Coronavirus

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
PHS

Re: Coronavirus

Bericht door PHS »

-
Laatst gewijzigd door PHS op ma 18 dec 2023, 16:18, 1 keer totaal gewijzigd.
Alargule

Re: Coronavirus

Bericht door Alargule »

Ja. Het is alleen zo jammer dat er in dat proces van natuurlijke immunisatie verhoudingsgewijs zoveel meer ernstig ziek raken en zelfs overlijden, vergeleken met de gevaccineerden.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Coronavirus

Bericht door Suus »

Dat, en als een patiënt met COVID in het ziekenhuis terecht komt is de gemiddelde opname lang. Als er dan een flink aantal van deze patiënten in het ziekenhuis liggen, heeft dat direct gevolgen voor het uitvoeren van operaties, die vaak al uitgesteld waren door de eerdere drukte in het ziekenhuis.

https://www.hartvannederland.nl/coronav ... nsive-care
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5812
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: Coronavirus

Bericht door isadora »

@Alargule

Eindigt je sig nog ergens, heb er nu een uur naar zitten kijken, gelukkig haalde mijn vrouw me uit hypnose.
En waar is die banaan gebleven?
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Alargule

Re: Coronavirus

Bericht door Alargule »

Nee, dit is een eeuwigdurende loop. Wel tof dat je erop geklikt hebt.

De banaan is opgegeten.
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6458
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Daantje »

Ik ben zelf kwetsbaar en heb overwogen om weer een mondkapje te gaan dragen maar na een studie blijkt dat je echt een FFP2 masker moet dragen wil je jezelf beschermen, de rest draag je echt voor de ander.
Kalil Nieuw
Berichten: 1471
Lid geworden op: za 07 aug 2021, 13:37
Locatie: Charlois
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Kalil Nieuw »

Even een vraagje over corona en vaccinatie, ik heb gisteren van een kennis van mij gehoord dat als je corona hebt gehad en je daarna laat prikken dat je bij de eerste vaccinatie heel ziek kan worden en bij de tweede zijn de bijwerkingen minder. "Als je geen corona hebt gehad en je laat jezelf prikken heb je bij de eerste vacciantie bijna nergens last en bij de tweede krijg je meer bijwerkingen". Klopt dat? Of is het toch onzin?
Mijn YouTube kanaal TramFreakNetherlands: https://m.youtube.com/channel/UCtsVzk2B-MMOAOz5SWp4zRQ

Mijn instagram: tramfanaat_rotterdam
en-es
Berichten: 4413
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Coronavirus

Bericht door en-es »

Er kunnen bijwerkingen zijn maar dat geldt niet voor iedereen. Ik zelf had nergens last van na elk van mijn vaccinaties. Maar er zijn inderdaad mensen die last hadden van bijwerkingen.
Alargule

Re: Coronavirus

Bericht door Alargule »

Ik stond na de eerste prik binnen 5 minuten buiten te kotsen. Bij de tweede nergens last van in eerste instantie, maar de dag erna had ik wel lichte verhoging.

Maar niks ernstigs of blijvends al met al. Gewoon nemen die prik.
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6458
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Daantje »

Kalil Nieuw schreef: zo 24 okt 2021, 10:28 Even een vraagje over corona en vaccinatie, ik heb gisteren van een kennis van mij gehoord dat als je corona hebt gehad en je daarna laat prikken dat je bij de eerste vaccinatie heel ziek kan worden en bij de tweede zijn de bijwerkingen minder. "Als je geen corona hebt gehad en je laat jezelf prikken heb je bij de eerste vacciantie bijna nergens last en bij de tweede krijg je meer bijwerkingen". Klopt dat? Of is het toch onzin?
Ja dat klopt. De booster geeft vaak meer bijwerkingen. Als je corona gehad hebt is de eerste vaccinatie de booster (je hoeft dan ook niet perse een tweede vaccinatie). Als je geen corona grhad heht, is de tweede vaccinatie je booster.

Maar het blijft persoonlijk, je kan net zo goed nergens last van hebben. Ik heb na mijn eerste en tweede vaccinatie eigenlijk weinig last gehad.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21270
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Coronavirus

Bericht door Meltrain »

Op 2x een stijve arm na, heb ik ook nergens last van gehad.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Kalil Nieuw
Berichten: 1471
Lid geworden op: za 07 aug 2021, 13:37
Locatie: Charlois
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Kalil Nieuw »

Ik had maar alleen spierpijn aan me linkerarm, maar niks meer daarna. Ik moet op 3 november mijn tweede prik halen.
Mijn YouTube kanaal TramFreakNetherlands: https://m.youtube.com/channel/UCtsVzk2B-MMOAOz5SWp4zRQ

Mijn instagram: tramfanaat_rotterdam
Jef400
Berichten: 5763
Lid geworden op: ma 06 jun 2011, 18:46

Re: Coronavirus

Bericht door Jef400 »

Alargule schreef: zo 24 okt 2021, 09:58 Ja. Het is alleen zo jammer dat er in dat proces van natuurlijke immunisatie verhoudingsgewijs zoveel meer ernstig ziek raken en zelfs overlijden, vergeleken met de gevaccineerden.
Voor de zorg wel, als het bewust ongevaccineerden zijn heb ik er minder problemen mee voor de mensen zelf.
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
umbusko
Donateur
Berichten: 5286
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Coronavirus

Bericht door umbusko »

Vind je dat ook nog als het om familie of bekenden gaat? Mensen zijn meer dan hun vaccinatiekeuze, dat lijkt me wel een heel beperkte graadmeter voor de hoeveelheid medelijden die ze verdienen.
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10510
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Coronavirus

Bericht door trolly »

Jef400 schreef: zo 24 okt 2021, 11:54 Voor de zorg wel, als het bewust ongevaccineerden zijn heb ik er minder problemen mee voor de mensen zelf.
Dat is inderdaad verleidelijk. Maar als een covid-patiënt opgenomen moet worden heeft hij/zij/enz. het behoorlijk te pakken. Geen leuk moment om dan nog met "eigen schuld, dikke bult" aan te komen zetten, naast dat er ook een hoop zeer late bekeringen plaatsvinden onder die omstandigheden. Niet vaccineren is vooral dom, en sommigen betalen daar een gruwelijk hoge prijs voor.
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5812
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: Coronavirus

Bericht door isadora »

Meltrain schreef: zo 24 okt 2021, 11:19 Op 2x een stijve arm na, heb ik ook nergens last van gehad.
Hetzelfde, en morgen maar eens zien, waar de stijfheid na de derde optreedt.
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Alargule

Re: Coronavirus

Bericht door Alargule »

Misschien wel onder je oogleden.
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5812
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: Coronavirus

Bericht door isadora »

Veel meer zit daar niet boven inderdaad. :Y
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10510
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Coronavirus

Bericht door trolly »

Je zal toch meemaken dat er helemaal nergens meer stijfheid optreedt... -0-
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5812
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: Coronavirus

Bericht door isadora »

Heb overigens wel de griepprik moeten uitstellen, die kan namelijk niet binnen twee weken voor of na de corona-shot.
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5812
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: Coronavirus

Bericht door isadora »

trolly schreef: zo 24 okt 2021, 12:23 Je zal toch meemaken dat er helemaal nergens meer stijfheid optreedt... -0-
Zullen ze toch ook wel een shotje voor hebben?
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5812
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: Coronavirus

Bericht door isadora »

Alles goed en wel, ik trek mijn wandelschoenen maar eens aan voor de dagelijkse 5 km-wandeling.
Vandaag absoluut geen straf, als ik zo naar buiten kijk.
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
en-es
Berichten: 4413
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Coronavirus

Bericht door en-es »

Mooi hoor. Ik heb de lawa ook ontdekt sinds de coronacrisis uitbrak. Heerlijk.
Alargule

Re: Coronavirus

Bericht door Alargule »

Ik heb gisteren de 20 km aangetikt, dus voor vandaag geloof ik het lawa'en wel weer even :lol:
Jef400
Berichten: 5763
Lid geworden op: ma 06 jun 2011, 18:46

Re: Coronavirus

Bericht door Jef400 »

umbusko schreef: zo 24 okt 2021, 12:11 Vind je dat ook nog als het om familie of bekenden gaat? Mensen zijn meer dan hun vaccinatiekeuze, dat lijkt me wel een heel beperkte graadmeter voor de hoeveelheid medelijden die ze verdienen.
Als ze steeds in dat fabeltjesfuik blijven plakken. Ondanks alle waarschuwingen die ze krijgen. Op een gegeven moment is het een eigen keuze. Je hebt de moeilijke fase zonder keuze voor zo'n vaccin overleefd. Heb je nu de keuze en omdat je stront eigenwijs bent blijf je er in volharden. Ja, dan houd het medelijden bij mij op. Eigen keuze eigen verantwoordelijkheid.
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 37 gasten