Coronavirus

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Alargule

Re: Coronavirus

Bericht door Alargule »

You are one cold motherf****r, Jef400...
Gebruikersavatar
ICE11
Berichten: 2816
Lid geworden op: ma 05 mei 2014, 23:57
Locatie: Aken

Re: Coronavirus

Bericht door ICE11 »

umbusko schreef: zo 24 okt 2021, 12:11 Mensen zijn meer dan hun vaccinatiekeuze
:pos:
Helaas wordt hedendaags de waarde en de roep van een mens soms niet meer met zijn karakter etc. verbonden maar met zijn vaccinatiekeuze.
isadora schreef: zo 24 okt 2021, 12:23 Heb overigens wel de griepprik moeten uitstellen, die kan namelijk niet binnen twee weken voor of na de corona-shot.
Hier bij ons is men inmiddels van de twee weken af en volgens deskundigen kunnen allebei prikken samen gebeuren:

https://www.stuttgarter-zeitung.de/inha ... 7f75b.html
Alargule

Re: Coronavirus

Bericht door Alargule »

ICE11 schreef: zo 24 okt 2021, 15:13 Helaas wordt hedendaags de waarde en de roep van een mens soms niet meer met zijn karakter etc. verbonden maar met zijn vaccinatiekeuze.
Hoewel ik Jef400's nonchalante houding ten aanzien van ongevaccineerde covid-patiënten bedenkelijk vind, past de generaliserende draai die jij er nu aan geeft vooral goed in het narratief dat je wel vaker hoort, namelijk dat ongevaccineerden een soort tweederangsburgers zouden zijn.

Dat idee leeft vooral tussen de oren van activistische ongevaccineerden en hun apologeten. Ik vind het vooral dom om, met alle kennis die we nu hebben van de schadelijkheid van het coronavirus en de werkzaamheid van het vaccin, je niet te laten vaccineren. Maar dat maakt je in mijn ogen niet minder burger dan een gevaccineerde.
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8796
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door ArrivaBas »

Bij mij valt of staat respect voor de keuze om je wel of niet te laten vaccineren met de onderbouwing die die persoon eraan geeft. Wie allerlei vergezochte c.q. bewezen gejokte complottheorieën oplepelt hoeft niet op veel respect te rekenen bij mij, maar als het om medische of religieuze redenen gaat respecteer ik die keuze uiteraard wel.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Alargule

Re: Coronavirus

Bericht door Alargule »

ArrivaBas schreef: zo 24 okt 2021, 15:30 Bij mij valt of staat respect voor de keuze om je wel of niet te laten vaccineren met de onderbouwing die die persoon eraan geeft. Wie allerlei vergezochte c.q. bewezen gejokte complottheorieën oplepelt hoeft niet op veel respect te rekenen bij mij, maar als het om medische of religieuze redenen gaat respecteer ik die keuze uiteraard wel.
Grappig. Voor mij staan religieuze redenen niet heel ver af van vergezochte cq gejokte complottheorieën. Of je nou gelooft in een of andere kerel in de hemelen leven die allemaal plannen met ons heeft, of in een deep state en een Sjors Sores die min of meer hetzelfde met ons voorheeft: voor mij is dat eigenlijk eender.

Wat maakt bij jou het verschil? Want er zit voor jou kennelijk een dusdanige waterscheiding tussen die twee dat het het verschil uitmaakt tussen wel of geen respect voor de keuze.
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10510
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Coronavirus

Bericht door trolly »

ArrivaBas schreef: zo 24 okt 2021, 15:30 Bij mij valt of staat respect voor de keuze om je wel of niet te laten vaccineren met de onderbouwing die die persoon eraan geeft. Wie allerlei vergezochte c.q. bewezen gejokte complottheorieën oplepelt hoeft niet op veel respect te rekenen bij mij, maar als het om medische of religieuze redenen gaat respecteer ik die keuze uiteraard wel.
Dat vind ik bijzonder coulant. Wie geen strikt medische grond heeft — bij voorkeur met doktersattest — om zich niet te laten vaccineren is wat mij betreft een klapwappie, en een gevaar voor zichzelf en de samenleving. Dat doet alleen niks af aan het principe dat iedereen recht heeft op goede medische zorg, en dat op domme beslissingen wat mij betreft geen doodstraf moet staan.
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Suus »

Het is een heel erg dun draadje om over te lopen. Met de nultolerantie zoals Jef400 keer je vooral mensen af van een vaccinatie, maar alles tolereren zonder tegenspraak levert ook geen nieuwe gevaccineerden op.

Wat vooral van toepassing is, is het spreekwoord "Het venijn zit hem in de staart". Een pandemie is niet voorbij omdat het kabinet zegt dat de pandemie voorbij is en de prikken in je bovenarm zitten :X
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Alargule

Re: Coronavirus

Bericht door Alargule »

Klopt. Ik verwacht op 5 november dan ook dat er extra maatregelen worden aangekondigd.
PHS

Re: Coronavirus

Bericht door PHS »

-
Laatst gewijzigd door PHS op ma 18 dec 2023, 16:18, 1 keer totaal gewijzigd.
Daan!
Berichten: 289
Lid geworden op: do 12 jan 2017, 11:21

Re: Coronavirus

Bericht door Daan! »

En daarbij is ook vaccineren niet de weg naar nul corona. Alleen al omdat je dan alsnog besmet kunt worden, anderen kunt besmetten en in het ziekenhuis terecht kunt komen. De vaccins lijken uitgewerkt te raken. Misschien door de nieuwe varianten?
Alargule

Re: Coronavirus

Bericht door Alargule »

Daan! schreef: zo 24 okt 2021, 16:30 En daarbij is ook vaccineren niet de weg naar nul corona.
Dat is dan ook niet het doel (meer).
Daan! schreef: zo 24 okt 2021, 16:30De vaccins lijken uitgewerkt te raken. Misschien door de nieuwe varianten?
Ik heb dat vooralsnog niet begrepen. Wèl dat er een káns is dat nieuwe varianten zich vaker voorbij het afweersysteem van gevaccineerden weten te begeven dan de nu bekende varianten. Maar dan is daar weer een andere oplossing: opnieuw vaccineren.
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5812
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: Coronavirus

Bericht door isadora »

......
isadora schreef: zo 24 okt 2021, 12:23 Heb overigens wel de griepprik moeten uitstellen, die kan namelijk niet binnen twee weken voor of na de corona-shot.
Hier bij ons is men inmiddels van de twee weken af en volgens deskundigen kunnen allebei prikken samen gebeuren:

https://www.stuttgarter-zeitung.de/inha ... 7f75b.html
Dank voor deze informatie, zal het morgen aan de huisarts voorleggen.
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21269
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Coronavirus

Bericht door Meltrain »

Daan! schreef: zo 24 okt 2021, 16:30 En daarbij is ook vaccineren niet de weg naar nul corona. Alleen al omdat je dan alsnog besmet kunt worden, anderen kunt besmetten en in het ziekenhuis terecht kunt komen. De vaccins lijken uitgewerkt te raken. Misschien door de nieuwe varianten?
Ook als gevaccineerde kun je inderdaad nog steeds Corona krijgen en die kans neemt inderdaad toe na verloop van tijd.
Gecaccineerden hebben echter wel 90% minder kans om zo ziek te worden dat een ziekenhuisopname nodig is, waardoor ze veel minder de zorg belasten. Er is nog niet bewezen dat ook dit percentage afneemt met de tijd en ook niet met de nu bekende varianten.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Daan!
Berichten: 289
Lid geworden op: do 12 jan 2017, 11:21

Re: Coronavirus

Bericht door Daan! »

In Israel geldt het al dat je na zes maanden niet meer de status gevaccineerd hebt. Je ziet het ook aan opnamecijfers in ziekenhuizen. Eerst kwamen de 80+’ers en naarmate de tijd verstrekt, komen daar steeds jongere mensen bij. Met waarschijnlijk een ondergrens van 40/50+.
Elk jaar iedereen maar gaan vaccineren lijkt me geen goed vooruitzicht.
Gebruikersavatar
ICE11
Berichten: 2816
Lid geworden op: ma 05 mei 2014, 23:57
Locatie: Aken

Re: Coronavirus

Bericht door ICE11 »

isadora schreef: zo 24 okt 2021, 16:36 Dank voor deze informatie, zal het morgen aan de huisarts voorleggen.
Voor de zekerheid nog even de hint op de (in het artikel vermelde) opmerking van het RKI, dat de twee prikken voorzichtigheidshalve niet allebei in hetzelfde lichaamsdeel zullen plaatsvinden.
Alargule schreef: zo 24 okt 2021, 16:34 Maar dan is daar weer een andere oplossing: opnieuw vaccineren.
Ik vrees dat op een gegeven moment een punt van "over-vaccinatie" bereikt is, te vergelijken met antibiotica, welke door massale gebruik naar een aantal jaren niet meer werken.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21269
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Coronavirus

Bericht door Meltrain »

Dat is niet helemaal met elkaar te vergelijken, omdat antibiotica zich op (een bepaald type) bacteriën richt, terwijl de mRNA vaccins zich op het spike-eiwit richten.
Daan! schreef: zo 24 okt 2021, 17:41 In Israel geldt het al dat je na zes maanden niet meer de status gevaccineerd hebt. Je ziet het ook aan opnamecijfers in ziekenhuizen. Eerst kwamen de 80+’ers en naarmate de tijd verstrekt, komen daar steeds jongere mensen bij. Met waarschijnlijk een ondergrens van 40/50+.
Elk jaar iedereen maar gaan vaccineren lijkt me geen goed vooruitzicht.
Wat is volgens jou dan wel een goed vooruitzicht?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5812
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: Coronavirus

Bericht door isadora »

ICE11 schreef: zo 24 okt 2021, 17:52
isadora schreef: zo 24 okt 2021, 16:36 Dank voor deze informatie, zal het morgen aan de huisarts voorleggen.
Voor de zekerheid nog even de hint op de (in het artikel vermelde) opmerking van het RKI, dat de twee prikken voorzichtigheidshalve niet allebei in hetzelfde lichaamsdeel zullen plaatsvinden.
:pos:
Alargule schreef: zo 24 okt 2021, 16:34 Maar dan is daar weer een andere oplossing: opnieuw vaccineren.
ICE11 schreef: zo 24 okt 2021, 17:52Ik vrees dat op een gegeven moment een punt van "over-vaccinatie" bereikt is, te vergelijken met antibiotica, welke door massale gebruik naar een aantal jaren niet meer werken.
Dat zal dan waarschijnlijk mede afhangen welk antibioticum het betreft. Ik gebruik al sinds 2010 continu een vast aantal antibiotica, die nog steeds beschermen, waartegen ze ingezet zijn.
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Daan!
Berichten: 289
Lid geworden op: do 12 jan 2017, 11:21

Re: Coronavirus

Bericht door Daan! »

Meltrain schreef: zo 24 okt 2021, 18:01 Wat is volgens jou dan wel een goed vooruitzicht?
Dat mijn huis bijna klaar is.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Coronavirus

Bericht door ODRAIL »

Vanmiddag toch maar even in het ziekenhuis een corona sneltest laten doen. Uitslag: Negatief :pos: ;) .
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10510
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Coronavirus

Bericht door trolly »

ICE11 schreef: zo 24 okt 2021, 17:52 Ik vrees dat op een gegeven moment een punt van "over-vaccinatie" bereikt is, te vergelijken met antibiotica, welke door massale gebruik naar een aantal jaren niet meer werken.
Die vrees is onterecht. Antibiotica en vaccins hebben een compleet andere werking. In principe zou je elke dag gevaccineerd kunnen worden, waarbij de effectiviteit van het vaccin tegen het betreffende virus niet afneemt. Virussen worden ook niet resistent. Helaas kunnen er wel nieuwe varianten ontstaan, waartegen het betreffende vaccin niet, of minder goed beschermt. Dat lijkt hetzelfde, maar is essentieel anders. Tegen nieuwe virusvarianten vallen namelijk wel nieuwe vaccins te ontwikkelen, maar bij antibiotica is dat erg lastig.

Het beste is hoe dan ook een zo groot mogelijk deel van de bevolking te vaccineren. Dat voorkomt een hoop van dit soort problemen.
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Jef400
Berichten: 5763
Lid geworden op: ma 06 jun 2011, 18:46

Re: Coronavirus

Bericht door Jef400 »

Alargule schreef: zo 24 okt 2021, 16:06 Klopt. Ik verwacht op 5 november dan ook dat er extra maatregelen worden aangekondigd.
Mondkapjesplicht denk ik wel
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6458
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Daantje »

Anderhalve meter terug ook misschien
Kalil Nieuw
Berichten: 1471
Lid geworden op: za 07 aug 2021, 13:37
Locatie: Charlois
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Kalil Nieuw »

Is dat zo of vraag je dat?
Mijn YouTube kanaal TramFreakNetherlands: https://m.youtube.com/channel/UCtsVzk2B-MMOAOz5SWp4zRQ

Mijn instagram: tramfanaat_rotterdam
Nitein-Repart
Berichten: 3469
Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
Locatie: DTC

Re: Coronavirus

Bericht door Nitein-Repart »

Ik zie liever de 1,5-meter weer terug komen. Ik denk dat dat een veel krachtigere maatregel is dan de mondkapjesplicht. Ik vind het bijvoorbeeld echt niet fijn als in een sportschool een vreemde direct naast mij komt sporten. Als er een ander apparaat van het zelfde type leeg staat dan verzoek ik diegene vriendelijk om toch van het andere apparaat gebruik te maken om de 1,5-meter afstand te waarborgen.

Mondkapjesplicht helpt waarschijnlijk alleen als enkel FFP2-mondkapjes zijn toegelaten (zogenaamde koffiefilters of snavels) en dan ook gewoon goed handhaven in de detailhandel, bij contactberoepen en in het openbaar vervoer. Goed handhaven betekent dat zowel de mond als de neus afgedekt moeten zijn.

Verder moet vooral het coronatoegangsbewijs beter gecontroleerd worden. De controle is behoorlijk waardeloos bij veel zaken. Mogelijk kan het coronatoegangsbewijs ook uitgebreid worden naar alle publieke binnenruimtes, met uitzondering van de detailhandel, contactberoepen en het openbaar vervoer. Dus ook voor sportaccommodaties (fitnesscentra, zwembaden), dierentuinen, attractieparken, sauna en wellnesscentra, maar ook werkplekken en gebedshuizen (kerken, moskeeën). Niet gevaccineerd of genezen en wil je niet testen betekent thuiswerken. Ja, dit ligt gevoelig (evenals een coronatoegangsbewijs voor gebedshuizen), maar ik denk dat je echt gevoelige punten moet aansnijden om uit de crisis te komen.

En verder op de meest risicovolle locaties waarbij alcoholische versnaperingen worden genuttigd in combinatie met het niet in acht nemen van de anderhalve meter een verzwaard coronatoegangsbewijs verplicht stellen. Een verzwaard coronatoegangsbewijs betekent dat alleen gevaccineerden en genezenden naar binnen mogen, ook wel bekend als 2G in Duitsland en Oostenrijk. Met een verzwaard coronatoegangsbewijs kan de 75% capaciteit voor ongeplaceerde evenenmenten eraf en kan ook de nachtsluiting van de horeca verleden tijd zijn.
Laatst gewijzigd door Nitein-Repart op zo 24 okt 2021, 19:56, 1 keer totaal gewijzigd.
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
Daan!
Berichten: 289
Lid geworden op: do 12 jan 2017, 11:21

Re: Coronavirus

Bericht door Daan! »

trolly schreef: zo 24 okt 2021, 19:08
ICE11 schreef: zo 24 okt 2021, 17:52 Ik vrees dat op een gegeven moment een punt van "over-vaccinatie" bereikt is, te vergelijken met antibiotica, welke door massale gebruik naar een aantal jaren niet meer werken.
Die vrees is onterecht. Antibiotica en vaccins hebben een compleet andere werking. In principe zou je elke dag gevaccineerd kunnen worden, waarbij de effectiviteit van het vaccin tegen het betreffende virus niet afneemt. Virussen worden ook niet resistent. Helaas kunnen er wel nieuwe varianten ontstaan, waartegen het betreffende vaccin niet, of minder goed beschermt. Dat lijkt hetzelfde, maar is essentieel anders. Tegen nieuwe virusvarianten vallen namelijk wel nieuwe vaccins te ontwikkelen, maar bij antibiotica is dat erg lastig.

Het beste is hoe dan ook een zo groot mogelijk deel van de bevolking te vaccineren. Dat voorkomt een hoop van dit soort problemen.
Dan weet jij vast ook wel of natuurlijke immuniteit beter bestand is tegen nieuwe varianten?
En gaat he theorie ook op bij de nieuwe rMNA vaccins?
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 58 gasten