Coronavirus

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13109
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Coronavirus

Bericht door Z2N »

Zolang de prijzen van primaire levensbehoeften met meer dan 5% per jaar stijgen (*kuch* woningmarkt *kuch*), valt een dubbeltje erbij elke twee jaar voor een kopje koffie ook wel mee. :Y

Ondertussen maakt men zich bij de Britten steeds serieuzer zorgen over de Delta-variant: Channel 4 bericht vanavond over een interne memo van de NHS, waarin ziekenhuizen wordt verzocht zich klaar te maken voor een derde golf die circa 50% van de hoogte van de eerste golf zou gaan halen. De piek zou rond 1 augustus gaan liggen, maar alles hangt nog af van verdere voorspellingen.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Jef400
Berichten: 5763
Lid geworden op: ma 06 jun 2011, 18:46

Re: Coronavirus

Bericht door Jef400 »

Enige mazzel die we hebben daar is dat het percentage waarmee de besmettingen daar oplopen alweer aan het teruglopen is en dat het vaccineren daar anders is ingesteld dan hier.
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8796
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door ArrivaBas »

Het grootste verschil zit in de verschillende types waar wij en hullie daar aan de overkant van de sloot mee geprikt hebben. De EU gebruikt vooral de technologische hoogstandjes van Pfizer en Moderna, waar de Britten voornamelijk met het minder effectieve AstraZeneca geprikt hebben.
Met AstraZeneca heb je een veel hogere dekkingsgraad nodig om groepsimmuniteit te bereiken, omdat dat vaccin voor ongeveer 60% effectief is tegen de deltavariant. Bij Pfizer blijft dit steken op bijna 90% (tegen 94% voor de alfavariant en wildtype), wat al extreem hoog is voor een vaccinatie.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Suus »

Allemaal leuk en aardig, maar in Nederland komt de deltavariant nu vooralsnog voor bij jongeren waarvan deelname aan het vaccinatieprogramma nog helemaal niet gepland is. Jongeren die na hun eindexamen op vakantie zijn gegaan naar Portugal en Spanje en daar nogal dicht op anderen (o.a. Britten) hebben gezeten. Bijna 7% van de besmettingen vorige week in Nederland werd vastgesteld bij mensen teruggekeerd uit deze twee landen. En de Deltavariant nu overdragen op anderen die wellicht al wel zijn uitgenodigd maar nog wachten op hun prikafspraken of niet gevaccineerd willen worden. Waarmee we eigenlijk weer precies hetzelfde probleem zien als vorig jaar zomer -0-
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
jelmerrr
Berichten: 1809
Lid geworden op: za 16 jan 2016, 17:21

Re: Coronavirus

Bericht door jelmerrr »

In mijn gemeente (Wierden) gisteren twee keer zoveel vesmettingen als in 7 daags gemiddelde _O-
Alargule

Re: Coronavirus

Bericht door Alargule »

Suus schreef: do 17 jun 2021, 07:07 Allemaal leuk en aardig, maar in Nederland komt de deltavariant nu vooralsnog voor bij jongeren waarvan deelname aan het vaccinatieprogramma nog helemaal niet gepland is. Jongeren die na hun eindexamen op vakantie zijn gegaan naar Portugal en Spanje en daar nogal dicht op anderen (o.a. Britten) hebben gezeten. Bijna 7% van de besmettingen vorige week in Nederland werd vastgesteld bij mensen teruggekeerd uit deze twee landen. En de Deltavariant nu overdragen op anderen die wellicht al wel zijn uitgenodigd maar nog wachten op hun prikafspraken of niet gevaccineerd willen worden. Waarmee we eigenlijk weer precies hetzelfde probleem zien als vorig jaar zomer -0-
Ja goed, heel veel mensen denken dat met die vaccins de ellende wel achter de rug is. Zelf verwacht ik een herhaling van zetten.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Daniel »

ArrivaBas schreef: do 17 jun 2021, 06:35 Het grootste verschil zit in de verschillende types waar wij en hullie daar aan de overkant van de sloot mee geprikt hebben. De EU gebruikt vooral de technologische hoogstandjes van Pfizer en Moderna, waar de Britten voornamelijk met het minder effectieve AstraZeneca geprikt hebben.
Met AstraZeneca heb je een veel hogere dekkingsgraad nodig om groepsimmuniteit te bereiken, omdat dat vaccin voor ongeveer 60% effectief is tegen de deltavariant. Bij Pfizer blijft dit steken op bijna 90% (tegen 94% voor de alfavariant en wildtype), wat al extreem hoog is voor een vaccinatie.
Dat is nog niet eens persé het hele probleem aan de overkant: het schijnt dat ze daar ook geconcentreerd hebben op zoveel mogelijk mensen een eerste prik geven. Daardoor zijn er weliswaar veel mensen deels gevaccineerd, maar hebben ze nog geen volledige bescherming. Ook al omdat AstraZeneca na één prik nog een stuk minder effectief is dan Pfizer en Moderna.

Maar ook eens met de rest hier: we halen weer een probleem binnen door veel te vroeg al weer op vakantie naar het buitenland te gaan. Dat was vorig jaar ook al de aanzet tot het oplopen van de cijfers.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Klaasje
Berichten: 7128
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: Coronavirus

Bericht door Klaasje »

De mRNA-vaccins en Astra Zeneca lijken uitstekend effectief tegen ernstige effecten van de Deltavariant te werken. Als er puur sprake is van verkoudheidsklachten wordt dat echt een kwestie van "gewoon doorlopen, niets aan de hand". Voor verkoudheid bleven we ook nooit allemaal binnen.
Gebruikersavatar
Pascal1998
Berichten: 682
Lid geworden op: ma 30 jun 2014, 16:18
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Pascal1998 »

Z2N schreef:Ook 1998 komt vandaag nog aan de beurt, voor hen gaan de afspraken open om 13:00 (Twitter).
Ik heb beide vaccinaties al gehad (ben clientmedewerker in de zorg, dus mocht hem op die fiets al sinds eind Maart hebben), alleen de tweede, die ik gisteren gehad heb is niet helemaal goed gevallen denk ik, ik loop te zweten als een otter en werd wakker met ontzettend veel hoofdpijn, ondertussen is dat laatste wel weer weg, want heb een uurtje geleden Paracetamol geslikt, maar het was even heel raar wakker worden, met het gevoel van: Ik heb het virus, maar gelukkig helpen die witte tabletten gewoon nog
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13109
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Coronavirus

Bericht door Z2N »

Ik ben maandag aan de beurt voor de tweede, ik heb juist daarvoor enkele dagen mijn agenda leeggeruimd.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
jelmerrr
Berichten: 1809
Lid geworden op: za 16 jan 2016, 17:21

Re: Coronavirus

Bericht door jelmerrr »

Pascal1998 schreef: do 17 jun 2021, 08:16
Z2N schreef:Ook 1998 komt vandaag nog aan de beurt, voor hen gaan de afspraken open om 13:00 (Twitter).
Ik heb beide vaccinaties al gehad (ben clientmedewerker in de zorg, dus mocht hem op die fiets al sinds eind Maart hebben), alleen de tweede, die ik gisteren gehad heb is niet helemaal goed gevallen denk ik, ik loop te zweten als een otter en werd wakker met ontzettend veel hoofdpijn, ondertussen is dat laatste wel weer weg, want heb een uurtje geleden Paracetamol geslikt, maar het was even heel raar wakker worden, met het gevoel van: Ik heb het virus, maar gelukkig helpen die witte tabletten gewoon nog
Dat zweten kan ook van dit weer komen :mrgreen:
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Suus »

Dit is niet het muziek-topic, maar deze klassieker mag voor deze ene keer ook wel hier staan :Y
Want om 10:00 is 1999 welkom voor het maken van een prikafspraak *O*
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Suus »

En om 13:00 gaan de inschrijvingen voor geboortejaar 2000 open. We doen weer een dubbeldip vandaag :mrgreen:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Jef400
Berichten: 5763
Lid geworden op: ma 06 jun 2011, 18:46

Re: Coronavirus

Bericht door Jef400 »

Klaasje schreef: do 17 jun 2021, 08:03 De mRNA-vaccins en Astra Zeneca lijken uitstekend effectief tegen ernstige effecten van de Deltavariant te werken. Als er puur sprake is van verkoudheidsklachten wordt dat echt een kwestie van "gewoon doorlopen, niets aan de hand". Voor verkoudheid bleven we ook nooit allemaal binnen.
Dat dus. Ik ben het overigens ook eens dat die grenzen nog niet geopend zouden moeten worden. Maar goed. Ze kiezen er zelf voor. Verwacht alleen niet zo'n grote opleving als vorig jaar. Al is het alleen maar omdat zo'n 4,5 miljoen mensen al volledig geprikt zijn en ook al 1,7 miljoen mensen het hebben gehad. Er zal ongetwijfeld overlap zijn in die cijfers. Maar dan zit je nog maar met de helft tot tweederde die vatbaar is, waarvan de mensen die besmet worden minder in de ziekenhuizen komen omdat ze geen risicogroepen meer zijn.
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
Tom024
OVNL-beheerder
Berichten: 3434
Lid geworden op: zo 22 feb 2015, 09:37

Re: Coronavirus

Bericht door Tom024 »

Suus schreef: do 17 jun 2021, 11:04 En om 13:00 gaan de inschrijvingen voor geboortejaar 2000 open. We doen weer een dubbeldip vandaag :mrgreen:
Het feit dat mensen die in 2000 geboren zijn ook al volwassen zijn vind ik nog steeds een beetje ingewikkeld. :')
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Coronavirus

Bericht door Ardan »

Ik voel hetzelfde, maar wees gerust: ze zijn volgens de wet meerderjarig. Dat is iets HEEL anders dan volwassen *O*
Ik doe ook maar wat
VIRM
Berichten: 7568
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Coronavirus

Bericht door VIRM »

Jef400 schreef: do 17 jun 2021, 11:15
Klaasje schreef: do 17 jun 2021, 08:03 De mRNA-vaccins en Astra Zeneca lijken uitstekend effectief tegen ernstige effecten van de Deltavariant te werken. Als er puur sprake is van verkoudheidsklachten wordt dat echt een kwestie van "gewoon doorlopen, niets aan de hand". Voor verkoudheid bleven we ook nooit allemaal binnen.
Dat dus. Ik ben het overigens ook eens dat die grenzen nog niet geopend zouden moeten worden. Maar goed. Ze kiezen er zelf voor. Verwacht alleen niet zo'n grote opleving als vorig jaar. Al is het alleen maar omdat zo'n 4,5 miljoen mensen al volledig geprikt zijn en ook al 1,7 miljoen mensen het hebben gehad. Er zal ongetwijfeld overlap zijn in die cijfers. Maar dan zit je nog maar met de helft tot tweederde die vatbaar is, waarvan de mensen die besmet worden minder in de ziekenhuizen komen omdat ze geen risicogroepen meer zijn.
Eens. Nog niet iedereen is gevaccineerd, en dan is er al een grote exodus naar het buitenland. Is dat wel zo handig...?
Beul van de blindegeleidelijn
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Suus »

Tom024 schreef: do 17 jun 2021, 11:16
Suus schreef: do 17 jun 2021, 11:04 En om 13:00 gaan de inschrijvingen voor geboortejaar 2000 open. We doen weer een dubbeldip vandaag :mrgreen:
Het feit dat mensen die in 2000 geboren zijn ook al volwassen zijn vind ik nog steeds een beetje ingewikkeld. :')
Ik heb laatst een arbeidsovereenkomst voor iemand uit 2003 opgesteld, ik was erg in de war :')
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Chrysa
Berichten: 7987
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Coronavirus

Bericht door Chrysa »

Ik had al verhalen gehoord, maar wat een baggere website zeg. Ik krijg alleen mogelijkheden in regio Rotterdam of Goes :')

Mensen die 40km verderop wonen mogen dan wel weer naar Breda.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13109
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Coronavirus

Bericht door Z2N »

Gewoon bellen dan, de telefooncentrale kan dan veel meer voor je betekenen.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
waldo79
Berichten: 7603
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Coronavirus

Bericht door waldo79 »

En andere postcodes invullen helpt niet?
VIRM
Berichten: 7568
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Coronavirus

Bericht door VIRM »

Z2N schreef: do 17 jun 2021, 11:55 Gewoon bellen dan, de telefooncentrale kan dan veel meer voor je betekenen.
Yup, dat was bij mij ook geen probleem. En ondanks dat het nummer angstvallig verborgen werd gehouden op de site, had ik uiteraard de Suuspedia. *O*
Beul van de blindegeleidelijn
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Daniel »

Andere postcodes helpen beperkt. Ik kon op die manier wel in Utrecht terecht (wat voor mij handig uit kwam). Maar de locatie in Ede blijkt in de praktijk amper uit het systeem te komen.
Ik kreeg 'm althans niet te zien met gebruik van de postcode van m'n werk en collega's hier dichter uit de buurt kwamen in Arnhem uit.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
umbusko
Donateur
Berichten: 5286
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Coronavirus

Bericht door umbusko »

Chrysa schreef: do 17 jun 2021, 11:47 Ik had al verhalen gehoord, maar wat een baggere website zeg.
Het is ook de enige website die ik ken die op de controlepagina zulke smalle blokken heeft dat een niet overdreven lang e-mailadres niet op één regel past en dan ook nog eens een afbreekstreepje toevoegt. :') Een afbreekstreepje. In een e-mailadres. :')

Er stond dus:
voorbeeld@hotmail.-
com
En de mail zelf is ook een bureaucratisch gedrocht...
Alargule

Re: Coronavirus

Bericht door Alargule »

Ja goed, het neefje van Hugo de Tsjonge deed wat met computers. Dat krijg je dan met nepotisme. Die 5 miljard moet ergens vandaan komen.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 33 gasten