Coronavirus

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Daan!
Berichten: 289
Lid geworden op: do 12 jan 2017, 11:21

Re: Coronavirus

Bericht door Daan! »

Nou als het doel blijft de zorg te ontlasten en doden te voorkomen, lijkt het me verstandig boosterprikken ter beschikking te stellen. Bij jonge mensen zou dit van mij niet hoeven omdat zij statistisch gezien relatief weinig last hebben van het virus.
Maar beter lijkt het me om verspreiding tegen te gaan. Dus ervoor zorgen dat gebouwen coronaproof zijn.

En nee, ik probeer niet de werkzaamheid van vaccins te betwijfelen. Ze hebben zeker gewerkt en zullen dat ook nog wel even doen. Alleen de mate waarin dat gebeurt, neemt gewoon af. En daar zal wel op gestuurd moeten worden.
Alargule

Re: Coronavirus

Bericht door Alargule »

Daan! schreef: vr 29 okt 2021, 08:55 [...]

En nee, ik probeer niet de werkzaamheid van vaccins te betwijfelen. Ze hebben zeker gewerkt en zullen dat ook nog wel even doen. Alleen de mate waarin dat gebeurt, neemt gewoon af. En daar zal wel op gestuurd moeten worden.
Gelukkig maar, dan is dat misverstand ook uit de weg geruimd.
Gebruikersavatar
ICE11
Berichten: 2875
Lid geworden op: ma 05 mei 2014, 23:57
Locatie: Aken

Re: Coronavirus

Bericht door ICE11 »

Het probleem is dat in grote delen van de bevolking de vergissing heerst, dat gevaccineerden volledig "ongevaarlijk" zijn. De kans op besmetting en verspreiding is tegenover niet-gevaccineerden kleiner, maar juist niet nul.
Alargule

Re: Coronavirus

Bericht door Alargule »

Ik denk dat die "vergissing" voornamelijk tussen jouw oren heerst, en dat de meeste mensen ook wel snappen dat vaccins niet het wondermiddel zijn waarmee corona plots is verdwenen. Wel dat het een waterscheiding vormt tussen een razende pandemie met honderdduizenden doden en een veelvoud aan ernstig zieken, en een veel beter controleerbaar, meer endemisch virus, dat qua maatschappelijke impact meer met een zware griep is te vergelijken.

Maar dan moet er wel zoveel mogelijk geprikt worden, en daar helpt al die twijfelzaaierij natuurlijk niet echt bij om de katuitdeboomkijkers over de streep te halen.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21451
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Coronavirus

Bericht door Meltrain »

ICE11 schreef: vr 29 okt 2021, 08:58 Het probleem is dat in grote delen van de bevolking de vergissing heerst, dat gevaccineerden volledig "ongevaarlijk" zijn. De kans op besmetting en verspreiding is tegenover niet-gevaccineerden kleiner, maar juist niet nul.
Zeker niet, dus moeten de ongevaccineerden de risico's* van een besmetting zo veel mogelijk verkleinen dor zich te laten vaccineren.
(*risico = kans x gevolg)
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
ICE11
Berichten: 2875
Lid geworden op: ma 05 mei 2014, 23:57
Locatie: Aken

Re: Coronavirus

Bericht door ICE11 »

Alargule schreef: vr 29 okt 2021, 09:09 Ik denk dat die "vergissing" voornamelijk tussen jouw oren heerst,
Nope. Zelfs virologen denken gergelijk. Citaat van de in Duitsland zeer bekende viroloog Alexander Kekulé in verband met de stijgende besmettingscijfers:

“Bovendien hebben degenen die zijn ingeënt en hersteld, de neiging zich onzorgvuldig te gedragen wanneer ze vertrouwen op hun zogenaamd veilige vaccinatiebescherming. Als ze dan besmet raken, vermoeden ze vaak geen corona-infectie, isoleren ze zich niet en laten ze zichzelf niet testen."

Bron: https://www.focus.de/gesundheit/news/re ... 75654.html
IC140
Berichten: 564
Lid geworden op: do 28 mar 2013, 10:46
Locatie: Amsterdam

Re: Coronavirus

Bericht door IC140 »

Dat gevaccineerden zich roekeloos gedragen is iets anders dan dat de bevolking gevaccineerden als ongevaarlijk zou zien zoals je eerder stelde.

Voor het ongevaccineerde smaldeel van de bevolking kunnen gevaccineerden inderdaad een gevaar opleveren en dat zal men heus wel weten. Men heeft zich immers dusdanig in de materie verdiept dat men bewust het vaccin heeft afgewezen….
en-es
Berichten: 4539
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Coronavirus

Bericht door en-es »

In Amsterdam zijn ze om: ze gaan handhaven op het gebruik van QR codes in de horeca. Eerst wilden ze daar niet aan!
Gebruikersavatar
ICE11
Berichten: 2875
Lid geworden op: ma 05 mei 2014, 23:57
Locatie: Aken

Re: Coronavirus

Bericht door ICE11 »

IC140 schreef: vr 29 okt 2021, 16:55 Dat gevaccineerden zich roekeloos gedragen is iets anders dan dat de bevolking gevaccineerden als ongevaarlijk zou zien zoals je eerder stelde.
Volgens mij hangt dit samen. Want dergelijke roekeloze gedrag baseert toch op de vergissing dat er van gevaccineerden geen besmettingen meer kunnen uitgaan.

Terwijl gaat elders in ons land de discussie over de derde prik verder. Intussen is er zelfs strijd over want de politiek, welke de derde prik graag voor allen wil oefent druk op de deskundigen uit, met name op de STIKO (het wetenschappelijk college dat in Duitsland voor vaccinaties verantwoordelijk is) welke de derde prik vooralsnog alleen voor 60+ wil aanbevelen.....
Laatst gewijzigd door ICE11 op ma 01 nov 2021, 18:54, 1 keer totaal gewijzigd.
PHS

Re: Coronavirus

Bericht door PHS »

-
Laatst gewijzigd door PHS op ma 18 dec 2023, 16:18, 1 keer totaal gewijzigd.
en-es
Berichten: 4539
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Coronavirus

Bericht door en-es »

Ik heb mijn mondkapjes al klaar liggen *O*
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21451
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Coronavirus

Bericht door Meltrain »

PHS schreef: ma 01 nov 2021, 16:56 Vers van de pers: neem de komende dagen nog een paar volle teugen verse lucht, want vanaf een nog onbekende dag in de toekomst mogen de mondkapjes weer op in publieke binnenruimten.
In de open lucht worden mondkapjes niet verplicht, dus de volle teugen verse lucht zijn daarna ook nog mogelijk. ;)
Overigens vind ik dit een logische maatregel.
Het demissionaire kabinet wil voortaan dat mensen de helft van de tijd thuiswerken.
Dat valt nog mee; dat deed ik toch al. :Y
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Kalil Nieuw
Berichten: 1474
Lid geworden op: za 07 aug 2021, 13:37
Locatie: Charlois
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Kalil Nieuw »

en-es schreef: ma 01 nov 2021, 17:10 Ik heb mijn mondkapjes al klaar liggen *O*
Ik heb er meer dan 500 klaarliggen zelfs! *bus*
Mijn YouTube kanaal TramFreakNetherlands: https://m.youtube.com/channel/UCtsVzk2B-MMOAOz5SWp4zRQ

Mijn instagram: tramfanaat_rotterdam
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5828
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: Coronavirus

Bericht door isadora »

De straten liggen er mee bezaaid, dus voorlopig geen gebrek.
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Kalil Nieuw
Berichten: 1474
Lid geworden op: za 07 aug 2021, 13:37
Locatie: Charlois
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Kalil Nieuw »

Ja maar wel slecht voor het milieu en dieren.
Mijn YouTube kanaal TramFreakNetherlands: https://m.youtube.com/channel/UCtsVzk2B-MMOAOz5SWp4zRQ

Mijn instagram: tramfanaat_rotterdam
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Coronavirus

Bericht door Aking »

isadora schreef: ma 01 nov 2021, 17:58 De straten liggen er mee bezaaid, dus voorlopig geen gebrek.
Details kind! De wereld mag volledig naar de gallemiezen (of dat is ie al? :')) zolang we de Cojona maar verslaan :Y

Iedereen en alles mag dood en kapot, zolang het maar niet van de Cojonas is *O*
Chrysa
Berichten: 8014
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Coronavirus

Bericht door Chrysa »

Kalil Nieuw schreef: ma 01 nov 2021, 18:01 Ja maar wel slecht voor het milieu en dieren.
Straten? Klopt.
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5828
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: Coronavirus

Bericht door isadora »

Waar hangt ons Aller Guul eigenlijk uit?
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
VIRM
Berichten: 7700
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Coronavirus

Bericht door VIRM »

Mondkapjes kopen?
Beul van de blindegeleidelijn
PHS

Re: Coronavirus

Bericht door PHS »

-
Laatst gewijzigd door PHS op ma 18 dec 2023, 16:18, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21451
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Coronavirus

Bericht door Meltrain »

Jammer, maar het zij zo.
Zolang nog steeds veel mensen in het ziekenhuis belanden, moeten we allemaal ons steentje bijdragen. :(
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Daan!
Berichten: 289
Lid geworden op: do 12 jan 2017, 11:21

Re: Coronavirus

Bericht door Daan! »

Alleen moeten we dan wel de juiste stenen krijgen. Deze maatregelen gaan natuurlijk totaal niet helpen.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21451
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Coronavirus

Bericht door Meltrain »

Iedereen vaccineren helpt inderdaad nog meer, maar dat is vrij lastig (en daar had je ook je twijfels bij).
Wat helpt volgens jou dan wel (afgezien van alles dichtgooien)?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
PHS

Re: Coronavirus

Bericht door PHS »

-
Laatst gewijzigd door PHS op ma 18 dec 2023, 16:18, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13237
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Coronavirus

Bericht door Z2N »

Misschien is er gewoon een enorme onderrapportage aan het ontstaan? Het positieve-percentage ligt aldus het dashboard bij 19,3%, gisteren was dus 1 test op 5 positief. De ECDC-norm is 4%.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot], Google [Bot] en 73 gasten