Coronavirus

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Gebruikersavatar
ICE11
Berichten: 2816
Lid geworden op: ma 05 mei 2014, 23:57
Locatie: Aken

Re: Coronavirus

Bericht door ICE11 »

Etienne schreef: za 25 sep 2021, 20:27 Dat dus; dat gaat niemand wat aan.
In mijn omgeving weten mensen het wel, maar de grote wereld gaat dat niks aan. :6
+1
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21268
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Coronavirus

Bericht door Meltrain »

PatrickM schreef: za 25 sep 2021, 19:33
Nitein-Repart schreef: za 25 sep 2021, 08:06 80% van de Nederlanders mag vanaf vandaag gewoon de horeca in, al vind ik dat ouderen en andere digibeten, alsmede buitenlandse toeristen ook de registratiekaart mogen gebruiken waarin de naam, geboortedatum, vaccinatiedata en type vaccin erop vermeld staan om de horeca binnen te komen, maar helaas is de registratiekaart niet geldig om de horeca binnen te komen.
Een papieren coronabewijs aanvragen is niet bijzonder veel gedoe overigens, toevallig vandaag nog gedaan. Even bellen naar 0800-1421, BSN en de cijfers van je postcode invullen en het bewijs wordt binnen enkele dagen naar je toe gestuurd. Was in 2 minuten geregeld. Na de verhalen die er in de media voorbij kwamen over het gedoe rondom de papieren bewijzen viel de procedure me alles mee.
Ik mag hopen dat je het nu over het Corona bewijs na vaccinatie hebt.
Voor een testbewijs is een paar dagen namelijk veel te lang. :X
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
PatrickM
Berichten: 1977
Lid geworden op: za 10 jan 2015, 21:46
Locatie: Hasselt (B)

Re: Coronavirus

Bericht door PatrickM »

Gaat om een vaccinatiebewijs inderdaad, voor een testbewijs zou het inderdaad rijkelijk laat zijn.
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10510
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Coronavirus

Bericht door trolly »

PHS schreef: za 25 sep 2021, 20:37 De overheid en ICT :')

Je zal nu maar worden gecontroleerd in het buitenland, dan heb je heel wat uit te leggen.
Eén van de dingen die je uit te leggen hebt, is waarom je tot vanavond gewacht hebt om die QR-code op te halen. De app werkt namelijk offline voor wie al een code heeft, en dat er gecontroleerd zou worden was volgens mij ook al even bekend. Maar de overheid de schuld geven gaat wel vaker voor die zgn. individuele verantwoordelijkheid.
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
PHS

Re: Coronavirus

Bericht door PHS »

-
Laatst gewijzigd door PHS op ma 18 dec 2023, 16:21, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10510
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Coronavirus

Bericht door trolly »

Die laatste aanname is nergens op gebaseerd, dus ik zou het op prijs stellen als je dat terug zou willen nemen.

Overigens heeft een overweldigend aantal van die volgens jou zo gewetensvolle burgers dus niet de moeite genomen om de afgelopen 72 uur even te kijken of die app het inderdaad ook doet. Daar blijkt toch wel een enorm vertrouwen van de burger in de overheid uit, zelfs in coronagerelateerde IT-aangelegenheden.

Daar ben ik dan weer wat te achterdochtig voor, dus probeer ik meestal even of het ook werkt.
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Alargule

Re: Coronavirus

Bericht door Alargule »

De burger is wat dat betreft vooral zoals de klant: die verwacht dat het bedrijf levert, direct en wel meteen, en dat hij/zij er zelf zo min mogelijk mee belast wordt. En wat ze leveren is sowieso veel te duur!!!1! :x

Maar de overheid heeft dit met het neoliberalisme en marktwerking over zichzelf afgeroepen, dat wel.
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10510
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Coronavirus

Bericht door trolly »

Zeker. En kritiek op de overheid is prachtig en zinvol, maar een minimum aan voorbereiding lijkt me toch niet teveel gevraagd — ten opzichte van andere voorbereidingsrituelen stelt je app even openen nou niet echt veel voor.
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
PHS

Re: Coronavirus

Bericht door PHS »

-
Laatst gewijzigd door PHS op ma 18 dec 2023, 16:21, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10510
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Coronavirus

Bericht door trolly »

Nee. Ik geef de burger niet "de schuld", en zeker niet "gemakshalve". Als ik zelf persé ergens naar binnen wil, dan zorg ik dat ik m'n spullen op orde heb. Mij lijkt dat logisch, en zeker geen verantwoordelijkheid van de overheid. Ik verzoek je dus nogmaals vriendelijk maar zeer dringend je onjuiste en als persoonlijke aanval op te vatten opmerking terug te nemen.
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
huibf
Donateur
Berichten: 4100
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Coronavirus

Bericht door huibf »

Suus schreef: za 25 sep 2021, 05:55 Gisteren ook horecabedrijven die zaten te mopperen dat ze één hele minuut per persoon nodig hebben om de CoronaCheck te controleren. In Frankrijk was het echt in luttele seconden gebeurd. Dat formuliertje invullen wat eerder verplicht is/was kost meer tijd :roll:
Het gaat niet over de tijd. Die QR code als check is nutteloos. Je kan nl. net zo goed besmet zijn zonder klachten.
Net zoals mondkapjes, nutteloos
Dus waarom...
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: Coronavirus

Bericht door Stefan »

Net even op de terugweg vanuit Nederland een tussenstop bij de Gouden Driepoot gemaakt. Ook mijn Duitse CovPass app werkte gewoon en er was (duh :') ) binnen enkele seconden een groen vinkje te zien op het scherm van de jongen bij de ingang. :Y
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10510
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Coronavirus

Bericht door trolly »

huibf schreef: za 25 sep 2021, 22:40 Het gaat niet over de tijd. Die QR code als check is nutteloos. Je kan nl. net zo goed besmet zijn zonder klachten.
Net zoals mondkapjes, nutteloos
Dus waarom...
Omdat dergelijke maatregelen in een overgroot deel van de gevallen weldegelijk effectief zijn.

Vergelijk het met de anticonceptiepil. Geeft geen 100% garantie, maar is toch best een effectief middel tegen ongewenste zwangerschap. Verre van nutteloos, dus.
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Coronavirus

Bericht door Wubbo »

trolly schreef: za 25 sep 2021, 21:42Overigens heeft een overweldigend aantal van die volgens jou zo gewetensvolle burgers dus niet de moeite genomen om de afgelopen 72 uur even te kijken of die app het inderdaad ook doet.
Ik heb mijn app een aantal keer gebruikt in het buitenland deze maand, en dat ging elke keer probleemloos. Dan ga ik toch niet vlak voordat ik naar een restaurant ga nog even kijken of het ding werkt?
umbusko
Donateur
Berichten: 5284
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Coronavirus

Bericht door umbusko »

Doe de reisplannercheck! Doe de corona-appcheck! Doe de gezondheidscheck! Nog iemand een check in de aanbieding? (A)
Alargule

Re: Coronavirus

Bericht door Alargule »

Bandencheck! *O*
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10510
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Coronavirus

Bericht door trolly »

Wubbo schreef: za 25 sep 2021, 23:12Ik heb mijn app een aantal keer gebruikt in het buitenland deze maand, en dat ging elke keer probleemloos. Dan ga ik toch niet vlak voordat ik naar een restaurant ga nog even kijken of het ding werkt?
Het is ook een beetje een stropop van PHS, uiteraard. Het probleem lijkt me vooral een combinatie van nieuwe gebruikers en ddos-aanvallen. Behalve PHS zelf heb ik niemand over die 72 uur gehoord, dus ik ben wel benieuwd naar andere bronnen. Daarnaast gaat het meestal niet over restaurantbezoekjes en is de app uiteindelijk vaak wel bruikbaar. Niet erg gebruiksvriendelijk natuurlijk, maar ook niet het obstakel dat er graag van gemaakt wordt.
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5812
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: Coronavirus

Bericht door isadora »

Je hoeft in het buitenland helemaal niks uit te leggen
Als je maar een simpel document van het één of ander hebt is al een blijk van medewerking
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10510
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Coronavirus

Bericht door trolly »

Het buitenland is best groot, en niet overal hetzelfde.
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
cassie127
Berichten: 6569
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door cassie127 »

Ik stond dus bij de McDonalds toen de QR code niet geladen kon worden, mocht uiteindelijk gewoon naar binnen... Want ze konden wel zien in de app dat ik een code had, alleen die was dus al verlopen
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5812
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: Coronavirus

Bericht door isadora »

umbusko schreef: za 25 sep 2021, 23:15 Doe de reisplannercheck! Doe de corona-appcheck! Doe de gezondheidscheck! Nog iemand een check in de aanbieding? (A)
De Check-check(?)
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21268
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Coronavirus

Bericht door Meltrain »

Ja, die houdt bij of je alle checks gedaan hebt. :D
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Alargule

Re: Coronavirus

Bericht door Alargule »

Inclusief de check-check?
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10510
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Coronavirus

Bericht door trolly »

Nee, daarvoor heb je dan weer de...


Ach, lama -0-
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
huibf
Donateur
Berichten: 4100
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Coronavirus

Bericht door huibf »

trolly schreef: za 25 sep 2021, 22:50
huibf schreef: za 25 sep 2021, 22:40 Het gaat niet over de tijd. Die QR code als check is nutteloos. Je kan nl. net zo goed besmet zijn zonder klachten.
Net zoals mondkapjes, nutteloos
Dus waarom...
Omdat dergelijke maatregelen in een overgroot deel van de gevallen weldegelijk effectief zijn.

Vergelijk het met de anticonceptiepil. Geeft geen 100% garantie, maar is toch best een effectief middel tegen ongewenste zwangerschap. Verre van nutteloos, dus.
Zucht... je snapt het echt niet he. Anticonceptie is 99.99% betrouwbaar.
Met die QR code hou je het virus voor 0.000000001% buiten de deur.
Ik heb een QRcode, werkte allemaal perfect, maat het is het hele idee.

Gewoon open die hap zonder pas/check. Het maakt geen zak uit. Dus hulde aan de horeca die niet controleert.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 47 gasten