Coronavirus

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13113
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Coronavirus

Bericht door Z2N »

Alargule schreef: wo 15 sep 2021, 13:10
Z2N schreef: wo 15 sep 2021, 13:07 Dat kan je wel zien in de app, door op het vraagtekentje te drukken kan je precies zien welke gegevens in de verschillende QR-codes staan.
Yup. Dat is ook precies waar ze in Duitsland en Oostenrijk steeds naar keken. Die hele QR-code staat er daar een beetje voor spek en bonen bij. Maar het is vast handig voor landen die qua digitalisering wat verdergevorderd zijn en mensen met QR-scanners uitrusten.
De QR-code scanner is ook in die landen een app, en die hoeft niet eens een internetverbinding te hebben. (A)
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Alargule

Re: Coronavirus

Bericht door Alargule »

Nou, daar leek de vriendelijke dame bij de Duitse hotelreceptie dan toch niet op van de hoogte te zijn. Die begon ineens heel onzeker te kijken toen we haar onze QR-codes op onze smartphonetjes voorlegden.

En ook al het bedienend personeel in Oostenrijk deed de controle met de in het oog ingebouwde QR-scanner, vermoed ik...
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13113
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Coronavirus

Bericht door Z2N »

Kwestie van slechte communicatie dan, ik heb voor mijn eerste internationale reis mijn QR-code even gecontroleerd met de Duitse CovPass Check-app, voor Oostenrijk heet dat ding de GreenCheck. Overigens heb ik in Oostenrijk wel een scanmoment gehad met app, maar dat was in hartje Wenen bij een van de duurdere lunchplekken van de stad. Daar werd het allemaal wel héél serieus genomen. (A)
Laatst gewijzigd door Z2N op wo 15 sep 2021, 13:23, 1 keer totaal gewijzigd.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Alargule

Re: Coronavirus

Bericht door Alargule »

Slechte communicatie tussen wie precies, Z2N?
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13113
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Coronavirus

Bericht door Z2N »

Overheid en ondernemer.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
PHS

Re: Coronavirus

Bericht door PHS »

-
Laatst gewijzigd door PHS op ma 18 dec 2023, 16:23, 1 keer totaal gewijzigd.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Coronavirus

Bericht door Aking »

"Excessen" is natuurlijk relatief :') :X
Alargule

Re: Coronavirus

Bericht door Alargule »

PHS schreef: wo 15 sep 2021, 19:38

Probeert Halsema zich plots geliefd te maken bij rechts Nederland ofzo? :')
Hoe kom je hier nou bij? Er leeft breed ongenoegen onder horecaondernemers over die coronapas. Dus waarom je nu denkt dat Halsema dit doet om 'rechts Nederland' te gerieven ontgaat me even, tenzij je het nieuws niet gevolgd hebt.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Coronavirus

Bericht door Aking »

Ondernemers zijn toch rechts?
umbusko
Donateur
Berichten: 5286
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Coronavirus

Bericht door umbusko »

Aking schreef: wo 15 sep 2021, 12:32 Maar hoe vrijwillig is dat als je anders niet binnenkomt? :roll:
Ik bedoel natuurlijk niet dat dat gele boekje de enige optie zou zijn (dan heb je een punt), maar reageer op de opmerking dat het helemaal niet gebruikt zou kunnen worden. Je kunt het best toevoegen aan de bestaande mogelijkheden.
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10510
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Coronavirus

Bericht door trolly »

Aking schreef: wo 15 sep 2021, 19:49 Ondernemers zijn toch rechts?
Bron?
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Alargule

Re: Coronavirus

Bericht door Alargule »

Aking schreef: wo 15 sep 2021, 19:41 "Excessen" is natuurlijk relatief :') :X
Bron?
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10510
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Coronavirus

Bericht door trolly »

Kopiëerkater :X
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Coronavirus

Bericht door Aking »

Alargule schreef: wo 15 sep 2021, 19:58
Aking schreef: wo 15 sep 2021, 19:41 "Excessen" is natuurlijk relatief :') :X
Bron?
Mijn broek :Y
PHS

Re: Coronavirus

Bericht door PHS »

-
Laatst gewijzigd door PHS op ma 18 dec 2023, 16:23, 1 keer totaal gewijzigd.
Alargule

Re: Coronavirus

Bericht door Alargule »

PHS schreef: wo 15 sep 2021, 20:06 Je hebt zo te lezen de ironische bedoeling van mijn vraag gemist, denk je werkelijk dat ik Halsema ervoor aanzie om met rechts aan te pappen? ;)
Dat zal het inderdaad wel verklaren; ik wist immers niet dat die stijlvorm bij jou bekend was.
DPDelft
OVNL-beheerder
Berichten: 637
Lid geworden op: zo 24 jan 2010, 14:09

Re: Coronavirus

Bericht door DPDelft »

Ik heb een aantal berichten weggehaald vanwege onder andere taalgebruik of op de man gerichte reacties. Daarnaast zijn ook enkele reacties op deze berichten weggehaald. Blijf elkaar met respect benaderen om de sfeer op het forum goed te houden. Kritisch zijn prima, elkaar "afbreken" niet. Als forumbeheer proberen we ook dit topic te blijven volgen en op tijd, indien nodig, bij te sturen. Vind je dat een bericht onterecht is verwijderd? Stuur mij even een PB. 8-)
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Suus »

Bij de app "CoronaPas" worden de laatste dagen boze Nederlandstalige reacties achtergelaten in de app stores. De app zou namelijk niet in het Nederlands zijn. Niet zo vreemd, want de CoronaPas-app is van de Deense overheid. Omdat in het taalgebruik en de media de naam Coronapas vaak wordt gebruikt, is voor sommigen niet duidelijk dat de Nederlandse app CoronaCheck heet :X
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Bemined
Berichten: 5866
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: Coronavirus

Bericht door Bemined »

Tja, we mogen ook geen Wikipedia pagina's meer maken van Rutte om dit soort zaken duidelijk te maken...
Alargule

Re: Coronavirus

Bericht door Alargule »

Want die worden door hem persoonlijk verwijderd? Of is Wikipedia nu in het bezit van de Rijksoverheid?
en-es
Berichten: 4413
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Coronavirus

Bericht door en-es »

De overheid die censuur toepast? Nee toch......
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10510
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Coronavirus

Bericht door trolly »

Graag een gedocumenteerde casus. Met dit soort halve verdachtmakingen schiet niemand iets op.
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5812
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: Coronavirus

Bericht door isadora »

:X
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10510
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Coronavirus

Bericht door trolly »

Als je het daar niet mee eens bent mag je het zeggen, Isadora. Dit is een vrij land, en als er berichten van dit forum verwijderd worden gebeurt dat niet onder druk van de overheid.
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Coronavirus

Bericht door Aking »

Bron?
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 46 gasten