Coronavirus

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
tsov
Berichten: 4085
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:07
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door tsov »

Doe je nog wel even een vangnet ophangen de eerste keer dat je uit het raam springt? Gewoon voor de zekerheid :Y
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
Alargule

Re: Coronavirus

Bericht door Alargule »

Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50915
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Suus »

Maar als we er morgen allemaal aan gaan, waarom probeerde Wappieclub BPOC2020 dan nog op die datum een gesprek met Hugo de Jonge te krijgen?
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Alargule

Re: Coronavirus

Bericht door Alargule »

Zij zijn niet gevaccineerd en Hugo de Jonge is dat stiekem ook niet?
Chrysa
Berichten: 8003
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Coronavirus

Bericht door Chrysa »

Afbeelding

_O-
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50915
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Suus »

Alargule schreef:Zij zijn niet gevaccineerd en Hugo de Jonge is dat stiekem ook niet?
Maar als Hugo niet gevaccineerd is, ben ik dat ook niet :shock:

Want Hugo en ik zijn in hetzelfde vaccinatiecentrum van de GGD RR geprikt :X
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Alargule

Re: Coronavirus

Bericht door Alargule »

O NEE SUUS ZIT OOK IN HET COMPLOTTTTTTTT!!#1!
Gebruikersavatar
ICE11
Berichten: 2847
Lid geworden op: ma 05 mei 2014, 23:57
Locatie: Aken

Re: Coronavirus

Bericht door ICE11 »

De eerste beslissingen van het overleg tussen Mvr. Merkel en haar zestien dwergen zijn uitgelekt. Het was te verwachten - de regels worden weer aangescherpt. Zo is ondanks de beweringen dat de incidentie als kenmerk niet meer voldoende is voortaan vanaf een besmettingscijfer van 35/100.000 inwoners een bewijs voor vaccinatie, genezing of negatieve sneltest nodig voor bezoek aan ziekenhuizen, verpleeghuizen, horeca in binnenruimtes, feesten in binnenruimtes, kerkdiensten, kapsalons, zwembaden, fitnesszalen, schoonheidssalons en hotels. Zelftests zijn niet geldig, het moet van een officiele testlocatie zijn en deze zijn vanaf 11 oktober alleen maar nog voor diegene gratis welke uit medische redenen geen vaccinatie mogen ontvangen. Dus: Vaccinatieplicht door de achterdeur.....
dennistd
Berichten: 5546
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Coronavirus

Bericht door dennistd »

ziekenhuizen, verpleeghuizen, horeca in binnenruimtes, feesten in binnenruimtes, kerkdiensten, kapsalons, zwembaden, fitnesszalen, schoonheidssalons en hotels
Op ziekenhuizen en verpleeghuizen na zijn het allemaal geen dingen waar je niet zonder kunt. En voor die enkele keer dat je in die eerste twee moet zijn laat je je dan maar testen.
PHS

Re: Coronavirus

Bericht door PHS »

-
Laatst gewijzigd door PHS op ma 18 dec 2023, 16:33, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
ICE11
Berichten: 2847
Lid geworden op: ma 05 mei 2014, 23:57
Locatie: Aken

Re: Coronavirus

Bericht door ICE11 »

En een testbewijs die men ook nog zelf moet betalen is een nog hogere drempel....sterker nog: Burgemeester Müller van Berlijn (hij staat qua gezag op het niveau van een minister-president) heeft al aangekondigd, dat de verplichte, zelf te betalen sneltests maar (citaat) "de eerste stap van escalatie" zijn en de tweede stap op een gegeven moment zal betekenen dat niet-gevaccineerden een dure PCR-test voor boven genoemde activiteiten nodig hebben.

Maar ik kan je gerust stellen, ook vele Duitsers verstaan helemaal niet meer wat hier gebeurd, maar als je die onbegrip tot uiting brengt dan ben je onmiddelijk een "Verschwörungstheoretiker", "Covidiot", "Corona-Leugner", "Querdenker", etc. (dus dat wat in NL een "wappie" is).

Als je tv kijkt of ook in de pers worden de hele dag maar horrorscenarios van "de vierde golf" voorspeld. Dat dergelijke scenarios ook als gevolg van het EK en de versoepelingen in Engeland voorspeld worden zijn en dan toch helemaal zijn uitgebleven, daarover is stilzwijgen. Sterker nog: De zogeheten "epidemische Notlage", simpelweg een soort noodtoestand waar de parlamenten de beslissingen van Mvr. Merkel en haar zestien dwergen alleen maar nog ter kennis mogen nemen zonder recht op insprake wordt nog eens met drie maanden verlengd. Te gek is ook, dat de nagestreefde cijfers voor groepsimmuniteit steevast veranderd worden. Eerst was het 65 percent van de bevolking, dan hadden de dames en heren politici gezegd dat het vanwege Delta plots 85 percent moeten zijn en nu zegt Mvr. Merkel alweer dat "tussen de 70 en 80 percent" nodig is..... -0-
Chrysa
Berichten: 8003
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Coronavirus

Bericht door Chrysa »

ICE11 schreef: di 10 aug 2021, 19:43 Te gek is ook, dat de nagestreefde cijfers voor groepsimmuniteit steevast veranderd worden. Eerst was het 65 percent van de bevolking, dan hadden de dames en heren politici gezegd dat het vanwege Delta plots 85 percent moeten zijn en nu zegt Mvr. Merkel alweer dat "tussen de 70 en 80 percent" nodig is..... -0-
Wat is daar gek aan? Er is nieuwe data waardoor er misschien van strategie veranderd moet worden. Kan gebeuren.
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10595
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Coronavirus

Bericht door trolly »

Alargule schreef: di 10 aug 2021, 15:57 We gaan er allemaal aaaannnn....!

Afbeelding

https://twitter.com/PietBurgering/statu ... 2428606464
Hoewel het er erg betrouwbaar uitziet denk ik dat je dat bericht met een korreltje zout moet nemen. Ik kan me namelijk niet voorstellen dat wat eerder met de beschermende kleding, de mondkapjes, de tests en de vaccins niet gelukt is — namelijk er op het goede moment voldoende op voorraad hebben — nu opeens met de bodybags wèl zou kunnen lukken.
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Alargule

Re: Coronavirus

Bericht door Alargule »

Ik sla ICE11's prikbordberichten ook altijd over. Ga lekker op ÖPNVinDeutschland.de zitten mokken, denk ik dan.
en-es
Berichten: 4474
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Coronavirus

Bericht door en-es »

Ik lees de berichten van ICE11 wel graag. Zodat ik ook op de hoogte ben van wat er in Duitsland speelt.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50915
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Suus »

Ik heb het idee dat Duitsland een meer afgewogen beleid voert dan Nederland. Het is transparant op welke cijfers wordt gestuurd en wat daarvan de consequenties zijn. Duitsland heeft de golf na de zomer van 2020 dan gemiddeld ook beter doorstaan dan Nederland.

Dat de vaccinatiedoelstellingen halverwege het jaar zijn veranderen is omdat de spelregels van het coronavirus ook zijn veranderd door de veel besmettelijkere Delta-variant. Feitelijk is het nu gevaccineerd worden of besmet raken en hopen dat het meevalt.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Chrysa
Berichten: 8003
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Coronavirus

Bericht door Chrysa »

Alargule schreef: di 10 aug 2021, 21:02 ÖPNV
Huh?
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Coronavirus

Bericht door Aking »

trolly schreef: di 10 aug 2021, 20:57 Ik heb tenminste niet de indruk dat er iemand van hier echt de neiging heeft om bijvoorbeeld eens fikkie te gaan stoken in een Berlijns overheidsgebouw.
Ik heb anders ergens voorbij zien komen dat een Nederlandse man met baard vandaag is gespot in een trein naar Berlijn... *O* (A)

En het scheen nog iemand van hier te zijn ook :shock:

Alleen wat z'n snode plannen in Berlijn waren zwijgt ie over geloof ik, op aanraden van een of andere forumtrol :Y
Alargule

Re: Coronavirus

Bericht door Alargule »

Die Marinus toch. Altijd in voor wat kattenkwaad :lol:
Alargule

Re: Coronavirus

Bericht door Alargule »

Chrysa schreef: di 10 aug 2021, 21:51
Alargule schreef: di 10 aug 2021, 21:02 ÖPNV
Huh?
:Y
dennistd
Berichten: 5546
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Coronavirus

Bericht door dennistd »

In Ostfriesland zijn mogelijk ruim 8500 mensen gevaccineerd met een zoutoplossing ipv Pfizer. Er wordt een politiek motief vermoed, maar de betreffende medewerkster zwijgt tegenover de politie.

https://www.ndr.de/nachrichten/niedersa ... al102.html
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Coronavirus

Bericht door Aking »

_O-
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50915
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Suus »

Goed nieuws *O*

Er is een medicijn bestaande uit monoklonale antistoffen gevonden dat helpt bij de genezing van COVID-patiënten die ondanks volledige vaccinatie geen antistoffen aan hebben gemaakt.

https://www.volkskrant.nl/cs-bb8a4f10
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10595
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Coronavirus

Bericht door trolly »

-0-
De Volkskrant schreef:Dit is exclusief voor abonnees...
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Alargule

Re: Coronavirus

Bericht door Alargule »

En, zijn de vaxxers al 'gemicrowaved'? Of is 5G nog niet geactiveerd?
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 177 gasten