Coronavirus

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Gebruikersavatar
ICE11
Berichten: 2838
Lid geworden op: ma 05 mei 2014, 23:57
Locatie: Aken

Re: Coronavirus

Bericht door ICE11 »

Het wordt iedere dag gekker: Volgens Merkels nieuwe wet komt een algemeen testplicht door de achterdeur, als ik lees waar je nu overal een test voor nodig heeft. Begrijpelijk, want door vele tests krijgt men een hoge incidentie en deze heeft mevrouw als reden voor de aanscherpingen nodig. Onder andere mag je bij een incidentie onder de 150 weliswaar gewoon naar de Bauhaus gaan en in de tuinafdeling een bloemetje kopen. Maar als je bij voorbeeld nog een schop moet hebben om dit bloemetje te planten dan moet je een negatieve sneltest tonen want je mag alleen de tuinafdeling zonder test bezoeken..... _O-
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Daniel »

Ach, dat lijkt een beetje op de situatie zoals die tot een paar weken terug in Nederland nog was: je mocht wel bij de Primera binnen lopen om postzegels te kopen (want de postbalie werd als essentieel gezien), maar een wenskaart kopen om die postzegel op te plakken dat mocht dus niet :p
En voor ophalen van een pakketje mocht je dus ook de winkel in, terwijl ophalen van click- en collect bestellingen bij de voordeur moest.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
ICE11
Berichten: 2838
Lid geworden op: ma 05 mei 2014, 23:57
Locatie: Aken

Re: Coronavirus

Bericht door ICE11 »

53 acteurs, het "who is who" van het Duitse toneel, buigen zich ironisch over de maatregelen (wel alle videos in het Duits):

https://www.youtube.com/watch?v=I5QhW0Bcd-E
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5823
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: Coronavirus

Bericht door isadora »

Daniel schreef: do 22 apr 2021, 19:28 Ach, dat lijkt een beetje op de situatie zoals die tot een paar weken terug in Nederland nog was: je mocht wel bij de Primera binnen lopen om postzegels te kopen (want de postbalie werd als essentieel gezien), maar een wenskaart kopen om die postzegel op te plakken dat mocht dus niet :p
En voor ophalen van een pakketje mocht je dus ook de winkel in, terwijl ophalen van click- en collect bestellingen bij de voordeur moest.
Klopt, mag al maanden zonder kapje, want "medische beperking", mijn pakketjes afleveren, maar een rol plakband een meter naast dezelfde balie was "Sperrgebiet".
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Gebruikersavatar
ICE11
Berichten: 2838
Lid geworden op: ma 05 mei 2014, 23:57
Locatie: Aken

Re: Coronavirus

Bericht door ICE11 »

Overigens, aanvullende informatie over de avondklok: Ook transit door een regio waar Mvr. Merkels "noodrem" van kracht is is dan VERBOTEN!
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: Coronavirus

Bericht door Stefan »

Echt, top... Is weer geweldig goed over nagedacht natuurlijk. _O-
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Gebruikersavatar
ICE11
Berichten: 2838
Lid geworden op: ma 05 mei 2014, 23:57
Locatie: Aken

Re: Coronavirus

Bericht door ICE11 »

Er is inderdaad goed over nagedacht: Men wil de mensen door de achterdeur ontmoedigen! :Y
dennistd
Berichten: 5541
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Coronavirus

Bericht door dennistd »

ICE11 schreef: vr 23 apr 2021, 09:52 Overigens, aanvullende informatie over de avondklok: Ook transit door een regio waar Mvr. Merkels "noodrem" van kracht is is dan VERBOTEN!
Dus als de Autobahn toevallig door zo'n Kreis loopt moet je eraf en omrijden? En hoe zit dat met de trein? Stopt die op de stations aan weerszijden ervan en wordt je dan per bus er omheen gereden?
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13032
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Coronavirus

Bericht door Ardan »

Stapvoets doorrijden en soldaten op het station, konden ze in Berlijn ook :Y
Ik doe ook maar wat
Gebruikersavatar
ICE11
Berichten: 2838
Lid geworden op: ma 05 mei 2014, 23:57
Locatie: Aken

Re: Coronavirus

Bericht door ICE11 »

Blijkbaar weet de regering zelf niet wat zij daar besloten hebben. Citaten uit deze https://www.spiegel.de/wissenschaft/med ... f599869268 artikel met behulp van Google Translator:

"Volgens een rapport verbiedt de landelijke noodrem om de coronapandemie in te dammen, die vanaf zaterdag van toepassing zal zijn, nachtelijke doorreis door getroffen districten. Deze mening wordt weergegeven in een beknopt rapport van de wetenschappelijke dienst van de Bondsdag"

Hieruit volgt dat doorreis door gebieden waar de avondklok geldt, alleen is toegestaan" als er uitzonderingen zijn.

"Degenen die geen administratieve overtreding willen plegen, mogen de getroffen regios niet doorkruisen met de auto, de trein of zelfs het vliegtuig tijdens de avondklok", aldus Wolfgang Kubicki (FDP), vicevoorzitter van de Bondsdag."

Uitzonderingen zijn bij voorbeeld noodgevallen of woon-/werkverkeer.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13187
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Coronavirus

Bericht door Z2N »

Dus doorgaande reizigers moeten gaan uitzoeken door welke kreisen de trein rijdt? :o
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50899
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Suus »

Ik weet dat van vijftien van de zestien deelstaten, dankzij mijn stationsbordjesadministratie *O*

Nooit gedacht dat dat nog eens voor iets anders nuttig zou zijn :D
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
waldo79
Berichten: 7634
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Coronavirus

Bericht door waldo79 »

De bestrijding van het virus verwordt steeds meer tot een bureaucratisch monster :N
Klaasje
Berichten: 7128
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: Coronavirus

Bericht door Klaasje »

Gaan ze dan ook vliegtuigen tegenhouden op de rand van een deelstaat?

Ik snap trouwens niet waarom dat nu nog moet met de vaccinatievoortgang van nu.. over een paar maanden zijn waarschijnlijk vrijwel geen maatregelen nodig. Een mug sla je dood met een krant, niet met een atoombom.
en-es
Berichten: 4458
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Coronavirus

Bericht door en-es »

Nog effe volhouden! Het eind is in zicht! *O*
waldo79
Berichten: 7634
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Coronavirus

Bericht door waldo79 »

Klaasje schreef: vr 23 apr 2021, 12:30 Een mug sla je dood met een krant, niet met een atoombom.
Deze uitspraak verdient een tegeltje 8-)
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8840
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door ArrivaBas »

In Duitsland begint de pandemie meer een 'Hoe-sloop-ik-mijn-eigen-politieke-partij-op-een-volledig-idiote-manier-crisis' te lijken.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Coronavirus

Bericht door Aking »

en-es schreef: vr 23 apr 2021, 12:40 Nog effe volhouden! Het eind is in zicht! *O*
Ah, dus we zijn ongeveer net zo ver als een jaar geleden? Toen riepen ze dat namelijk ook -0-
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13187
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Coronavirus

Bericht door Z2N »

Een jaar geleden zou de vaccinatie pas over 1,5 jaar van start gaan, en ondertussen verwacht ik zelf over twee weken de uitnodiging.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Chrysa
Berichten: 7996
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Coronavirus

Bericht door Chrysa »

Ben jij eerder aan de beurt omdat je restschade hebt na je coronabesmetting? Dan moet ik ook eens mn huisarts gaan bellen namelijk.
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6464
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Daantje »

Ik verwacht begin mei een uitnodiging zowel van de huisarts op werk. Ik ben benieuwd wat er eerder komt want in het ene geval gaat het om Pfizer en in het andere om Janssen.

Vandaag moesten we op werk aangeven of we gevaccineerd willen worden of niet en een telefoonnummer op geven waarop je bereikbaar bent voor als er ineens vaccins over zijn.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50899
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Suus »

Goed nieuws *O*

Vandaag is in Nederland de vijfmiljoenste prik gezet. Het is niet helemaal duidelijk hoe de verdeling is, maar naar schatting zo’n vier miljoen personen hebben nu een vaccinatie gehad, waarvan één miljoen met twee prikken volledig gevaccineerd zijn.

Het gaat in vrijwel de gehele EU erg voortvarend met het prikken. Malta en Hongarije gaan aan kop, bijna alle andere landen zitten tussen de 23 en 31 prikken per 100 inwoners. In Kroatië, Letland en Bulgarije vlot het iets minder.

Nederland staat volgens de laatste informatie 9e op de ranglijst, met 28,45 prikken per 100 inwoners. Dat is net iets minder dan de 28,99 van Duitsland maar iets meer dan de 28,23 van België.

https://www.volkskrant.nl/a-b1e6384a

Ook heeft de EU vandaag 1,8 miljard doseringen van het Pfizer-vaccin gekocht om in 2022 en 2023 opfrisprikken te kunnen realiseren tegen nieuwe virusvarianten.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13187
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Coronavirus

Bericht door Z2N »

Chrysa schreef: vr 23 apr 2021, 18:54 Ben jij eerder aan de beurt omdat je restschade hebt na je coronabesmetting? Dan moet ik ook eens mn huisarts gaan bellen namelijk.
Ik was daarvoor al wel longpatiënt, maar val nu alsnog onder de 'griepprikgroep'. Speciale prikbehandeling voor Long Covid-patiënten is er niet, misschien omdat we als groep vrijwel constant worden vergeten.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Chrysa
Berichten: 7996
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Coronavirus

Bericht door Chrysa »

Ah, dan zal ik nog niet aanmerking komen. Had voor mijn besmetting nog geen longklachten.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50899
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Suus »

Je kan in ieder geval maandag even bellen? :)
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 133 gasten