Coronavirus

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Alargule

Re: Coronavirus

Bericht door Alargule »

Hoe is dat een antwoord op mijn vraag? Of moet ik dat als een 'nee' interpreteren?
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Coronavirus

Bericht door ODRAIL »

Suus schreef: do 29 apr 2021, 12:48 Ik heb nog ergens een geel vaccinatiepaspoort bij mijn ouders liggen. Ik moet alleen nog een keer mijn naam en geslacht erop laten aanpassen, geen idee waar dat moet (A)
Je kunt voor aanschaf van het vaccinatiepaspoort terecht bij het RIVM. En dus zul je daar ook wel terecht kunnen voor veranderingen.

https://www.zoover.nl/blog/tips/hoe-kom ... tieboekje/
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Suus »

Vanochtend is iemand die in de rij stond voor de Testpaviljoen Ahoy van de GGD RR overleden. De teststraat is de rest van de ochtend gesloten geweest voor politie-onderzoek. https://www.rijnmond.nl/nieuws/1204609/ ... jdensgeval
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Coronavirus

Bericht door Hainje »

VIRM schreef: do 29 apr 2021, 09:07 Helaas valt dat tegen, want de uitstoot van broeikasgassen is weer aan het stijgen. Een gemiste kans dus.
Zo snel gaan transities nu ook weer niet. :p
🍉
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Coronavirus

Bericht door ODRAIL »

isadora schreef: wo 28 apr 2021, 18:00 De tweede injectie zit er ook in. Nu nog twee weken voordat het middel optimaal werkt.
Fijn voor je. Hoop zelf de eerste prik aanstaande dinsdag te krijgen.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13109
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Coronavirus

Bericht door Z2N »

Wat een verrassing: stap 2 van het openingsplan wordt ten minste 1 week uitgesteld (nu.nl).
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
rikthoff
Berichten: 305
Lid geworden op: wo 26 dec 2018, 12:15

Re: Coronavirus

Bericht door rikthoff »

De ministers hebben ook zin in een meivakantie, even de overuren opmaken die ze met het notulendebat gedraaid hebben ;)

En verder is er wat overijverig belastinggeld over de balk gegooid ingekocht door vaertje staet...
https://www.volkskrant.nl/nieuws-achter ... ~b7be8ca6/
dennistd
Berichten: 5527
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Coronavirus

Bericht door dennistd »

Een optie is om een deel van de vorig jaar aangeschafte voorraden weer te vernietigen. Dat zou volgens kenners van de markt verstandig zijn om zo te besparen op de kosten van opslag.
Heeft de overheid dan werkelijk nergens leegstaande panden waar ze dat spul neer kunnen zetten? :roll:
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Suus »

De overheid heeft ruimte zat, maar het probleem is dat ze de goederen boven de marktprijzen moeten verkopen om de markt niet te verstoren en dat ze ook nog met 850 miljoen items zitten die nog niet voor gebruik goedgekeurd zijn.

Bij het op geboortejaar prikken is Nederland inmiddels aangekomen bij 1962.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Durashift
Berichten: 5633
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Coronavirus

Bericht door Durashift »

Instellingen kunnen toch wel wat minder bestellen bij hun reguliere leveranciers en dan bijkopen bij dat LCH om zodoende de voorraden wat af te bouwen?
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Coronavirus

Bericht door Hainje »

Of doneren aan de ontwikkelingslanden. *O*
🍉
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6458
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Daantje »

Durashift schreef: za 01 mei 2021, 15:13 Instellingen kunnen toch wel wat minder bestellen bij hun reguliere leveranciers en dan bijkopen bij dat LCH om zodoende de voorraden wat af te bouwen?
Je mag alleen maar bestellen via het LCH, niet via een andere weg.
WSM
Berichten: 1403
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:59

Re: Coronavirus

Bericht door WSM »

Hainje schreef: za 01 mei 2021, 15:25 Of doneren aan de ontwikkelingslanden. *O*
Precies. Dat zou pas echt 'samen tegen corona' zijn :pos:.
§ 6. Het passeren van rode seinen

Artikel 33

1.Lichtseinen die rood licht uitstralen mogen alleen voorbijgereden worden, indien de bestuurder van de treindienstleider een aanwijzing Stoptonend sein heeft gekregen.
Durashift
Berichten: 5633
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Coronavirus

Bericht door Durashift »

Daantje schreef: za 01 mei 2021, 16:08
Durashift schreef: za 01 mei 2021, 15:13 Instellingen kunnen toch wel wat minder bestellen bij hun reguliere leveranciers en dan bijkopen bij dat LCH om zodoende de voorraden wat af te bouwen?
Je mag alleen maar bestellen via het LCH, niet via een andere weg.
Dat staat in dat artikel toch anders beschreven.
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6458
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Daantje »

Ik weet dat bij ons op werk vooral handschoenen nog lastig zijn en dat staat er idd wel maar verder zijn wij dan misschien te braaf om nog niet zelf te bestellen rechtstreeks bij de leverancier
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Daniel »

Handschoenen zijn sowieso lastig te krijgen momenteel, dat beperkt zich niet tot de ziekenhuizen.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
en-es
Berichten: 4413
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Coronavirus

Bericht door en-es »

Vorige week een brief gekregen met de uitnodiging om een vaccinatie-afspraak te maken. Dus ik online proberen die afspraak te maken. Krijg ik een bericht dat dit niet mogelijk is :X :X
VIRM
Berichten: 7568
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Coronavirus

Bericht door VIRM »

WSM schreef: za 01 mei 2021, 16:50
Hainje schreef: za 01 mei 2021, 15:25 Of doneren aan de ontwikkelingslanden. *O*
Precies. Dat zou pas echt 'samen tegen corona' zijn :pos:.
Yup, daar heb je toch gewoon een programma van de VN voor?
Beul van de blindegeleidelijn
Gebruikersavatar
ICE11
Berichten: 2816
Lid geworden op: ma 05 mei 2014, 23:57
Locatie: Aken

Re: Coronavirus

Bericht door ICE11 »

Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13109
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Coronavirus

Bericht door Z2N »

In Nieuwsuur zat zonet een arts-microbioloog van de bloedbank Sanquin, die onderzoek doet naar de mate van immuniteit bij de bloedonoren. Op basis van de gegevens van de bloeddonoren schat Sanquin nu in dat tegen juli mogelijk al groepsimmuniteit bereikt wordt. Bij de groep van 40- tot 60-jarigen van de immuniteit nu nog tegen, maar over de hele linie stijgt het nu snel (in april 12 procentpunt meer donoren die immuun zijn). Én: bij de mensen die in de eerste golf ziek zijn geweest zijn bijna altijd nu nog antistoffen aantoonbaar (twitter linkje naar Nieuwsuur-gesprek hier). *O*
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Suus »

Ik vond hier niets positiefs aan. De ouderen zijn beschermd met vaccins, de jongeren voelen zich ongrijpbaar door het virus en de overheid denkt door die twee groepen dat het de tijd is voor versoepelingen. De grote groep mensen voor wie een besmetting ernstig kan uitpakken zijn de sjaak en die laten zich niet horen, want ploeteren voort.

https://nos.nl/nieuwsuur/artikel/237928 ... isicogroep
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13109
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Coronavirus

Bericht door Z2N »

Ik zou ook niet direct de vlag uithangen en alles van het slot gooien (het idee alleen al lijkt me doodeng), maar het toont wel aan dat we op een goed pad zitten. Nog een paar maanden volhouden dus, maar het ziet ernaar uit dat we toch die 'mooie zomer' krijgen.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Coronavirus

Bericht door ODRAIL »

Goed nieuws:

Vanochtend de eerste prik gekregen *O* .

Over vijf weken volgt de tweede.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13109
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Coronavirus

Bericht door Z2N »

Nog meer goed nieuws: de eerste uitnodigingen voor vaccinaties van de griepprikgroep gaan donderdag op de mat vallen. Vanaf dan worden er elke dag 175.000 mensen uitgenodigd (RIVM).
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5812
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: Coronavirus

Bericht door isadora »

Ah, kan dus uitkijken naar mijn derde uitnodiging.
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 46 gasten