Coronavirus

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Suus »

En dan nu de realiteit. Ik heb overgewicht. Dit is verergerd door medicatie, staat ook netjes genoemd in de bijwerkingen. Ik ben met behoorlijk wat inspanning in circa elf maanden tijd 8 kilo afgevallen, zelfs in de maand december is het mij gelukt een kilo af te vallen.

Maar dat boeit allemaal niet. Ik ben in de ogen van WSM een ongezonde vetklep en moet thuis opgesloten worden zodat hij in vrijheid kan leven. Ok doei.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Jef400
Berichten: 5763
Lid geworden op: ma 06 jun 2011, 18:46

Re: Coronavirus

Bericht door Jef400 »

Ja doei Suus. Stel je eens voor dat je wat mag doen. Je kan de medicatie toch niet slikken?
Spoiler: show
Sarcasme
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
Tom024
OVNL-beheerder
Berichten: 3434
Lid geworden op: zo 22 feb 2015, 09:37

Re: Coronavirus

Bericht door Tom024 »

WSM schreef: vr 14 jan 2022, 18:39
Tom024 schreef: vr 14 jan 2022, 09:01Het inperken van de vrijheden van 'ongezonde mensen' is wel een van de paradepaardjes. Benieuwd hoe je dat dan concreet voor je ziet en wanneer je dan ongezond bent.
Het steekt mij dat iedereen - van jong tot oud, van gezond tot ongezond - wederom gebukt gaat onder zeer zware maatregelen, terwijl de ongemakkelijke waarheid is dat er factoren zijn die de kans op ziekenhuis- en IC-opname sterk beïnvloeden.

Als ik dan op drukke momenten op drukke plekken rollatormeetings zie, of mensen met een zeer ongezond postuur hun al dan niet noodzakelijke beroep zie uitoefenen vraag ik me af of dat niet anders kan en moet.

Alternatief werk of thuisblijven met behoud van loon voor de kwetsbaarsten? Met een beetje goede wil kan er veel. Je kunt een kwetsbare buschauffeur bijvoorbeeld vervangen door een gezonde touringcarchauffeur die nu niks te doen heeft om te voorkomen dat die kwestbare buschauffeur naar het ziekenhuis moet.

Bejaardenklok? Rollatorklok? Scootmobielklok? Dus een gebiedsverbod voor drukke plekken op drukke momenten voor bepaalde groepen? Ik snap niet waarom groepen bejaarden zich op zaterdagmiddag in een druk winkelcentrum moeten ophouden als sociale activiteit. Daar heb ik in deze omstandigheden nul begrip voor.

BMI-lockdown met thuisblijftplicht voor mensen met het grootste risico? Of een BMI-klok? Mensen hebben het recht om niet te sporten en ongezond te eten, maar keuzes hebben nu eenmaal consequenties.

Aparte openingstijden voor bezoek zonder regels (bioscoop op zaterdagavond) versus kwestbarentijden voor bezoek met strenge coronaregels (bioscoop op dinsdagmiddag)? En die strenge coronaregels tijdens kwetsbarentijd ook streng handhaven?

De mogelijkheden zijn eindeloos.
Om je eigen woorden te gebruiken: solidariteit moet van twee kanten komen. Ik zie ff niet hoe in jouw geval 'gezonde mensen' (wharever that may be) solidariteit tonen met mensen die het om wat voor reden ook minder hebben getroffen in het leven.

Dit is een soort medische apartheid creëeren. Meer woorden vuil maken aan zulke populistisch praat vind ik zonde van mijn tijd.
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8797
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door ArrivaBas »

Ik begin me toch een beetje te ergeren aan bepaalde reacties in dit topic. Solidariteit is hier in elk geval ver te zoeken. :X

Zoals ik al wel vaker heb aangehaald is het begrip kwetsbaar dusdanig rekbaar dat het te zwart-wit is om te zeggen dat de kwetsbare groepen maar binnen moeten blijven. Er zijn genoeg mensen die niet eens weten dat ze onder een kwetsbare groep (kunnen) vallen door bepaalde genen c.q. aandoeningen. Daarnaast ontwricht een collectieve lockdown voor kwetsbaren de maatschappij nog harder dan de oude quarantaineregels.
Het mes snijdt echter aan twee kanten. RTL Nieuws liet vandaag weer een nierpatiënt aan het woord die de versoepelingen afschiet zonder enig besef van hoe ernstig de lockdown de economie ontwricht (wat indirect ook weer belastinggeld kost dat aan de zorg besteed kan worden). Die opmerkingen van haar hebben mij toch wel flink geïrriteerd. Voor mijn part is iemand die de keerzijde van de medaille niet erkent niks meer dan een moraalridder die om aandacht schreeuwt.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Gebruikersavatar
ICE11
Berichten: 2816
Lid geworden op: ma 05 mei 2014, 23:57
Locatie: Aken

Re: Coronavirus

Bericht door ICE11 »

Volgens een nieuwe regel van het RKI is in Duitsland de geldigheid van een genezing verkort naar drie maanden. :neg:

https://www.t-online.de/nachrichten/deu ... onate.html
Chrysa
Berichten: 7987
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Coronavirus

Bericht door Chrysa »

:pos:
Gebruikersavatar
ICE11
Berichten: 2816
Lid geworden op: ma 05 mei 2014, 23:57
Locatie: Aken

Re: Coronavirus

Bericht door ICE11 »

Paradoxaal genoeg is de status in Zwitserland zojuist verlengd tot 12 maanden. Blijkbaar hebben de Zwitsers een ander (beter) functionerend immuunsysteem....? Maar bij nader inzien is de nieuwe regel van de RKI volgens mij niets anders dan een politieke tactiek. Want als velen nu ziek worden met omicron en dan voor zes maanden als hersteld worden beschouwd kan men aan deze groep zes maanden lang geen vaccin toedienen...... :X
WSM
Berichten: 1403
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:59

Re: Coronavirus

Bericht door WSM »

Waarschijnlijk Zwiterse variant van het virus versus Duitse variant?
§ 6. Het passeren van rode seinen

Artikel 33

1.Lichtseinen die rood licht uitstralen mogen alleen voorbijgereden worden, indien de bestuurder van de treindienstleider een aanwijzing Stoptonend sein heeft gekregen.
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8797
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door ArrivaBas »

De achterliggende gedachte van het Duitse beleid is dat omikron ook makkelijker door de bescherming van eerdere besmetting met Delta en vroegere varianten heen breekt. Hetzelfde geldt voor de bescherming na twee vaccinaties. Na de booster is de bescherming wel weer enigszins op peil.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Gebruikersavatar
ICE11
Berichten: 2816
Lid geworden op: ma 05 mei 2014, 23:57
Locatie: Aken

Re: Coronavirus

Bericht door ICE11 »

Het wordt nog gekker. In feite is het "G" voor genezen alleen maar nog 62 dagen geldig. Want de geldigheid begint pas 28 dagen naar de positieve PCR-test......
PHS

Re: Coronavirus

Bericht door PHS »

-
Laatst gewijzigd door PHS op ma 18 dec 2023, 16:02, 1 keer totaal gewijzigd.
VIRM
Berichten: 7570
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Coronavirus

Bericht door VIRM »

WSM schreef: vr 14 jan 2022, 18:39
Tom024 schreef: vr 14 jan 2022, 09:01Het inperken van de vrijheden van 'ongezonde mensen' is wel een van de paradepaardjes. Benieuwd hoe je dat dan concreet voor je ziet en wanneer je dan ongezond bent.
Het steekt mij dat iedereen - van jong tot oud, van gezond tot ongezond - wederom gebukt gaat onder zeer zware maatregelen, terwijl de ongemakkelijke waarheid is dat er factoren zijn die de kans op ziekenhuis- en IC-opname sterk beïnvloeden.

Als ik dan op drukke momenten op drukke plekken rollatormeetings zie, of mensen met een zeer ongezond postuur hun al dan niet noodzakelijke beroep zie uitoefenen vraag ik me af of dat niet anders kan en moet.

Alternatief werk of thuisblijven met behoud van loon voor de kwetsbaarsten? Met een beetje goede wil kan er veel. Je kunt een kwetsbare buschauffeur bijvoorbeeld vervangen door een gezonde touringcarchauffeur die nu niks te doen heeft om te voorkomen dat die kwestbare buschauffeur naar het ziekenhuis moet.

Bejaardenklok? Rollatorklok? Scootmobielklok? Dus een gebiedsverbod voor drukke plekken op drukke momenten voor bepaalde groepen? Ik snap niet waarom groepen bejaarden zich op zaterdagmiddag in een druk winkelcentrum moeten ophouden als sociale activiteit. Daar heb ik in deze omstandigheden nul begrip voor.

BMI-lockdown met thuisblijftplicht voor mensen met het grootste risico? Of een BMI-klok? Mensen hebben het recht om niet te sporten en ongezond te eten, maar keuzes hebben nu eenmaal consequenties.

Aparte openingstijden voor bezoek zonder regels (bioscoop op zaterdagavond) versus kwestbarentijden voor bezoek met strenge coronaregels (bioscoop op dinsdagmiddag)? En die strenge coronaregels tijdens kwetsbarentijd ook streng handhaven?

De mogelijkheden zijn eindeloos.
Behoort het bevorderen van een gezonde levensstijl tot de opties? Je weet, sporten aanmoedigen, gezond voedsel goedkoper maken en ongezond voedsel duurder, dat soort dingen?
Beul van de blindegeleidelijn
Gebruikersavatar
ICE11
Berichten: 2816
Lid geworden op: ma 05 mei 2014, 23:57
Locatie: Aken

Re: Coronavirus

Bericht door ICE11 »

PHS schreef: ma 17 jan 2022, 11:33 Tja, het moet je inmiddels toch wel duidelijk zijn dat de Duitse overheid richting een indirecte of zelfs directe vaccinatieplicht beweegt?

Zelf vraag ik mij af men zich voldoende realiseert dat vaccineren is bedoeld als middel, en niet als een doel op zichzelf. De legitimatie van coronapassen werd lange tijd gezocht in het voorkomen van besmettingen. Maar nu vaccins door de opkomst van de zeer besmettelijke omikronvariant vooral lijken te beschermen tegen ziekte en minder tegen besmetting - zelfs met booster ben je maar beperkt beschermd tegen besmetting, zij het dat je er dan zelden echt ziek van wordt - gaat dit argument m.i. minder goed op dan ten tijde van de bèta- en deltavarianten.
Wat kan ik anders zeggen dan dat je helaas gelijk hebt.... Het lijkt alsof de dames en heren politici (of beter: een aanzienlijk deel van hen) niet zullen rusten voordat iedereen in dit land minstens drie* injecties in zijn bovenarm heeft. En dat hoewel een paar maanden geleden luid werd aangeprezen dat er geen verplichte vaccinatie zou komen en - sterker nog - men nog niet eens weet hoeveel doses er uiteindelijk echt nodig zijn, hoe lang de prik werkt, welke varianten er in de toekomst zullen komen en of de vaccins dan ook nog zullen werken...... . :roll:

(* Volgens de laatste woorden van minister van Volksgezondheid Lauterbach moeten drie injecties het minimum voor verplichte vaccinatie zijn. Op basis van de ervaringen van de afgelopen weken en maanden kan volgens mij echter niet worden uitgesloten dat er op een gegeven moment een vierde prik wordt verplicht, dan een vijfde, dan een zesde, ..... Het belangrijkste is immers dat bij Pfizer de kassa lekker blijft rinkelen.)
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Suus »

Het lijkt erop dat de lockdown lang een dempend effect op de besmettingscijfers had, maar het is nu toch gebeurd: de grens van 40.000 besmettingen is gekaapt.

https://nos.nl/l/2413385#UPDATE-container-58686484
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21270
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Coronavirus

Bericht door Meltrain »

PHS schreef: ma 17 jan 2022, 11:33 De legitimatie van coronapassen werd lange tijd gezocht in het voorkomen van besmettingen. Maar nu vaccins door de opkomst van de zeer besmettelijke omikronvariant vooral lijken te beschermen tegen ziekte en minder tegen besmetting - zelfs met booster ben je maar beperkt beschermd tegen besmetting, zij het dat je er dan zelden echt ziek van wordt - gaat dit argument m.i. minder goed op dan ten tijde van de bèta- en deltavarianten.
Volgens mij was het doel van vaccineren al vanaf het begin het tegengaan van zieken(huisopnames). Een infectie is immers geen probleem, totdat je er ziek van wordt en de zorg overbelast raakt.
Daarom is de komende week zo interessant: gaat het aantal zieken(huisopnames) fors omhoog of blijft het redelijk stabiel?

Ik heb overigens (volgens de zelftest) geen Corona mee teruggenomen uit Frankrijk. *O*
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
WSM
Berichten: 1403
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:59

Re: Coronavirus

Bericht door WSM »

VIRM schreef: ma 17 jan 2022, 14:55Behoort het bevorderen van een gezonde levensstijl tot de opties? Je weet, sporten aanmoedigen, gezond voedsel goedkoper maken en ongezond voedsel duurder, dat soort dingen?
Jazeker!
§ 6. Het passeren van rode seinen

Artikel 33

1.Lichtseinen die rood licht uitstralen mogen alleen voorbijgereden worden, indien de bestuurder van de treindienstleider een aanwijzing Stoptonend sein heeft gekregen.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Daniel »

Suus schreef: ma 17 jan 2022, 16:26 Het lijkt erop dat de lockdown lang een dempend effect op de besmettingscijfers had, maar het is nu toch gebeurd: de grens van 40.000 besmettingen is gekaapt.
Waarbij opvalt dat de trend nu anders is: in het weekend juist lagere cijfers (normaal nog hoog door testen uit de voorgaande week) en op maandag hoog (normaal laag door minder testen in het weekend).
Even afwachten wat dit verderop in de week gaan doen dus, de G wees eerder op een stijging die steeds minder snel ging namelijk.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5812
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: Coronavirus

Bericht door isadora »

Ondertussen heeft het RIVM de handdoek in de ring gegooid, althans waar het het dashboard betreft.
Cijfers worden van de weeromstuit niet meer bijgewerkt.

Update (19.17 uur): ze lezen mee op OVNL, dan snap ik het allemaal.
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Daniel »

Het dashboard wordt de laatste tijd wel vaker pas laat bijgewerkt.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
ICE11
Berichten: 2816
Lid geworden op: ma 05 mei 2014, 23:57
Locatie: Aken

Re: Coronavirus

Bericht door ICE11 »

Inmiddels worden de resultaten uit Israel steeds duidelijker, dat een vierde prik tegen omicron nauwelijks effect heeft: https://www.zeit.de/news/2022-01/18/stu ... ogle.de%2F
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5812
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: Coronavirus

Bericht door isadora »

Het invoeren van 2G en 3G blijkt slechts marginaal effect te hebben op het aantal besmettingen, aldus onderzoeksleider Niek Mouter van de TU Delft.
Het invoeren van het 2G- of 3G-systeem remt op dit moment het aantal coronabesmettingen nauwelijks. "Op basis van ons onderzoek wordt het 2G- of 3G-beleid moeilijker te verdedigen", stelt onderzoeksleider Niek Mouter van de TU Delft.
Bron: NOS-livelog:
https://nos.nl/liveblog/2413513-china-d ... onabooster
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21270
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Coronavirus

Bericht door Meltrain »

Klopt, maar daar is het beleid ook niet voor bedoeld (in tegenstelling tot 1G).
Bij 2G (en in iets mindere mate 3G) gaat het vooral om het tegengaan van (ernstig) zieken.

Daarom kwamen Jeroen en de Hoofdpiet Niels met een alternatief: de Wissel-G *O*
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Kalil Nieuw
Berichten: 1471
Lid geworden op: za 07 aug 2021, 13:37
Locatie: Charlois
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Kalil Nieuw »

Voor idereen beetje kudt zo te zien. -0-
Mijn YouTube kanaal TramFreakNetherlands: https://m.youtube.com/channel/UCtsVzk2B-MMOAOz5SWp4zRQ

Mijn instagram: tramfanaat_rotterdam
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Suus »

Wat ik uit het onderzoek opmerkelijk vond is het percentage van mensen dat, wanneer een 2G-CTB wordt ingevoerd, compenserend verdrag zullen vertonen. De onderzoekers gaan uit dat maar liefst 40% van de mensen die geen 2G-bewijs zullen hebben daartoe over zullen gaan, als in met mensen van buiten het huishouden in een bierkelder o.i.d. afspreken (in plaats van solitair een legpuzzel maken aan de eettafel o.i.d.).

Dat 2G en 3G met omikron weinig zullen uitmaken kan je uit de groei van de besmettingscijfers al opmaken. Maar daarbij wordt het voor de pandemie meest gunstige scenario de horeca dicht te houden, dat is echter ook een maatschappelijk ongewenste uitkomst...
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5812
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: Coronavirus

Bericht door isadora »

Waarom? Slijterijen in overvloed.
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 27 gasten