Coronavirus

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39114
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Daniel »

PHS schreef: di 25 okt 2022, 21:26 Goed te weten. Is dat toevallig ook de locatie bij Amersfoort Schothorst?
Onder andere. Hier staan ze allemaal
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
PHS

Re: Coronavirus

Bericht door PHS »

-
Laatst gewijzigd door PHS op ma 18 dec 2023, 15:34, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10510
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Coronavirus

Bericht door trolly »

?

Ben je dan niet een beetje vroeg begonnen met wachten?

Op zich alle begrip, want ik vind dat hele reserveringscircus ook een crime, maar het lijkt me ditmaal toch allemaal redelijk vlot te gaan, afgezien van zo'n hickup.

Vandaag eerst maar eens de griepprik, dan over twee weken de booster inplannen — zit ik mooi drie maanden na m'n zomercorona.
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21268
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Coronavirus

Bericht door Meltrain »

PHS schreef: di 25 okt 2022, 21:26 :lol:
Meltrain schreef: di 25 okt 2022, 20:36 Dat duurde dus minder dan een uur. ;)
Ik krijg nog steeds (of weer?) een server error te zien, helaas.
Ik heb drie keer geprobeerd de site te openen en drie keer met succes.
Inmiddels heb ik zelfs een afspraak gemaakt.

Het enige rare was dat ik niet de tijd kon selecteren. Ik kreeg wel drie opties (waarvan één praktisch om de hoek en twee op een grotere afstand), maar de tijden waren min of meer gelijk (met een marge van een half uur).
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
JordiBrabant
Donateur
Berichten: 1481
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 14:36
Locatie: Concessie West-Brabant - Ehv

Re: Coronavirus

Bericht door JordiBrabant »

Dat had ik dus ook, maar in de middag lag de site er nog niet uit. Uiteindelijk heb ik met de afsprakenlijn gebeld en had direct iemand aan de telefoon die een afspraak op een handig tijdstip inplande.
Aandacht spoor 5: De IC-trein naar Den Haag Centraal komt zo dadelijk aan spoor 5. Deze trein stopt in Tilburg, Breda, Rotterdam Centraal, Delft, Den Haag Hollands Spoor, Den Haag Centraal. De eerste klasplaatsen bevinden zich in het 3e en 7e rijtuig.
Chrysa
Berichten: 7987
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Coronavirus

Bericht door Chrysa »

M'n moeder had voor vanavond een prikafspraak en ik zat toevallig toch ook in de auto, dus mee naar binnen geweest.

Kon ondanks dat ik geen afspraak had gewoon geprikt worden, en tot mijn verbazing mijn Zwitserse vriendin zonder BSN of officieel adres in Nederland ook. :shock:

Dit is ook de eerste keer dat ik 0 last van mijn armen heb, ze lijken inmiddels een stuk meer ervaren in het prikken. *O*
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39114
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Daniel »

Ik had na die vierde prik inderdaad ook minder last van m'n arm, maar of dat nu ervaring is? Van de eerste drie was de zere arm de grootste bijwerking, maar van de 4e voelde ik me voor het eerst een dagje beroerd.
Wellicht dat het aangepaste vaccin net andere bijwerkingen geeft.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
dennistd
Berichten: 5527
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Coronavirus

Bericht door dennistd »

Ik had nog steeds last van een zere arm.
en-es
Berichten: 4413
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Coronavirus

Bericht door en-es »

Ik had na mijn 4e prik afgelopen zaterdag ook een paar dagen last van een zere arm.
en-es
Berichten: 4413
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Coronavirus

Bericht door en-es »

Vier Duitse deelstaten willen de verplichte quarantaine na een besmetting opheffen. Minister Karl Lauterbach is daar niet blij mee.
en-es
Berichten: 4413
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Coronavirus

Bericht door en-es »

Schleswig Holstein wil eind dit jaar de mondkapjes-verplichting in het OV afschaffen.
Gebruikersavatar
ICE11
Berichten: 2816
Lid geworden op: ma 05 mei 2014, 23:57
Locatie: Aken

Re: Coronavirus

Bericht door ICE11 »

Vanaf die moment zal ik weer in de paashaas geloven..... :Y
TomSteyl
Berichten: 304
Lid geworden op: ma 25 mei 2009, 14:33

Re: Coronavirus

Bericht door TomSteyl »

Veel gebruik gemaakt van het OV tussen 2006 en 2012, daarna meer bekeken vanaf de zijlijn.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Coronavirus

Bericht door Hainje »

ICE11 schreef: ma 14 nov 2022, 19:21 Vanaf die moment zal ik weer in de paashaas geloven..... :Y
Dat moment* :p
🍉
dennistd
Berichten: 5527
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Coronavirus

Bericht door dennistd »

TomSteyl schreef: ma 14 nov 2022, 19:52 In NRW zijn ze nog niet zover...

https://www1.wdr.de/nachrichten/landesp ... w-100.html
Laumann? Hebben ze een nieuwe baan voor hem gevonden nadat de overweg geautomatiseerd is? (A)
Gebruikersavatar
ICE11
Berichten: 2816
Lid geworden op: ma 05 mei 2014, 23:57
Locatie: Aken

Re: Coronavirus

Bericht door ICE11 »

In Bayern en Schleswig-Holstein bestaat voortaan alleen nog een advies om met klachten thuis te blijven en geen quarantaineverplichting meer. Ik vraag me af hoe hoog de bloeddruk van Karl Lauterbach is als gevolg van deze door hem niet te beinvloeden beslissing...... _O-
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21268
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Coronavirus

Bericht door Meltrain »

Nieuwe fase in coronapandemie: ‘We kunnen alle regels loslaten’

Corona kan net als andere infectieziekten worden behandeld, isolatie is niet meer nodig. Dat stellen deskundigen. Zij maken zich deze winter meer zorgen over een griepgolf.
Het RIVM waarschuwde begin oktober nog voor de start van een najaarsgolf van Covid-19, maar het aantal besmettingen loopt hard terug. In de ziekenhuizen liggen nu tussen de zes- en zevenhonderd coronapatiënten.

Een nieuwe fase is aangebroken, zeggen deskundigen. Door vaccinaties en doorgemaakte besmettingen zijn zoveel mensen beschermd dat geen enorme coronagolven meer worden verwacht. Uit de recentste cijfers van bloedbank Sanquin blijkt dat 77 procent van de Nederlanders antistoffen bij zich draagt door een doorgemaakte infectie.

Lees verder: ad.nl
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Coronavirus

Bericht door ODRAIL »

ODRAIL schreef: wo 12 okt 2022, 14:28 Vanochtend zowel lag er een uitnodiging voor de herhaalprik (Corona) en een uitnodiging voor de jaarlijkse griepprik in de brievenbus.
De griepprik had ik op 3 november gehaald en vanochtend de herhaalprik voor het Coronavirus. Inmiddels de vijfde prik.
TomSteyl
Berichten: 304
Lid geworden op: ma 25 mei 2009, 14:33

Re: Coronavirus

Bericht door TomSteyl »

Ik heb er inmiddels 8 gehad sinds vorig jaar januari 😝
4x corona, 2x griepprik en 2x monkeypox. Een absoluut gruwel volgens sommigen 😁
Veel gebruik gemaakt van het OV tussen 2006 en 2012, daarna meer bekeken vanaf de zijlijn.
Gebruikersavatar
ICE11
Berichten: 2816
Lid geworden op: ma 05 mei 2014, 23:57
Locatie: Aken

Re: Coronavirus

Bericht door ICE11 »

Vanaf overmorgen is het in Sachsen-Anhalt zover en vanaf maandag in Bayern, dat er in het OV alleen maar nog een advies voor mondkapjes is en geen verplichting meer. Had nooit gedacht dat zoiets in Duitsland ooit zal komen.... *O*
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10510
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Coronavirus

Bericht door trolly »

Die indruk had ik inderdaad. Binnenkort verwacht ik je geloofsbeleidenis aangaande de paashaas.
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
en-es
Berichten: 4413
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Coronavirus

Bericht door en-es »

Mooi zo, nu nog de overige deelstaten.
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9139
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door regenmaker »

NRW volgt hopelijk snel.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Gebruikersavatar
ICE11
Berichten: 2816
Lid geworden op: ma 05 mei 2014, 23:57
Locatie: Aken

Re: Coronavirus

Bericht door ICE11 »

De NRW-minister van volksgezondheid Laumann heeft al duidelijk gemaakt dat hij het opheffen van de plicht niet ziet zitten. Maar ik verwacht dat de discussie nu niet meer te stoppen is en het is de mensen ook niet meer inhoudelijk uit te leggen waarom het virus in de ene deelstaat gevaarlijker is dan in de andere...... :Y
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9139
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door regenmaker »

Ik las wel dat in de IC / EC / ICE de plicht wel blijft gelden voor Bayern en Sachsen-Anhalt. :s
ICE11 schreef: wo 07 dec 2022, 07:29 De NRW-minister van volksgezondheid Laumann heeft al duidelijk gemaakt dat hij het opheffen van de plicht niet ziet zitten. Maar ik verwacht dat de discussie nu niet meer te stoppen is en het is de mensen ook niet meer inhoudelijk uit te leggen waarom het virus in de ene deelstaat gevaarlijker is dan in de andere...... :Y
Wat dacht je van het feit dat Duitsland een van de laatste landen in Europa is die deze absurde maatregelen nog in stand houdt.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 36 gasten