Coronavirus

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21271
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Coronavirus

Bericht door Meltrain »

Ik denk dat er wat verwarring over de term "zevendaags" was.
Mara dat is dus de som van zeven dagen en niet het daggemiddelde in een periode van zeven dagen.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
IC140
Berichten: 564
Lid geworden op: do 28 mar 2013, 10:46
Locatie: Amsterdam

Coronavirus

Bericht door IC140 »

Inderdaad. En het gaat dus om de som van 14 dagen. Die moet naar 50 per 100.000 inwoners.

Dat komt neer op ca 600 besmettingen per dag gedurende 14 dagen voor Nederland.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13114
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Coronavirus

Bericht door Z2N »

Voordat we naar groen kunnen moeten we ook wat doen aan de percentages positieve testen, dat moet namelijk ook onder de 4% gemiddeld zitten. En dat is in Nederland lastig, deels omdat alleen de GGD-testen (en dus niet de private testen zoals Testen voor Toegang) bij de hoeveelheden afgenomen tests horen. Met de huidige besmettingscijfers kan Nederland volgende week donderdag op geel bij het ECDC, maat het percentage positieve testen is nog te hoog (score op het dashboard 5,3%).
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21271
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Coronavirus

Bericht door Meltrain »

Ik heb zojuist ook een afspraak gemaakt voor vaccinatie. :)
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
cassie127
Berichten: 6570
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door cassie127 »

Inmiddels is de informatie aangepast, Nederland inreizen met de ICE/IC Berlijn kan vanaf nu weer zonder negatieve PCR test, mits je uit geel gebied komt. Met de IC Brussel moet je dus nog wel een negatieve Test kunnen tonen als je vanuit Brussel naar Nederland gaat.
rijksoverheid.nl schreef:vertrek uit hoog- en zeer hoogrisicogebied (oranje reisadvies)
Reist u vanuit een gebied dat niet op de lijst met landen met zorgwekkende virusvarianten staat, maar wel met een oranje reisadvies door corona? Dan heeft u een negatieve NAAT(PCR)-testuitslag nodig die is afgenomen maximaal 72 uur voor aankomst in Nederland. Dat geldt voor reizen met:

het vliegtuig;
de ferry;
andere schepen (zoals cruises en riviercruises);
eigen vervoer (zoals auto en motor).
een internationale trein- of busverbinding, waaronder;
IC Berlijn;
ICE Frankfurt/Basel;
Thalys;
Eurostar;
IC Direct Brussel;
internationale busverbindingen met Flixbus.
U wordt gecontroleerd als u instapt of tijdens de reis. De controle is altijd voor de eerste stopplaats in Nederland.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Gebruikersavatar
ICE11
Berichten: 2816
Lid geworden op: ma 05 mei 2014, 23:57
Locatie: Aken

Re: Coronavirus

Bericht door ICE11 »

Z2N schreef: vr 11 jun 2021, 18:37 En dat is in Nederland lastig, deels omdat alleen de GGD-testen (en dus niet de private testen zoals Testen voor Toegang) bij de hoeveelheden afgenomen tests horen
Is er bij de private testen sprake van sneltests of PCR-tests? Want bij ons omvat de officiele statistiek van het RKI alleen laatstgenoemde en ik denk dat zou in NL bij de statistiek van het RIVM niet anders zijn.
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6458
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Daantje »

Wij hebben op werk een eigen testlocatie maar volgens mij worden die uitslagen ook gewoon doorgegeven aan het RIVM.

Commercieel worden zowel sneltesten als pcr gedaan.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Suus »

Er zijn in Nederland ook private PCR-testen, want de GGD geeft geen testcertificaten af.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
PHS

Re: Coronavirus

Bericht door PHS »

-
Laatst gewijzigd door PHS op ma 18 dec 2023, 16:39, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Daniel »

IC140 schreef: vr 11 jun 2021, 18:16 Inderdaad. En het gaat dus om de som van 14 dagen. Die moet naar 50 per 100.000 inwoners.
Niet heel raar dat daar verwarring over ontstaat natuurlijk: binnen Nederland wordt continu over gemiddeldes over x dagen gesproken, dan verwacht je niet dat ze elders weer met een optelsom werken.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
MdJ
Berichten: 4534
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: Coronavirus

Bericht door MdJ »

Meltrain schreef: vr 11 jun 2021, 19:19 Ik heb zojuist ook een afspraak gemaakt voor vaccinatie. :)
Check, mag naar Nieuwegein.
Wel na de vakantie en ook zo gepland dat het op mijn vrije dag uit kwam :)
Bij twijfel: gebruik beton.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Coronavirus

Bericht door Wubbo »

Prik 1 zit er hier in. Beetje spierpijn, verder nergens last van. Vanaf welke prik word je nou magnetisch? Ik merk nog niets... -0-
Gebruikersavatar
Lijn 45
Berichten: 5240
Lid geworden op: do 02 mar 2017, 12:06
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Lijn 45 »

Tja mijn apparaten weten ook nog steeds niet wat 5G is. -0- -0-
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Suus »

Toevallig ken ik iemand die nu een iPhone 12 Pro Max heeft, daarvan werkt de 5G erg goed met de Moderna. Al weet ik niet hoe de 5G voor de Moderna werkte, want ik heb de telefoon geconfigureerd de dag na de eerste vaccinatie :lol:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Daniel »

Op Android werkt de 5G nog niet na de eerste prik met Moderna, maar wellicht komt dat omdat ik de roze route moest volgen en dus nu het T-mobile netwerk uitzendt terwijl m'n abonnement van Vodafone is :mrgreen:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
ICE11
Berichten: 2816
Lid geworden op: ma 05 mei 2014, 23:57
Locatie: Aken

Re: Coronavirus

Bericht door ICE11 »

De Coronaschutzverordnung (= coronawet) in NRW wordt vanaf morgen aangepast, onder andere is in het OV dan weer een medisch mondkapje voldoende en het moet niet meer een FFP2 zijn.

https://www.land.nrw/sites/default/file ... rungen.pdf (zie §5 (3))
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Coronavirus

Bericht door Hainje »

Ben vanmiddag met mama meegegaan voor haar tweede prik en gelijk gevraagd of ik ook geprikt kon worden. Was geen probleem, de afspraken die in Boxtel stonden gelijk afgezegd en de tweede prik mag ik nu 22 juli gaan halen bij het Willem 2 stadion.
🍉
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Coronavirus

Bericht door Ardan »

Ik wacht expres de brief af die morgen binnenkomt. Bij het online een afspraak maken kreeg ik alleen maar tijden voorgeschoteld waarop het met mijn werk echt niet ging lukken (alleen maar zondagavonden enzo) -0-
Ik doe ook maar wat
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10510
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Coronavirus

Bericht door trolly »

Bezorgen ze in Deventer nog post op zondag, ja?

Volgens mij heb je uit die brief niets anders nodig dan het telefoonnummer. Ik zie nu dat ze daar een beetje geheimzinnig mee doen, maar ik kan me niet voorstellen dat jij een ander nummer moet bellen dan je oudere broer/zus/neef/nicht/tante/buurman/fietsenmaker — if I make myself clear.
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Suus »

Waarschijnlijk vanaf 11:30 kan geboortejaar 1992 zich aanmelden voor vaccinatie via coronatest.nl of 0800-7070.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Alargule

Re: Coronavirus

Bericht door Alargule »

Hainje schreef: vr 11 jun 2021, 23:51 Ben vanmiddag met mama meegegaan voor haar tweede prik en gelijk gevraagd of ik ook geprikt kon worden. Was geen probleem, de afspraken die in Boxtel stonden gelijk afgezegd en de tweede prik mag ik nu 22 juli gaan halen bij het Willem 2 stadion.
Ohohhh. Hugo zou jou een eikel vinden.

FWIW.
en-es
Berichten: 4413
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Coronavirus

Bericht door en-es »

Dat soort verhalen lees ik wel vaker. Dan hebben ze wat over wat anders weggegooid wordt.
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6458
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Daantje »

trolly schreef: za 12 jun 2021, 06:16 Bezorgen ze in Deventer nog post op zondag, ja?

Volgens mij heb je uit die brief niets anders nodig dan het telefoonnummer. Ik zie nu dat ze daar een beetje geheimzinnig mee doen, maar ik kan me niet voorstellen dat jij een ander nummer moet bellen dan je oudere broer/zus/neef/nicht/tante/buurman/fietsenmaker — if I make myself clear.
Bij mij stond er een persoonlijke code in de brief die ik nodig had om telefonisch een afspraak te maken maar misschien is dat alleen omdat ik als risicogroep eerder aan de beurt was dan leeftijdsgenoten.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Coronavirus

Bericht door Wubbo »

Bij mij stond er niets spannends in de brief. Gewoon bellen, dan komt het goed.
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10510
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Coronavirus

Bericht door trolly »

In mijn brief stond ook een code, en allemaal ingewikkeld. Maar we zijn ondertussen weer een paar weken verder, en zo te zien is de grootste zorg momenteel de prikstraten aan het werk te houden. Om tien uur is geboortejaar 1992 aan de beurt. Bel gerust 0800-70 70.
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 48 gasten