Coronavirus

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Nitein-Repart
Berichten: 3469
Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
Locatie: DTC

Re: Coronavirus

Bericht door Nitein-Repart »

Jef400 schreef: za 14 mei 2022, 17:25 Net zo druk als voor corona? Druk is nogal een rekbaar begrip.
Ik ben een aantal dagen in Bayern geweest en ik vond alleen de RE2 tussen Schwandorf, Regensburg en München behoorlijk druk. In de rest van de treinen waarin ik dat RE1, RE40, RB54, RB58, RB60, RB73, RE7 en RE96 was het vrij gemakkelijk om nog een zitplaats te vinden. Ik weet niet hoe het in andere deelstaten is, maar het is niet ondenkbaar dat in NRW de RE1 (Aachen-Hamm), RE (Wesel-Koblenz) en RE6 (Köln Flughafen-Minden) weer behoorlijk druk zijn. Of het spoorvervoer in Duitsland weer op 2019-niveau zit weet ik niet.

https://nos.nl/artikel/2429004-door-uit ... r-in-beeld

Overigens is een nieuwe lockdown in de herfst of winter niet uitgesloten, mede door faalbeleid.
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
VIRM
Berichten: 7568
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Coronavirus

Bericht door VIRM »

Nitein-Repart schreef: za 14 mei 2022, 20:19
Suus schreef: za 14 mei 2022, 20:06 Sowieso denken dat in Nederland het mondkapje terugkomt. Het kabinet heeft een stuk van 39 pagina’s over de verdere voortgang van de epidemie gemaakt wat eigenlijk neerkomt op “iedereen zoekt het zelf maar uit”, dan gaat er uiteraard niets meer gebeuren totdat alles volledig uit de klauwen is geëscaleerd. Nee hoor, de Nederlandse overheid heeft alle hoop opgegeven.
Als de ziekenhuizen weer vollopen dan moet de overheid wel iets doen en ik hoop dat zowel politici als de samenleving ervoor open staan om zowel 2G (alleen toegang met bewezen voldoende immuniteit) als een FFP2-maskerplicht in binnenruimtes in te stellen (naast de verplichting tot het houden van anderhalve afstand) om te voorkomen dat Nederland als één van de weinige landen in Europa opnieuw in een (avond)lockdown moet. Want de avondlockdown afgelopen november en de algemene lockdown afgelopen december komen puur door wanbeleid.

En nee, accepteren dat de ziekenhuizen het niet meer aankunnen en/of onnodig veel doden vallen ten gevolge van infectieziekten en/of een zorginfarct is geen optie.
Het is afwachten wat er gaat gebeuren dit najaar. Als er weer een golf komt, zijn de ziekenhuizen onderbezet en loopt de overheid weer achter de feiten aan vrees ik. Wellicht valt het ook mee?
Beul van de blindegeleidelijn
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8796
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door ArrivaBas »

Noord-Korea bewijst wat mij betreft dat geen enkele maatregel is opgewassen tegen Omikron, behalve tijdig vaccineren en boosteren. Als het kabinet daarmee te laat is, is een overbelasting van de zorg zo goed als onvermijdelijk bij een nieuwe golf.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Jef400
Berichten: 5763
Lid geworden op: ma 06 jun 2011, 18:46

Re: Coronavirus

Bericht door Jef400 »

China ook een voorbeeld. Dat omricon gaat zo snel dat lockdowns en dergelijke geen zin hebben. Het gaat gewoon te snel. We moeten bij die variant overigens niet vergeten dat het bij de mensen door hun immuniteit geen schade meer toebrengt. De ziekenhuizen raakten ook niet overbelast toen wij hier tegen de 100.000 besmettingen per dag aanzaten zoals in afgelopen maart net na carnaval. Ik denk dat je er wel bent als je immuniteit op peil houdt. Natuurlijk zullen er mensen ziek worden en blijven sterven. Maar corona gaat niet meer weg en tegenhouden kun je het ook niet met deze variant..
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
Gebruikersavatar
ICE11
Berichten: 2816
Lid geworden op: ma 05 mei 2014, 23:57
Locatie: Aken

Re: Coronavirus

Bericht door ICE11 »

Ik ken inmiddels ook genoeg niet-gevaccineerde en -toen- niet-genezenen welke omicron hadden en het viel bij iedereen mee. Dus is er alleen nog gevaar voor de groepen, voor wie vroeger de jaarlijkse griep een gevaar was.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21268
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Coronavirus

Bericht door Meltrain »

Jef400 schreef: ma 16 mei 2022, 10:56We moeten bij die variant overigens niet vergeten dat het bij de mensen door hun immuniteit geen gelukkig veel minder schade meer toebrengt.
Fixed that for you.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
PHS

Re: Coronavirus

Bericht door PHS »

-
Laatst gewijzigd door PHS op ma 18 dec 2023, 15:39, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6458
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Daantje »

Vriendin van me is helemaal niet ernstig ziek geweest van omikron maar heeft nu wel long covid dus zo onschuldig is het niet.
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5812
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: Coronavirus

Bericht door isadora »

En het R(eproductie)-getal schiet door het plafond.
1,03
0,08 hoger dan de waarde van 25 april
Aldus het dashboard van de RO.
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
WSM
Berichten: 1403
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:59

Re: Coronavirus

Bericht door WSM »

Volgens de Volkskrant zijn diegenen die gevaccineerd zijn én corona hebben gehad het beste beschermd.
Dit zou blijken uit een wetenschappelijke studie van het RIVM.

Dan is het alleen maar positief als corona lekker rond blijft gaan om mensen een gratis booster te geven.

Voor mensen die bang, kwetsbaar of te zwaar zijn: BLIJF THUIS!
§ 6. Het passeren van rode seinen

Artikel 33

1.Lichtseinen die rood licht uitstralen mogen alleen voorbijgereden worden, indien de bestuurder van de treindienstleider een aanwijzing Stoptonend sein heeft gekregen.
Gebruikersavatar
TffpaA
Berichten: 3039
Lid geworden op: ma 10 jan 2022, 16:37

Re: Coronavirus

Bericht door TffpaA »

Dat advies zou ik - met dezelfde rooie letters - liever aan de ongevaccineerden en de idioten die weer vrolijk over je staan te blafhoesten willen geven.

Maar zo hebben we allemaal onze stokpaardjes aan deze crisis overgehouden.
🗣
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8796
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door ArrivaBas »

WSM schreef: ma 16 mei 2022, 17:23 Dan is het alleen maar positief als corona lekker rond blijft gaan om mensen een gratis booster te geven.

Voor mensen die bang, kwetsbaar of te zwaar zijn: BLIJF THUIS!
Waarom zouden kwetsbaren die wel geprikt zijn per se thuis moeten blijven voor mensen die hun verantwoordelijkheid niet nemen? Daarnaast is kwetsbaar een begrip dat niet zo zwart-wit uit te leggen is. Definieer dat dan nader.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8796
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door ArrivaBas »

De Eerste Kamer is tegen verlenging van de Tijdelijke Wet Maatregelen Covid-19. Dat betekent dat de juridische onderbouwing van coronamaatregelen per 1 juni aanstaande vervalt. In de Tweede Kamer waren alleen de coalitiepartijen nog voor.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Gebruikersavatar
ICE11
Berichten: 2816
Lid geworden op: ma 05 mei 2014, 23:57
Locatie: Aken

Re: Coronavirus

Bericht door ICE11 »

Gisteravond liep in de Duitse publieke omroep ZDF een uitgebreide documentaire met de titel "Was de pandemie te vermijden?". Antwoord: Ja, als vooral China en vervolgens de WHO geen belangrijke informatie hadden achtergehouden: https://www.zdf.de/dokumentation/dokume ... r-100.html
en-es
Berichten: 4413
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Coronavirus

Bericht door en-es »

Dat was al tijden bekend maar er mocht niet over gepraat worden.
Gebruikersavatar
ICE11
Berichten: 2816
Lid geworden op: ma 05 mei 2014, 23:57
Locatie: Aken

Re: Coronavirus

Bericht door ICE11 »

Daarom ben ik ook zo verbaasd, dat zoiets juist van het ZDF kwam! :Y
Gebruikersavatar
ICE11
Berichten: 2816
Lid geworden op: ma 05 mei 2014, 23:57
Locatie: Aken

Re: Coronavirus

Bericht door ICE11 »

Nieuwste idee van mijn vriend Lauterbach: Speurhonden moeten op luchthavens naar besmette passaggiers rondsnuffelen..... _O-

https://www1.wdr.de/nachrichten/corona- ... h-100.html
Gebruikersavatar
ICE11
Berichten: 2816
Lid geworden op: ma 05 mei 2014, 23:57
Locatie: Aken

Re: Coronavirus

Bericht door ICE11 »

De EU wil het contract beeindigen voor de aanschaf van het vaccin van Valneva, dat niet gebaseerd is op de nieuwe mRNA-technologie maar op het klassieke principe van gedode virussen. De achtergrond is vertraging bij de keuring omdat er gegevens zouden ontbreken.

https://science.orf.at/stories/3213140/

Of misschien trok de farmaceutische lobby op de achtergrond de touwtjes in handen.....? Want met de toelating van Pfizer en Moderna was men niet zo aarzelend....
Bemined
Berichten: 5864
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: Coronavirus

Bericht door Bemined »

Destijds was er ook soort van een crisis waardoor er een reden was voor snelle toelating...
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10510
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Coronavirus

Bericht door trolly »

Of misschien ontbraken er wel geen gegevens? Past wat minder bij het gebruikelijke gecomplotter, maar zou natuurlijk zomaar kunnen. Weet zo'n Akener buschauffeur veel...
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Gebruikersavatar
ICE11
Berichten: 2816
Lid geworden op: ma 05 mei 2014, 23:57
Locatie: Aken

Re: Coronavirus

Bericht door ICE11 »

Pfizer en Moderna hebben allebei op 30.11.2020 toelating aangevraagd en op 21.12.2020 ofwel 06.01.2021 de voorlopige toestemming door de EMA ontvangen. Bij Novavax was de aanvraag op 17.11.2021 en de beperkte toelating op 20.12.2021. Bij Valneva zijn sinds de aanvraag nu al 5 1/2 maanden afgelopen. En daar mag men zich niet afvragen waarom het ineens zo lang duurt als het drie keer tevoren binnen een paar weken gedaan was? Of kijkt de EMA plots scherper dan bij de andere kandidaten? De eerste testresultaten voor de effectiviteit bij Valneva waren immers veelbelovend, zeker omdat het lichaam hier het hele virus te zien krijgt en niet alleen een eiwit zoals bij mRNA, dus dit vaccin heeft een voordeel ten opzichte van mutaties met veranderd eiwit.

(Overigens ben ik al meerdere jaren geen full-time-buschauffeur meer...)
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Suus »

Niet achter elke boom zit een complottheorie verstopt om mRNA-vaccins te promoten.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8796
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door ArrivaBas »

In de tijd dat Pfizer en Moderna de toelating aanvroegen was de nood naar vaccins veel hoger dan nu, waardoor een spoedprocedure een stuk makkelijker te realiseren was en ook meer voor de hand lag om een snelle oplossing uit de pandemie te bieden. Inmiddels is de markt verzadigd en hanteert het Europese Medicijnagentschap de reguliere termijnen voor de toelating van geneesmiddelen, want normaliter duurt de toelating van vaccins ook ettelijke maanden. De spoedprocedures voor de vaccins van Pfizer en Moderna hebben niets met complotten c.q. belangenverstrengeling van doen.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Gebruikersavatar
ICE11
Berichten: 2816
Lid geworden op: ma 05 mei 2014, 23:57
Locatie: Aken

Re: Coronavirus

Bericht door ICE11 »

In de tijd van Novavax was er ook geen nood meer en dat was ook binnen enkele weken gedaan. Als de EMA nu bij Valneva nader onderzocht dan bij de andere vaccins kan men bijna van concurrentieverstoring spreken.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21268
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Coronavirus

Bericht door Meltrain »

Ik vraag me af wat de effectiviteit van Valneva is. Met een snel muterend virus is het niet zo handig om gevaccineerd te worden met een dood virus van een variant die (mogelijk) al lang niet meer bestaat.
Het spike-eiwit, waar het virus zich aan hecht, blijkt in de praktijk nog altijd min of meer hetzelfde te zijn.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 54 gasten