Coronavirus

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
PHS

Re: Coronavirus

Bericht door PHS »

-
Laatst gewijzigd door PHS op ma 18 dec 2023, 16:42, 1 keer totaal gewijzigd.
Alargule

Re: Coronavirus

Bericht door Alargule »

Ooohhhh. 415.000 tot 830.000 doden maar ipv 1.000.000.

Waar heeft tante Suus het dan inderdaad over, met d'r angstzaaierij.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Coronavirus

Bericht door Hainje »

@PHS: je staat op haar negeerlijst, dus antwoord zal je niet krijgen.
🍉
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Suus »

Alargule schreef: za 24 apr 2021, 21:11 Ooohhhh. 415.000 tot 830.000 doden maar ipv 1.000.000.

Waar heeft tante Suus het dan inderdaad over, met d'r angstzaaierij.
Maar maximaal 830.000 doden. Dat is maar 333% van de inwoners van Aken, waar hebben we het inderdaad over?
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Jef400
Berichten: 5763
Lid geworden op: ma 06 jun 2011, 18:46

Re: Coronavirus

Bericht door Jef400 »

Ik wist niet dat Aken zo groot was geworden _O-
Spoiler: show
https://de.wikipedia.org/wiki/Aken_(Elbe)
Zonder dollen. Lekker laten gaan. Zelf denk ik bij sommige dingen ook van waar is het voor nodig. Maar elkaar in de nachtclub om de nek hijgen is met dit virus nou net niet de bedoeling. Gelukkig is de vaccinatiecampagne op stoom gekomen en zijn we vandaag de 5 miljoen prikken voorbij gegaan. Hopelijk gaan we in twee weken naar de 6 miljoen toe.
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
Chrysa
Berichten: 7987
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Coronavirus

Bericht door Chrysa »

Ik was daar eerlijk gezegd een beetje verbaasd over. In de media gaat het vooral over hoe de mensen in de overheid van alles verprutsen, maar opeens waren er toch 2 miljoen prikken meer gezet dan ik verwachtte. Ik was blij verrast.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21269
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Coronavirus

Bericht door Meltrain »

ICE11 schreef: za 24 apr 2021, 20:52 Volgens mij worden in deze crisis nog steeds te weinig aandacht geschonken aan de mensen, welke onder de gevolgen van de maatregelen lijden. Dus blijf ik daarop attent maken.
Volgens mij weet iedereen dat iedereen lijdt aan de gevolgen van de maatregelen (behalve eigenaren van webwinkels wellicht).
Het probleem is alleen dat de maatregelen helaas noodzakelijk zijn.
Niemand wil deze maatregelen en iedereen hoopt dat ze zo snel mogelijk weer ongedaan gemaakt worden. Maar dan moet het dus wel mogelijk zijn.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Jef400
Berichten: 5763
Lid geworden op: ma 06 jun 2011, 18:46

Re: Coronavirus

Bericht door Jef400 »

Daarom lijkt er ook licht aan het einde van de tunnel te zijn. Komende weken schijnt dat tempo nog meer omhoog te gaan. En weet je Chrysa, media zeuren en zuigen altijd. Daar leven media nou eenmaal op. Anders hebben ze geen inkomsten.
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
Gebruikersavatar
ICE11
Berichten: 2816
Lid geworden op: ma 05 mei 2014, 23:57
Locatie: Aken

Re: Coronavirus

Bericht door ICE11 »

PHS schreef: za 24 apr 2021, 21:08 Bron?
https://www.wiwo.de/politik/konjunktur/ ... 28092.html

En wat de steun van de economie betreft, daar profiteren vooral de "big players" en zeker niet de kleine- en middenstands-ondernemers, welke traditiegetrouw de fundering van de Duitse economie zijn. Sterker nog, sommige steun-maatregelen lijken een soort nepverpakking te zijn. Bij voorbeeld moeten vele zelfstandige ondernemers Hartz IV (een soort bijstandsuitkering) aanvragen omdat de steun van het rijk alleen voor hun vaste kosten zoals huur opdraait. En volgens het belastingswet dreigen voor alle werknemers, welke momenteel het zo genoemde "Kurzarbeitergeld" * ontvangen, volgend jaar hogere belastingen.....

(* Om de werkgever tijdens een crisis van de loonkosten te ontlasten kan deze de wekelijkse werktijd verlagen en de werknemer krijgt van het rijk een financiele bijdrage om het door de kortere werktijd lagere inkomen gedeeltelijk te vergoeden.)
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Coronavirus

Bericht door Aking »

Ik ben vandaag in een winkelen-op-afspraak-winkel geweest *O* zonder afspraak :o :shock: :') :mrgreen:
Jef400 schreef: za 24 apr 2021, 22:25 Maar elkaar in de nachtclub om de nek hijgen is met dit virus nou net niet de bedoeling.
Is anders prima te doen hoor *O* Als ik m'n corona daar heb opgelopen was het toen ze nog legaal open waren, sinds dat e.e.a wat meer onderkoffer gebeurt heb ik nergens meer last van gehad *O*
PHS

Re: Coronavirus

Bericht door PHS »

-
Laatst gewijzigd door PHS op ma 18 dec 2023, 16:42, 1 keer totaal gewijzigd.
Alargule

Re: Coronavirus

Bericht door Alargule »

De pandemie is nog niet voorbij he. Daarnaast is nog veel onzeker over die groepsimmuniteit in combinatie met corona. In Brazilië zijn ook veel gevallen geweest van mensen die herbesmet zijn geraakt. Dat maakt een scenario dat op den duur iedereen wel eens een keer aan de beurt is - zoals met griep- of verkoudheidsvirussen - al een stuk waarschijnlijker.

Los daarvan snap ik nog steeds niet waar je heen wilt. Suus' vergelijking met 1 miljoen is voor Duitsland wellicht wat overdreven - al moet het wel in de context gezien worden waarop ze reageert - maar ik vind het zeker geen angstzaaierij. Als jij dat wél zo ziet, heb je het afgelopen jaar volgens mij onder een steen geleefd.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Suus »

Chrysa schreef:Ik was daar eerlijk gezegd een beetje verbaasd over. In de media gaat het vooral over hoe de mensen in de overheid van alles verprutsen, maar opeens waren er toch 2 miljoen prikken meer gezet dan ik verwachtte. Ik was blij verrast.
Als ik net zo goed in boekhouden was als het RIVM in het “tellen” van verstrekte vaccins, zou ik ook bijna elke maand een miljoen omzet hebben. Desondanks hoor ik nu van zoveel boomers of de generatie er net onder dat ze al een prik hebben gehad of een afspraak hebben om er een te zetten dat ik wel het idee heb dat er nu tempo in zit.

Behalve mijn mopper-oom en tante dan. Die geloven in hun eigen weerstand en niet in vaccins...
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5812
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: Coronavirus

Bericht door isadora »

Woensdag de tweede *O* .
En ik heb zelfs uitnodiging voor de derde en vierde. _O-
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
cassie127
Berichten: 6570
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door cassie127 »

Aking schreef: zo 25 apr 2021, 00:58 Ik ben vandaag in een winkelen-op-afspraak-winkel geweest *O* zonder afspraak :o :shock: :') :mrgreen:
Jef400 schreef: za 24 apr 2021, 22:25 Maar elkaar in de nachtclub om de nek hijgen is met dit virus nou net niet de bedoeling.
Is anders prima te doen hoor *O* Als ik m'n corona daar heb opgelopen was het toen ze nog legaal open waren, sinds dat e.e.a wat meer onderkoffer gebeurt heb ik nergens meer last van gehad *O*
"Ohja u had gisteren daarover gebeld toch? Kom binnen!" Zoals het hier in het dorp in veel gevallen al weken gaat
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Coronavirus

Bericht door Aking »

Hier in de ghetto was de jongedame van de eksjun heel strikt, ik mocht zonder afspraak echt geen rolletje tape halen :N

Maar gelukkig was een andere winkel waar ik heel snel mijn rolletje tape even mocht halen *O*
Chrysa
Berichten: 7987
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Coronavirus

Bericht door Chrysa »

Suus schreef: vr 23 apr 2021, 19:47 Je kan in ieder geval maandag even bellen? :)
Ik heb gebeld. Ik sta bij de huisarts wel op een lijst van mensen die nog steeds longklachten hebben, maar verder konden ze me niks vertellen.
dennistd
Berichten: 5528
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Coronavirus

Bericht door dennistd »

Zo, die zit erin. Iemand enig idee na hoeveel tijd het 5G-bereik toe moet nemen?
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Coronavirus

Bericht door Aking »

:Y Bill Gates *O*
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Daniel »

dennistd schreef: di 27 apr 2021, 13:17 Iemand enig idee na hoeveel tijd het 5G-bereik toe moet nemen?
Snel hoop ik. Laatst nog speciaal een telefoon met 5G aangeschaft gezien ik heel goed bereik verwacht nadat iedereen geïmplanteerd is :mrgreen:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Coronavirus

Bericht door Hainje »

Heb al een poosje goed 5G-bereik op mijn telefoon, dus we gaan de goede kant op.
🍉
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10510
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Coronavirus

Bericht door trolly »

:Y

Chrysa belde maandag al.
Chrysa schreef: ma 26 apr 2021, 15:03Ik heb gebeld.
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Coronavirus

Bericht door Ardan »

Je aluhoedje wordt er wel warm van, dus die moet je op tijd afzetten en vervangen. Zorg dat je er altijd een paar in je vriezer hebt liggen.
Ik doe ook maar wat
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10510
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Coronavirus

Bericht door trolly »

Ik houd altijd mijn rol vast.
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Jef400
Berichten: 5763
Lid geworden op: ma 06 jun 2011, 18:46

Re: Coronavirus

Bericht door Jef400 »

Ik ben benieuwd naar de invloed van Koningsdag op de coronacijfers de komende tijd, de 500000-600000 prikken per week en de meivakantie zijn wat dat betreft gelukkig verzachtende omstandigheden. Zaten wel weer wat wappies tussen vandaag..
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 53 gasten