Coronavirus

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Gebruikersavatar
ICE11
Berichten: 2816
Lid geworden op: ma 05 mei 2014, 23:57
Locatie: Aken

Re: Coronavirus

Bericht door ICE11 »

Volgens mijn persoonlijke ervaring hier in de grensstreek worden de regels vooral daar gehandhaafd, waar de Bundespolizei sowieso ter plaatse is, dus vooral op luchthavens. Ik heb het echter sinds 2020 ook nog nooit gezien dat ze ook hier ergens aan de grens stonden.
umbusko
Donateur
Berichten: 5286
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Coronavirus

Bericht door umbusko »

In Furth im Wald controleerden ze ook geen 3G-regels, alleen paspoorten.
en-es
Berichten: 4413
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Coronavirus

Bericht door en-es »

Tijdens mijn laatste bezoeken aan Duitsland deze maand nergens controle gehad. Ook nergens BuPo gezien. Had wel mijn drie vaccinaties uitgeprint en meegenomen.
Gebruikersavatar
ICE11
Berichten: 2816
Lid geworden op: ma 05 mei 2014, 23:57
Locatie: Aken

Re: Coronavirus

Bericht door ICE11 »

En stilzwijgend wordt ook de mondkapjesplicht in het OV voor minstens een maand verlengd... -0-
PHS

Re: Coronavirus

Bericht door PHS »

-
Laatst gewijzigd door PHS op ma 18 dec 2023, 15:39, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Coronavirus

Bericht door ODRAIL »

Een FFP2 masker draag ik nog steeds als ik met het openbaar vervoer reis. En ... hiermee ben ik lang niet de enige.
Gebruikersavatar
ICE11
Berichten: 2816
Lid geworden op: ma 05 mei 2014, 23:57
Locatie: Aken

Re: Coronavirus

Bericht door ICE11 »

PHS schreef: vr 29 apr 2022, 15:18 Ik zie in het centrum regelmatig mensen buiten op straat lopen met FF2-maskers op. Dat zijn Duitse toeristen :')
Vroeger herkende men Duitsers aan hun fietshelm, nu aan hun mondkapjes! :Y
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8797
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door ArrivaBas »

ODRAIL schreef: vr 29 apr 2022, 21:28 Een FFP2 masker draag ik nog steeds als ik met het openbaar vervoer reis. En ... hiermee ben ik lang niet de enige.
Je bent zeker niet de enige, maar mondkapjes zijn sinds het in het OV geschrapt is nog zeldzamer geworden dan daarvoor.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
dennistd
Berichten: 5528
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Coronavirus

Bericht door dennistd »

ICE11 schreef: vr 29 apr 2022, 22:09
PHS schreef: vr 29 apr 2022, 15:18 Ik zie in het centrum regelmatig mensen buiten op straat lopen met FF2-maskers op. Dat zijn Duitse toeristen :')
Vroeger herkende men Duitsers aan hun fietshelm, nu aan hun mondkapjes! :Y
Het verschilt is mijn ervaring: sommigen zijn blij als ik ze vertel dat ze in Nederland geen mondkapje hoeven te dragen in de bus, terwijl anderen bijna verontwaardigd zijn dat ik dat tegen ze zeg... Niet dat het mij uitmaakt overigens, wie wil mag van mij gerust een mondkapje dragen *O*
PHS

Re: Coronavirus

Bericht door PHS »

-
Laatst gewijzigd door PHS op ma 18 dec 2023, 15:39, 1 keer totaal gewijzigd.
en-es
Berichten: 4413
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Coronavirus

Bericht door en-es »

Mooi. Binnenkort naar Belgistan. :Y
Kalil Nieuw
Berichten: 1471
Lid geworden op: za 07 aug 2021, 13:37
Locatie: Charlois
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Kalil Nieuw »

Voor mij wordt dat binnenkort Belgishland. :Y
Mijn YouTube kanaal TramFreakNetherlands: https://m.youtube.com/channel/UCtsVzk2B-MMOAOz5SWp4zRQ

Mijn instagram: tramfanaat_rotterdam
Gebruikersavatar
TffpaA
Berichten: 3039
Lid geworden op: ma 10 jan 2022, 16:37

Re: Coronavirus

Bericht door TffpaA »

Wat toevallig - ik ga binnenkort naar Belgarije *bus*
🗣
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Suus »

Ik ben vorige week twee keer geweest en heb gewoon #MoveSafe gedaan
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
ICE11
Berichten: 2816
Lid geworden op: ma 05 mei 2014, 23:57
Locatie: Aken

Re: Coronavirus

Bericht door ICE11 »

Uit een onderzoek van de Charité (UMC Berlin) met 40.000 deelnemers blijkt dat het aantal ernstige bijwerkingen van de coronavaccins tot 40 keer hoger is dan de officiele cijfers vermelden en daarmee beduidend hoger dan bij andere vaccins. Betrokkenen klagen dat ze door vele artsen niet serieus worden genomen, dat artsen vermoedelijke gevallen niet melden (onder andere omdat, citaat, "ze zich niet in een verhitte politieke stemming wilden uiten") en dat zorgverzekeraars de kosten van de therapie - in tegenstelling tot long-covid met vergelijkbare symptomen - niet vergoeden. De bijwerkingen van de coronavaccins te noemen is echter nog steeds een taboe, dus eist de leider van de studie dan ook (citaat) "het openlijk bespreken op congressen en in het openbaar, zonder dat we als tegenstanders van vaccinatie worden beschouwd".

https://www.mdr.de/nachrichten/deutschl ... n-100.html
dennistd
Berichten: 5528
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Coronavirus

Bericht door dennistd »

Prof. Harald Matthes steht als ärztlicher Leiter der Klinik Havelhöhe für medizinische Exzellenz. Mit der Anthroposophischen Medizin vertritt er ein eigenständiges Lebens- und Heilkonzept, dass Spitzentechnik, Menschlichkeit und spirituelle Entwicklung miteinander in Einklang bringt.
Er ist Präsident der Deutschen Akademie für Homöopathie und Naturheilverfahren
Iets zegt me dat hij meer in placebo's gelooft :X
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8797
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door ArrivaBas »

Het is natuurlijk ook een stuk beter voor de volksgezondheid als het volk met de ernstige bijwerkingen van het virus te maken krijgt... _O-
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21269
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Coronavirus

Bericht door Meltrain »

Gelden de bijwerkingen voor alle vaccins of voor bepaalde types?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
ICE11
Berichten: 2816
Lid geworden op: ma 05 mei 2014, 23:57
Locatie: Aken

Re: Coronavirus

Bericht door ICE11 »

De onderzoek gaat als ik het goed begrijp over alle coronavaccins.
dennistd schreef: do 05 mei 2022, 13:08 Iets zegt me dat hij meer in placebo's gelooft :X
Hij is ook epidemioloog aan de Charité.
ArrivaBas schreef: do 05 mei 2022, 14:25 Het is natuurlijk ook een stuk beter voor de volksgezondheid als het volk met de ernstige bijwerkingen van het virus te maken krijgt... _O-
Het is ook een stuk beter voor de volksgezondheid als men bijwerkingen van nieuwe vaccins openlijk mag bespreken en geen taboe ervan maakt en het is ook beter de betrokkenen serieus te nemen en de gevallen van bijwerkingen aan de autoriteiten te melden.
dennistd
Berichten: 5528
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Coronavirus

Bericht door dennistd »

ICE11 schreef: wo 04 mei 2022, 19:32 Uit een onderzoek van de Charité (UMC Berlin) met 40.000 deelnemers blijkt dat het aantal ernstige bijwerkingen van de coronavaccins tot 40 keer hoger is dan de officiele cijfers vermelden en daarmee beduidend hoger dan bij andere vaccins. Betrokkenen klagen dat ze door vele artsen niet serieus worden genomen, dat artsen vermoedelijke gevallen niet melden (onder andere omdat, citaat, "ze zich niet in een verhitte politieke stemming wilden uiten") en dat zorgverzekeraars de kosten van de therapie - in tegenstelling tot long-covid met vergelijkbare symptomen - niet vergoeden. De bijwerkingen van de coronavaccins te noemen is echter nog steeds een taboe, dus eist de leider van de studie dan ook (citaat) "het openlijk bespreken op congressen en in het openbaar, zonder dat we als tegenstanders van vaccinatie worden beschouwd".

https://www.mdr.de/nachrichten/deutschl ... n-100.html
Ah kijk, daar komt de aap al uit de mouw: het blijkt te gaan om een online vragenlijst waar iedereen kon invullen wat ie wil....

https://twitter.com/ststeindl/status/15 ... OENKg&s=19
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8797
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door ArrivaBas »

En daarnaast weer een schoolvoorbeeld van alle veelgemaakte fouten in de statistiek op een rijtje... Ik geloof al niet zo snel dingen waarbij statistische trucjes gebruikt worden, maar die geloofwaardigheid wordt er zo niet beter op.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
PHS

Re: Coronavirus

Bericht door PHS »

-
Laatst gewijzigd door PHS op ma 18 dec 2023, 15:39, 1 keer totaal gewijzigd.
VIRM
Berichten: 7568
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Coronavirus

Bericht door VIRM »

Dan ben ik benieuwd: wat heeft het Nederlands OV de laatste twee jaar met ventilatie gedaan?
Beul van de blindegeleidelijn
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Daniel »

Sowieso staan de dakluiken in de bus tegenwoordig vaker open. Dat gebeurde zelfs in de wintermaanden nog vrijwel standaard als de bus wat voller werd.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Suus »

VIRM schreef:Dan ben ik benieuwd: wat heeft het Nederlands OV de laatste twee jaar met ventilatie gedaan?
In de buurtbussen hing een luchtfilter ter grootte van een vliegtuigmotor. In andere bussen niets. En dus zit je op zondag gewoon weer met alle zitplaatsen bezet in een Ambassdor op lijn 74 van Nieuwegein naar Utrecht, om daar samen met vele voetbalsupporters in een ICM3 als Intercity naar Rotterdam te stappen.

Goh Suus, waarom draag jij nog regelmatig maskers in het OV?!
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 68 gasten