Coronavirus

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8796
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door ArrivaBas »

Het omwisselen van mijn identiteits- en rijbewijs was inderdaad iets waar ik al rekening mee hield voor een eventuele emigratie over de oostgrens.

Maar om terug te keren naar corona: Natuurlijk is het besluit van het kabinet om op de piek te versoepelen niet bepaald verstandig, maar omdat het vooral buitenactiviteiten zijn, voorzie ik eerlijk gezegd geen grote problemen.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Coronavirus

Bericht door ODRAIL »

Daantje schreef: di 20 apr 2021, 20:51 Ik baal wel dat binnen sporten voor mij er voorlopig nog niet in zit.
De binnensporten zitten als optie in stap 2 van het algemene stappenplan. En stap 2 wordt bij de volgende persconferentie op dinsdag 11 mei 2021 gepresenteerd.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13109
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Coronavirus

Bericht door Z2N »

Daantje schreef: di 20 apr 2021, 20:51 Merk je eigenlijk wel vooruitgang door de fysiotherapie?
Ja, en dat gaat de laatste periode ook eigenlijk steeds sneller: toen ik begon kon ik 2,5 verdiepingen naar boven lopen voordat ik buiten adem raakte, wat rottig is omdat ik op de 4e woon. Eerst lukte me dat weer met moeite, nu met minder moeite en alleen als ik een lange dag gehad heb of over mijn limiet ben gegaan voel ik nog de noodzaak om de lift te nemen. Maar ik zie het ook bij wat ik doe tijdens de therapiesessies: ik til nu twee keer meer gewicht dan ik in eerste instantie deed, en fiets nu met een dubbele weerstand 2x zo lang, dat alles zonder de gestelde limieten qua hartslag/saturatie (die ook wat lager zijn nu dan eerst) te overschrijden. Sinds kort ben ik zelfs aan het roeiapparaat geslagen, met nog wisselend succes, maar al wel heel wat beter dan tijdens mijn intakeperiode. In die periode kwam ik 1x per 1/2 weken, nu steevast 2x per week. Dus ja, langzaam maar zeker zit er echt verbetering in. :)
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6458
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Daantje »

Ah, wat goed om te horen! Geeft ook moed om door te gaan.

@Odrail Als je elke dag tegen je beperkingen aanloopt en daardoor ook je werk niet volledig kunt doen terwijl je weet dat je nu gewoon keihard nodig bent, is 11 mei nog wel ver weg.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Coronavirus

Bericht door ODRAIL »

@Z2N: Fijn om te horen dat het langzaam maar zeker de goede kant op gaat :pos: ;) .

@Daantje 11 mei is inderdaad nog een heel eind weg ja. Ik zit zelf ook met het probleem.
Jef400
Berichten: 5763
Lid geworden op: ma 06 jun 2011, 18:46

Re: Coronavirus

Bericht door Jef400 »

Positiviteit in het coronatopic. Mooi nieuws. Hopelijk hebben we het dieptepunt nu wel gehad.
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Daniel »

Z2N schreef: di 20 apr 2021, 20:10Maar, in ander nieuws: Hugo de Jonge heeft dus bevestigd dat ik voor eind mei aan de beurt ben. Dat zijn nog maar 5,5 week, dat is best wel reden voor optimisme! *O*
Daar ben ik ook wel blij mee ja, zou nog best eens vlot kunnen gaan dan. Had ik niet direct verwacht, m'n ouders (die in de groep 65-70 vallen) zijn bijvoorbeeld pas half mei aan de beurt. Al hebben die al wel fysiek een oproep binnen.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Coronavirus

Bericht door ODRAIL »

Tussen een oproep krijgen en een daadwerkelijke eerste vaccinatie kan een paar weken tussen zitten. Wat ook niet helpt is dat de GGD nu een groep moet weg prikken die in eerste instantie door de huisartsen zouden worden geprikt.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Daniel »

Nouja, de GGD heeft natuurlijk wel iets meer capaciteit om te prikken dan de huisartsen. En de uitnodiging komt volgens rijksoverheid.nl wel via de huisarts begin mei, dus daar hoeft geen overdracht van gegevens voor plaats te vinden.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
VIRM
Berichten: 7568
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Coronavirus

Bericht door VIRM »

Maar staan versoepelingen na 11 mei nu al helemaal vast? Of...?
Beul van de blindegeleidelijn
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13109
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Coronavirus

Bericht door Z2N »

Daniel schreef: di 20 apr 2021, 21:40 Nouja, de GGD heeft natuurlijk wel iets meer capaciteit om te prikken dan de huisartsen. En de uitnodiging komt volgens rijksoverheid.nl wel via de huisarts begin mei, dus daar hoeft geen overdracht van gegevens voor plaats te vinden.
Zoals het in het artikel staat van de Rijksoverheid-site waar ik net naar linkte, krijgt de griepprikgroep in de 1e week van mei een uitnodiging. Vooruitlopend op de daadwerkelijke prikstart zorgt de GGD ervoor dat ze de eigen capaciteit naar 1,5 miljoen prikken per uitbreiden, dus als de leveringen dan door willen komen kan het best opschieten. De afgelopen technische briefing van de Tweede Kamer plotte alleen de leveringen t/m week 18 (dus t/m 8 mei), hopelijk komt er donderdag (volgende technische briefing) meer uitsluitsel over het levertempo in mei.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Daniel »

Op OV-gebied trouwens ook wel een positieve ontwikkeling: de Tweede kamer vandaag een motie aangenomen om op te roepen tot het handhaven van de financiële ondersteuning van het OV, ter voorkoming van snijden in het aanbod en eventueel zelfs ontslagen als gevolg van Corona. link naar de motie
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Coronavirus

Bericht door ODRAIL »

VIRM schreef: di 20 apr 2021, 21:44 Maar staan versoepelingen na 11 mei nu al helemaal vast? Of...?
Nee ... het gehele stappenplan zoals het vorige week gepresenteerd is staat onder voorbehoud.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13109
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Coronavirus

Bericht door Z2N »

De volgende persco is waarschijnlijk op 3 of 6 mei, dan pas volgt uitsluitsel voor die datum van 11 mei.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
VIRM
Berichten: 7568
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Coronavirus

Bericht door VIRM »

Maar gelet op het gepruts de afgelopen weken lijkt mij niet dat ze weer gaan aanscherpen, ook al zouden de cijfers verder omhoog gaan.
Beul van de blindegeleidelijn
Gebruikersavatar
Anne
Berichten: 1964
Lid geworden op: ma 20 jun 2011, 00:38
Locatie: Den Hoorn (ZH)

Re: Coronavirus

Bericht door Anne »

Na het bericht in de persconferentie over de vaccinatie bij thuiskomst maar direct de prikken aangevraagd.
Kon al voor 2 mei reserveren en de tweede prik 5 weken later :pos:
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21269
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Coronavirus

Bericht door Meltrain »

Z2N schreef: di 20 apr 2021, 21:46
Daniel schreef: di 20 apr 2021, 21:40 Nouja, de GGD heeft natuurlijk wel iets meer capaciteit om te prikken dan de huisartsen. En de uitnodiging komt volgens rijksoverheid.nl wel via de huisarts begin mei, dus daar hoeft geen overdracht van gegevens voor plaats te vinden.
Zoals het in het artikel staat van de Rijksoverheid-site waar ik net naar linkte, krijgt de griepprikgroep in de 1e week van mei een uitnodiging. Vooruitlopend op de daadwerkelijke prikstart zorgt de GGD ervoor dat ze de eigen capaciteit naar 1,5 miljoen prikken per uitbreiden, dus als de leveringen dan door willen komen kan het best opschieten.
Helaas ontbreekt de tijdseenheid in je bericht. :(
Maar het gaat om 1,5 miljoen prikken per week.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13109
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Coronavirus

Bericht door Z2N »

Oops. :X

Maar 1,5 miljoen prikken per week ja, wat toch wel een monsterlijk tempo begint te worden, zeker ook omdat dat getal dus apart staat van de capaciteit bij huisartsen en in ziekenhuizen/instellingen.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Suus »

Huisartsen stoppen met prikken als alle 60+'ers gedaan zijn. De priktaak gaat volledig naar de GGD.

En het komt wel wat optimistisch over. De GGD Rotterdam-Rijnmond heeft de bouw van 12 vaccinatielocaties stilgelegd omdat er onvoldoende vaccinaties worden geleverd om de zeven al geopende locaties volledig draaiende te houden.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: Coronavirus

Bericht door Stefan »

PHS schreef: di 20 apr 2021, 17:21 Moet je je rijbewijs niet omwisselen in Duitsland, en hebben ze daar geen vreemdelingen-ID o.i.d.?
Overigens, nog in dit straatje passend... Ik heb laatst een nieuwe identiteitskaart geregeld, heb ik in Venlo gedaan, dat was het dichtste bij vanuit Duisburg. Vooraf had ik me al een beetje wijs gemaakt over de kosten, maar dat het prijsverschil zo gigantisch was, daar was ik serieus wel even verbaasd over. Voor (volwassen) inwoners van Venlo, kost een identiteitskaart €64, voor (volwassen) Nederlanders die in het buitenland wonen, kost zo'n zelfde kaart even €105,15. :X Ik kan 'm dan ook wel even laten bezorgen, kost dan ook maar €26,75. En dan heb ik geluk dat ik in het juiste postcodegebied woon. :')
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Coronavirus

Bericht door Hainje »

Ze noemen het niet voor niets de RoVeRhEiD1!1!1 :neg: :neg: :neg:
🍉
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Coronavirus

Bericht door Aking »

Ik zou nog wel overwegen om me in NL in te schrijven, een ID aan te vragen en me een half uur later weer uit te laten schrijven, dikke doei met ze! *O*
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5812
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: Coronavirus

Bericht door isadora »

Dacht ik volgende week woensdag de hele dag op het terras door te brengen, blijkt dat ik mijn tweede spuit Moderna moet halen in het UMC.
Maar goed, een volle vaccinatiekaart geeft ook een verlicht gevoel.
Laatst gewijzigd door isadora op wo 21 apr 2021, 08:56, 2 keer totaal gewijzigd.
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Gebruikersavatar
ICE11
Berichten: 2816
Lid geworden op: ma 05 mei 2014, 23:57
Locatie: Aken

Re: Coronavirus

Bericht door ICE11 »

Bij ons kanje deze kaartjes inmiddels online kopen, inclusief stempel van de dokter! _O-
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5812
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: Coronavirus

Bericht door isadora »

Heb je een linkje. :)
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 44 gasten