Coronavirus

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
PHS

Re: Coronavirus

Bericht door PHS »

-
Laatst gewijzigd door PHS op ma 18 dec 2023, 16:43, 1 keer totaal gewijzigd.
cassie127
Berichten: 6569
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door cassie127 »

PHS schreef: ma 19 apr 2021, 23:33
Hainje schreef: ma 19 apr 2021, 23:28 de stoppers in Essen en Visé van België zijn, de IC Brussel is van Nederland zeg maar
Euh, NMBS rijdt toch in opdracht van NS het stukje Maastricht - Eijsden?
Zelfs Essen - Roosendaal wordt gepland door NS International en daardoor ook in opdracht van NS International
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
cassie127
Berichten: 6569
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door cassie127 »

PHS schreef: ma 19 apr 2021, 23:27
cassie127 schreef: ma 19 apr 2021, 22:38 Sinds vandaag is het weer toegestaan om België in te gaan als niet essentiële reis. Zullen de Duitsers dat ook weten? Voor Nederlanders die geen zin hebben in politiecontrole in de trein kan de route over Hergenrath anders best verleidelijk zijn op dit moment ondanks de veel langere reistijd
En je valt niet op met je Nederlandse ID/paspoort en Nederlandse tongval? De BuPo kan een gewone grenscontrole doen op de treinen via Hergenrath, en ze zullen heus wel weten dat Nederland een hoogrisicogebied is.
Ja je valt wel op, maar de kans op controle op dat traject is een stuk kleiner omdat de politie drukker is met het controleren langs de Nederlandse grens en treinverkeer uit NL. Is natuurlijk geen vrijbrief dat er op die trein helemaal geen controle is, maar omdat België voor de Duitsers geen hoogrisicogebied is zal er minder controle rondom de grens zijn.

En als je jezelf echt wilt indekken koop je een kaartje van Hergenrath naar Heerlen. Dan kom je in vrijwel elk geval via Aachen en val je onder transit verkeer
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Jonkervoort
Berichten: 322
Lid geworden op: ma 06 jan 2014, 17:39
Locatie: Vleuten

Re: Coronavirus

Bericht door Jonkervoort »

PHS schreef: ma 19 apr 2021, 23:52
Hainje schreef: ma 19 apr 2021, 23:36 Rijdt in opdracht van inderdaad, maar het lijkt mij dat de Belgische wet- en regelgeving op die treinen van toepassing zijn. Dus dat Markie uiteindelijk pittig weinig in te brengen heeft op wat er in die voertuigen gebeurd.
Nederland kan wetten uitvaardigen die in Nederland gelden, daar hebben andere spoorbedrijven, of ze nu met Nederlandse of Belgische treintjes rijden, zich aan te houden.

En verder is de NS gewoon verantwoordelijk voor Maastricht - Eijsden, dat ze het uitbesteden aan de Belgen ontslaat de NS niet van hun plicht om de wet na te leven; ze moeten het dan (in het hypothetische geval) met de Belgen uitzoeken.
Precies, als een Belg de Nederlandse grens oversteekt, geldt voor die Belg de Nederlandse wet. Als een Belgische trein de Nederlandse grens oversteekt, geldt voor die trein de Nederlandse wet.
dennistd
Berichten: 5527
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Coronavirus

Bericht door dennistd »

Chrysa schreef: ma 19 apr 2021, 21:07 Had vanmiddag zin in een pizza, dus ik liep naar de New York Pizza die in de buurt zat. Eenmaal binnen zegt iemand tegen mij "Sorry, we mogen alleen telefonisch en online bestellingen opnemen in verband met corona.".

Nou oke, dus ik loop weer naar buiten, pak mijn telefoon en kijk die persoon aan terwijl ze de telefoon opneemt. Vervolgens belt ze me een paar minuten later, terwijl ik nog steeds recht voor het pand sta, dat mijn pizza klaar is en ik hem op kan halen. Dus ik loop vervolgens naar binnen om te betalen en krijg mijn pizza mee, die ik vervolgens op een bankje van de gemeente opeet, dat zo'n 30 meter van alle gesloten terrassen staat.

Zo komen we er wel hoor. :')
Mja, dat zal dan toch echt eigen beleid van die pizzazaak zijn. Er is volgens mij geen enkele regel die het verbiedt dat jij je voedsel in de zaak bestelt om mee te nemen. Zolang je het daar maar niet nuttigt.
Chrysa
Berichten: 7987
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Coronavirus

Bericht door Chrysa »

Ik vond het ook al vreemd, en het personeel leek het ook niet te snappen. Zal wel beleid zijn dat verzonnen is op het kantoor
Gebruikersavatar
ICE11
Berichten: 2816
Lid geworden op: ma 05 mei 2014, 23:57
Locatie: Aken

Re: Coronavirus

Bericht door ICE11 »

cassie127 schreef: ma 19 apr 2021, 22:38 Sinds vandaag is het weer toegestaan om België in te gaan als niet essentiële reis. Zullen de Duitsers dat ook weten? Voor Nederlanders die geen zin hebben in politiecontrole in de trein kan de route over Hergenrath anders best verleidelijk zijn op dit moment ondanks de veel langere reistijd
Zal ik niet aanbevelen want als de RE29 in Aachen aankomt of vertrekt staat bijna altijd de BuPo op het perron.
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: Coronavirus

Bericht door Stefan »

PHS schreef: ma 19 apr 2021, 23:27 En je valt niet op met je Nederlandse ID/paspoort en Nederlandse tongval? De BuPo kan een gewone grenscontrole doen op de treinen via Hergenrath, en ze zullen heus wel weten dat Nederland een hoogrisicogebied is.
Maar ik heb een Nederlandse nationaliteit én een Nederlandse tongval... Toch woon ik in Duitsland, kan toch gewoon? (A)
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Chrysa
Berichten: 7987
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Coronavirus

Bericht door Chrysa »

Een beetje Vlaamse tongval moet toch wel lukken als Nederlander?
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Suus »

Ik ben verloren gelopen en ik zie u graag?
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Alargule

Re: Coronavirus

Bericht door Alargule »

Poepen!
PHS

Re: Coronavirus

Bericht door PHS »

-
Laatst gewijzigd door PHS op ma 18 dec 2023, 16:43, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
ICE11
Berichten: 2816
Lid geworden op: ma 05 mei 2014, 23:57
Locatie: Aken

Re: Coronavirus

Bericht door ICE11 »

Amai!
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: Coronavirus

Bericht door Stefan »

PHS schreef: di 20 apr 2021, 09:44 Maar jij hebt een Duits ID/Duits rijbewijs ;)
Nee hoor, mijn (Nederlandse) rijbewijs is tot 2023 geldig en voor een Duits paspoort of Duitse ID-kaart kon ik voorlopig niet in aanmerking, aangezien ik de Duitse nationaliteit nog niet aan kan nemen.
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
PHS

Re: Coronavirus

Bericht door PHS »

Moet je je rijbewijs niet omwisselen in Duitsland, en hebben ze daar geen vreemdelingen-ID o.i.d.?
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13109
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Coronavirus

Bericht door Z2N »

Aangezien Stefan geen vluchteling is (maar een EU-staatsburger die gebruik gemaakt heeft van de vrijheden binnen de EU) lijkt het mij ook niet logisch dat die gelijk andere documenten nodig heeft. Afgezien van het rijbewijs hoeft ie niets om te wisselen op enig moment.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
PHS

Re: Coronavirus

Bericht door PHS »

-
Laatst gewijzigd door PHS op ma 18 dec 2023, 16:43, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13109
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Coronavirus

Bericht door Z2N »

Dat heeft in België ook nog wel voordelen natuurlijk, de digitale patiëntendossiers zijn daar bijvoorbeeld gekoppeld aan ID-kaarten.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Suus »

De mensen die worden uitgenodigd voor een griepprik gaan vanaf begin mei uitgenodigd worden voor een vaccinatie door de GGD met Pfizer of Moderna, aldus Hugo de Jonge tijdens de persconferentie. Ik weet niet hoe veel dat er zijn, maar lijkt mij sterk dat ze dat in een keer kunnen afwerken.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13109
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Coronavirus

Bericht door Z2N »

Dat zijn er circa 1 miljoen, dus voor 12 dagen aan Pfizer-leveringen.

Maar, in ander nieuws: Hugo de Jonge heeft dus bevestigd dat ik voor eind mei aan de beurt ben. Dat zijn nog maar 5,5 week, dat is best wel reden voor optimisme! *O*
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Gebruikersavatar
ICE11
Berichten: 2816
Lid geworden op: ma 05 mei 2014, 23:57
Locatie: Aken

Re: Coronavirus

Bericht door ICE11 »

PHS schreef: di 20 apr 2021, 17:21 Moet je je rijbewijs niet omwisselen in Duitsland, en hebben ze daar geen vreemdelingen-ID o.i.d.?
Zoals Stefan al schreef is de "Personalausweis" alleen voor Duitsers bedoeld, voor EU-bewoners is een paspoort uit hun vaderland verplicht. Een soort vreemdelingen-ID ("Aufenthaltstitel") bestaat alleen voor diegene van buiten de EU. EU-burgers kunnen wel een speciale kaart aanvragen om de digitale functies te kunnen gebruiken die ook een Duitser met zijn Personalausweis heeft. Voor een Duitse rijbewijs komt Stefan pas in aanmerking als hij de cijfer 95 moet verlengen.
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6458
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Daantje »

Z2N schreef: di 20 apr 2021, 20:10 Dat zijn er circa 1 miljoen, dus voor 12 dagen aan Pfizer-leveringen.

Maar, in ander nieuws: Hugo de Jonge heeft dus bevestigd dat ik voor eind mei aan de beurt ben. Dat zijn nog maar 5,5 week, dat is best wel reden voor optimisme! *O*
Ja, dat vind ik ook :D en ik als alleenstaande vind het wel heel fijn dat ik weer twee gasten mag ontvangen.

Mijn zorghart heeft wel moeite met de versoepelingen als ik de drukte bij ons in het ziekenhuis bekijk.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13109
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Coronavirus

Bericht door Z2N »

Ik heb in mijn vrijdagse Covid-groepje samen Fysiotherapie met dames van het UMC, die waren van de week ook nog niet echt toe aan versoepelen.

Nog even terugkomend op de 'griepprikgroep', want dat was me niet helemaal duidelijk geworden uit het discours van Hugo: de griepprikgroep komt nog vóór de mensen van tussen de 50 en 59, direct na de 60+'ers. Dat kan dus echt best snel gaan, omdat de GGD die groep dus prikt (Rijksoverheid).
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6458
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Daantje »

Merk je eigenlijk wel vooruitgang door de fysiotherapie?

Ik baal wel dat binnen sporten voor mij er voorlopig nog niet in zit.
PHS

Re: Coronavirus

Bericht door PHS »

-
Laatst gewijzigd door PHS op ma 18 dec 2023, 16:43, 1 keer totaal gewijzigd.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 31 gasten