Coronavirus

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21269
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Coronavirus

Bericht door Meltrain »

Dat is in mijn ogen ook een prima reden. :)
PHS schreef: di 27 jul 2021, 13:19
Meltrain schreef: di 27 jul 2021, 13:01 Ik ben een goede burger en ik probeer ervoor te zorgen dat anderen niet ziek worden. Jij niet
Mensen die zich niet laten vaccineren zijn geen goede burgers, en proberen niet te voorkomen dat anderen ziek worden? :X

Blijkt er wederom waarheid te zitten in wat ik net zei:
PHS schreef: di 27 jul 2021, 10:49 Want ik als sommigen hoor - waaronder op dit forum - dan krijg ik toch echt de indruk dat voorstanders van deze maatregelen flink neerkijken op andere mensen die zich niet vaccineren.
trolly schreef: di 27 jul 2021, 11:24 Wie zich niet wil laten vaccineren vormt een gevaar voor anderen. Om die anderen te beschermen wordt de weigeraar bij hen weggehouden. De weigeraar kan zelf het initiatief nemen om die situatie te beeindigen.
Uiteraard vormen mensen die zich (nog) niet laten vaccineren een risico, maar dat rechtvaardigt nog niet ieder overheidsingrijpen om dat risico te beteugelen. Er is ook nog zo iets als proportionaliteit - en in mijn ogen is het buitengewoon disproportioneel om een deel van de bevolking vanwege hun persoonlijke overtuiging deelname aan het openbare leven te bemoeilijken of zelfs te ontzeggen en ze te behandelen als inferieure wezens.
Je snapt toch hopelijk ook dat ik die woordkeuze met name gebruikte omdat ICE11 het deed? Waarom val je hem dan niet aan op zijn woorden?
Overigens ben ik zeker geen voorstaander van het weigeren van ongevaccineerden, maar vind ik wel dat zij (in elk geval voorlopig) een negatieve test moeten kunnen overleggen.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
ICE11
Berichten: 2816
Lid geworden op: ma 05 mei 2014, 23:57
Locatie: Aken

Re: Coronavirus

Bericht door ICE11 »

Ik wil even erop attend maken dat ik dat met "goede burger" bewust in aanhalingstekens schreef om te verduidelijken dat dit een denkwijze van de groep mensen kan zijn die PHS bedoelde.

En wat het testen betreft: Tot nu toe was de maatregel, dat gevaccineerd, genezen of negatief getest gelijkwaardig was, bij voorbeeld om toegang tot een evenement te verkrijgen. En nu wil men (bij voorbeeld minister Braun) dat getest niet meer geldig is en daardoor de mensen door de achterdeur dwingen om zich te laten vaccineren. Dit gaat te ver.
Alargule

Re: Coronavirus

Bericht door Alargule »

Goed, terug naar de pandemie zelf - en de oplossing ervoor: ik heb zonet mijn tweede prik mogen ontvangen *O*

Waar ik 5 minuten na de eerste nog over mijn nek ging, voelde ik me na de tweede eigenlijk gewoon kiplekker. En nog steeds. Hopelijk blijft dat zo.

Hoe dan ook, ook ik mag vanaf nu weer lekker op vakantie draag mijn steentje bij aan het beëindigen van deze pandemie.
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8796
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door ArrivaBas »

Ik lees her en der de nodige berichten over de hoeveelheid buitenlanders die naar Nederlandse plekken komen voor hun vakantie. Ik acht het logisch dat dit komt door ons soepele beleid, maar dezelfde berichtgeving laat pijnlijk duidelijk zien dat de handhaving van de quarantaine nu ook niet bepaald dichtgetimmerd is.
Met name het feit dat er alsnog buitenlandse toeristen naar Nederland komen doet mij vermoeden dat de Nederlandse regels aantrekkelijker zijn dan onze donkerrode kleur op de Europese coronakaart, en dat het draagvlak voor aangescherpte regels steeds verder daalt.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Chrysa
Berichten: 7987
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Coronavirus

Bericht door Chrysa »

Is er ooit al een wegcontrole geweest? Ze hebben volgens mij 1x een avondklok-fuik opgezet, maar aan de grenzen gebeurt geen zak.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Suus »

ArrivaBas schreef:Ik lees her en der de nodige berichten over de hoeveelheid buitenlanders die naar Nederlandse plekken komen voor hun vakantie. Ik acht het logisch dat dit komt door ons soepele beleid, maar dezelfde berichtgeving laat pijnlijk duidelijk zien dat de handhaving van de quarantaine nu ook niet bepaald dichtgetimmerd is.
Met name het feit dat er alsnog buitenlandse toeristen naar Nederland komen doet mij vermoeden dat de Nederlandse regels aantrekkelijker zijn dan onze donkerrode kleur op de Europese coronakaart, en dat het draagvlak voor aangescherpte regels steeds verder daalt.
Duitse toeristen in Zandvoort keren terug: ‘Hier kun je leven, alsof corona niet bestaat!’.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Jef400
Berichten: 5763
Lid geworden op: ma 06 jun 2011, 18:46

Re: Coronavirus

Bericht door Jef400 »

Aking schreef: di 27 jul 2021, 13:24
Jef400 schreef: di 27 jul 2021, 13:17 Maar mensen; heeft voor de rest iedereen zich hier al minimaal 1x laten prikken?
Want wat doet dat er toe?
Mensen lopen wel op elkaar te foeteren, maar wat doen ze er zelf tegen?
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
Gebruikersavatar
ICE11
Berichten: 2816
Lid geworden op: ma 05 mei 2014, 23:57
Locatie: Aken

Re: Coronavirus

Bericht door ICE11 »

Nou? Voor de bewoners van de toeristische trekpleisters is het toch minder gevaarlijk wanneer er een Duitser vanuit bij voorbeeld Aachen met een actuele besmettingscijfer van 24 per 100.000 inwoners daar naartoe komt in plaats van bij voorbeeld iemand uit Limburg waar de cijfers rond de 500 zijn. ;)
cassie127
Berichten: 6570
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door cassie127 »

ICE11 schreef: di 27 jul 2021, 09:08 Volgens diverse persberichten heeft minister Spahn plannen voor een testplicht voor iedereen, die vanuit het buitenland naar Duitsland terugkeert, onafhankelijk of men uit een risicogebied komt of niet en er is ook geen sprake meer van uitzonderingen voor gevaccineerden:

https://www.n-tv.de/panorama/Spahn-will ... 06111.html

Vooral het laatstgenoemde vind ik dan toch best opmerkelijk, want in de laatste dagen is er een discussie begonnen om bepaalde dingen, bij voorbeeld restaurant, bioscoop of stadion, alleen maar nog voor gevaccineerden toegankelijk te maken omdat deze "geen gevaar voor de maatschappij meer zijn" maar als ze de grens oversteken zijn ze het dan toch!?
Is dat weer niet in strijd met eerder gemaakte Europese afspraken?
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Coronavirus

Bericht door Aking »

Vrijwel alles is momenteel toch in strijd met eerder gezegde dingen of eerder gemaakte afspraken? :')
Gebruikersavatar
ICE11
Berichten: 2816
Lid geworden op: ma 05 mei 2014, 23:57
Locatie: Aken

Re: Coronavirus

Bericht door ICE11 »

Helaas niet. Zie: https://ec.europa.eu/info/live-work-tra ... ificate_nl

Citaten:

"Het Europees digitaal coronacertificaat (EUDCC) is het digitale bewijs dat iemand:tegen COVID-19 is ingeënt, of negatief op corona is getest, of van COVID-19 is hersteld.

en verder

"Wie zo'n digitaal coronacertificaat heeft, mag in principe vrij reizen. Alleen wanneer dit voor de volksgezondheid nodig is, bijvoorbeeld bij een uitbraak van een nieuwe variant, mogen EU-landen nog aanvullende eisen stellen, voor zover die niet disproportioneel zijn."
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13109
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Coronavirus

Bericht door Z2N »

Dat gaat alleen over internationaal reizen, en betreft alleen aanvullende maatregelen bovenop het certificaat zoals een extra test- of quarantaineplicht.
ICE11 schreef: di 27 jul 2021, 15:28 Nou? Voor de bewoners van de toeristische trekpleisters is het toch minder gevaarlijk wanneer er een Duitser vanuit bij voorbeeld Aachen met een actuele besmettingscijfer van 24 per 100.000 inwoners daar naartoe komt in plaats van bij voorbeeld iemand uit Limburg waar de cijfers rond de 500 zijn. ;)
Daar is toch juist dat coronacertificaat voor? Die Limburger komt zonder certificaat niet legaal Duitsland in, en mét zo'n certificaat is het risico van de Limburger niet hoger dan van een Duitser zonder certificaat.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21269
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Coronavirus

Bericht door Meltrain »

Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Coronavirus

Bericht door Aking »

Hoeveel Coronadoden zijn er afgelopen maand eigenlijk gevallen?
Dennenboom
Berichten: 1673
Lid geworden op: ma 30 jan 2012, 21:23

Re: Coronavirus

Bericht door Dennenboom »

Ongeveer 50. Vrijwel net zoveel als het maandelijkse aantal doden in het verkeer (gemiddeld).
https://www.rivm.nl/coronavirus-covid-19/grafieken
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Coronavirus

Bericht door Aking »

En zijn er plannen om verkeer te verbieden?
Alargule

Re: Coronavirus

Bericht door Alargule »

En niet alleen plannen - er is zelfs al heel veel van uitgevoerd :Y
waldo79
Berichten: 7603
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Coronavirus

Bericht door waldo79 »

Meltrain schreef: di 27 jul 2021, 17:53 De R is weer onder de 1. *O*
Bron: https://nos.nl/artikel/2391111-weekcijf ... ziekenhuis
Vorige week was de R rond de 3. Hoe kan het zo snel zakken?
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13109
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Coronavirus

Bericht door Z2N »

Superspreader-events zijn gesloten? De nachtclubs zijn dicht, festivals moeten 1,5 meter houden en ook de scholen (de groep die als laatste aan de beurt is voor vaccinatie) zijn nu op vakantie.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Bemined
Berichten: 5865
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: Coronavirus

Bericht door Bemined »

Op dezelfde manier waarop het zo snel kon stijgen: Rutte die zijn beleid 180 graden draait :D
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10510
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Coronavirus

Bericht door trolly »

Aking schreef: di 27 jul 2021, 18:41 En zijn er plannen om verkeer te verbieden?
Er zijn voor zover ik weet ook nog geen plannen om corona te verbieden, hoewel dat inderdaad een veelbelovende oplossingsrichting lijkt.
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10510
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Coronavirus

Bericht door trolly »

PHS schreef: di 27 jul 2021, 13:19 Er is ook nog zo iets als proportionaliteit - en in mijn ogen is het buitengewoon disproportioneel om een deel van de bevolking vanwege hun persoonlijke overtuiging deelname aan het openbare leven te bemoeilijken of zelfs te ontzeggen en ze te behandelen als inferieure wezens.
Er is ook nog zoiets als proportionaliteit. Mensen die zich niet willen laten vaccineren zijn slecht geïnformeerd of dom, en dat is ze niet altijd persoonlijk aan te rekenen. Deze mensen omwille van een dispuut vergelijken met nazi-slachtoffers is disproporioneel en te kwader trouw. Wie dat doet hoeft zich er niet over te verbazen dat het begrip proportionaliteit als argument voor hen elke kracht verliest.

Deze mensen wordt niets ontzegd. Ze weigeren zelf een aanbod aan te nemen dat als het al niet grote voordelen voor hun persoonlijke gezondheid biedt, dat zeker geldt voor hun omgeving, vaak ook aangeduidt als de maatschappij. Die keuze wordt hen niet ontzegt, maar er is niets vreemds aan dat die keuze bepaalde consequenties heeft. Het is als met parkeren in de binnenstad. Dat is een keuze waar kosten tegenover staan. En wie die kosten niet wil voldoen kan een boete verwachten. Toch staat het Malieveld niet elke zondag vol met mafketels die parkeerbeheer met de gestapo vergelijken (hoewel dat wel in één op één sessies gebeurt).

Proportionaliteit, m'n beste PHS, is een dingetje dat bij uitstek twee kanten uitwerkt. Het is een waardeloos argument om extremisten mee te verdedigen.
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Gebruikersavatar
ICE11
Berichten: 2816
Lid geworden op: ma 05 mei 2014, 23:57
Locatie: Aken

Re: Coronavirus

Bericht door ICE11 »

Z2N schreef: di 27 jul 2021, 16:12 Daar is toch juist dat coronacertificaat voor? Die Limburger komt zonder certificaat niet legaal Duitsland in, en mét zo'n certificaat is het risico van de Limburger niet hoger dan van een Duitser zonder certificaat.
Deze voorbeeld was met betrekking tot de reactie van ArrivaBas over buitenlandse toeristen die ondanks de situatie nog steeds naar NL komen! ;)
trolly schreef: di 27 jul 2021, 20:45 Mensen die zich niet willen laten vaccineren zijn slecht geïnformeerd of dom
Ik ken meerdere mensen, inclusief mijzelf, die uit wantrouwen tegenover de mRNA- of vector-vaccins (immers spreken wij hier over een volledig nieuwe technologie zonder enkele kennis over langdurige gevolgen) simpelweg op de toelating van vaccins zoals bij voorbeeld van Novavax wachten, welke op de "klassieke" vaccin-manier werken (dus met gedode verwekkers), samen met de jaarlijkse griepprik kunnen toegediend worden en welke bij 45.000 proefpersonen in tegenstelling tot Pfizer, Astra en Co. geen enkele bijwerkingen zoals trombosen of myocarditis hadden. Het wordt verwacht, dat deze vaccins in de loop van de herfst beschikbaar zijn.

Zijn deze mensen ook "dom"?
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Suus »

Enig wantrouwen mag altijd, maar tot nu toe zijn er nooit vaccins geweest die meer dan twee maanden na toedienen nog nieuwe effecten op iemands gezondheid hebben veroorzaakt. En na miljoenen aan geplaatste vaccins van Pfizer en Moderna in een periode van nu bijna acht maanden lijkt mij de kans dat er nu nog onbekende gevolgen van deze vaccins bekend worden mij vrijwel uitgesloten.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
WSM
Berichten: 1403
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:59

Re: Coronavirus

Bericht door WSM »

Hoe zit het dan met de combinatie narcolepsie en Pandemrix. Binnen twee maanden bekend?

https://www.groene.nl/artikel/slaapziek ... -griepprik
§ 6. Het passeren van rode seinen

Artikel 33

1.Lichtseinen die rood licht uitstralen mogen alleen voorbijgereden worden, indien de bestuurder van de treindienstleider een aanwijzing Stoptonend sein heeft gekregen.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 69 gasten