Coronavirus

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Gebruikersavatar
ICE11
Berichten: 2816
Lid geworden op: ma 05 mei 2014, 23:57
Locatie: Aken

Re: Coronavirus

Bericht door ICE11 »

Ik citeer mezelf: "indruk". En tussen indruk en beweren is volgens mij nog een verschil.
teun
Berichten: 1493
Lid geworden op: wo 11 dec 2019, 09:00
Locatie: Helmond

Re: Coronavirus

Bericht door teun »

Tussen niets en indruk evengoed... :Y
VIRM
Berichten: 7568
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Coronavirus

Bericht door VIRM »

Gek dat China mondkapjes exporteert. Daar werden ze vóór de Coronacrisis waarschijnlijk ook al geproduceerd..
Beul van de blindegeleidelijn
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Coronavirus

Bericht door Aking »

Chrysa schreef: wo 07 apr 2021, 08:13
Aking schreef: ma 05 apr 2021, 20:38 Maargoed, eigenlijk is dit bericht zelfs wel goed nieuws, want dat zou dan moeten betekenen dat ook vanuit Polen terug naar Nederland reizen geen probleem hoeft te zijn en ik niet hoef te lopen kutkloten met tests en ongein *O*
Mijn vriendin is gisteren terug naar Zwitserland gereist. In Mönchengladbach kwam er politie de ICE in om te controleren, maar ze kon gewoon doorreizen.
Ah goed nieuws! Thanks! *O*
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13109
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Coronavirus

Bericht door Z2N »

Het kabinet overweegt het afschaffen van de avondklok en de heropening van de terrassen vanaf 21 april (nu.nl).
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Tom024
OVNL-beheerder
Berichten: 3434
Lid geworden op: zo 22 feb 2015, 09:37

Re: Coronavirus

Bericht door Tom024 »

Het OMT mag tekenen bij het kruisje? ;)
En als die het onverhoopt toch onverantwoord vinden kun je ze ook nog lekker de schuld in de schoenen schuiven. *O*
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13109
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Coronavirus

Bericht door Z2N »

In het NOS-journaal hing overduidelijk de vlag uit, en somde men de situatie wel goed op: de piek van de derde golf wordt over 1,5 week verwacht, blijkbaar zijn zo'n zes miljoen mensen immuun, en in combinatie met het snellere vaccinatietempo (AstraZeneca wordt waarschijnlijk binnen 24 uur weer toegelaten voor de 60-minners) wordt er dus snel meer mogelijk. Eerst de avondklok en de terrassen, mogelijk over twee weken ook de BSO en winkels, en met sneltesten ook de Universiteiten.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Daniel »

Hoe moet ik die laatste zin van je lezen? Tot nu toe is het met de versoepelingen immers steeds zo geweest dat de persconferentie aankondigt wat er een week daarna weer mogelijk is. Nu is de persconferentie over een week, dus zouden de versoepelingen sowieso pas over twee weken (op 21 april) ingaan. Maar dat past niet helemaal met het "eerst" en daarna "mogelijk over twee weken" wat je noemt.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13109
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Coronavirus

Bericht door Z2N »

Het zijn allemaal versoepelingen die volgende week aangekondigd zouden gaan worden voor dan 1 week later (dus over twee weken). De avondklok lijkt zeker, evenals de terrassen en hogere scholen (die laatste met sneltesten). Winkels en BSO's staan nog open, nu.nl noemde ze daarom niet maar het NOS Journaal wel.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Frank
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1509
Lid geworden op: za 31 mei 2008, 12:44

Re: Coronavirus

Bericht door Frank »

Onvoorstelbaar dat er nu versoepeld wordt...
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Coronavirus

Bericht door Aking »

Wat wordt er nu precies versoepeld dan? Dat heb ik niet helemaal meegekregen dan geloof ik :s

En onvoorstelbaar? Het zal eens een keer tijd worden! Of geloof je dat Kerona ooit nog weg gaat en het dus nog "even" wachten daarop is? :')
waldo79
Berichten: 7602
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Coronavirus

Bericht door waldo79 »

Eerst maar zien of er daadwerkelijk wat verandert in de richting van een meer open samenleving :X Er zijn al genoeg worsten voorgehouden...
Frank
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1509
Lid geworden op: za 31 mei 2008, 12:44

Re: Coronavirus

Bericht door Frank »

Aking schreef: wo 07 apr 2021, 22:45 Wat wordt er nu precies versoepeld dan? Dat heb ik niet helemaal meegekregen dan geloof ik :s

En onvoorstelbaar? Het zal eens een keer tijd worden! Of geloof je dat Kerona ooit nog weg gaat en het dus nog "even" wachten daarop is? :')
Eerst vaccineren, daarna kan er langzaam weer heropend worden. We lijken in Nederland de helft te vergeten.
en-es
Berichten: 4413
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Coronavirus

Bericht door en-es »

Ze zullen wel moeten, de bevolking is het goed zat. Handhaving wordt ook steeds moeilijker nu het weer beter wordt en de dagen langer.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13109
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Coronavirus

Bericht door Z2N »

Dat is volgens mij wel de crux: als er geen steun meer is voor de meest basale maatregelen (hoeveel mensen dragen überhaupt hun mondkapje correct in een winkelcentrum? Hoe goed houden mensen nog afstand? Blijven mensen thuis bij klachten?), zijn zwaardere maatregelen misschien wel effectief om mensen niet op die plekken te houden, maar gaan mensen naar ongecontroleerde plekken waar het besmettingsrisico uiteindelijk groter is.

Daarom ben ik eigenlijk wel voorstander van deze versoepelingen: alles is goed gecontroleerd, op veel plekken zijn negatieve tests nodig, maar je biedt mensen vooral wat meer hoop. En die hoop lijkt bij een goed deel van de bevolking momenteel wat verloren, zelfs al zijn nu zes miljoen Nederlanders immuun.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
VIRM
Berichten: 7568
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Coronavirus

Bericht door VIRM »

Een pandemie is ook lastig bestrijden met onsamenhangende maatregelen van de overheid en de eigenwijze volksaard van de Nederlander.
Beul van de blindegeleidelijn
Gebruikersavatar
ICE11
Berichten: 2816
Lid geworden op: ma 05 mei 2014, 23:57
Locatie: Aken

Re: Coronavirus

Bericht door ICE11 »

Ondanks de EU geen contract over Sputnik V wil afsluiten begint minister Spahn nu directe onderhandelingen met Rusland:

https://www.faz.net/aktuell/politik/inl ... 82978.html
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Coronavirus

Bericht door Suus »

Heel leuk en aardig, maar de aanschaf en levering van Sputnik V naar Slowakije heeft daar tot nu toe alleen voor politieke ellende gezorgd. Voor gebruik is het nog niet goedgekeurd omdat de fabrikant onvolledige en steeds andere gegevens aanlevert die niet overeenkomen met de geleverde batches.

In een land als Duitsland, waar mensen nu massaal onzinnige verzekeringen afsluiten voor de schadelijke gevolgen van vaccinatie, moet je niet een vaccinatie inzetten dat niet volledig is goedgekeurd door een geneesmiddelenautoriteit, alleen maar koren op de molen voor de veel te sterke antivaxbeweging.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
ICE11
Berichten: 2816
Lid geworden op: ma 05 mei 2014, 23:57
Locatie: Aken

Re: Coronavirus

Bericht door ICE11 »

Volgens andere bronnen wil men een contract pas definitief afsluiten als Sputnik door de EMA is goedgekeurd.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Suus »

Al die “fieldlabs” de komende maanden kosten dus 700 miljoen euro, exclusief de kosten voor de coronatesten. Schandalig eigenlijk.

Afbeelding

https://www.volkskrant.nl/a-b939b8d1e (achter betaalmuurtje)
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5812
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: Coronavirus

Bericht door isadora »

Mijn huisarts was gisteren in "Op 1", waarin ze schetste hoe mensen in verwarring zijn door alle berichtgeving rondom AstraZeneca, en de psychische gevolgen van met name jongeren.
Laatst gewijzigd door isadora op do 08 apr 2021, 14:28, 1 keer totaal gewijzigd.
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Suus »

Het lijkt erop dat in Nederland het 60- verbod op AstraZeneca gehandhaafd blijft. In de VK is het verbod nu op 30- gezet. Waar ik nu eigenlijk op hoop is dat er snel een beslissing wordt gemaakt om de groep 65-70, die nog niet aan de beurt is bij de GGD, naar de AstraZeneca wordt omgezet zodat de Pfizer die daarmee vrij komt dan de prioriteitsgroepen die de huisartsen nu aan de beurt zouden komen naar de GGD gaan voor de vrijkomende Pfizer-prikken. Maar dat is vast te flexibel gedacht :roll:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Coronavirus

Bericht door ODRAIL »

Heeft Suus hier ook een bron van?
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Coronavirus

Bericht door Aking »

Via via :Y
Dennenboom
Berichten: 1673
Lid geworden op: ma 30 jan 2012, 21:23

Re: Coronavirus

Bericht door Dennenboom »

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 35 gasten