zeker klaar mee, maar de minister niet, dus...... En dat na het voorjaar geen maskers meer nodig zijn hadden wij dit jaar ook gedacht, maar dan heeft men de verplichting toch steevast "tijdelijk" om enkele weken verlengd zodat het uiteindelijk nu doorgaand de hele zomer was..... :X
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Suus »

trolly schreef:Hoe dan ook: strafpunten.

En zou je je kerstboom niet eens van zolder halen? Het is notabene al september!
Meh, strafpunten.

Wel een goede opmerking van die kerstboom, zal straks eens even in mijn kerker gaan zoeken :)
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
en-es
Berichten: 4413
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Coronavirus

Bericht door en-es »

Volgens de WHO is het einde van de pandemie in zicht.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 43 gasten