Coronavirus

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5812
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: Coronavirus

Bericht door isadora »

Minister De Jonge heeft al een paar keer gezegd dat er nu echt een kentering moet komen.
En die komt er; in de vorm van B.1.1.529 :Y
In Zuid-Afrika ontdekte virusvariant duikt op in België

De in Zuid-Afrika ontdekte coronavirusvariant (B.1.1.529) is opgedoken in België, bevestigt viroloog Marc Van Ranst tegenover Belgische media.

De besmette persoon is een ongevaccineerde dertiger die terugkwam van vakantie uit Egypte. Volgens minister van Volksgezondheid Frank Vandenbroucke is diegene daarvoor nooit besmet geweest met het coronavirus.
Bron: NOS
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
dennistd
Berichten: 5527
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Coronavirus

Bericht door dennistd »

PHS schreef: vr 26 nov 2021, 14:18 Avondlockdown vanaf zondag, meldt de NOS: https://nos.nl/artikel/2407144-avondloc ... ijven-open

Daarnaast mondkapjesplicht op de gangen van middelbare scholen en op basisscholen vanaf groep 6.
Ben benieuwd of de algemene mondkapjesplicht (OV en winkels) dan ook gaat gelden vanaf 8 of 9 jaar ipv pas vanaf 13 jaar. Zou wel moeten vind ik. In Duitsland is het geloof ik vanaf het begin al vanaf 6 jaar.
PHS

Re: Coronavirus

Bericht door PHS »

-
Laatst gewijzigd door PHS op ma 18 dec 2023, 16:13, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21268
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Coronavirus

Bericht door Meltrain »

PHS schreef: vr 26 nov 2021, 19:33 Wat wel lekker policor van ze is: eigenlijk was de Griekse letter Nu aan de beurt, de vorige variant die een naam kreeg heet namelijk Lambda.
Waar is Mu gebleven? :|
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
PHS

Re: Coronavirus

Bericht door PHS »

-
Laatst gewijzigd door PHS op ma 18 dec 2023, 16:13, 1 keer totaal gewijzigd.
Kalil Nieuw
Berichten: 1471
Lid geworden op: za 07 aug 2021, 13:37
Locatie: Charlois
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Kalil Nieuw »

Na aanleiding van de persconferentie van Rutte is er zeker iets wat ik niet snap. Hij zegt: "de helt van de mensen test zich bij klachten niet", en toch worden coronarecords gebroken. En nu dat 88% van de mensen gevaccineerd zijn hebben we dus meer besmettingen dan ooit met dagen achtereen meer dan 20.000, zelfs 23.000 besmettingen. Ja, kan niet. Het is de fout van de regering. Ik vind ook toch wel dat het de schuld is van het afschaffen van de 1,5 meter. Daarom ging idereen de weg op om naar kantoor te gaan en was het weer vanouds. Het kan ook zijn dat men de situatie onderschat heeft en denken dat de vaccinaties je goed beschermen. Kennelijk is dat dus anders afgelopen en zitten we in de heftigste coronagolf sinds de uitbraak van de pandemie.
Mijn YouTube kanaal TramFreakNetherlands: https://m.youtube.com/channel/UCtsVzk2B-MMOAOz5SWp4zRQ

Mijn instagram: tramfanaat_rotterdam
WSM
Berichten: 1403
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:59

Re: Coronavirus

Bericht door WSM »

Het idee van vaccinaties is toch dat ze je goed beschermen?

Van die vrijheid die we prik voor prik zouden terugkrijgen komt op deze manier bijzonder weinig terecht.
§ 6. Het passeren van rode seinen

Artikel 33

1.Lichtseinen die rood licht uitstralen mogen alleen voorbijgereden worden, indien de bestuurder van de treindienstleider een aanwijzing Stoptonend sein heeft gekregen.
dennistd
Berichten: 5527
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Coronavirus

Bericht door dennistd »

Die mensen die gevaccineerd zijn worden dan ook minder vaak ziek, en als ze ziek worden is dat meestal veel minder ernstig. Probleem zijn de ongevaccineerden. Als die ook gevaccineerd waren was de zorg maar half zo zwaar belast als nu.
WSM
Berichten: 1403
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:59

Re: Coronavirus

Bericht door WSM »

Net zoals in Portugal zeker?

18 november: "Door een vaccinatiegraad van 98 procent mag bijna alles weer in Portugal"

https://www.nrc.nl/nieuws/2021/11/18/in ... r-a4065993

25 november: "Portugal reimposes rules as COVID-19 cases rise"

https://www.reuters.com/world/europe/po ... 021-11-25/
§ 6. Het passeren van rode seinen

Artikel 33

1.Lichtseinen die rood licht uitstralen mogen alleen voorbijgereden worden, indien de bestuurder van de treindienstleider een aanwijzing Stoptonend sein heeft gekregen.
IC140
Berichten: 564
Lid geworden op: do 28 mar 2013, 10:46
Locatie: Amsterdam

Re: Coronavirus

Bericht door IC140 »

Ik denk dat de gemiddelde Nederlander erg blij zou zijn met de ‘verscherpte’ maatregelen in Portugal. Naast de hoge vaccinatiegraad hebben ze daar blijkbaar ook een doortastende regering welke begrijpt dat je maatregelen waar mensen weinig last van hebben vooral vroeg moet instellen of moet vasthouden, zodat je vrijheidsbeperkende maatregelen kan voorkomen. Jaloersmakend.
WSM
Berichten: 1403
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:59

Re: Coronavirus

Bericht door WSM »

Maar als meer dan 90% gevaccineerd is zijn er toch geen maatregelen meer nodig? Dat heb Hugo zelf gezegd.
§ 6. Het passeren van rode seinen

Artikel 33

1.Lichtseinen die rood licht uitstralen mogen alleen voorbijgereden worden, indien de bestuurder van de treindienstleider een aanwijzing Stoptonend sein heeft gekregen.
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5812
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: Coronavirus

Bericht door isadora »

PHS schreef: vr 26 nov 2021, 19:33 Nee, dat is helaas niet besloten, de mondkapjesplicht wordt wel uitgebreid naar plaatsen waar coronatoegangsbewijs verplicht is.
isadora schreef: vr 26 nov 2021, 14:30 En die komt er; in de vorm van B.1.1.529
De WHO heeft de mutatie Omikron genoemd. Wat wel lekker policor van ze is: eigenlijk was de Griekse letter Nu aan de beurt, de vorige variant die een naam kreeg heet namelijk Lambda. Maar ja, Nu is Frans voor naakt, dus dat kan natuurlijk niet. De Griekse letter die na Nu komt, Xi, hebben ze ook maar overgeslagen, want zo heet de president van China en die schijnt nogal veel invloed te hebben bij de WHO :')
Gelijk heb je, maar dat mag niet genoemd worden, want te links.
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Kalil Nieuw
Berichten: 1471
Lid geworden op: za 07 aug 2021, 13:37
Locatie: Charlois
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Kalil Nieuw »

WSM schreef: vr 26 nov 2021, 20:48 Maar als meer dan 90% gevaccineerd is zijn er toch geen maatregelen meer nodig? Dat heb Hugo zelf gezegd.
Ja maar zoals je ziet zitten we daar behoorlijk in de buurt van de 90%, er moeten nog 2% erbij komen. Maar de situatie nu is al huiverinwekkend dus veel verschil zal dat niet maken als er 90% van de bewolking gevaccineerd zal zijn.
Mijn YouTube kanaal TramFreakNetherlands: https://m.youtube.com/channel/UCtsVzk2B-MMOAOz5SWp4zRQ

Mijn instagram: tramfanaat_rotterdam
dennistd
Berichten: 5527
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Coronavirus

Bericht door dennistd »

WSM schreef: vr 26 nov 2021, 20:29 Net zoals in Portugal zeker?

18 november: "Door een vaccinatiegraad van 98 procent mag bijna alles weer in Portugal"

https://www.nrc.nl/nieuws/2021/11/18/in ... r-a4065993

25 november: "Portugal reimposes rules as COVID-19 cases rise"

https://www.reuters.com/world/europe/po ... 021-11-25/
597 in het ziekenhuis en 89 op de IC. Op 10 miljoen inwoners.
Gebruikersavatar
ICE11
Berichten: 2816
Lid geworden op: ma 05 mei 2014, 23:57
Locatie: Aken

Re: Coronavirus

Bericht door ICE11 »

WSM schreef: vr 26 nov 2021, 20:14 Van die vrijheid die we prik voor prik zouden terugkrijgen komt op deze manier bijzonder weinig terecht.
Ik denk toen men ons dit beloofde had men - achteraf gebleken - foute vermoedens. Een collega liet mij enkele dagen geleden nog een krantenkop van eerder dit jaar zien. Het was een artikel van Focus Online van 29.02.21, over een studie uit Israel. Titel: "Geimpfte nicht mehr ansteckend" (= gevaccineerden niet meer besmettelijk), citaat Karl Lauterbach, politicus en epidemioloog: "Deze evaluaties zijn van groot belang. Ze zijn de eerste duidelijke indicatie dat je na vaccinatie niet besmet kan worden en ook niet besmettelijk zult zijn"

https://www.focus.de/politik/deutschlan ... 07552.html

Inmiddels weten wij het beter....
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: Coronavirus

Bericht door Stefan »

Gisteren stonden bij ons, stalling in Wesel, 17 diensten stil. Bijna de helft van alle diensten die we hebben en eigenlijk allemaal wegens coronagevallen…

En als ik nu even in de apps kijk, ziet het er in Dinslaken ook weer prima uit vandaag, ik kan alvast m’n borst weer nat maken geloof ik. :')
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21268
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Coronavirus

Bericht door Meltrain »

Ik snap best dat in de horeca enz. de capaciteit beperkt wordt en dat je een mondkapje op moet (behalve als je zit), maar wat is precies het nut van de eerdere sluitingstijd?
WSM schreef: vr 26 nov 2021, 20:48 Maar als meer dan 90% gevaccineerd is zijn er toch geen maatregelen meer nodig? Dat heb Hugo zelf gezegd.
Ken je de term "voortschrijdend inzicht"?
Maar ook ik vind het raar dat nog steeds zo veel mensen in het ziekenhuis belanden. Maar dat zijn dan vooral ouderen, ongevaccineerden oof mensen die ook al andere klachten hebben.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
en-es
Berichten: 4413
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Coronavirus

Bericht door en-es »

Met die eerdere sluitingen gaat het kabinet er van uit dat mensen daarna braaf thuis in hun eentje gaan zitten. Dream on.
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5812
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: Coronavirus

Bericht door isadora »

Toch wel apart de polonaise dansen om zeven uur 's avonds, en daarna met de hele inhoud van de kroeg nog uren op straat hangen.
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
WSM
Berichten: 1403
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:59

Re: Coronavirus

Bericht door WSM »

Meltrain schreef: za 27 nov 2021, 09:15
Ken je de term "voortschrijdend inzicht"?
Maar ook ik vind het raar dat nog steeds zo veel mensen in het ziekenhuis belanden. Maar dat zijn dan vooral ouderen, ongevaccineerden oof mensen die ook al andere klachten hebben.
Voortschrijdend inzicht als andere naam voor politieke beloften.

Wat betreft de gevaccineerde groepen die in het ziekenhuis komen. De overheid wil ongevaccineerden extra beschermen middels 2G. Waarom dan niet ook ouderen beschermen met een bejaardenklok (gebiedsverbod voor bepaalde gebieden op bepaalde tijd, bijvoorbeeld het winkelcentrum op zaterdag) en mensen met een te hoog BMI in strenge lockdown? Zo kunnen we risico's verder beperken en de zorg toegankelijk houden voor ieder die dat nodig heeft.
§ 6. Het passeren van rode seinen

Artikel 33

1.Lichtseinen die rood licht uitstralen mogen alleen voorbijgereden worden, indien de bestuurder van de treindienstleider een aanwijzing Stoptonend sein heeft gekregen.
DDietzen
Berichten: 1306
Lid geworden op: wo 09 aug 2017, 12:58

Re: Coronavirus

Bericht door DDietzen »

Voor ouderen is dat niet fair, omdat je geen keuzes kan maken waardoor je minder snel oud wordt. (En nee, foetelen met je leeftijd door te reizen met bijna de lichtsnelheid gaan we niet doen :mrgreen: ) Dit in tegenstelling tot een vaccin, waar je wel voor kunt kiezen zodat je beter beschermd wordt (een enkele medische uitzondering daargelaten).

Voor mensen met een hoog BMI werkt het juist averechts: als je die in strenge lockdown plaatst, komen ze minder hun huis uit, dus bewegen ze minder, dus gaat hun BMI sneller omhoog.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Coronavirus

Bericht door Suus »

WSM schreef:
Meltrain schreef: za 27 nov 2021, 09:15
Ken je de term "voortschrijdend inzicht"?
Maar ook ik vind het raar dat nog steeds zo veel mensen in het ziekenhuis belanden. Maar dat zijn dan vooral ouderen, ongevaccineerden oof mensen die ook al andere klachten hebben.
Voortschrijdend inzicht als andere naam voor politieke beloften.

Wat betreft de gevaccineerde groepen die in het ziekenhuis komen. De overheid wil ongevaccineerden extra beschermen middels 2G. Waarom dan niet ook ouderen beschermen met een bejaardenklok (gebiedsverbod voor bepaalde gebieden op bepaalde tijd, bijvoorbeeld het winkelcentrum op zaterdag) en mensen met een te hoog BMI in strenge lockdown? Zo kunnen we risico's verder beperken en de zorg toegankelijk houden voor ieder die dat nodig heeft.
Je bent alweer aan het fatshamen. Je zeer irritante bandje blijft hangen en helpt ook niemand.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
WSM
Berichten: 1403
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:59

Re: Coronavirus

Bericht door WSM »

DDietzen schreef: za 27 nov 2021, 11:53 Voor ouderen is dat niet fair, omdat je geen keuzes kan maken waardoor je minder snel oud wordt.
Je kunt wel keuzes maken waardoor je minder kans hebt om corona te krijgen. Bijvoorbeeld door drukte te vermijden ipv drukte op te zoeken. Ik zou het best begrijpen als de overheid hier wat meer sturend in zou optreden voor bepaalde groepen.
DDietzen schreef: za 27 nov 2021, 11:53Voor mensen met een hoog BMI werkt het juist averechts: als je die in strenge lockdown plaatst, komen ze minder hun huis uit, dus bewegen ze minder, dus gaat hun BMI sneller omhoog.
Voor sport en beweging kunnen uiteraard uitzonderingen gemaakt worden.
§ 6. Het passeren van rode seinen

Artikel 33

1.Lichtseinen die rood licht uitstralen mogen alleen voorbijgereden worden, indien de bestuurder van de treindienstleider een aanwijzing Stoptonend sein heeft gekregen.
WSM
Berichten: 1403
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:59

Re: Coronavirus

Bericht door WSM »

Suus schreef: za 27 nov 2021, 11:58Je bent alweer aan het fatshamen. Je zeer irritante bandje blijft hangen en helpt ook niemand.
De ongemakkelijke waarheid is dat mensen met overgewicht extra vatbaar zijn voor ernstig verloop van een corona besmetting.

Dit naast de grote kans op ernstige hart- en vaatziekten.

https://www.cdc.gov/obesity/data/obesit ... id-19.html
§ 6. Het passeren van rode seinen

Artikel 33

1.Lichtseinen die rood licht uitstralen mogen alleen voorbijgereden worden, indien de bestuurder van de treindienstleider een aanwijzing Stoptonend sein heeft gekregen.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Suus »

Dat klopt. Maar het is geen argument waarom je onophoudelijk dikke mensen de schuld blijft geven van het voortduren van de crisis. En het werkt ook niet bepaald constructief om voor te stellen ze op te sluiten.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 37 gasten