Coronavirus

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Stefan
Berichten: 4306
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: Coronavirus

Bericht door Stefan »

Ardan schreef: di 12 apr 2022, 21:35 Ik zie in NRW in de winkels nog zo veel mensen met mondkapjes lopen, het grootste deel van de klanten en al het personeel. Ik vroeg me serieus af of ik dat nou wel goed had gelezen dat de mondkapjesplicht grotendeels was afgeschaft...
Klopt, soms heb ik het enige idee alsof ik de enige ben die zónder mondkapje ergens naar binnen ga. :')

Toen de mondkapjesplicht ingevoerd werd, had je dat eens tegen mensen moeten zeggen, dat er werkelijk personen zijn die vrijwillig met een mondkapje op lopen. Volgens mij hadden ze je dan afgeschoten. :')
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13040
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Coronavirus

Bericht door Ardan »

Tsja, ik heb het kapje ook maar opgehouden vanuit een beetje onzekerheid over die verplichting. Op sommige deurstickers op trams en zelfs in omroepberichten wordt zelfs nog over de 3G-regel gesproken, die is toch écht wel weg.
Ik doe ook maar wat
cassie127
Berichten: 6594
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door cassie127 »

Bij de Hessische Landesbahn zit 3G ook nog in de omroep en hangen er ook op veel treinen nog stickers die daar naar wijzen
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
PHS

Re: Coronavirus

Bericht door PHS »

-
Laatst gewijzigd door PHS op ma 18 dec 2023, 15:40, 1 keer totaal gewijzigd.
umbusko
Donateur
Berichten: 5328
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Coronavirus

Bericht door umbusko »

Tom024 schreef: di 12 apr 2022, 19:44 Per 14 april worden in Tsjechië de coronamaatregelen voor zover ik kan overzien compleet afgeschaft. In het OV is per die datum een mondkapje ook niet meer verplicht.
Dit klopt, ook bijna niemand draagt het vanavond nog, zelfs het personeel al niet meer. Dat geven ze ook gewoon toe, "ja, we hebben er al wel genoeg van". :')
Gebruikersavatar
ICE11
Berichten: 2853
Lid geworden op: ma 05 mei 2014, 23:57
Locatie: Aken

Re: Coronavirus

Bericht door ICE11 »

Na een onderzoek met 1,25 miljoen 60-plussers komen israelische wetenschappers tot de conclusie dat het beschermende effect van de vierde prik niet langer dan zes weken aanhoudt: https://www.nejm.org/doi/full/10.1056/NEJMoa2201570
IC140
Berichten: 564
Lid geworden op: do 28 mar 2013, 10:46
Locatie: Amsterdam

Re: Coronavirus

Bericht door IC140 »

Graag wel volledig quoten. De conclusie van het onderzoek is dat de bescherming tegen infectie na 6 weken grotendeels is verdwenen, maar de bescherming tegen ernstige ziekte op peil blijft (zowel ten opzichte van 3x geprikte als ten opzichte van de controle groep).
waldo79
Berichten: 7654
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Coronavirus

Bericht door waldo79 »

umbusko schreef: wo 13 apr 2022, 19:22
Tom024 schreef: di 12 apr 2022, 19:44 Per 14 april worden in Tsjechië de coronamaatregelen voor zover ik kan overzien compleet afgeschaft. In het OV is per die datum een mondkapje ook niet meer verplicht.
Dit klopt, ook bijna niemand draagt het vanavond nog, zelfs het personeel al niet meer. Dat geven ze ook gewoon toe, "ja, we hebben er al wel genoeg van". :')
Op het moment dat het afschaffen van het mondkapje wordt aangekondigd is het lastig om nog op de draagplicht toe te zien. En dat het personeel de draagplicht zat is kan me voorstellen. Zij worden geacht onder hun hele dienst een kapje te dragen.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50917
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Suus »

Duitsland still going strong. De conductrice van de Metronom gaf zelfs aan dat FFP2 nog verplicht is in het OV in Niedersachsen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Kalil Nieuw
Berichten: 1474
Lid geworden op: za 07 aug 2021, 13:37
Locatie: Charlois
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Kalil Nieuw »

Mijn YouTube kanaal TramFreakNetherlands: https://m.youtube.com/channel/UCtsVzk2B-MMOAOz5SWp4zRQ

Mijn instagram: tramfanaat_rotterdam
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6036
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: Coronavirus

Bericht door AppleMoose »

Ik hoop dat dat plan niet doorgaat...
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
WSM
Berichten: 1403
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:59

Re: Coronavirus

Bericht door WSM »

Het blijft apart dat groepen die zelf niet tot nauwelijks last hebben van corona wederom het slachtoffer moeten zijn van maatregelen om anderen te beschermen.

Terwijl groepen die er voor kiezen om onnodige gezondheidsrisico's te lopen geen strobreed in de weg wordt gelegd.

Met een bejaardenklok en een keiharde BMI-lockdown komen de maatregelen wel bij de groepen waar ze thuishoren.
§ 6. Het passeren van rode seinen

Artikel 33

1.Lichtseinen die rood licht uitstralen mogen alleen voorbijgereden worden, indien de bestuurder van de treindienstleider een aanwijzing Stoptonend sein heeft gekregen.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13210
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Coronavirus

Bericht door Z2N »

Tuurlijk, en long covid is een illusie, en komt ook alleen maar voor mij 55+'ers van 150 kilo. :roll:
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
WSM
Berichten: 1403
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:59

Re: Coronavirus

Bericht door WSM »

De realiteit is dat corona toch wel blijft rondgaan. Iedereen zal het vroeg of laat krijgen. Bang voor long covid? Lekker thuisblijven!
§ 6. Het passeren van rode seinen

Artikel 33

1.Lichtseinen die rood licht uitstralen mogen alleen voorbijgereden worden, indien de bestuurder van de treindienstleider een aanwijzing Stoptonend sein heeft gekregen.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13552
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Coronavirus

Bericht door Wubbo »

Want die mensen die niet thuisblijven en toch (long) covid krijgen kosten de maatschappij helemaal niets? Of moeten ze dat dan ook maar zelf betalen omdat ze ook thuis hadden kunnen blijven?

Als we met het verschuiven van een week vakantie een deel van die maatschappelijke kosten kunnen voorkomen lijkt dat me een prima maatregel. Ik zie ook niet zo snel wat het probleem is om dit niet te doen. Het is niet zo dat alle scholieren de hele zomervakantie van huis zijn, een deel van die tijd werken de ouders ook door. Dat kan rond de kerst ook.
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8864
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door ArrivaBas »

Op het eerste gezicht klinkt het verschuiven van één vakantieweek als een goed idee. Het heeft alleen logistiek enorm veel voeten in aarde. Beide vakanties zijn voor de meeste bedrijven al weken met een lagere productiviteit, die met een kortere zomervakantie alleen nog maar lager wordt. Dat verschil haal je alleen niet in met een langere kerstvakantie.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50917
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Suus »

De productiviteit van bedrijven gaat pas echt omlaag als je de scholen moet sluiten vanwege slechte pandemiebestrijding. Bovendien zorgt de huidige lange zomervakantie voor kinderen met leerachterstanden vaak voor leerwinstverlies. Voor docenten zijn er uiteraard wel nadelen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10596
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Coronavirus

Bericht door trolly »

WSM schreef: za 16 apr 2022, 07:48 Het blijft apart dat groepen die zelf niet tot nauwelijks last hebben van corona wederom het slachtoffer moeten zijn van maatregelen om anderen te beschermen.
Al die slachtoffers van een weekje minder vakantie hier en een weekje vakantie langer daar — onmenselijk leed inderdaad.
WSM schreef: za 16 apr 2022, 07:48 Terwijl groepen die er voor kiezen om onnodige gezondheidsrisico's te lopen geen strobreed in de weg wordt gelegd.
Verplicht vaccineren, helemaal met je eens _O-
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6036
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: Coronavirus

Bericht door AppleMoose »

De verlengde kerstvakantie levert precies niks op. De afgelopen twee jaar waren de scholen rond de kerstvakantie langer dan die drie weken dicht en toch schoten de besmettingscijfers door het dak. Als het kabinet de scholen zo lang mogelijk open wil houden, moeten ze tijdig andere maatregelen nemen in de herfst. Iets wat ze de afgelopen twee jaar niet gedaan hebben.

Ik ben niet van plan om vanwege falend overheidsbeleid een week van de zomervakantie in te leveren waarin de kans op mooi weer groot is, waarin ik op vakantie kan gaan of leuke dingen kan doen buiten de deur, voor een week in de kou en waarin waarschijnlijk alles dicht is, evenals de grenzen. :N

Voor bedrijven wordt het in de zomervakantie ook proppen om iedereen met kinderen op vakantie te laten gaan en toch het bedrijf draaiende te houden. De druk op de toeristische sector wordt daarmee ook groter en dus duurder voor de klant.

Als ze zonodig de kerstvakantie willen verlengen, prop dan alle studiedagen in die derde week. Wordt het onderwijsprogramma ook niet om de haverklap onderbroken door die onzindagen :pos: Dát lijkt mij nou echt een win-winsituatie :pos:
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
Gebruikersavatar
ICE11
Berichten: 2853
Lid geworden op: ma 05 mei 2014, 23:57
Locatie: Aken

Re: Coronavirus

Bericht door ICE11 »

Z2N schreef: za 16 apr 2022, 07:50 Tuurlijk, en long covid is een illusie, en komt ook alleen maar voor mij 55+'ers van 150 kilo. :roll:
Een studie van de universiteit Essen kwam inderdaad tot de conclusie, dat long covid vaak psychosomatisch is: https://www.mdr.de/nachrichten/deutschl ... r-100.html (en dan de nieuws van 16:11)
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13210
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Coronavirus

Bericht door Z2N »

Long Covid als een state of mind, dat verklaart natuurlijk de littekenvorming op mijn longspieren. (A)
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
en-es
Berichten: 4484
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Coronavirus

Bericht door en-es »

Ik was net in Aken maar ik kreeg de indruk dat mondkapjes dragen daar vrijwillig is.
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10596
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Coronavirus

Bericht door trolly »

Z2N schreef: za 16 apr 2022, 14:14 Long Covid als een state of mind, dat verklaart natuurlijk de littekenvorming op mijn longspieren. (A)
:Y

Allemaal aanstelleritis, ICE11 blíjft het herhalen.
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13552
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Coronavirus

Bericht door Wubbo »

Ik zal aan mijn collega die al bijna 2 jaar in de ziektewet zit en nog steeds geen boek kan lezen omdat zijn concentratieboog nog niet lang genoeg is doorgeven dat het alleen maar tussen zijn oren zit. Kan hij vast waarderen :pos:
Gebruikersavatar
ICE11
Berichten: 2853
Lid geworden op: ma 05 mei 2014, 23:57
Locatie: Aken

Re: Coronavirus

Bericht door ICE11 »

Z2N schreef: za 16 apr 2022, 14:14 Long Covid als een state of mind, dat verklaart natuurlijk de littekenvorming op mijn longspieren. (A)
Daarom staat daar ja ook vaak en niet altijd.... :Y
en-es schreef: za 16 apr 2022, 16:29 Ik was net in Aken maar ik kreeg de indruk dat mondkapjes dragen daar vrijwillig is.
Klopt, behalve in het OV, bij de arts, in het ziekenhuis en als in winkels/restaurants de eigenaar het met behulp van zijn huisrecht zelf bepaald.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 112 gasten