Coronavirus

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6473
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Daantje »

Die kortere winkeltijden vind ik wel een beetje apart. Het wordt een drukke tijd dus dan zou je zeggen dat je bezoekers zoveel mogelijk wil spreiden maar in plaats daarvan moet iedereen nu op een kortere tijd naar de winkel. En ik vraag me af wat je ermee bereikt.
Wannes
Berichten: 489
Lid geworden op: do 27 sep 2018, 16:04
Locatie: Dordrecht / Grand Est

Re: Coronavirus

Bericht door Wannes »

Ik kan me voorstellen, maar dat is puur speculatie natuurlijk, dat het dingen als huisfeestjes moet tegengaan, omdat je niet meer in de avond drank en aanverwante zaken kan inslaan
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8854
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door ArrivaBas »

Mensen die per se een (illegaal) feest willen organiseren heb je daar niet mee. Die gaan dan eerder op de dag hun proviand en andere benodigdheden inslaan.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13199
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Coronavirus

Bericht door Z2N »

De Gorillas en Flink'en van de retailmarkt bezorgen gewoon door, dus zeker in de studentensteden is dat dan geen goed argument.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39194
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Daniel »

Daantje schreef: za 13 nov 2021, 09:44 En ik vraag me af wat je ermee bereikt.
Vooral veel drukte op straat rond 20.00 uur lijkt me, volgens mij iets wat je juist niet wilt. De sluitingstijd van 18.00 uur voor niet-essentiële winkels levert waarschijnlijk ook nog een verschuiving naar het weekend op van de inkopen door de mensen die niet thuis kunnen werken en ook nog even onderweg zijn vanaf hun werkplek. Lijkt mij daarmee juist averechts werken.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13037
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Coronavirus

Bericht door Ardan »

Ik moet echt alles om gaan gooien. Mijn werk gaat vanaf nu om 12 uur open in plaats van 15, dus vroeger beginnen maar we zijn ook vroeger dicht, maar daarna kun je niet meer naar de winkel, dus alle boodschappen en zo moet 's ochtends gebeuren. En ik ben al niet bepaald een ochtendmens. -0-
Werktijden van 1130 tot 2030 zijn sowieso al kut. Heb je niks aan je ochtend en niks aan je avond. Ik ga nog even zien te onderhandelen vandaag -0-
Ik doe ook maar wat
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6473
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Daantje »

Doe je elke dag boodschappen? Ik haalde altijd een keer per week op mijn vrije dag. Maar die werktijden kan ik me voorstellen dat dat niet fijn is
en-es
Berichten: 4475
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Coronavirus

Bericht door en-es »

Dan ben ik wel blij dat ik in ploegendienst werk. Ik kan altijd op rustige tijden boodschappen doen. Maar ik kan me voorstellen dat dit anders is als je een 8 tot 5 baan hebt. En binnenkort is het ook al black friday.
WSM
Berichten: 1403
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:59

Re: Coronavirus

Bericht door WSM »

Winkels korter open en dat terwijl de drukste winkelperiode in aantocht is?

Waardoor het in de tijd dat de winkels wel open zijn alleen maar drukker wordt?

Is het doel van de coronamaatregelen soms om nog meer coronabesmettingen te genereren?
§ 6. Het passeren van rode seinen

Artikel 33

1.Lichtseinen die rood licht uitstralen mogen alleen voorbijgereden worden, indien de bestuurder van de treindienstleider een aanwijzing Stoptonend sein heeft gekregen.
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5824
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: Coronavirus

Bericht door isadora »

Jansen moet wel blijven dansen natuurlijk.
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Dennenboom
Berichten: 1675
Lid geworden op: ma 30 jan 2012, 21:23

Re: Coronavirus

Bericht door Dennenboom »

Kapper mag ook niet meer na zessen. Had al een afspraak staan. Altijd lekker rustig om half zeven. Moet nu komen op een drukker tijdstip.
Karl
Berichten: 4136
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 21:06

Re: Coronavirus

Bericht door Karl »

Ik meen mij te herinneren - laat mij graag corrigeren - dat eerder in de coronatijd de supermarkten juist langer open mochten in veel gemeenten om de druk te spreiden. Nieuw inzicht is prima, maar ik heb dat even gemist. Wie weet hoe het zit?
Het is een spectrum.
Chrysa
Berichten: 8003
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Coronavirus

Bericht door Chrysa »

Magnie :Y

Vlak voor kerst vorig jaar om 03:30 boodschappen gedaan bij de Jumbo, ik vond het heerlijk rustig.
Kalil Nieuw
Berichten: 1474
Lid geworden op: za 07 aug 2021, 13:37
Locatie: Charlois
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Kalil Nieuw »

Dus je was al klaar wakker? _O_ _O-
Mijn YouTube kanaal TramFreakNetherlands: https://m.youtube.com/channel/UCtsVzk2B-MMOAOz5SWp4zRQ

Mijn instagram: tramfanaat_rotterdam
teun
Berichten: 1511
Lid geworden op: wo 11 dec 2019, 09:00
Locatie: Helmond

Re: Coronavirus

Bericht door teun »

Ik denk dat dat eerder een gevalletje nog nog klaar wakker was. :Y
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39194
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Daniel »

Karl schreef: za 13 nov 2021, 14:00 Ik meen mij te herinneren - laat mij graag corrigeren - dat eerder in de coronatijd de supermarkten juist langer open mochten in veel gemeenten om de druk te spreiden.
Daar zijn inderdaad wel verschillende varianten van geweest. Zo mochten de supermarkten in Amersfoort ook op alle 1e feestdagen open vorig jaar.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Chrysa
Berichten: 8003
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Coronavirus

Bericht door Chrysa »

teun schreef: za 13 nov 2021, 16:05 Ik denk dat dat eerder een gevalletje nog nog klaar wakker was. :Y
:Y
wouter15
Berichten: 1157
Lid geworden op: di 24 jan 2012, 23:57
Locatie: Woerden

Re: Coronavirus

Bericht door wouter15 »

Vandaag 13.902 besmettingen. Door een storing liggen de aantallen namelijk hoger. Het werkelijke aantal volgens dit bestand is namelijk 16.531: https://github.com/mzelst/covid-19/blob ... l_data.csv
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5824
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: Coronavirus

Bericht door isadora »

Ik kan die 16.531 in dat bestand niet terug vinden.
Heb trouwens net mijn slaappil ingenomen, dus dat kan wel eens het probleem zijn.
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
wouter15
Berichten: 1157
Lid geworden op: di 24 jan 2012, 23:57
Locatie: Woerden

Re: Coronavirus

Bericht door wouter15 »

Ik heb het op Twitter eens nagevraagd maar je moet in de kolom "values.infected" kijken van 2 dagen geleden. De RIVM cijfers zijn namelijk meestal de GGD cijfers van 2 dagen geleden.
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5824
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: Coronavirus

Bericht door isadora »

Dank je, dus we krijgen al die tijd sterk verouderde informatie voorgeschoteld. Dat is voor mij in ieder geval nieuw(s).
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39194
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Daniel »

Geen verouderde informatie: de positieve testen die vandaag gemeld werden zijn immers altijd al eerder afgenomen. Ze worden dus op melddatum gepubliceerd op het dashboard, niet op testdatum.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6473
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Daantje »

Er zit natuurlijk ook altijd tijd tussen afname van testen en de uitslagen. Het lab moet elke dag voor tien uur het aantal positieve testen doorgeven aan het RIVM dus dat zijn ook hoofdzakelijk uitslagen van de dag ervoor.
Kalil Nieuw
Berichten: 1474
Lid geworden op: za 07 aug 2021, 13:37
Locatie: Charlois
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Kalil Nieuw »

wouter15 schreef: za 13 nov 2021, 19:03 Vandaag 13.902 besmettingen. Door een storing liggen de aantallen namelijk hoger. Het werkelijke aantal volgens dit bestand is namelijk 16.531: https://github.com/mzelst/covid-19/blob ... l_data.csv
Nu weet ik ook gelijk dat corona in Nederland precies 627 dagen duurt... :Y
Mijn YouTube kanaal TramFreakNetherlands: https://m.youtube.com/channel/UCtsVzk2B-MMOAOz5SWp4zRQ

Mijn instagram: tramfanaat_rotterdam
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8854
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door ArrivaBas »

Maandag gaat de lockdown voor ongevaccineerden in Oostenrijk in. Misschien kunnen wij in Nederland de effecten goed monitoren en ons beleid daarop aanpassen. Oostenrijk heeft momenteel het hoogste aantal besmettingen per 100.000 inwoners van heel Europa.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 187 gasten