Coronavirus

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
WSM
Berichten: 1403
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:59

Re: Coronavirus

Bericht door WSM »

Suus schreef: za 26 sep 2020, 18:48 Op de warenmarkt in de wijk is sinds deze week een systeem met eenrichtingsverkeer ingevoerd in de verschillende "straatjes", dit wordt met pijlen, verkeersborden en omroepberichten gehandhaafd door toezichthouders, maar er is één klein probleem. Er zijn drie "straatjes" op een dwarsstraat, maar de drie straatjes hebben allemaal een looprichting van west naar oost. Maar ik wil vaak naar een groentenkraam in rij 1, een notenkraam en aardappelkraam in rij 2 en een rauwe viskraam in rij 3 om te eindigen bij de kraam met geroosterd mais in de dwarsstraat. Maar ik kan nu niet meer een Z-vorm lopen op de markt, steeds na een straatje moet ik om de markt heenlopen om naar het begin van de volgende straat te gaan...
Je moet er wat voor over hebben Suus, de veiligheid van jou en je medemens. Dan maar steeds om de markt heenlopen. Nog ff volhouden, misschien is er volgend jaar wel een vaccin :!:.
§ 6. Het passeren van rode seinen

Artikel 33

1.Lichtseinen die rood licht uitstralen mogen alleen voorbijgereden worden, indien de bestuurder van de treindienstleider een aanwijzing Stoptonend sein heeft gekregen.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21347
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Coronavirus

Bericht door Meltrain »

In het cirkelvormige zwembad hier op het park is er nu ook eenrichtingsverkeer, tegen de klok in.
Het is alleen jammer dat het opvangbad van de meeste glijbanen zich op 8 uur bevindt en de trap op 9 uur. Je mag dus steeds bijna een heel rondje door het zwembad lopen. :mrgreen:
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10542
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Coronavirus

Bericht door trolly »

WSM schreef: za 26 sep 2020, 19:59 Je moet er wat voor over hebben Suus, de veiligheid van jou en je medemens. Dan maar steeds om de markt heenlopen. Nog ff volhouden, misschien is er volgend jaar wel een vaccin :!:.
Precies. Of wie weet krijgt iemand de ingeving de looprichting in het middelste straatje om te keren. Misschien is dat volgend jaar, maar wellicht zelfs al over drie maanden.
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
VIRM
Berichten: 7602
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Coronavirus

Bericht door VIRM »

tot die tijd is de stappenteller extra aan het werk. :)
Beul van de blindegeleidelijn
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10542
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Coronavirus

Bericht door trolly »

Maar dat kost dus weer extra calorieën, die uiteraard wel ergens vandaan moeten komen: de markt. Waar Suus alleen nog maar meer extra rondjes maakt. Ik vraag me af of ze de coronacrisis wel gaat overleven op deze manier.
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13032
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Coronavirus

Bericht door Ardan »

Ik merk in de horeca dat we het alleen maar drukker krijgen. Zeker nu het zomerseizoen voorbij is, staat de telefoon voor de zaterdagavond roodgloeiend, elke week weer drukker en we moeten steeds vaker mensen weigeren. We zitten uit alle macht te proberen de tafels zo slim mogelijk te verdelen dat er én afstand is, én we toch zoveel mogelijk omzet eruit kunnen halen. Dat is lastig hoor, we zijn ons er namelijk ook al bij neer aan het leggen dat we met de kerst niet meer open mogen zijn omdat de situatie uit de klauwen aan het lopen is, elke euro omzet hebben we misschien straks keihard nodig om te blijven bestaan.

Oh, en als wij groepen weigeren gaan ze wel ergens anders heen. Mensen willen gewoon met zijn tienen of meer in restaurants bij elkaar komen.
Ik doe ook maar wat
VIRM
Berichten: 7602
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Coronavirus

Bericht door VIRM »

trolly schreef: zo 27 sep 2020, 00:27 Maar dat kost dus weer extra calorieën, die uiteraard wel ergens vandaan moeten komen: de markt. Waar Suus alleen nog maar meer extra rondjes maakt. Ik vraag me af of ze de coronacrisis wel gaat overleven op deze manier.
Jij voorziet een soort vicieuze cirkel voor Suus op de markt? Moeten wij misschien niet even gaan helpen?
Beul van de blindegeleidelijn
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10542
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Coronavirus

Bericht door trolly »

Dat zou de situatie enkel maar verergeren toch? Wij kunnen hooguit de ontwikkelingen volgen — uiteraard van een afstand.
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
VIRM
Berichten: 7602
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Coronavirus

Bericht door VIRM »

heb jij dan een lijntje met Suus?
Beul van de blindegeleidelijn
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10542
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Coronavirus

Bericht door trolly »

Dat niet, maar wel een hoop draadjes hier. Dus als ik naar aanleiding van de berichten de indruk heb dat de uitwerpselen erg dicht in de buurt van de propeller dreigen te raken kan ik haar natuurlijk altijd nog een Brammetje komen toewerpen.
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50896
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Suus »

Het ergste wat kan gebeuren is dat de markt weer verboden wordt. Van half maart tot juni was dat ook al het geval :cry:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50896
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Coronavirus

Bericht door Suus »

In Frankrijk is het oude systeem met departementen waar het virus in hoge mate circuleert vervangen, nu het meerendeel van de departementen deze status had. Er zijn nu drie alarmfases ingesteld met verschillende maatregelen. Bouches-du-Rhône met Marseille krijgt de hoogste alarmfase, daar gaat de horeca na vandaag dicht. Parijs en alle andere departementen in Île-de-France krijgen de middelste alarmfase, daar gaat vanaf maandag de horeca om 22:00 dicht. Nu zijn ze in Marseille boos dat Parijs een betere behandeling krijgt.

Langer artikel, mogelijk achter betaalmuur: https://www.volkskrant.nl/a-bf2732d8
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
en-es
Berichten: 4453
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Coronavirus

Bericht door en-es »

Eerste corona-besmetting op Vlieland.
WSM
Berichten: 1403
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:59

Re: Coronavirus

Bericht door WSM »

Suus schreef: zo 27 sep 2020, 11:47 Het ergste wat kan gebeuren is dat de markt weer verboden wordt. Van half maart tot juni was dat ook al het geval :cry:
Als de markt verbieden helpt in de strijd tegen corona is dat toch alleen maar toe te juichen? Liever gisteren dan vandaag.
§ 6. Het passeren van rode seinen

Artikel 33

1.Lichtseinen die rood licht uitstralen mogen alleen voorbijgereden worden, indien de bestuurder van de treindienstleider een aanwijzing Stoptonend sein heeft gekregen.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50896
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Suus »

De markt verbieden hakt zwaar in op mijn financiën. Ik ben dan bijna het driedubbele kwijt aan mijn boodschappen.
Laatst gewijzigd door Tom024 op zo 27 sep 2020, 18:58, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Het laatste bericht hoef je niet te quoten.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
ICE11
Berichten: 2838
Lid geworden op: ma 05 mei 2014, 23:57
Locatie: Aken

Re: Coronavirus

Bericht door ICE11 »

Morgen zal in Berlin een unieke protest plaatsvinden: Met een toeterende trein bestaande uit rond 20 locomotieven willen particuliere goederenvervoerders tijdens een rondrit door de hoofdstad ertegen protesteren, dat de Duitse regering DB Cargo vanwege de verliezen tijdens de crisis met miljarden euros steunt maar de particulieren geen cent ontvangen.

https://www.netzwerk-bahnen.de/news/son ... erlin.html
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50896
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Suus »

Suus schreef: zo 27 sep 2020, 16:49 In Frankrijk is het oude systeem met departementen waar het virus in hoge mate circuleert vervangen, nu het meerendeel van de departementen deze status had. Er zijn nu drie alarmfases ingesteld met verschillende maatregelen. Bouches-du-Rhône met Marseille krijgt de hoogste alarmfase, daar gaat de horeca na vandaag dicht. Parijs en alle andere departementen in Île-de-France krijgen de middelste alarmfase, daar gaat vanaf maandag de horeca om 22:00 dicht. Nu zijn ze in Marseille boos dat Parijs een betere behandeling krijgt.

Langer artikel, mogelijk achter betaalmuur: https://www.volkskrant.nl/a-bf2732d8
Na protest gaat nu alleen in de gemeentes Marseille en Aix-en-Provence de horeca dicht, en in vijftien andere gemeentes tussen 22:00 en 6:00. De metropoolregio Marseille-Aix telt 82 gemeentes :|
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Durashift
Berichten: 5642
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Coronavirus

Bericht door Durashift »

Goede zaak, tegengeluid.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15345
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Coronavirus

Bericht door ODRAIL »

Gebruikersavatar
ICE11
Berichten: 2838
Lid geworden op: ma 05 mei 2014, 23:57
Locatie: Aken

Re: Coronavirus

Bericht door ICE11 »

ICE11 schreef: zo 27 sep 2020, 21:27 Morgen zal in Berlin een unieke protest plaatsvinden: Met een toeterende trein bestaande uit rond 20 locomotieven willen particuliere goederenvervoerders tijdens een rondrit door de hoofdstad ertegen protesteren, dat de Duitse regering DB Cargo vanwege de verliezen tijdens de crisis met miljarden euros steunt maar de particulieren geen cent ontvangen.

https://www.netzwerk-bahnen.de/news/son ... erlin.html
En hier een video: https://www.drehscheibe-online.de/foren ... 04,9462549
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13186
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Coronavirus

Bericht door Z2N »

Nu.nl heeft een lijst met maatregelen die vanavond aangekondigd zouden worden:
*Alleen essentiële reizen naar de grootste hotspots Amsterdam, Den Haag en Rotterdam
*Horeca landelijk dicht vanaf 22:00, 21:00 deuren dicht
*Geen publiek meer bij sportwedstrijden
*Winkelwagenplicht in de supermarkt
*Maximaal vier mensen over de vloer, buiten geen samenscholingen van meer dan vier mensen
*Maximaal 30 mensen in één ruimte
*Verplicht reserveren (met tijdvakken) voor dierentuinen en musea.

Er is nog overleg tussen het rijk en de veiligheidsregio's, dus dit is nog onder voorbehoud.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
PHS

Re: Coronavirus

Bericht door PHS »

-
Laatst gewijzigd door PHS op ma 18 dec 2023, 17:03, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13186
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Coronavirus

Bericht door Z2N »

Men zal wel bedoelen dat in die gebieden extra nadruk ligt op thuis werken, en daarnaast toerisme naar die gebieden zoveel mogelijk willen beperken. Of dat te handhaven valt is wel een vraag ja, wat dat betreft is het sluiten van de stadia veel makkelijker.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50896
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Suus »

Reizen NAAR en VAN de drie grootste steden worden aan banden gelegd. Dus inwoners van die gemeentes moeten ook een goede reden hebben om de gemeente te verlaten. Ik ga zo naar huis, ik ga er vanuit dat ik tot eind oktober niet meer mijn stad uit kom.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21347
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Coronavirus

Bericht door Meltrain »

Oh, dan ben ik net op tijd terug van vakantie. :shock:
Maar wat heeft die winkelwagenplicht in supermarkten nu weer voor zin? Een mondkapjesplicht lijkt me veel effectiever.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 83 gasten