Coronavirus

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
WSM
Berichten: 1403
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:59

Re: Coronavirus

Bericht door WSM »

Littlebusdriver schreef: vr 16 okt 2020, 18:58Ik ben zwaar teleurgesteld in dit land.
Roerend mee eens, gezien het bericht van Aking.
§ 6. Het passeren van rode seinen

Artikel 33

1.Lichtseinen die rood licht uitstralen mogen alleen voorbijgereden worden, indien de bestuurder van de treindienstleider een aanwijzing Stoptonend sein heeft gekregen.
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6458
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Daantje »

Met zo'n instelling kom je er niet als je in de zorg werkt.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Coronavirus

Bericht door Aking »

Wel als je niet in de zorg werkt?
WSM
Berichten: 1403
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:59

Re: Coronavirus

Bericht door WSM »

In bepaalde sectoren schijnt het goed te werken, bijvoorbeeld voor ministers en zo. Hoeven ze hun eigen falen niet toe te geven.
§ 6. Het passeren van rode seinen

Artikel 33

1.Lichtseinen die rood licht uitstralen mogen alleen voorbijgereden worden, indien de bestuurder van de treindienstleider een aanwijzing Stoptonend sein heeft gekregen.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Suus »

Ook de horeca in België gaat voor minstens vier weken dicht, en wel met ingang van aanstaande maandagochtend. Op dezelfde dag wordt ook daar de verkoop van alcohol verboden na 20:00. Elke Belg mag nog maar met één persoon per twee weken buiten hun huishouden knuffelen (ter herinnering, van de zomer was dit nog 15 personen per week). En daarnaast komt er een landelijke avondklok, tussen middernacht en 5:00 mogen alleen mensen die medische hulp nodig hebben en essentiële werkers zich buitenshuis begeven.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Coronavirus

Bericht door Aking »

Goh...

Koning breekt vakantie in Griekenland af: 'Reacties zijn heftig, die raken ons' https://www.nu.nl/algemeen/6084546/koni ... n-ons.html

Goed voor het milieu ook :trein:
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Coronavirus

Bericht door ODRAIL »

Een verstandig besluit.
WSM
Berichten: 1403
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:59

Re: Coronavirus

Bericht door WSM »

Nog verstandiger was geweest om #blijfthuis niet te gaan.

The damage has been done....
§ 6. Het passeren van rode seinen

Artikel 33

1.Lichtseinen die rood licht uitstralen mogen alleen voorbijgereden worden, indien de bestuurder van de treindienstleider een aanwijzing Stoptonend sein heeft gekregen.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Coronavirus

Bericht door Ardan »

Ik heb besloten dat ik vanaf nu op de zaak ook een mondkapje ga dragen als ik contact met gasten heb die een maaltijd bij ons komen afhalen, dus bij het aan de balie staan, bij gebrek aan een spatscherm. En het valt me op wat voor voorbeeldfunctie je dan eigenlijk hebt, er waren veel mensen die mij met een mondkapje zagen bij binnenkomst en iets van een 'oh ja' mompelden en een mondkapje uit hun jaszak toverden en opzetten.

Zien mondkapperen doet mondkapperen.
Ik doe ook maar wat
Chrysa
Berichten: 7987
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Coronavirus

Bericht door Chrysa »

Ardan schreef: vr 16 okt 2020, 22:04 Ik heb besloten dat ik vanaf nu op de zaak ook een mondkapje ga dragen
Nu pas?
MdJ
Berichten: 4534
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: Coronavirus

Bericht door MdJ »

Ondanks de drukte zag in de Albert Heijn in onze kelder dat er slechts 2 KPKtjes geen mondkapje op hadden.
Bij twijfel: gebruik beton.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21270
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Coronavirus

Bericht door Meltrain »

Daan! schreef: vr 16 okt 2020, 16:36 Maar dat zou bijvoorbeeld wel betekenen dat je buiten terrassen open kunt doen of bepaalde evenementen kunt organiseren.

Maar ik zou verder willen gaan. Ondanks dat we het eens zijn dat er besmettingskans is, is die kans heel klein. Je zou met bijv. de regels niet zoenen, niet in elkaars gezicht praten prima evenementen kunnen laten plaatsvinden.
Ik zou nog wel de mondkapjesplicht als voorwaarde toevoegen.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Coronavirus

Bericht door Aking »

MdJ schreef: vr 16 okt 2020, 22:44KPKtjes
Kapjes Per Kondoekoe?
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Coronavirus

Bericht door Aking »

Wijsopreis weet het ook niet meer trouwens, op de kaart:
Afbeelding
die volgens de site van 13-10-2020 is, is Polen nog geel. Maar als je dan naar het reisadvies van Polen kijkt is het ineens oranje :|

#KudtNS! :roll:
Daan!
Berichten: 289
Lid geworden op: do 12 jan 2017, 11:21

Re: Coronavirus

Bericht door Daan! »

Meltrain schreef: vr 16 okt 2020, 22:46
Ik zou nog wel de mondkapjesplicht als voorwaarde toevoegen.
Waarom?
Tom024
OVNL-beheerder
Berichten: 3434
Lid geworden op: zo 22 feb 2015, 09:37

Re: Coronavirus

Bericht door Tom024 »

Aking schreef: vr 16 okt 2020, 20:57 Goh...

Koning breekt vakantie in Griekenland af: 'Reacties zijn heftig, die raken ons' https://www.nu.nl/algemeen/6084546/koni ... n-ons.html

Goed voor het milieu ook :trein:
Ook wel een kapitale inschattingsfout van het Koninklijk Huis én van Rutte. Benieuwd of dat voor de laatate gevolgen heeft.
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10510
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Coronavirus

Bericht door trolly »

Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Durashift
Berichten: 5633
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Coronavirus

Bericht door Durashift »

Suus schreef: vr 16 okt 2020, 07:15 Op de meeste Nederlandse scholen staan de ramen gedurende de gehele periode dat er les wordt gegeven open, met het advies om warme kleding mee te nemen. Dat kan je ook gewoon zelf zien door tijdens schooluren een rondje te maken door je woonplaats.
Nou zie ik gedurende de werkdag weleens een paar (basis) scholen in de wijk. Op het oog zie ik niet altijd alle ramen (flink) open staan. Zal er eens beter op letten, volgende week.

Bij de school van dochter blijken ze wél open te staan.. maar dat was vorig jaar omstreeks deze tijd ook zo: want een niet goed geregelde CV installatie zorgt voor een loei warm lokaal.. met 30+ leerlingen.. :(

Littlebusdriver schreef: vr 16 okt 2020, 15:09 Vier dagen terug zei Maurice de Hond dat we nog even moesten wachten met maatregelen. Vandaag zijn er (op 3 na) 8000 mensen positief getest. Waarom zou het verstandig zijn verder nog naar Maurice te luisteren?
Misschien verder luisteren / lezen zodat de context van wat hij communiceert ook begrepen wordt?
Immers, de diverse GGD'en blijken niet consequent te zijn in de data aanleveringen. Dus, die 8 duizend positief getesten.. dat zijn er niet sec van de afgelopen 24 uur.. daar zitten gevallen van veel langer in terug. Dus ook de daadwerkelijke besmettingsdag.
Meer testen = ook meer positieve gevallen (plus de fout positieven / negatieven stijgen).
Ardan schreef: vr 16 okt 2020, 22:04
Zien mondkapperen doet mondkapperen.
Inderdaad, de mond / tong klapt achter het mondneusmasker wat ruimhartiger open ja. In de supermarkten die ik bezocht heb.. ervoer ik wel dat er meer (luider) gesproken wordt achter het masker. Mensen denken dat dit wel kan, want beschermt maar moeten wel harder praten omdat ze denken dat het masker geluiddempend is?

Ik was wel uniek, zo zonder gezichtsbedekking. ;)
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21270
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Coronavirus

Bericht door Meltrain »

Daan! schreef: za 17 okt 2020, 03:36
Meltrain schreef: vr 16 okt 2020, 22:46
Ik zou nog wel de mondkapjesplicht als voorwaarde toevoegen.
Waarom?
Om de virusdeeltjes tegen te houden, die kunnen worden uitgestoten als er wordt gepraat of gezongen.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Suus »

Durashift schreef: za 17 okt 2020, 14:21
Littlebusdriver schreef: vr 16 okt 2020, 15:09 Vier dagen terug zei Maurice de Hond dat we nog even moesten wachten met maatregelen. Vandaag zijn er (op 3 na) 8000 mensen positief getest. Waarom zou het verstandig zijn verder nog naar Maurice te luisteren?
Misschien verder luisteren / lezen zodat de context van wat hij communiceert ook begrepen wordt?
Immers, de diverse GGD'en blijken niet consequent te zijn in de data aanleveringen. Dus, die 8 duizend positief getesten.. dat zijn er niet sec van de afgelopen 24 uur.. daar zitten gevallen van veel langer in terug. Dus ook de daadwerkelijke besmettingsdag.
Meer testen = ook meer positieve gevallen (plus de fout positieven / negatieven stijgen).
Misschien de statistiek iets beter doorgronden. De GGD levert inderdaad niet alles de volgende dag aan, daarom moet je even uitzoomen naar een hele week:

In week 40 van 28 september t/m 4 oktober zijn 223.274 tests afgenomen, daarvan waren er 23.264 positief. Dat is 10,4% positief.
In week 41 van 5 oktober t/m 11 oktober zijn 239.639 tests afgenomen, daarvan waren er 33.038 positief. Dat is 13,8% positief.

Er zijn inderdaad meer tests afgenomen in week 41, ruim 16.000 meer. Maar het aantal positieve uitslagen was bijna 10.000 meer. Dat groeide dus harder dan verklaard kon worden door meer testen. Die vier dagen extra van Maurice hadden niets uitgemaakt, de groei is door de maatregelen van drie weken geleden dan wel afgezwakt maar dat was echt onvoldoende. Vier dagen wachten met extra maatregelen had zelfs een week vertraging in de verdere afremming kunnen opleveren, terwijl we nu al in een zeer gevaarlijke situatie zitten. Maurice had gewoon, om het op zijn plat Rotterdams te zeggen, un dout in z'n melis motte krijguh.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10510
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Coronavirus

Bericht door trolly »

Durashift schreef: za 17 okt 2020, 14:21
Littlebusdriver schreef: vr 16 okt 2020, 15:09 Vier dagen terug zei Maurice de Hond dat we nog even moesten wachten met maatregelen. Vandaag zijn er (op 3 na) 8000 mensen positief getest. Waarom zou het verstandig zijn verder nog naar Maurice te luisteren?
Misschien verder luisteren / lezen zodat de context van wat hij communiceert ook begrepen wordt?
Immers, de diverse GGD'en blijken niet consequent te zijn in de data aanleveringen. Dus, die 8 duizend positief getesten.. dat zijn er niet sec van de afgelopen 24 uur.. daar zitten gevallen van veel langer in terug. Dus ook de daadwerkelijke besmettingsdag.
Meer testen = ook meer positieve gevallen (plus de fout positieven / negatieven stijgen).
:lol:

Dus Maurice spuwt een controleerbaar dom advies uit, de GGD's krijgen daar de schuld van, het aantal besmettingen zou iedereen zijn oren naar De Hond zou laten hangen geëxplodeerd zijn, maar we moeten "verder luisteren / lezen zodat de context van wat hij communiceert ook begrepen wordt?"

Denk je nou echt dat de overheidsinstanties waarop die cijfergoochelaar zoveel kritiek heeft die luxe hebben?
Durashift schreef: za 17 okt 2020, 14:21 Ik was wel uniek, zo zonder gezichtsbedekking. ;)
Een stoer boefje. Een kruising tussen Donald Trump en Willem Engerd.
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Mikos »

Gewijzigde dienstregeling NS vanaf 19 oktober

Vanaf maandag 19 oktober rijdt NS tijdelijk een gewijzigde dienstregeling in verband met het dalend aantal reizigers en de verwachting dat het aantal ziekmeldingen onder het personeel de komende periode toe zal nemen. Door deze aanpassing zal NS drie procent minder treinen rijden, voornamelijk extra forensentreinen en ook de nachttreinen voor uitgaanspubliek tijdens het weekend wordt opgeheven. Het reguliere Nachtnet, via Schiphol, blijft doordeweeks ongewijzigd. Zo hoopt NS een voorspelbare en betrouwbare dienstregeling te kunnen blijven aanbieden voor reizigers die afhankelijk zijn van de trein.

De treinseries die vanaf maandag 19 oktober niet meer zullen rijden:
- 1500 Amersfoort-Deventer v.v.
- 3400 Haarlem-Alkmaar v.v.
- 4400 Den Bosch-Oss v.v. (Den Bosch-Eindhoven-Deurne blijft rijden)
- 4500 Amsterdam Centraal-Enkhuizen v.v.
- 6200 Groningen-Assen v.v.
- 6500 Utrecht-Houten Castellum v.v.
- 7400 Uitgeest-Rhenen v.v. (7408 Utrecht-Amsterdam rijdt wel, 7300 rijdt gehele dag i.p.v. 7400 Rhenen-Breukelen)
- 7700 Rotterdam Centraal-Gouda Goverwelle v.v.
- 8900 Leiden-Alphen a/d Rijn v.v.
- 15600 Amersfoort-Harderwijk v.v.

Aanvullende treinen in het weekend die vanaf 23 oktober niet meer zullen rijden:
- 23400 Nijmegen-Utrecht Centraal v.v.
- 22400 Amersfoort-Utrecht Centraal v.v.
- 22200 Haarlem-Amsterdam Centraal v.v.
- 21400 Rotterdam/Eindhoven-Utrecht/Eindhoven-Den Bosch/Tilburg
Laatst gewijzigd door Mikos op za 17 okt 2020, 16:16, 1 keer totaal gewijzigd.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Coronavirus

Bericht door Aking »

Mikos schreef: za 17 okt 2020, 15:57en ook het nachttreinen voor uitgaanspubliek tijdens het weekend wordt opgeheven.
Misschien de stagiair een onvoldoende geven? :mrgreen:
Daan!
Berichten: 289
Lid geworden op: do 12 jan 2017, 11:21

Re: Coronavirus

Bericht door Daan! »

Suus schreef: za 17 okt 2020, 15:20 Er zijn inderdaad meer tests afgenomen in week 41, ruim 16.000 meer. Maar het aantal positieve uitslagen was bijna 10.000 meer. Dat groeide dus harder dan verklaard kon worden door meer testen. Die vier dagen extra van Maurice hadden niets uitgemaakt, de groei is door de maatregelen van drie weken geleden dan wel afgezwakt maar dat was echt onvoldoende. Vier dagen wachten met extra maatregelen had zelfs een week vertraging in de verdere afremming kunnen opleveren, terwijl we nu al in een zeer gevaarlijke situatie zitten. Maurice had gewoon, om het op zijn plat Rotterdams te zeggen, un dout in z'n melis motte krijguh.
Maurice ontkent voor alle duidelijkheid ook niet dat het aantal besmettingen niet steeg/stijgt. De reden waarom Maurice vier dagen extra voorstelde was omdat je dan zuiver data hebt over de periode waarin de eerste maatregelen waren doorgevoerd. Als de GGD zijn proces gewoon op orde zou hebben gehad, zou je binnen 24u alle data moeten binnen hebben en kan je veel sneller schakelen.

Achteraf is het zeker goed dat we niet vier dagen langer hebben gewacht, maar dat wisten we toen niet.

De GGD is notabene de partij die goochelt met cijfers. Dat kun je hier bijvoorbeeld heel goed zien.
Nogmaals, het aantal besmettingen stijgt en daar moeten zeker maatregelen voor worden ondernomen, maar het lijkt me niet heel gek als we dat op basis van de juiste cijfers doen.
JordiBrabant
Donateur
Berichten: 1483
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 14:36
Locatie: Concessie West-Brabant - Ehv

Re: Coronavirus

Bericht door JordiBrabant »

Ik ben blij dat dit pas de eerste keer is dat ik Maurice' blog gelezen heb. Wat een geharrewar over een rekenmodel dat voor de weekrapportage vanaf 13 oktober gebruikt wordt. Als Maurice écht gelezen zou hebben, had hij ook kunnen schrijven waarom het rekenmodel door de RIVM is aangepakt. Inmiddels is een nieuwe studie bij het RIVM beland, waar het rapport van 13 oktober netjes naar doorlinkt, deze studie stelde een aantal modelaannames bij. Dan vind ik het als wiskundige niet raar dat er "ineens" andere cijfers uit komen rollen, dat is geen gegoochel, dat is de kunst van het modelleren.

Overigens kudos voor het RIVM voor het gebruik van LaTeX voor de weekrapportages, en hun zakelijke, correcte en academische maar toch toegankelijke formuleringen.
Aandacht spoor 5: De IC-trein naar Den Haag Centraal komt zo dadelijk aan spoor 5. Deze trein stopt in Tilburg, Breda, Rotterdam Centraal, Delft, Den Haag Hollands Spoor, Den Haag Centraal. De eerste klasplaatsen bevinden zich in het 3e en 7e rijtuig.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 38 gasten