Coronavirus

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Gebruikersavatar
ICE11
Berichten: 2816
Lid geworden op: ma 05 mei 2014, 23:57
Locatie: Aken

Re: Coronavirus

Bericht door ICE11 »

waldo79 schreef: do 23 sep 2021, 22:03 Omdat een vaccinatie niet inhoudt dat je niet besmet kunt raken en het vrijwaart je ook niet om ziek te worden. En ziek worden kan ook nog eens niet aan COVID19 te wijten zijn.
Ik denk Daantje bedoelt iets anders. Namelijk dat in het merendeel van de bevolking en blijkbaar ook de politiek de mening overweegt, dat gevaccineerden helemaal "ongevaarlijk" zijn. Ondanks dat hij nu klachten heeft hoeft hij toch niet verplicht getest te worden, mag met zijn QR-code gewoon de horeca of de bioscoop binnen lopen en kan daar dan het virus toch weer verspreiden. Dus brengt in feite de "3G"-maatregel niet de veiligheid die gesuggereerd wordt.
Bemined
Berichten: 5864
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: Coronavirus

Bericht door Bemined »

Nogmaals, nepnieuws, want je mag dus nog steeds niet met corona-gerelateerde klachten naar het café. Alleen vanwege de privacy kan men dat groene scherm niet intrekken, wat misschien maar goed is ook want er zijn ongetwijfeld mensen die het mogelijk verlies van een groen scherm als aanleiding zien zich niet te laten testen bij klachten.

Volgens de site van de rijksoverheid:
https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpe ... ndernemers
Om toegang te krijgen tot deze gelegenheden dient de ondernemer het coronatoegangsbewijs te scannen en het identiteitsbewijs van de bezoeker te vergelijken met de gegevens van de scan.
Ondernemers moeten deelnemers de gelegenheid bieden om hun contactgegevens achter te laten voor het bron- contactonderzoek. Daarnaast moet vooraf de gezondheidscheck uitgevoerd worden.
Pas als zowel het coronatoegangsbewijs als de gezondheidscheck een positieve uitkomst hebben mag je dus naar binnen.
PHS

Re: Coronavirus

Bericht door PHS »

-
Laatst gewijzigd door PHS op ma 18 dec 2023, 16:21, 2 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5812
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: Coronavirus

Bericht door isadora »

Bemined schreef: vr 24 sep 2021, 08:15 .....
Pas als zowel het coronatoegangsbewijs als de gezondheidscheck een positieve uitkomst hebben mag je dus naar binnen.
Hoe ziet dat "coronatoegangsbewijs" er eigenlijk uit?
Ik heb nu een vaccinatiekaart en een QR, is dat bewijs een derde document?
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Gebruikersavatar
ICE11
Berichten: 2816
Lid geworden op: ma 05 mei 2014, 23:57
Locatie: Aken

Re: Coronavirus

Bericht door ICE11 »

Bemined schreef: vr 24 sep 2021, 08:15 Pas als zowel het coronatoegangsbewijs als de gezondheidscheck een positieve uitkomst hebben mag je dus naar binnen.
Omdat wij hier zo een gezondheidscheck als richtlijn niet kennen heb ik even de link van de rijksoverheid gelezen. Eerlijk gezegd heb ik toch twijfels dat iedereen zich daaraan houdt, want men moet af en toe hoesten of niezen, vooral tijdens herfst en winter, en dan zou het halve land nergens meer binnen mogen....
IC140
Berichten: 564
Lid geworden op: do 28 mar 2013, 10:46
Locatie: Amsterdam

Re: Coronavirus

Bericht door IC140 »

isadora schreef:
Bemined schreef: vr 24 sep 2021, 08:15 .....
Pas als zowel het coronatoegangsbewijs als de gezondheidscheck een positieve uitkomst hebben mag je dus naar binnen.
Hoe ziet dat "coronatoegangsbewijs" er eigenlijk uit?
Ik heb nu een vaccinatiekaart en een QR, is dat bewijs een derde document?
Het coronatoegangsbewijs is een vaccinatiebewijs, herstelbewijs óf testbewijs. In de vorm van een QR code in de CoronaCheck-app (of equivalenten uit andere EU landen) of een geprinte QR code.
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10510
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Coronavirus

Bericht door trolly »

PHS schreef: vr 24 sep 2021, 08:26En waarom zou je nog, als zelfs de conducteurs/handhavers tegenwoordig kinkapjes dragen?
Die vraag is eigenlijk vrij eenvoudig te beantwoorden. Als je het dragen van een mondkapje als een misplaatst carnavalsmasker ziet, dat je enkel opzet omdat de wetgever dat verplicht terwijl toezichthouders die verplichting handhaven dan is er — net zoals dat voor anderemaatregelen geldt — makkelijk aan te ontkomen. Je gaat dan wel voorbij aan de functie die dergelijke maatregelen hebben bij de bestrijding van de pandemie, namelijk de virusoverdracht beperken.

Elke individuele maatregel heeft uiteraard iets krampachtigs en is een grotere of kleinere aanslag op de individuele vrijheid. Die discussie is mooi te voeren op het internet, in de tweede kamer of op het Museumplein. Argumentje hier, argumentje daar: kijk hoe we de minister met de mooie schoenen de kast opjagen.

Maar het lastige van zo'n virus is, dat het geen oortjes heeft, en het zich van geen enkel argument iets aantrekt. Het enige dat er tegen helpt is het beperken van overdracht — door afstand of afscherming en het beperken van contacten — en vaccinatie. Spitsvondigheid en ontkenning van die principes garandered daarentegen een optimale verspreiding, met als bonus het risico op het ontstaan van virulentere varianten.
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
PHS

Re: Coronavirus

Bericht door PHS »

-
Laatst gewijzigd door PHS op ma 18 dec 2023, 16:22, 1 keer totaal gewijzigd.
Etienne
Donateur
Berichten: 7907
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Etienne »

Vandaag maar eens een afspraak ingeschoten met 'Testen voor Toegang' -0-

Zal wel niet de enige keer worden de komende tijd......
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
en-es
Berichten: 4413
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Coronavirus

Bericht door en-es »

Minister van justitie Ferd Grapperhaus heeft horecazaken gedreigd dat ze sluiting riskeren als ze niet QR codes controleren.
Alargule

Re: Coronavirus

Bericht door Alargule »

Terecht.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Daniel »

PHS schreef: vr 24 sep 2021, 20:07 Op het achtuurjournaal werd net gezegd dat de coronapas ook voor het museum verplicht is, wat dus niet zo is. Lekker bezig, NOS :')
Tja, als je op die pagina kijkt die jij linkt staat er dus eerst dat je voor toegang tot culturele voorzieningen een coronapas nodig hebt. Pas ergens onderaan staan de musea als uitzondering vermeld.

Er ontstaan sowieso wel bijzondere situaties her en der: zit je op het terras van een restaurant dan heb je een coronabewijs nodig als je binnen moet afrekenen. Maar als je door dezelfde deur binnen gaat om je afhaalbestelling af te halen en af te rekenen dan heb je geen coronabewijs nodig...
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8796
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door ArrivaBas »

Noorwegen heft per vandaag alle binnenlandse coronamaatregelen op. De inreisbeperkingen blijven nog wel van kracht.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10510
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Coronavirus

Bericht door trolly »

Etienne schreef: vr 24 sep 2021, 20:07 Vandaag maar eens een afspraak ingeschoten met 'Testen voor Toegang' -0-

Zal wel niet de enige keer worden de komende tijd......
De andere optie is geen optie?
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
PHS

Re: Coronavirus

Bericht door PHS »

-
Laatst gewijzigd door PHS op ma 18 dec 2023, 16:22, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6458
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Daantje »

Ik snap nou ook nog niet hoe het zit met sportkantines. Ik dacht dat het daar ook geldt maar nog niets gehoord van het bestuur van mijn sportvereniging.
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5812
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: Coronavirus

Bericht door isadora »

Zo, vandaag aangekomen op Schiphol na een dag Georgië, een kleine week Armenië en een week Oekraïne.
Allemaal landen met een behoorlijk hoog percentage besmettingen.

Bij aankomst op Schiphol de volgende controles.
Allereerst een soldaat, die graag het paspoort wil zien.
Daarna paspoortcontrole, niks vragen over covid, alleen een knikkende beambte.

En daarna bagage halen, door douane, en thuis.

Vervolgens ticket naar Antwerpen, en daar zit ik nu, en ook onderweg nergens een enkele check.
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Daniel »

De eerder door PHS geplaatste link heeft het expliciet over publiek bij professionele sportwedstrijden. Publiek bij amateurwedstrijden en "de beoefening van sport" zijn expliciet uitgezonderd.

De specifieke pagina over sport maakt het niet veel duidelijker. Deels kan het bestuur van de sportvereniging ook nog besluiten dat het bewijs verplicht is: https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpe ... wijs/sport
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6458
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Daantje »

Maar hier staat in de eerste alinea ook sportkantines https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpe ... venementen

En als ik als scheidsrechter optreed, dan ben ik geen sporter maar ook geen publiek?
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Daniel »

Tja da's dus het hele probleem: er staat niet overal hetzelfde. Ik kwam zelfs een bericht tegen waarin werd vermeld dat de regels "mogelijk na de persconferentie van 14 september" zouden veranderen, ook lekker verouderd dus.
Als scheidsrechter lijkt me dat je onder de werknemers valt en dus geen bewijs nodig hebt.

Maar sowieso is de boel gewoon zo krom als wat: als je op het terras bij een hotel zit en je wilt binnen naar de WC heb je bijvoorbeeld geen coronapas nodig als je een kamer geboekt hebt, maar wel als je geen kamer geboekt hebt. Wil je in het hotel in het restaurant eten dan heeft echter wel weer iedereen een coronapas nodig.
Er zijn dus zoveel mits/tenzij zaken dat het me bijna niet meer te controleren lijkt of een bedrijf zich aan de regels houdt.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21269
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Coronavirus

Bericht door Meltrain »

Etienne schreef: vr 24 sep 2021, 20:07 Vandaag maar eens een afspraak ingeschoten met 'Testen voor Toegang' -0-
Dat heb ik vorige week ook eens gedaan: ik maakte om 12:00 de afspraak, kon om 12:30 terecht en had om 12:45 de (negatieve) uitslag. :D
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Nitein-Repart
Berichten: 3469
Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
Locatie: DTC

Re: Coronavirus

Bericht door Nitein-Repart »

ArrivaBas schreef: vr 24 sep 2021, 21:11 Noorwegen heft per vandaag alle binnenlandse coronamaatregelen op. De inreisbeperkingen blijven nog wel van kracht.
Volgens mij gaan Zweden en Ierland op korte termijn toch ook alle coronamaatregelen schrappen en ook Vlaanderen staat er behoorlijk goed voor en zou wellicht op 1 november alle coronamaatregelen schrappen. Brussel blijft in België toch een zorgenkindje en Wallonië staat er ook minder goed voor dan Vlaanderen.
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
Nitein-Repart
Berichten: 3469
Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
Locatie: DTC

Re: Coronavirus

Bericht door Nitein-Repart »

Meltrain schreef: vr 24 sep 2021, 22:40
Etienne schreef: vr 24 sep 2021, 20:07 Vandaag maar eens een afspraak ingeschoten met 'Testen voor Toegang' -0-
Dat heb ik vorige week ook eens gedaan: ik maakte om 12:00 de afspraak, kon om 12:30 terecht en had om 12:45 de (negatieve) uitslag. :D
Zijn jullie nog niet gevaccineerd dan?
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21269
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Coronavirus

Bericht door Meltrain »

Ik wel, maar ik ging een weekendje weg met vrienden en we wilden (voor 90% zeker) weten dat we geen Corona hadden, dus hebben we allemaal voor de zekerheid een test gedaan. :)
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Coronavirus

Bericht door Ardan »

Telefoontje op de zaak vanmiddag.
"Goedemiddag, we hebben volgende week voor vier personen gereserveerd voor een zakelijke afspraak, maar één iemand heeft zich niet laten vaccineren, hoe staan jullie daar tegenover?"

"Met een negatieve test of bij genezing na één vaccinatie kan ook een groen vinkje worden gekregen."

"Ja nou diegene wil zich niet laten testen bij de GGD want dat is zo'n gedoe allemaal. Misschien wil die wel een zelftestje doen ofzo"

Of andere gasten vanavond:
"Ja, jullie gaan dat ook controleren ja? Want vaccineren is voor ons geen optie hoor. Dus dan moeten we testen? Hmm nou ja dat zien we ook niet zitten elke keer, maar we gaan zo graag uit eten..."

Echt, sommige mensen wil je toch eens graag goed de les lezen maar je blijft professioneel....

Oh en dan zijn er ook nog zo veel mensen de afgelopen week geweest die dachten dat de QR-code-regel al was ingegaan.
Ik doe ook maar wat
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 51 gasten