Coronavirus

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Gebruikersavatar
ICE11
Berichten: 2816
Lid geworden op: ma 05 mei 2014, 23:57
Locatie: Aken

Re: Coronavirus

Bericht door ICE11 »

ODRAIL schreef: vr 09 apr 2021, 21:46 En als ik de vaccinatie zou nemen moest ik een verklaring tekenen dat de huisarts niet verantwoordelijk is voor de eventuele gevolgen die het vaccin zou kunnen geven. Dus dan maar niet.
Als ik het goed begrepen heb dan is zelfs AstraZeneca niet aansprakelijk voor bijwerkingen door een passus in het contract met de EU. Dus als iemand voor een schadevergoeding claimt moet dit de overheid betalen en daarmee de belastingbetalers en niet zoals het bij medicijnen eigenlijk gebruikelijk is de fabrikant.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Coronavirus

Bericht door Suus »

ODRAIL schreef:
ODRAIL schreef: di 30 mar 2021, 13:35 Zeer goed nieuws *O* :

Mijn uitnodigingen om twee vaccinatie prikken te halen zijn ontvangen :pos: ;) .
Had vandaag de eerste prik moeten krijgen bij de huisarts, maar op advies van diezelfde huisarts heb ik het toch maar niet gedaan.
Bekend verhaal, je valt in de groepen die de huisarts waar mijn moeder werkt ook al moest afbellen. Gevolg was wel dat mijn vader meteen op zijn 62ste verjaardag al aan de beurt was voor een vaccinatie.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10510
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Coronavirus

Bericht door trolly »

De een z'n dood is de ander z'n dood niet, of zoiets :')
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Alargule

Re: Coronavirus

Bericht door Alargule »

Er is een link tussen klimaatverandering en de huidige pandemie - en het mogelijk vaker voorkomen van pandemieën in de toekomst in het algemeen:

https://www.knmi.nl/over-het-knmi/nieuw ... erandering

https://www.knmi.nl/over-het-knmi/nieuw ... -opwarming
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Coronavirus

Bericht door ODRAIL »

Suus schreef: za 10 apr 2021, 10:58
ODRAIL schreef:
ODRAIL schreef: di 30 mar 2021, 13:35 Zeer goed nieuws *O* :

Mijn uitnodigingen om twee vaccinatie prikken te halen zijn ontvangen :pos: ;) .
Had vandaag de eerste prik moeten krijgen bij de huisarts, maar op advies van diezelfde huisarts heb ik het toch maar niet gedaan.
Bekend verhaal, je valt in de groepen die de huisarts waar mijn moeder werkt ook al moest afbellen. Gevolg was wel dat mijn vader meteen op zijn 62ste verjaardag al aan de beurt was voor een vaccinatie.
Zelf ben ik niet door de huisarts afgebeld. Maar de informatie over de gang van zaken stond (en staat nog steeds) op de website van de huisartsenpraktijk. Op basis daarvan heb ik de beslissing genomen en deze doorgemaild naar de huisartsenpraktijk.
Gebruikersavatar
ICE11
Berichten: 2816
Lid geworden op: ma 05 mei 2014, 23:57
Locatie: Aken

Re: Coronavirus

Bericht door ICE11 »

Het Kanzerlamt gaat ervan uit dat nog minstens zes tot acht weken lang geen kans op versoepelingen is. Sterker nog, deze week wil men zelfs een aanscherping van de maatregelen afdwingen, waar de burgers dan ook geen enkele kans op bezwaar behalve bij het Bundesverfassungsgericht (hoogste Duitse rechtbank) meer zullen hebben, dit om te vermijden dat de regels (zoals het in de afgelopen maanden al vaker gebeurde) door locale rechtbanken weer gecasseerd worden. Van de incidentie als allenige meetlat wil de politiek niet af, hoewel wetenschappers en juristen daar zeer kritisch over zijn.

https://www.tagesspiegel.de/politik/nac ... 86232.html
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Suus »

Een huisarts in Breda vaccineert ook zestig-minners met AstraZeneca. Hij bestelde het vaccin onder het mom van “zestig-Plessers met overgewicht” maar omdat hij overgewicht als een lifestyleprobleem ziet prikt hij er nu risicogroepers onder de zestig mee.

https://www.omroepbrabant.nl/nieuws/337 ... al-besteld
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13114
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Coronavirus

Bericht door Z2N »

Het nieuwsbericht waarvan je wist dat het zou komen: de Stichting Open Nederland, die tijdens de fieldlabs de coronavirus-sneltesten organiseert, heeft 925 miljoen gekregen daarvoor van het ministerie van VWS. De opdracht is niet aanbesteed, en het toezicht op de uitgaven ontbreekt. Het artikel van Follow the Money leest goed weg, maar zal ongetwijfeld ter sprake komen tijdens de persconferentie van vanavond.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Tom024
OVNL-beheerder
Berichten: 3434
Lid geworden op: zo 22 feb 2015, 09:37

Re: Coronavirus

Bericht door Tom024 »

Zou het zomaar kunnen dat bij die stichting, heel misschien, aardig wat aan de strijkstok blijft hangen? (A)

Er is nood aan iemand die de leiding neemt, niet aan bijna een miljard wat zo over de balk wordt gegooid.
Gebruikersavatar
ICE11
Berichten: 2816
Lid geworden op: ma 05 mei 2014, 23:57
Locatie: Aken

Re: Coronavirus

Bericht door ICE11 »

Merkel en haar kabinet zijn met hun plan voor een "noodrem" helaas geslaagd. Dat betekend nu vanaf een incidentie van 100 per regio (Kreis):

- Niet-essentiele winkels en horeca dicht
- Avondklok van 21 tot 5 uur, uitzonderingen alleen voor noodgevallen of woon-werkverkeer
- Contact alleen van een huishouden plus een persoon, maar in totaal max. 5 personen
- Uitvaarten met max. 15 personen
- Testplicht in scholen en bedrijven (twee tests per persoon per week, bedrijven moeten het zelf betalen)
- Kappers blijven open
- Geen aparte regelingen voor deelstaten
- Burgers hebben geen recht op insprake behalve bij de Bundesgerichtshof (wat een zeer hoge obstakel is)

Vanaf een incidentie van 200 gaan dan ook de scholen op slot. Versoepelingen alleen als de incidentie op vijf opeenvolgende dagen onder de 100 ligt.

:neg:
Laatst gewijzigd door ICE11 op di 13 apr 2021, 13:47, 1 keer totaal gewijzigd.
dennistd
Berichten: 5528
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Coronavirus

Bericht door dennistd »

Dan gaat de hele grensregio dus dicht zo te zien? https://overijssel.maps.arcgis.com/apps ... bbcca8060a
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Coronavirus

Bericht door Ardan »

Winkels en horeca dicht per kreis dus. Zo groot zijn die niet dus ik denk dat er een hoop mensen even naar de buurkreis hoppen om te shoppen..
Ik doe ook maar wat
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21271
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Coronavirus

Bericht door Meltrain »

Die Duitse regels lijken wel heel erg op de Nederlandse regels. Het grootste verschil is dat in Nederland de niet-essentiële winkels wel open zijn, maar alleen op afspraak bezocht mogen worden.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
ICE11
Berichten: 2816
Lid geworden op: ma 05 mei 2014, 23:57
Locatie: Aken

Re: Coronavirus

Bericht door ICE11 »

Ardan schreef: di 13 apr 2021, 12:36dus ik denk dat er een hoop mensen even naar de buurkreis hoppen om te shoppen..
Dan moet je eerst een Kreis vinden met onder de 100 en dat zijn momenteel niet veel (in NRW vandaag bij voorbeeld maar 7 van 53).
Meltrain schreef: di 13 apr 2021, 12:43 Het grootste verschil is dat in Nederland de niet-essentiële winkels wel open zijn, maar alleen op afspraak bezocht mogen worden.
Op afspraak of ophalen ("Click and collect") zullen dan volgens mij niet meer mogelijk zijn want dat zijn regels van de deelstaten welke dan niet meer gelden.

Het zal overigens nog spannend worden want in de bondsdag moeten twee derde van de kamerleden het goed keuren en de oppositie heeft al verzet aangekondigd, vooral vanwege de avondklok. En zonder de oppositie geen twee derde....
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Suus »

Nu de ouderen steeds meer gevaccineerd raken is het steeds meer de schuld van jongeren en jongvolwassenen dat er zoveel besmettingen zijn.

https://nos.nl/l/2376578
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
teun
Berichten: 1493
Lid geworden op: wo 11 dec 2019, 09:00
Locatie: Helmond

Re: Coronavirus

Bericht door teun »

Nouja je kunt het niet helemaal op die tieners afschuiven dat ze allemaal weer naar school moeten toch? *O*
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Coronavirus

Bericht door ODRAIL »

Ook de levering van het Janssen vaccin is voor onbepaalde tijd uitgesteld:

https://nos.nl/artikel/2376585-johnson- ... a-uit.html
jelmerrr
Berichten: 1809
Lid geworden op: za 16 jan 2016, 17:21

Re: Coronavirus

Bericht door jelmerrr »

Ben ik de enige die verwacht dat de 1,5 meter samenleving voor altijd zou blijven?
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Coronavirus

Bericht door Aking »

Neuh, het wordt nooit meer zoals het was...
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10510
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Coronavirus

Bericht door trolly »

Ik had je watgraag willen kussen, maar het mocht niet van Van Dissel...
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
en-es
Berichten: 4413
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Coronavirus

Bericht door en-es »

jelmerrr schreef: di 13 apr 2021, 19:14 Ben ik de enige die verwacht dat de 1,5 meter samenleving voor altijd zou blijven?
Nee hoor.
Klaasje
Berichten: 7128
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: Coronavirus

Bericht door Klaasje »

Als we dat doen sterven we als mensheid langzaam uit. Lost ook meteen alle milieuproblemen op. Lekker overzichtelijk.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Coronavirus

Bericht door Aking »

Hoezo, we kunnen binnenkort prima naar het scenario van welke fillum was dat ook alweer? "seks" doe je op afstand met een helm, en voorplanting gaat via inseminatie, en dat kan dan prima met mondkapjes en spatschermen en rotzooi en alle andere bullshit *O* -0-
Alargule

Re: Coronavirus

Bericht door Alargule »

Demolition man *O*
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13114
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Coronavirus

Bericht door Z2N »

Na de persco van vanavond hebben we weer een nieuw schema (dat we na enkele weken wel weer weg kunnen gooien)! *O*
Afbeelding
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 33 gasten