Coronavirus

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Coronavirus

Bericht door ODRAIL »

Mijn QR-code heb ik tot nog toe niet nodig gehad. Wel heb ik bij twee verenigingen waar ik lid ben een kopie mijn vaccinatiebewijs (die je krijgt bij je prikken) moeten inleveren om toegang te krijgen tot de activiteiten.
umbusko
Donateur
Berichten: 5284
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Coronavirus

Bericht door umbusko »

Ik heb gisteren mijn code voor het eerst moeten laten zien bij de toegang tot een open dag van het metrodepot in Praha.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Suus »

Echt, de mentaliteit in dit land en vooral die van Koninklijke Horeca Nederland. Daarmee weet je in ieder geval zeker dat problemen niet mee worden opgelost.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Coronavirus

Bericht door Aking »

Ik ben gister trouwens voor het eerst in lange tijd weer eens het OV uitgehaald, want volgens mevrouw de trèmkondoekoe van het GVB moest ik een verklaring van het RIVM bij me hebben en voldeed mijn verklaring van mijn arts niet. :')

Dat dit nergens op de GVB-site, noch op de site van de overheid stond interesseerde haar weinig.

Vervolgens stonden de toegesnelde BOA's er aardig hetzelfde in, dat dat online nergens staat deed er niet toe, want het werd me daar toch verteld? :X

Vervolgens dus de pdf van het RIVM gedownload en op m'n telefoon ingevuld, daar werd niet eens naar gekeken en ik kon 2 trams later weer instappen :') :') :') :X
Alargule

Re: Coronavirus

Bericht door Alargule »

Ja.

Vervelend.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Coronavirus

Bericht door Aking »

Jep.

Zoals vrijwel alle bullshit omtrent Cojona in NL.

Gelukkig van de week weer pleitos *O* heb het wel weer gezien hier :X
Alargule

Re: Coronavirus

Bericht door Alargule »

De vraag dringt zich bij mij inmiddels wel op waarom je niet voor een meer permanent verblijf over de grens kiest?
Dennenboom
Berichten: 1673
Lid geworden op: ma 30 jan 2012, 21:23

Re: Coronavirus

Bericht door Dennenboom »

Dan wordt het IQ van de gemiddelde inwoner van Nederland nog lager dan die nu al is.
Alargule

Re: Coronavirus

Bericht door Alargule »

FTFY :Y
Dennenboom schreef: ma 13 sep 2021, 16:20 Dan wordt het IQ van de gemiddelde inwoner van Nederland een stuk hoger dan het nu is.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Coronavirus

Bericht door Aking »

Dat valt je dan nog tegen ben ik bang. -0-
Alargule schreef: ma 13 sep 2021, 16:18 De vraag dringt zich bij mij inmiddels wel op waarom je niet voor een meer permanent verblijf over de grens kiest?
Omdat ik helaas redelijk vastzit in de ellende hier. De grootste fout die ik in mijn leven gemaakt hebt is het weigeren van een WAJONG om een poging te doen om mee te draaien in de maatschappij. Ondertussen zit betreffende WAJONGcompleet op slot en zit ik derhalve in de bijstand. En om bijstand moet je in Nederland wonen helaas. -0-
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Coronavirus

Bericht door Hainje »

Huh? Bestaat de WAJONG dan nog? :shock: Ik dacht dat die was afgeschaft?
🍉
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Coronavirus

Bericht door Aking »

Die bestaat nog voor de mensen die er in zitten voor zover ik weet. Maar er nu nog inkomen is vrijwel onmogelijk.

Ik moet nog steeds een keer met een advocaat kijken, maar daar gaat ook weer tijd en energie in zitten. Dus dat os een gevalletje "staat op de lijst"
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Coronavirus

Bericht door Hainje »

Oh ja, zo zat het.
Staat mij bij dat, toen je nog op een normale manier WAJONG kreeg, het inschrijven eenvoudiger was dan stopzetten. In die zin dat werkgevers heel huiverig waren voor het aannemen van een WAJONG-er en dat de uitkeringsinstantie nu ook niet een prettige gesprekspartner was.
🍉
Gebruikersavatar
ICE11
Berichten: 2816
Lid geworden op: ma 05 mei 2014, 23:57
Locatie: Aken

Re: Coronavirus

Bericht door ICE11 »

Alargule schreef: ma 13 sep 2021, 09:41 Raar toch dat 'de horeca' hier zo moeilijk over doet. In Duitsland en Oostenrijk valt dit gewoon onder het 3G-beleid, en ik ben daar geen terras op, restaurant of café in gelopen zonder dat erom gevraagd werd. En als je het niet bij je had (zoals mijn ouders de eerste keer), dan zout je maar op.
In Münster was er afgelopen weekeind een evenement in een club met 2G-voorwaarden (dus geprikt of genezen) en toch zijn er tot nu toe 63 besmettingen op dat feest bekend geworden.... :X

https://www1.wdr.de/nachrichten/westfal ... r-100.html
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Coronavirus

Bericht door Aking »

Uitzondering voor het personeel toevallig?

Of zou het komen omdat dat systeem net zo lek is als in NL :')
Of misschien gewoon toch omdat dat systeem ook geen heilige graal is :X
Hainje schreef: ma 13 sep 2021, 17:27 Oh ja, zo zat het.
Staat mij bij dat, toen je nog op een normale manier WAJONG kreeg, het inschrijven eenvoudiger was dan stopzetten. In die zin dat werkgevers heel huiverig waren voor het aannemen van een WAJONG-er en dat de uitkeringsinstantie nu ook niet een prettige gesprekspartner was.
Destijds werden aanvragen vanuit BJZ (zo ongeveer) blind goedgekeurd ja, wat ik zeg: grootste fout van m'n leven dat ik m'n voogdes die toen niet aan heb laten vragen omdat ik helemaal klaar was met die ballentent -0-
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5812
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: Coronavirus

Bericht door isadora »

Even een paar random ervaringen rondom mijn vlucht Amsterdam-Tbilisi.
Op Schiphol werd bij de incheckbalie gevraagd naar een vaccinatiebewijs.
Deze werd ook gevraagd tijdens de paspoortcontrole op het vliegveld van Tbilisi.

Verder viel me op, dat het vliegtuig voor slechts een kwart gevuld was, waar dat vorige reizen nokvol was.
En, dat een groot gedeelte of geen masker op had, of zo ongeveer tussen neus en onderkant kin.
Dat was ook het geval op het vliegveld van Tbilisi, en in de stad zelf loopt niemand met een masker.

Morgen naar Yerevan, maar daar verwacht ik nog minder van enige vorm van regulering.

Oh ja, en die zo enorm belangrijke gezondheidsverkalring van het RIVM heb ik voor niks gedownload en ingevuld, geen haan die daar naar kraaide.
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
IC140
Berichten: 564
Lid geworden op: do 28 mar 2013, 10:46
Locatie: Amsterdam

Coronavirus

Bericht door IC140 »

ICE11 schreef: In Münster was er afgelopen weekeind een evenement in een club met 2G-voorwaarden (dus geprikt of genezen) en toch zijn er tot nu toe 63 besmettingen op dat feest bekend geworden.... :X

https://www1.wdr.de/nachrichten/westfal ... r-100.html
Dat is ook precies het idee van de 2G maatregel. Vaccins, doorgemaakte besmetting en tests zijn niet waterdicht, dus je zult altijd besmettingen zien in dit soort situaties. Mensen die gevaccineerd zijn of een infectie hebben doorgemaakt zullen echter geen ziekenhuisbed in nemen als ze besmet raken. Mensen die alleen getest zijn, maar nog geen afweer hebben opgebouwd, mogelijk wel.
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: Coronavirus

Bericht door Stefan »

isadora schreef: ma 13 sep 2021, 19:14 Even een paar random ervaringen rondom mijn vlucht Amsterdam-Tbilisi.
Op Schiphol werd bij de incheckbalie gevraagd naar een vaccinatiebewijs.
Deze werd ook gevraagd tijdens de paspoortcontrole op het vliegveld van Tbilisi.

Verder viel me op, dat het vliegtuig voor slechts een kwart gevuld was, waar dat vorige reizen nokvol was.
En, dat een groot gedeelte of geen masker op had, of zo ongeveer tussen neus en onderkant kin.
Dat was ook het geval op het vliegveld van Tbilisi, en in de stad zelf loopt niemand met een masker.

Morgen naar Yerevan, maar daar verwacht ik nog minder van enige vorm van regulering.

Oh ja, en die zo enorm belangrijke gezondheidsverkalring van het RIVM heb ik voor niks gedownload en ingevuld, geen haan die daar naar kraaide.
Ik ga volgende week naar Kiev met vliegtuig, ik ben benieuwd hoe die reis gaat verlopen.

Overigens, niet geheel onbelangrijk: Geniet van je vakantie(?)! :mrgreen:
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Gebruikersavatar
ICE11
Berichten: 2816
Lid geworden op: ma 05 mei 2014, 23:57
Locatie: Aken

Re: Coronavirus

Bericht door ICE11 »

IC140 schreef: ma 13 sep 2021, 20:21 Dat is ook precies het idee van de 2G maatregel. Vaccins, doorgemaakte besmetting en tests zijn niet waterdicht, dus je zult altijd besmettingen zien in dit soort situaties.
Dat snap ik wel, maar omdat er bij alle betrokkenen geen of maar lichte symptomen zijn is het volgens mij dan toch niets anders dan paniekvoetbal wat de pers hier weer van maakt.
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5812
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: Coronavirus

Bericht door isadora »

Stefan schreef: ma 13 sep 2021, 20:47
Ik ga volgende week naar Kiev met vliegtuig, ik ben benieuwd hoe die reis gaat verlopen.

Overigens, niet geheel onbelangrijk: Geniet van je vakantie(?)! :mrgreen:
Vandaag reis ik door naar Yerevan, om daar een paar dagen door te brengen en mijn (voormalig) gids/huidig vriendin te ontmoeten.
We vliegen aanstaande zaterdag samen naar Kiev, om daar een weekje rond te banjeren.

Ik geniet hoor, het is hier altijd genieten. :mrgreen:

En jij ook alvast een goeie reis en fijn verblijf gewenst. :)
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10510
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Coronavirus

Bericht door trolly »

ICE11 schreef: ma 13 sep 2021, 22:26
IC140 schreef: ma 13 sep 2021, 20:21 Dat is ook precies het idee van de 2G maatregel. Vaccins, doorgemaakte besmetting en tests zijn niet waterdicht, dus je zult altijd besmettingen zien in dit soort situaties.
Dat snap ik wel, maar omdat er bij alle betrokkenen geen of maar lichte symptomen zijn is het volgens mij dan toch niets anders dan paniekvoetbal wat de pers hier weer van maakt.
Eerlijk gezegd vind ik dat bagatelliseren van de problemen van covid patiënten behoorlijk storend worden. Er is geen enkele reden om aan te nemen dat "alle betrokkenen geen of maar lichte symptomen" zullen ontwikkelen. Zo blijkt de kans op nierschade in covidpatiënten bijvoorbeeld hoog te zijn, ook bij mensen met een relatief mild verloop. Dat weten we niet door "paniekvoetbal" van "de pers", maar door klinisch onderzoek.

Omdat het verspreiden van onjuiste en suggestieve informatie niet bijdraagt aan de bestrijding van deze pandemie, en dus een gevaar voor de volksgezondheid is, heb ik je bericht ditmaal maar eens ter verwijdering bij de roodjassen gemeld. Het forum moet per slot van rekening geen vrijplaats voor desinformatie zijn.
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
IC140
Berichten: 564
Lid geworden op: do 28 mar 2013, 10:46
Locatie: Amsterdam

Coronavirus

Bericht door IC140 »

Ik snap (dit keer) niet wat je bedoelt, Trolly. Het artikel ging over besmettingen onder gevaccineerden en herstelden. Dan is de kans op ernstig ziekteverloop heel klein. Dat staat ook in het artikel: allen hebben milde of klachten, met dank aan het vaccin.

Ik ben het wel met je eens dat het geen paniekvoetbal van de pers is. Het is gewoon nieuwswaardig. Ook omdat het laat zien dat COVID niet zal gaan verdwijnen, dus dat jezelf beschermen de beste manier is om er mee om te gaan.
Gebruikersavatar
ICE11
Berichten: 2816
Lid geworden op: ma 05 mei 2014, 23:57
Locatie: Aken

Re: Coronavirus

Bericht door ICE11 »

Inderdaad zal het virus niet door vaccinaties en ook niet door "no covid"-maatregelen helemaal uitgeroeid worden, dus er zullen altijd besmettingen zijn, soms meer en soms minder. Maar moet de media dan ook tot aan het einde der tijden een herrie om maken? Vanaf een bepaalde moment is het dus niet meer nieuwswaardig als er op dit feestje misschien enkele besmettingen zijn geweest of op dat feestje, maar het is dan simpelweg alledaags.

@ trolly: Zoals IC140 al schreef was mijn betrekking tot de symptomen van de mensen die op het evenement in Münster zijn besmet, zoals het ook in de verslaggeving te lezen stond.
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8796
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door ArrivaBas »

Ik ben zelf ook van mening dat de dagelijkse berichtgeving van besmettingscijfers nu wel een keer afgebouwd mag worden naar hoogstens een keer per week het laaghangend fruit plukken en verder alleen te berichten over excessen. Zeker de laatste drie weken waren de meeste cijfers weinig spannend door het ronduit stabiele niveau binnen de bandbreedte van 2000-3000 per dag.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
PHS

Re: Coronavirus

Bericht door PHS »

-
Laatst gewijzigd door PHS op ma 18 dec 2023, 16:24, 1 keer totaal gewijzigd.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot], Google [Bot] en 30 gasten