Coronavirus

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13546
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Coronavirus

Bericht door Wubbo »

En de vraag is of er een betere behandeling wordt gevonden. Als mensen na een besmetting nog maar een dag in het ziekenhuis liggen is de situatie natuurlijk ook totaal anders.
Tom024
OVNL-beheerder
Berichten: 3463
Lid geworden op: zo 22 feb 2015, 09:37

Re: Coronavirus

Bericht door Tom024 »

In België zijn de hamsteraars weer actief.

Hier (nog) niet gezien gelukkig, maar da's wellicht een kwestie van tijd?
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50898
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Suus »

In België is vandaag ook een vergadering van het overlegcomité waar een lockdown op tafel ligt. Daar wordt ook nog geen kentering in de cijfers waargenomen, hier al wel.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
ICE11
Berichten: 2838
Lid geworden op: ma 05 mei 2014, 23:57
Locatie: Aken

Re: Coronavirus

Bericht door ICE11 »

Tom024 schreef: vr 30 okt 2020, 16:47 In België zijn de hamsteraars weer actief.

Hier (nog) niet gezien gelukkig, maar da's wellicht een kwestie van tijd?
Ik heb in ieder geval gisteren voor zeker vier weken kattenvoer gekocht, ook omdat er een aanbieding was. Want als voor mij een product van merk A uitverkocht is heb ik geen moeite met merk B, maar mijn poes gaat in hongerstaking als zij niet haar favoeriete merk krijgt! :D
umbusko
Donateur
Berichten: 5313
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Coronavirus

Bericht door umbusko »

Haar favoeriete merk voer? Mooi! :mrgreen:
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15346
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Coronavirus

Bericht door ODRAIL »

Suus schreef: vr 30 okt 2020, 16:50 In België is vandaag ook een vergadering van het overlegcomité waar een lockdown op tafel ligt. Daar wordt ook nog geen kentering in de cijfers waargenomen, hier al wel.
En de ziekenhuizen ja. Maar het RIVM kan de dagcijfers maar niet op orde krijgen :S .
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Coronavirus

Bericht door Aking »

Ga ze helpen? :trein:
Tom024
OVNL-beheerder
Berichten: 3463
Lid geworden op: zo 22 feb 2015, 09:37

Re: Coronavirus

Bericht door Tom024 »

België gaat in een soort lockdown-light:
Niet-essentiële winkels worden gesloten.
De herfstvakantie wordt met een week verlengd.
Telewerken wordt verplicht.
Restaurants en bars in hotels sluiten, maaltijden mogen alleen nog op de kamer.
Vakantieparken moeten sluiten.

Iedereen mag nog wel vrij reizen, dus een lockdown zoals in bv. Frankrijk is het niet.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50898
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Suus »

Ze noemen het een driekwartlockdown. Ik weet alleen niet waar je nog heen zou willen reizen want al het contact buiten je gezin binnenshuis wordt verboden op één knuffelcontact na.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12822
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Coronavirus

Bericht door Hainje »

Laatst zag ik (kranten)berichten dat vitamine D zou helpen tegen corona. Of beter, de kans op ernstige klachten verkleinen.
Drie keer raden wat er vandaag bij ons in het impulsmeubel bij de kassa lag van 2,79 voor 0,79. :mrgreen:
🍉
Tom024
OVNL-beheerder
Berichten: 3463
Lid geworden op: zo 22 feb 2015, 09:37

Re: Coronavirus

Bericht door Tom024 »

Suus schreef: vr 30 okt 2020, 19:23 Ze noemen het een driekwartlockdown. Ik weet alleen niet waar je nog heen zou willen reizen want al het contact buiten je gezin binnenshuis wordt verboden op één knuffelcontact na.
Mij valt vooral op dat de verschillende regeringen in België echt in paniek lijken te zijn. Dat ze nog een lesje kunnen gebruiken in eenduidige (crisis)communicatie is geen nieuws, maar de nieuwe maatregelen volgen elkaar de afgelopen week wel erg snel op.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50898
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Suus »

België is ook in paniek. Er liggen daar bijna 6200 mensen in het ziekenhuis, waarvan 1100 mensen op de intensive care. Het aantal opnames is nu meer dan tijdens de piek van het voorjaar, al blijft het op de intensive care nog wel onder het record. Met pijn en moeite zouden de Belgische ziekenhuizen kunnen uitbreiden tot 2000 bedden op de intensive care. Het Belgische leger is inmiddels aan het oefenen met het landen van helicopters nabij ziekenhuizen om de patiënten over grote afstand in het land te kunnen verspreiden. De groei in het aantal besmettingen (nu 23.000 per dag) lijkt nu alleen in Brussel te vertragen, die iets op de maatregelen van de rest van het land vooruit liepen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21347
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Coronavirus

Bericht door Meltrain »

Suus schreef: vr 30 okt 2020, 19:23 Ze noemen het een driekwartlockdown. Ik weet alleen niet waar je nog heen zou willen reizen
En dat vraag je op een OV-forum? :mrgreen: Voor ons is de reis een doel op zich. 8-)
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Coronavirus

Bericht door Aking »

Suus schreef: vr 30 okt 2020, 19:23 Ze noemen het een driekwartlockdown. Ik weet alleen niet waar je nog heen zou willen reizen want al het contact buiten je gezin binnenshuis wordt verboden op één knuffelcontact na.
Dus de buitenvrouw heeft pech? :shock:
Hainje schreef: vr 30 okt 2020, 19:26 Laatst zag ik (kranten)berichten dat vitamine D zou helpen tegen corona. Of beter, de kans op ernstige klachten verkleinen.
Drie keer raden wat er vandaag bij ons in het impulsmeubel bij de kassa lag van 2,79 voor 0,79. :mrgreen:
Druks? :trein:
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12822
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Coronavirus

Bericht door Hainje »

U hebt het voor 20% correct.
🍉
JordiBrabant
Donateur
Berichten: 1492
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 14:36
Locatie: Concessie West-Brabant - Ehv

Re: Coronavirus

Bericht door JordiBrabant »

Ach een overschot aan vitamine D* zorgt volgens interwebs ook voor misselijkheid, buikpijn, slaperigheid, veel plassen en braken, dus wat dat betreft doet het niet onder voor volksdrug nr. 2.
*Volgens dezelfde Wikipedia is het in Europa heel moeilijk om met gewone supplementen veel te veel binnen te krijgen.
Aandacht spoor 5: De IC-trein naar Den Haag Centraal komt zo dadelijk aan spoor 5. Deze trein stopt in Tilburg, Breda, Rotterdam Centraal, Delft, Den Haag Hollands Spoor, Den Haag Centraal. De eerste klasplaatsen bevinden zich in het 3e en 7e rijtuig.
wouter15
Berichten: 1157
Lid geworden op: di 24 jan 2012, 23:57
Locatie: Woerden

Re: Coronavirus

Bericht door wouter15 »

Dinsdag weer een persconferentie van Rutte en De Jonge. Ben benieuwd of er nieuwe maatregelen komen en wat die dan zijn. Wat denken jullie? Het aantal besmettingen gemiddeld over de afgelopen 3 dagen lijkt wel iets af te nemen. Maar hoe betrouwbaar zijn deze cijfers....
Klaasje
Berichten: 7128
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: Coronavirus

Bericht door Klaasje »

Als er maatregelen genomen worden is dat om de piek zo kort mogelijk te houden mag ik hopen. Daardoor kan er weer sneller versoepeld worden.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15346
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Coronavirus

Bericht door ODRAIL »

wouter15 schreef: vr 30 okt 2020, 22:39 Dinsdag weer een persconferentie van Rutte en De Jonge. Ben benieuwd of er nieuwe maatregelen komen en wat die dan zijn. Wat denken jullie? Het aantal besmettingen gemiddeld over de afgelopen 3 dagen lijkt wel iets af te nemen. Maar hoe betrouwbaar zijn deze cijfers....
De cijfers uit de ziekenhuizen zijn betrouwbaar. Die van het RIVM niet.

Zelf verwacht ik dat de huidige maatregelen die nu van kracht zijn verlengd gaan worden.
Tom024
OVNL-beheerder
Berichten: 3463
Lid geworden op: zo 22 feb 2015, 09:37

Re: Coronavirus

Bericht door Tom024 »

JordiBrabant schreef: vr 30 okt 2020, 21:21 Ach een overschot aan vitamine D* zorgt volgens interwebs ook voor misselijkheid, buikpijn, slaperigheid, veel plassen en braken, dus wat dat betreft doet het niet onder voor volksdrug nr. 2.
*Volgens dezelfde Wikipedia is het in Europa heel moeilijk om met gewone supplementen veel te veel binnen te krijgen.
In deze tijd van het jaar hebben de meeste mensen er met een normale dosering vooral profijt van.
Durashift
Berichten: 5642
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Coronavirus

Bericht door Durashift »

Hainje schreef: vr 30 okt 2020, 19:26 Laatst zag ik (kranten)berichten dat vitamine D zou helpen tegen corona. Of beter, de kans op ernstige klachten verkleinen.
Drie keer raden wat er vandaag bij ons in het impulsmeubel bij de kassa lag van 2,79 voor 0,79. :mrgreen:
:D
Leg er een zinkpilletje bij, zou ik zeggen

( tip net gehoord bij Jort Kelder op radio1)

Laat mij wel zien wat voor marge er op die pillen zit.. als het zo sterk afgeprijsd kan worden.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12822
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Coronavirus

Bericht door Hainje »

Dat wat betreft de marge, precies mijn gedachten.
🍉
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8840
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door ArrivaBas »

Oostenrijk en Engeland gaan opnieuw in lockdown. In beide landen gelden de lockdowns tot tenminste december.
https://nos.nl/liveblog/2354576-engelan ... 0-000.html
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Coronavirus

Bericht door Aking »

Gister maar weer eens een test laten doen, en die was negatief :trein:

Ik kan dus weer veilig snotteren 8-)
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8840
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door ArrivaBas »

Vanochtend is mijn jongere zus getest. Opvallend was echter hoe de Jumbo omging met mij en mijn jongere broer. Hij is enkele uren geleden weggestuurd, vanwege de afgenomen test bij mijn zus, maar er was geen haan die ernaar kraaide dat ik daar vanochtend gewoon aan het werk was. :roll:
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 160 gasten