Coronavirus

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Coronavirus

Bericht door ODRAIL »

Zelf haal ik mijn FFP2 maskers gewoon bij Kruidvat. Die kleurtjes hoeven van mij niet zo (al zijn ze wel leuk).
VIRM
Berichten: 7570
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Coronavirus

Bericht door VIRM »

Klaasje schreef: ma 03 okt 2022, 11:18
Z2N schreef: ma 03 okt 2022, 09:43 FFP2 is de standaard voor zorgpersoneel dat met coronapatiënten werkt bij aerosolvormende handelingen, en in ruimten met een verhoogd risico op verspreiding via aerosolen (RIVM). De kans op besmetting in een bus is door het dragen van een FFP2-mondkapje significant kleiner, zelfs als die niet nul is. En persoonlijk probeer ik herbesmetting zo lang mogelijk voor mij uit te schuiven, het herstel duurt bij mij bewezen 'ietsjes' langer. (A)
Dank!
Het verkleint de kans. Maar je kunt het ook niet voor de volle honderd procent uitsluiten. ;)


Suus schreef: ma 03 okt 2022, 07:43 Heb vanochtend ook de laatste doos van vier dozen van 20 maskers aangebroken. Wordt tijd nieuwe te bestellen.

Ik draag sinds vorige week weer maskers in het OV. De metro’s zitten vol en mensen zijn aan het hoesten, echt niet normaal.
Het viel mij gisteren ook weer op hoe druk de tram in Amsterdam was, en de trein daarna ook.
Beul van de blindegeleidelijn
umbusko
Donateur
Berichten: 5286
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Coronavirus

Bericht door umbusko »

Suus schreef: ma 03 okt 2022, 15:47 Ik was twee weken geleden verkouden, maar de coronatesten bleven negatief. In heel 2021 was ik niet verkouden en als we eerlijk zijn, dan is verkoudheid ook gewoon heel erg stom. Dus als ik met een vrolijk gekleurde FFP2-masker* de verkoudheid buiten de deur kan houden draag ik die dingen met liefde.

*Ik heb blauwe en groene, en ik ga nog rode bestellen.
Can confirm, ik zit nu ook met een nare verkoudheid thuis. :x Maar ik vermoed dat de bruiloft waar ik afgelopen vrijdag was de boosdoener is (toen voelde ik me overigens nog kiplekker), en het is ook weer zo wat om bij een bruiloftsfeest een FFP2-masker op te zetten.
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6458
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Daantje »

Ik ben wel echt flink ziek van de corona. Vanmorgen zonder koorts wakker geworden, hopelijk blijft dat zo. Nog wel hoesten en snotteren en mijn smaak en reuk zijn grotendeels weg. Hoop dat dit toch het begin is van herstel.
Gebruikersavatar
ICE11
Berichten: 2816
Lid geworden op: ma 05 mei 2014, 23:57
Locatie: Aken

Re: Coronavirus

Bericht door ICE11 »

De shoppingtour van de Duitse regering was dan toch iets te intens....: Rond 800 miljoenen mondkapjes en rond 4,6 miljonen vaccinatiedoses hebben hun vervaldatum bereikt en moeten de prullenbak in.
Tom024
OVNL-beheerder
Berichten: 3434
Lid geworden op: zo 22 feb 2015, 09:37

Re: Coronavirus

Bericht door Tom024 »

Het advies om thuis te blijven bij klachten is ook alweer massaal vergeten? Of zit de trein waarin ik nu zit vol zit met zeehonden ofzo?
Gebruikersavatar
TffpaA
Berichten: 3039
Lid geworden op: ma 10 jan 2022, 16:37

Re: Coronavirus

Bericht door TffpaA »

De Lenie 't Hart Express naar Pieterburen *O*
🗣
gkw1969
Berichten: 1735
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:40
Locatie: Deventer

Re: Coronavirus

Bericht door gkw1969 »

Tom024 schreef: zo 09 okt 2022, 09:17 Het advies om thuis te blijven bij klachten is ook alweer massaal vergeten? Of zit de trein waarin ik nu zit vol zit met zeehonden ofzo?
Mensen zijn van mening: "als ik een mondkapje draag dan besmet ik ook niemand". Ik krijg steeds meer het gevoel dat mensen dat denken, zeker ouderen. En durven ze dus met mondkapje op naar buiten
When you're tired of London, you're tired of life
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Suus »

Tom024 schreef:Het advies om thuis te blijven bij klachten is ook alweer massaal vergeten? Of zit de trein waarin ik nu zit vol zit met zeehonden ofzo?
Treinen lijken soms meer A-Seal dan een trein inderdaad :roll:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
en-es
Berichten: 4413
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Coronavirus

Bericht door en-es »

In Zwitserland viel me op dat een aantal winkels bij het desinfectiepompje een bordje hebben waarop staat dat je handen desinfecteren verplicht is. Al had ik niet het idee dat iedereen zich daaraan hield.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Coronavirus

Bericht door ODRAIL »

Tom024 schreef: zo 09 okt 2022, 09:17 Het advies om thuis te blijven bij klachten is ook alweer massaal vergeten? Of zit de trein waarin ik nu zit vol zit met zeehonden ofzo?
Dat de treinen vol zitten met zeehonden is al een paar weken zo hoor.

Overigens blaf ik ook weer als een zeehond, maar de zelftesten die ik de aflopen drie dagen gedaan heb waren allen negatief.
umbusko
Donateur
Berichten: 5286
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Coronavirus

Bericht door umbusko »

gkw1969 schreef: zo 09 okt 2022, 10:04
Tom024 schreef: zo 09 okt 2022, 09:17 Het advies om thuis te blijven bij klachten is ook alweer massaal vergeten? Of zit de trein waarin ik nu zit vol zit met zeehonden ofzo?
Mensen zijn van mening: "als ik een mondkapje draag dan besmet ik ook niemand". Ik krijg steeds meer het gevoel dat mensen dat denken, zeker ouderen. En durven ze dus met mondkapje op naar buiten
Misschien ligt het aan mij, maar ik kom toch echt meer zeehonden dan mondkapjesdragers tegen de laatste tijd. En de categorieën overlappen ook niet per se.
Chrysa
Berichten: 7987
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Coronavirus

Bericht door Chrysa »

en-es schreef: zo 09 okt 2022, 10:24 In Zwitserland viel me op dat een aantal winkels bij het desinfectiepompje een bordje hebben waarop staat dat je handen desinfecteren verplicht is. Al had ik niet het idee dat iedereen zich daaraan hield.
Die zijn nog een overblijfsel van vorig jaar. Toen stonden er nog veel meer en waren ze ook daadwerkelijk gevuld.
DDietzen
Berichten: 1306
Lid geworden op: wo 09 aug 2017, 12:58

Re: Coronavirus

Bericht door DDietzen »

umbusko schreef: zo 09 okt 2022, 12:04
gkw1969 schreef: zo 09 okt 2022, 10:04
Tom024 schreef: zo 09 okt 2022, 09:17 Het advies om thuis te blijven bij klachten is ook alweer massaal vergeten? Of zit de trein waarin ik nu zit vol zit met zeehonden ofzo?
Mensen zijn van mening: "als ik een mondkapje draag dan besmet ik ook niemand". Ik krijg steeds meer het gevoel dat mensen dat denken, zeker ouderen. En durven ze dus met mondkapje op naar buiten
Misschien ligt het aan mij, maar ik kom toch echt meer zeehonden dan mondkapjesdragers tegen de laatste tijd. En de categorieën overlappen ook niet per se.
Ik heb in een maand lang forenzen maar éénmaal een zeehond met een mondkapje meegemaakt, dat was dan overigens wel meteen een FFP2. Überhaupt kom ik maar ongeveer één- à tweemaal per dag een mondkapje tegen, terwijl de zeehonden vele malen frequenter zijn. As we speak zit ik in een halfvolle DDZ-stiltezone met zeker vier verschillende zeehonden in training voor de EK estafettehoesten. Echt stil wordt het dus niet :')
WSM
Berichten: 1403
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:59

Re: Coronavirus

Bericht door WSM »

Er heerst van alles op het moment, dus mensen kunnen best gewoon verkouden zijn.

Als je er last van hebt blijf je toch gewoon thuis?
§ 6. Het passeren van rode seinen

Artikel 33

1.Lichtseinen die rood licht uitstralen mogen alleen voorbijgereden worden, indien de bestuurder van de treindienstleider een aanwijzing Stoptonend sein heeft gekregen.
Gebruikersavatar
TffpaA
Berichten: 3039
Lid geworden op: ma 10 jan 2022, 16:37

Re: Coronavirus

Bericht door TffpaA »

Dat is dus het hele probleem: dat doen ze niet.
🗣
Philip
Berichten: 322
Lid geworden op: do 27 mei 2021, 18:37

Re: Coronavirus

Bericht door Philip »

WSM schreef: zo 09 okt 2022, 20:57 Er heerst van alles op het moment, dus mensen kunnen best gewoon verkouden zijn.

Als je er last van hebt blijf je toch gewoon thuis?
Als je negatief bent getest, hoef je toch niet thuis te blijven?
WSM
Berichten: 1403
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:59

Re: Coronavirus

Bericht door WSM »

Dat is toch ook het hele idee van testen?

Als je geen corona hebt hoef je niet thuis te blijven en kun je bijvoorbeeld ook gewoon naar je werk.
§ 6. Het passeren van rode seinen

Artikel 33

1.Lichtseinen die rood licht uitstralen mogen alleen voorbijgereden worden, indien de bestuurder van de treindienstleider een aanwijzing Stoptonend sein heeft gekregen.
Gebruikersavatar
ICE11
Berichten: 2816
Lid geworden op: ma 05 mei 2014, 23:57
Locatie: Aken

Re: Coronavirus

Bericht door ICE11 »

WSM schreef: zo 09 okt 2022, 20:57 Er heerst van alles op het moment, dus mensen kunnen best gewoon verkouden zijn.
En omdat onze immuunsysteem door de diverse maatregelen van de afgelopen twee jaren inmiddels zelfs voor een gewone verkoudheid niet meer is getraind komt dat al eerder en erger dan ooit.
WSM
Berichten: 1403
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:59

Re: Coronavirus

Bericht door WSM »

Misschien ook maar verkoudheidsregels en griepregels invoeren dan -0-.
§ 6. Het passeren van rode seinen

Artikel 33

1.Lichtseinen die rood licht uitstralen mogen alleen voorbijgereden worden, indien de bestuurder van de treindienstleider een aanwijzing Stoptonend sein heeft gekregen.
Chrysa
Berichten: 7987
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Coronavirus

Bericht door Chrysa »

Ook de griep heb ik liever niet. :X
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Suus »

De coronathermometer stijgt, daarom is het waarschuwingsniveau gestegen van laag naar verhoogd, wat niveau 2 op een schaal van 4 is. Dit houdt ook in dat we een trede beklimmen van de escalatieladders die de sectoren hebben opgesteld.

https://nos.nl/l/2447945
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6458
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Daantje »

Gelukkig ben ik net weer uit isolatie en ben ik voorlopig wel weer even beschermd.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Daniel »

Dus ook een oproep aan de risicogroepen om de herhaalprik te halen... Maar net als bij de eerste vaccinatieronde laat de uitnodigingsbrief voor de griepprikgroep op zich wachten.
Die zou eerst eind september komen, toen eerste helft oktober. Maar nog niks gezien hier.
Ja, wel de oproep voor de griepprik zelf. Die komt wel altijd netjes op het verwachte moment.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5812
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: Coronavirus

Bericht door isadora »

Brief is hier gisteren op de mat gevallen.

Komende vrijdag hoor ik van de hematologe, wat er in mijn situatie het handigst is.
Ben een wandelende chemiefabriek, die bij elk vonkje kan exploderen.
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 36 gasten