Coronavirus

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Suus »

Z2N schreef: do 17 sep 2020, 12:57In overig nieuws: in Marseille is nu al een tekort aan gekwalificeerd personeel om Covid-19-patiënten te behandelen (Franceinfo).
Helaas ben ik niet verbaasd. Bouches-du-Rhône zit al meer dan een maand boven een zevendaags gemiddelde van 200 besmettingen per 100.000 inwoners. Dan zijn er echt heel veel besmettingen :cry:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Suus »

Ik hoop eigenlijk dat we een of andere fantastische mascotte krijgen als influencer. Een leeuw die anderhalve meter afstand houden en handhygiëne uitlegt bijvoorbeeld.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13115
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Coronavirus

Bericht door Z2N »

En mondkapjesgedrag graag. Als elke naakte neus in het OV beboet zou worden, en de boetebedragen daarvan naar de OV-bedrijven zouden gaan, zou je een flink deel van het gat in de begroting van de vervoerders kunnen dichten.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Coronavirus

Bericht door Aking »

WSM schreef: do 17 sep 2020, 14:16 Daarom is het ook belangrijk dat er keihard wordt opgetreden nepnieuwsinfluencers, zodat er alleen goedgekeurde staatsinfluencers overblijven.
Want er komt nooit nepnieuws van de staat? :lol:

Of bedoel je te zeggen helemaal geen influencers meer? :mrgreen:
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Suus »

Ik ben al heel blij met het feit dat het mondkapje in Rotterdam ook buiten het OV meer gedragen lijkt te worden, meer dan de helft van de mensen in de supermarkt draagt er al een. Maar onneuzelen blijven helaas een irritatie.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13115
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Coronavirus

Bericht door Z2N »

Suus schreef: do 17 sep 2020, 14:53meer dan de helft van de mensen in de supermarkt draagt er al een
Serieus? In Zeist denk ik dat het niet eens de 1% is, eigenlijk zijn het alleen enkele 60+'ers en de paar Aziatische studenten op de Warande. :roll:
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Suus »

Ik denk dat de buitenlandse media positieve invloed heeft gehad bij Turken en Marokkanen. Antilianen en Surinamers zijn al lang vrij consequent met maskers en de Nederlandse minderheid is er achteraan gekomen door de tijdelijke draagplicht op de markt. En als je fijne maskers hebt is bij normale temperaturen ook geen probleem, alleen Apple Pay werkt niet zo handig als normaal...
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Suus »

Thalys maakt alle vervoersbewijzen voor reizen tussen Nederland en België geboekt voor 20 september terugbetaalbaar. Om de tickets terugbetaald te krijgen kan worden gebeld met de klantendienst van Thalys op 0800-3700000.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6458
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Daantje »

Hier loopt ook het merendeel met mondkapje in de supermarkt maar dat zijn vooral allochtone Nederlanders.
Tom024
OVNL-beheerder
Berichten: 3434
Lid geworden op: zo 22 feb 2015, 09:37

Re: Coronavirus

Bericht door Tom024 »

Suus schreef: do 17 sep 2020, 14:36 Ik hoop eigenlijk dat we een of andere fantastische mascotte krijgen als influencer. Een leeuw die anderhalve meter afstand houden en handhygiëne uitlegt bijvoorbeeld.
Wellicht dat Stef Blok het Brexit-monster kan missen?Afbeelding
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13115
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Coronavirus

Bericht door Z2N »

Die hebben we binnenkort ongetwijeld heel hard nodig. :P
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21272
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Coronavirus

Bericht door Meltrain »

Suus schreef: do 17 sep 2020, 14:53 Ik ben al heel blij met het feit dat het mondkapje in Rotterdam ook buiten het OV meer gedragen lijkt te worden, meer dan de helft van de mensen in de supermarkt draagt er al een. Maar onneuzelen blijven helaas een irritatie.
Dan weet ik niet in welke supermarkt in Rotterdam jij komt, maar bij de Jumbo op de Spinozaweg zag ik nog (bijna) niemand met een mondkapje.
Zelf heb ik nu eindelijk een wasbaar mondkapje gekocht, waardoor mijn bril veel minder beslaat. 8-)
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Coronavirus

Bericht door ODRAIL »

@Meltrain: Wat voor mondkapje heb je gekocht en ... waar heb je die gekocht (zelf ben ik ook nog op zoek naar een goede.)?
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Suus »

Meltrain schreef:
Suus schreef: do 17 sep 2020, 14:53 Ik ben al heel blij met het feit dat het mondkapje in Rotterdam ook buiten het OV meer gedragen lijkt te worden, meer dan de helft van de mensen in de supermarkt draagt er al een. Maar onneuzelen blijven helaas een irritatie.
Dan weet ik niet in welke supermarkt in Rotterdam jij komt, maar bij de Jumbo op de Spinozaweg zag ik nog (bijna) niemand met een mondkapje.
Zelf heb ik nu eindelijk een wasbaar mondkapje gekocht, waardoor mijn bril veel minder beslaat. 8-)
Ik kom bij de Jumbo op de Schiedamseweg. Maar niet gaan tijdens de spitsuren, want dan heb je kans dat je enige minuten buiten de winkel moet wachten tot je naar binnen mag.

Zelf heb ik mondkapjes van https://www.vistaprint.nl/mondkapjes/. Modieus en comfortabel.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21272
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Coronavirus

Bericht door Meltrain »

KM46 schreef: do 17 sep 2020, 16:07 @Meltrain: Wat voor mondkapje heb je gekocht en ... waar heb je die gekocht (zelf ben ik ook nog op zoek naar een goede.)?
Ik heb er eentje van €1,49 van het Kruidvat.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6458
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Daantje »

Als je een bril draagt, zit één met koordjes meestal beter dan één met elastiekjes.
en-es
Berichten: 4413
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Coronavirus

Bericht door en-es »

Suus schreef: do 17 sep 2020, 14:53 Ik ben al heel blij met het feit dat het mondkapje in Rotterdam ook buiten het OV meer gedragen lijkt te worden, meer dan de helft van de mensen in de supermarkt draagt er al een. Maar onneuzelen blijven helaas een irritatie.
Ik kom vrijwel nooit iemand in de supermarkt tegen die een mondkapje draagt. En ik draag ook geen mondkapje zolang het niet verplicht is.
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8797
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door ArrivaBas »

Wasbare stoffen mondkapjes zijn in elke winkel te vinden, van de supermarkt tot de HEMA of de Zeeman.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
jelmerrr
Berichten: 1809
Lid geworden op: za 16 jan 2016, 17:21

Re: Coronavirus

Bericht door jelmerrr »

Suus schreef: do 17 sep 2020, 14:53 Ik ben al heel blij met het feit dat het mondkapje in Rotterdam ook buiten het OV meer gedragen lijkt te worden, meer dan de helft van de mensen in de supermarkt draagt er al een. Maar onneuzelen blijven helaas een irritatie.
Op Aziaten en ouderen na zie ik geen mondkapjes waar ik werk. Sowieso al minder dan aan het begin. Ik zie meer handschoenen trouwens.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Daniel »

Ik zie ook zelden iemand met mondkapjes in winkels, meestal Aziaten dan inderdaad.

Zelf heb ik wasbare stoffen mondkapjes van 0 euro, geproduceerd door m'n moeder namelijk ;) Dat zit sowieso een stuk prettiger dan de wegwerp exemplaren waarmee ik de eerste tijd het moest doen.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
WSM
Berichten: 1403
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:59

Re: Coronavirus

Bericht door WSM »

Aking schreef: do 17 sep 2020, 14:50
WSM schreef: do 17 sep 2020, 14:16 Daarom is het ook belangrijk dat er keihard wordt opgetreden nepnieuwsinfluencers, zodat er alleen goedgekeurde staatsinfluencers overblijven.
Want er komt nooit nepnieuws van de staat? :lol:

Of bedoel je te zeggen helemaal geen influencers meer? :mrgreen:
De staat heeft uiteraard het alleenrecht op de Waarheid.
Kijk maar naar de communicatie van het RIVM van januari tot ongeveer maart dit jaar.
§ 6. Het passeren van rode seinen

Artikel 33

1.Lichtseinen die rood licht uitstralen mogen alleen voorbijgereden worden, indien de bestuurder van de treindienstleider een aanwijzing Stoptonend sein heeft gekregen.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Coronavirus

Bericht door Aking »

En Marco Borsato dan? :shock:
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Coronavirus

Bericht door Hainje »

Die heeft dat recht verspeeld door vreemd te gaan.
🍉
VIRM
Berichten: 7571
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Coronavirus

Bericht door VIRM »

Suus schreef: wo 16 sep 2020, 22:19
Chrysa schreef:Quarantaine was voor ons allebei toch al de normale levensstijl, dus komt goed. :')

Voor 900 euro per maand kan ik beter zelf naar Zwitserland verkassen denk ik...
Ik heb in Oud-Mathenesse nog slaapplaatsen voor € 450 in de aanbieding. Kom je met zijn tweeën dan krijg je korting en betaal je slechts € 750 ipv € 900 :D

Afbeelding
Inclusief of exclusief ontbijt?
Beul van de blindegeleidelijn
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10510
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Coronavirus

Bericht door trolly »

Een zeer exclusief ontbijt, neem ik aan.
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 41 gasten