Coronavirus

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Gebruikersavatar
ICE11
Berichten: 2816
Lid geworden op: ma 05 mei 2014, 23:57
Locatie: Aken

Re: Coronavirus

Bericht door ICE11 »

ArrivaBas schreef: za 07 mei 2022, 22:01 En daarnaast weer een schoolvoorbeeld van alle veelgemaakte fouten in de statistiek op een rijtje... Ik geloof al niet zo snel dingen waarbij statistische trucjes gebruikt worden, maar die geloofwaardigheid wordt er zo niet beter op.
Hoe het ook zij, het onderwerp bijwerkingen moet eindelijk uit de taboezone worden gehaald en open en eerlijk worden behandeld. Als het nu meer of minder gevallen zijn, het helpt de betrokkenen niet als ze niet serieus worden genomen door artsen, de ziekenfonds hun behandeling niet betaald of als men met hun omgaat alsof ze heiligschennis plegen.
Gebruikersavatar
TffpaA
Berichten: 3039
Lid geworden op: ma 10 jan 2022, 16:37

Re: Coronavirus

Bericht door TffpaA »

Het onderwerp 'bijwerkingen' zit helemaal niet in de 'taboezone' - dat heeft zelfs centraal gestaan in alle tests die gedaan moeten worden voordat een vaccin überhaupt de markt op gaat.

De ernst en de frequentie van bijwerkingen wordt vooral opgeblazen in het hoofd van hen die op voorhand al niets met het vaccin - of de medische wetenschap en de overheid in het algemeen - te maken wilden hebben.
🗣
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8796
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door ArrivaBas »

Het klopt ook van geen kant dat melders van bijwerkingen massaal worden weggehoond. Immers hadden we dan ook gewoon iedereen en zijn moeder blijven prikken met AstraZeneca en Janssen, met alle risico's op trombose van dien.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
dennistd
Berichten: 5527
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Coronavirus

Bericht door dennistd »

ICE11 schreef: ma 09 mei 2022, 09:04
ArrivaBas schreef: za 07 mei 2022, 22:01 En daarnaast weer een schoolvoorbeeld van alle veelgemaakte fouten in de statistiek op een rijtje... Ik geloof al niet zo snel dingen waarbij statistische trucjes gebruikt worden, maar die geloofwaardigheid wordt er zo niet beter op.
Hoe het ook zij, het onderwerp bijwerkingen moet eindelijk uit de taboezone worden gehaald en open en eerlijk worden behandeld. Als het nu meer of minder gevallen zijn, het helpt de betrokkenen niet als ze niet serieus worden genomen door artsen, de ziekenfonds hun behandeling niet betaald of als men met hun omgaat alsof ze heiligschennis plegen.
Hier, allemaal meldingen van bijwerkingen die zo open en bloot op de website staan van de organisatie die bijwerkingen in kaart brengt. Hoezo taboe? https://www.lareb.nl/news?year=2022&page=1&query=

Sterker nog: ook ik heb daar een melding gedaan van een bijwerking na de 1e en 2e prik. Geen ernstige trouwens, maar ook spierpijn in de arm is een bijwerking.

En er zullen vast mensen zijn die ernstig ziek geworden zijn na vaccinatie, maar dat hoeft dan natuurlijk nog niet aan de vaccinatie te liggen. En als dat er (fictieve cijfers!) 1:1.000.000 zijn terwijl er door Corona 1:50.000 de gevolgen tot op de dag van vandaag ondervinden. Moet je dan maar stoppen met vaccineren omdat je daarbij 20x minder kans hebt op ernstige bijwerkingen dan bij de ziekte zelf (die iedereen vroeg of laat ook treft, kijk maar naar de besmettingscijfers in Duitsland die vele malen hoger zijn dan in NL).
umbusko
Donateur
Berichten: 5284
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Coronavirus

Bericht door umbusko »

Suus schreef: zo 08 mei 2022, 22:12
VIRM schreef:Dan ben ik benieuwd: wat heeft het Nederlands OV de laatste twee jaar met ventilatie gedaan?
In de buurtbussen hing een luchtfilter ter grootte van een vliegtuigmotor. In andere bussen niets. En dus zit je op zondag gewoon weer met alle zitplaatsen bezet in een Ambassdor op lijn 74 van Nieuwegein naar Utrecht, om daar samen met vele voetbalsupporters in een ICM3 als Intercity naar Rotterdam te stappen.

Goh Suus, waarom draag jij nog regelmatig maskers in het OV?!
Ik begrijp het wel, Suus, vooral blijven doen als je je daar goed bij voelt. Na mijn reis naar Praag heb ik nu zelf ook covid opgelopen; dat moet in Praag gebeurd zijn. (Geen al te erge klachten gelukkig, twee dagen een beetje verkouden en ik hoest nog wat, maar geen pijn.)

In Duitsland heb ik netjes maskers gedragen, daar zal het niet aan hebben gelegen. In Praag heb ik een concert bezocht, maar dat was wel al bijna een week voordat ik klachten kreeg. Bij die nieuwe varianten is de incubatietijd meestal korter. Verder heb ik grote mensenmassa's vermeden, op wat stukjes OV na. Misschien dat toch een drukke, slecht geventileerde tram de boosdoener was, of een metro. Ik zette altijd alle ramen open wanneer dat kon, maar ik ben ook in een Tatra T3 terechtgekomen die helemaal vol was en waar eenmaal ingestapt alle ramen potdicht bleken. Maar ja, wie weet. Al mijn bekenden die ik daar gezien heb, hebben het vooralsnog niet gekregen.
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5812
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: Coronavirus

Bericht door isadora »

Het R-getal nadert snel de magische 1-grens (0,95).
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5812
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: Coronavirus

Bericht door isadora »

Net de uitnodiging binnen voor de vijfde prik.
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10510
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Coronavirus

Bericht door trolly »

Je date een stekelvarken?
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6458
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Daantje »

isadora schreef: di 10 mei 2022, 16:23 Het R-getal nadert snel de magische 1-grens (0,95).
Omhoog of omlaag?
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5812
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: Coronavirus

Bericht door isadora »

trolly schreef: di 10 mei 2022, 18:14 Je date een stekelvarken?
Lijkt er op. :mrgreen:
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5812
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: Coronavirus

Bericht door isadora »

Daantje schreef: di 10 mei 2022, 18:46
isadora schreef: di 10 mei 2022, 16:23 Het R-getal nadert snel de magische 1-grens (0,95).
Omhoog of omlaag?
0,23 hoger dan de waarde van 18 april
.....aldus het corona-dashboard van de Rijksoverheid.
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Jef400
Berichten: 5763
Lid geworden op: ma 06 jun 2011, 18:46

Re: Coronavirus

Bericht door Jef400 »

Dat is de BA.4/BA.5 golf die er aan komt. Nadat we in maart al de BA.2 golf hebben gehad en in januari de BA.1 golf. Net zoals de andere omricongolven dus een maandje op en een maandje neer.
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
WSM
Berichten: 1403
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:59

Re: Coronavirus

Bericht door WSM »

dennistd schreef: ma 09 mei 2022, 22:42 En er zullen vast mensen zijn die ernstig ziek geworden zijn na vaccinatie, maar dat hoeft dan natuurlijk nog niet aan de vaccinatie te liggen. En als dat er (fictieve cijfers!) 1:1.000.000 zijn terwijl er door Corona 1:50.000 de gevolgen tot op de dag van vandaag ondervinden. Moet je dan maar stoppen met vaccineren omdat je daarbij 20x minder kans hebt op ernstige bijwerkingen dan bij de ziekte zelf (die iedereen vroeg of laat ook treft, kijk maar naar de besmettingscijfers in Duitsland die vele malen hoger zijn dan in NL).
Dan zul je wel specifiek per doelgroep moeten kijken of voor die groep de voordelen van een vaccinatie opwegen tegen de nadelen.
Dan is het mogelijk niet zinvol om jonge mensen met een goede gezondheid te prikken en te blijven prikken.
En is het mogelijk wel zinvol om mensen met groter risico (bijvoorbeeld ouderen) wel te vaccineren.
Met daarnaast dringende en dwingende gezondheidsbevorderende maatregelen voor mensen die door hun eigen gedrag risicogroeper zijn.
§ 6. Het passeren van rode seinen

Artikel 33

1.Lichtseinen die rood licht uitstralen mogen alleen voorbijgereden worden, indien de bestuurder van de treindienstleider een aanwijzing Stoptonend sein heeft gekregen.
Gebruikersavatar
TffpaA
Berichten: 3039
Lid geworden op: ma 10 jan 2022, 16:37

Re: Coronavirus

Bericht door TffpaA »

Mensen die in coronatijd geen afstand houden, geen mondkapje dragen en de hele tijd in anderen hun gezicht staan te blafhoesten, zijn inderdaad een risicogroep, ja.

Toch meen ik dat de keus voor een prik uiteindelijk bij de persoon zelf moet blijven liggen.
🗣
WSM
Berichten: 1403
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:59

Re: Coronavirus

Bericht door WSM »

Die staan anders niet op https://www.rivm.nl/coronavirus-covid-19/risicogroepen

Wel bijvoorbeeld mensen ouder dan 70 jaar, mensen met verminderde weerstand en mensen met ernstig overgewicht.
§ 6. Het passeren van rode seinen

Artikel 33

1.Lichtseinen die rood licht uitstralen mogen alleen voorbijgereden worden, indien de bestuurder van de treindienstleider een aanwijzing Stoptonend sein heeft gekregen.
Gebruikersavatar
TffpaA
Berichten: 3039
Lid geworden op: ma 10 jan 2022, 16:37

Re: Coronavirus

Bericht door TffpaA »

Belachelijk inderdaad, die 70-plussers. Met wat goed gedrag waren ze allang dood geweest, ruim vóór hun 70e.

Maar ja.
🗣
Gebruikersavatar
ICE11
Berichten: 2816
Lid geworden op: ma 05 mei 2014, 23:57
Locatie: Aken

Re: Coronavirus

Bericht door ICE11 »

TffpaA schreef: ma 09 mei 2022, 09:29 Het onderwerp 'bijwerkingen' zit helemaal niet in de 'taboezone'
Het lijkt mij dat in Nederland dit onderwerp daadwerkelijk minder onvooringenomen wordt behandeld dan bij ons oosterburen. Enkele citaten uit deze https://www.mdr.de/nachrichten/deutschl ... g-100.html verslag over betrokkenen:

"De leerares kan volgens de diagnose al vijf maanden niet werken vanwege vaccinatiecomplicaties. Hoewel ze haar zaak rapporteert aan het verantwoordelijke Paul Ehrlich Instituut en haar bevindingen daarheen stuurt, krijgt ze alleen standaardantwoorden. Ze heeft het gevoel dat niemand iets om haar bijwerkingen geeft."

"Hij (= een arts) ervoer dat veel van deze mensen niet als zogenaamde verdachte gevallen bij het Paul Ehrlich Instituut werden gemeld omdat zijn collega's de symptomen niet wilden associëren met de vaccinatie."

"Ook wij ervaren deze terughoudendheid tijdens ons onderzoek. We nemen contact op met universitaire klinieken die zich bezighouden met de beschreven bijwerkingen van vaccinatie, zelfs onderzoek naar de oorzaken en therapeutische benaderingen. Aan de telefoon praten ze openlijk over de zaken, maar spreken ze op dit moment liever niet in het openbaar. Een ziekenhuis zegt schriftelijk dat "vanwege het politieke format, men zeer terughoudend zou zijn om te verschijnen"."

"Ook als het gaat om vergoeding van hun schade na een coronavaccinatie, zijn de drempels voor de getroffenen enorm hoog. Want vaccinatieschade wordt pas herkend als de symptomen zes maanden na vaccinatie aanhouden. En zelfs dan zijn de kansen bij de verantwoordelijke pensioenbureaus van de deelstaten slecht."

Of de inmiddels zeer bekende geval van een operazangeres: https://www.berliner-zeitung.de/news/na ... -li.183431

"De Berlijnse operazangeres Bettina Ranch, die ziek werd na haar vaccinatie, uit ernstige beschuldigingen tegen een van de artsen die haar behandelen. De neuroloog weigerde de vermoedelijke bijwerkingen te melden. Dat maakt Ranch bekend op Instagram. Hij zei tegen haar: "Als ik dit allemaal zou melden, zou ik de praktijk kunnen sluiten. Ik heb daar geen tijd voor.""

Er zijn nog meer dergelijke berichten te vinden....
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5812
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: Coronavirus

Bericht door isadora »

Jongeren hebben het tijdens de laatste lockdown zwaar te verduren gehad.
22 procent gaf aan in die periode deze gedachte (zelfdoding) wel eens tot heel vaak te hebben gehad. 3 procent dacht er vaak aan, en 2 procent zeer vaak.
Bron: NOS
https://nos.nl/artikel/2428330-lockdown ... juist-goed
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10510
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Coronavirus

Bericht door trolly »

ICE11 schreef: wo 11 mei 2022, 08:26Er zijn nog meer dergelijke berichten te vinden....
Ongetwijfel. En zelfs als al deze berichten feitelijk juist zouden zijn, gaat het over minieme aantallen ten opzichte van het totale aantal gevaccineerden. Maar staat elk bericht ook voor een casus? Daar zijn nogal wat kanttekeningen bij te plaatsen. Bijvoorbeeld het geval van mevrouw Ranch:
ICE11 schreef: wo 11 mei 2022, 08:26"De Berlijnse operazangeres Bettina Ranch, die ziek werd na haar vaccinatie, uit ernstige beschuldigingen tegen een van de artsen die haar behandelen. De neuroloog weigerde de vermoedelijke bijwerkingen te melden. Dat maakt Ranch bekend op Instagram. Hij zei tegen haar: "Als ik dit allemaal zou melden, zou ik de praktijk kunnen sluiten. Ik heb daar geen tijd voor.""
Zij wordt ziek (wat waren de symptomen?) na vaccinatie. Haar conclusie: dóór vaccinatie. Zij zal niet medisch geschoold zijn, maar meldt kennelijk een waslijst aan bijwerkingen aan een neuroloog. Deze ziet geen verband, en acht het niet nodig mevrouw Ranchs eigen interpretatie te volgen, en haar klachten als bijwerking te melden. Hij is zo beleefd (of wijs] de dame in kwestie niet voor hypochonder uit te maken, maar daar komt de zaak wel op neer.

Anders gezegd: een dag nadat ik in mijn linkerarm een tweede prik kreeg, was mijn ringvinger blauw. Uiteraard heb ik dit geval met diverse medisch geschoolden besproken, maar hoewel men zeer betrokken was met mijn geval, leek het hen toch plausibeler dat de herhaalde vaccinatie minder relevant was voor de aandoening, dan de tegel die eerder die dag op die vinger terecht was gekomen. De interpretatie van causaliteit is namelijk ook maar een kwestie van over welke informatie je beschikt.
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Dennenboom
Berichten: 1673
Lid geworden op: ma 30 jan 2012, 21:23

Re: Coronavirus

Bericht door Dennenboom »

Ook in Frankrijk geen verplicht mondkapje meer. Het mag natuurlijk nog wel......
https://dvhn.nl/buitenland/Frankrijk-st ... 78450.html
dennistd
Berichten: 5527
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Coronavirus

Bericht door dennistd »

Ik lees dat in heel Europa de mondkapjesplicht in de vliegtuigen afgeschaft wordt. Dan krijg je straks dus de situatie dat je van Hamburg naar München in het vliegtuig geen mondkapje hoeft te dragen en in de trein wel... Hoezo het spoor promoten? :roll:
Dennenboom
Berichten: 1673
Lid geworden op: ma 30 jan 2012, 21:23

Re: Coronavirus

Bericht door Dennenboom »

Nee hoor: de Duitse wetgeving moet eerst worden aangepast. Zou per einde deze maand kunnen.
https://www.tagesschau.de/ausland/europ ... u-101.html
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8796
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door ArrivaBas »

Noord-Korea maakt voor het eerst melding van corona in het land. Hoeveel besmettingen er zijn is vooralsnog niet bekend.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Nitein-Repart
Berichten: 3469
Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
Locatie: DTC

Re: Coronavirus

Bericht door Nitein-Repart »

https://www.tagesschau.de/inland/wissin ... l-101.html

De wonderen zijn de wereld nog niet uit: ook in Duitsland gaan er stemmen op om de mondneusmaskerverplichting in het openbaar vervoer en de IC/ICE af te schaffen.

Naast Duitsland zijn alleen nog Luxemburg, Oostenrijk, Spanje en Italië (en misschien wat kleinere Europese landen) waar nog de afschaffing van de mondneusmaskerverplichting in het openbaar vervoer nog niet op te planning staat.

Overigens kun je in al deze landen zonder mondneusmasker het openbaar vervoer instappen:

https://www.drehscheibe-online.de/foren ... 906,page=1
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5812
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: Coronavirus

Bericht door isadora »

isadora schreef: di 10 mei 2022, 18:08 Net de uitnodiging binnen voor de vijfde prik.
En daarnet vond ik de uitnodiging voor een zesde vaccinatie in de brievenbus.
Dit wordt allemaal moeilijk plannen zo midden in een verhuizing, maar ja, de RIVM-plicht roept. _O_
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 44 gasten