Coronavirus

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Suus »

isadora schreef:Het enige waar we nog een beetje van op aan kunnen is de chaos.
Eerlijk gezegd vind ik de boel de afgelopen weken redelijk ordentelijk verlopen. De politiek is niet aan zijn eigen maatregelen aan het zagen en de boosters worden in hoog tempo gezet. Het had eerder gemoeten, maar het voelt op dit moment in Nederland niet meer hulpeloos aan zoals eind oktober.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Tom024
OVNL-beheerder
Berichten: 3434
Lid geworden op: zo 22 feb 2015, 09:37

Re: Coronavirus

Bericht door Tom024 »

PHS schreef: di 11 jan 2022, 12:11 In mijn ogen is het Nederlandse coronabeleid ontzettend beroerd sinds afgelopen zomer (daarvoor deden we het redelijk). De grootste fouten zijn 1) het te laat beginnen met boosters, 2) het onvoorspelbare, steeds wijzigende beleid tijdens de deltagolf, 3) de onnodig harde lockdown tijdens de omikrongolf en 4) dat sinds het begin van de coronacrisis de capaciteit van de IC niet is uitgebreid.
Met een exponentiële groei van het aantal besmettingen kun je je IC-capaciteit wel opgeschaald hebben, maar op den duur houdt het ook dan op, sneller dan je denkt.

Tevens: https://beterdanhugo.nl/ (A)
Klaasje
Berichten: 7128
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: Coronavirus

Bericht door Klaasje »

Exponentiële groei houdt natuurlijk automatisch op als iedereen aan de beurt is geweest. Op het moment dat je dat punt eerder bereikt dan dat de IC's een goed gevuld zijn hoef je daar geen maatregelen voor te houden. Dan kan je alsnog sturen op aantallen mensen in quarantaine of drukte op de verpleegafdelingen in ziekenhuizen maar voor de IC-opnames hoef je dat dan dus niet te doen.
PHS

Re: Coronavirus

Bericht door PHS »

-
Laatst gewijzigd door PHS op ma 18 dec 2023, 16:03, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Suus »

Voor de tweede week op rij is Nederlands Europees kampioen boosteren *O*

Vorige week werden 1,9 miljoen prikken gezet, goed voor 10,8 boosterprikken per 100 inwoners. Afgelopen week zijn Spanje, Portugal, Hongarije en Cyprus ingehaald in totaal aantal boosterprikken per 100 inwoners.

Bron: liveblog Volkskrant: https://www.volkskrant.nl/nieuws-achter ... ~bd3fa99a/
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
WSM
Berichten: 1403
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:59

Re: Coronavirus

Bericht door WSM »

Wat hebben we hier aan? Krijgen we ditmaal wel prik voor prik onze vrijheid terug?

Ondertussen is de rest van de wereld nog het wachten op de eerste en tweede dosis. -0-
§ 6. Het passeren van rode seinen

Artikel 33

1.Lichtseinen die rood licht uitstralen mogen alleen voorbijgereden worden, indien de bestuurder van de treindienstleider een aanwijzing Stoptonend sein heeft gekregen.
Kalil Nieuw
Berichten: 1471
Lid geworden op: za 07 aug 2021, 13:37
Locatie: Charlois
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Kalil Nieuw »

Het zou eventueel wel het aantal ziekenhuisopnames kunnen verlagen. Dan zijn versoepelingen wel eerder mogelijk.
Mijn YouTube kanaal TramFreakNetherlands: https://m.youtube.com/channel/UCtsVzk2B-MMOAOz5SWp4zRQ

Mijn instagram: tramfanaat_rotterdam
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5812
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: Coronavirus

Bericht door isadora »

Ik schat, dat Kuijpers de ernst van de zaak anders ziet.
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Jef400
Berichten: 5763
Lid geworden op: ma 06 jun 2011, 18:46

Re: Coronavirus

Bericht door Jef400 »

De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5812
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: Coronavirus

Bericht door isadora »

Klaarblijkelijk is die nederwiet zo gek nog niet:
Delen van cannabis kunnen voorkomen dat het coronavirus gezonde cellen in het lichaam binnendringt. Dat blijkt uit een laboratoriumstudie die de Universiteit van Oregon in de VS heeft uitgevoerd en die is gepubliceerd in het Journal of Nature Products.
Bron: NOS-liveblog
https://nos.nl/liveblog/2412765-ministe ... iningskamp
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Gebruikersavatar
ICE11
Berichten: 2816
Lid geworden op: ma 05 mei 2014, 23:57
Locatie: Aken

Re: Coronavirus

Bericht door ICE11 »

De plannen van de stoplichtcoalitie om cannabis te legaliseren zijn dus in werkelijkheid een uitgekiend plan tegen Corona! _O-
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5812
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: Coronavirus

Bericht door isadora »

"Er zijn ondertussen tig voorbeelden van mensen die een verschil zien. Natuurlijk, dat is geen formeel wetenschappelijk bewijs. Maar het kan geen kwaad om het wel te doen en je vangt er mogelijk meer virusdeeltjes mee."
Bron:NOS-liveblog:
https://nos.nl/liveblog/2412765-overijs ... onferentie

Op basis van deze theorie zou ik denken, swabberswipe dan gelijk alle andere lichaamsopeningen mee.
Dan heb je de meest optimale vangst.
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Suus »

Wel, de meeste mensen dragen een bipskapje over een aantal van die andere openingen en al bijna net zo vaak twee. Dus daar zal je waarschijnlijk wat minder virus vinden (A)
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
VIRM
Berichten: 7568
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Coronavirus

Bericht door VIRM »

Het gaat dus de goede kant op. Maar hoe zit het in landen waar de vaccinatiegraad een heel stuk lager ligt?
Beul van de blindegeleidelijn
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10510
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Coronavirus

Bericht door trolly »

Suus schreef: wo 12 jan 2022, 21:10 Wel, de meeste mensen dragen een bipskapje [...]
:N

Kontkapje.
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Kalil Nieuw
Berichten: 1471
Lid geworden op: za 07 aug 2021, 13:37
Locatie: Charlois
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Kalil Nieuw »

Zit dat dan retelekker? :roll:
Mijn YouTube kanaal TramFreakNetherlands: https://m.youtube.com/channel/UCtsVzk2B-MMOAOz5SWp4zRQ

Mijn instagram: tramfanaat_rotterdam
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Coronavirus

Bericht door Hainje »

:mrgreen:
🍉
DDietzen
Berichten: 1306
Lid geworden op: wo 09 aug 2017, 12:58

Re: Coronavirus

Bericht door DDietzen »

Wat een zeikdiscussie dit weer _O_
jelmerrr
Berichten: 1809
Lid geworden op: za 16 jan 2016, 17:21

Re: Coronavirus

Bericht door jelmerrr »

Hoelang duurt het voordat je een vaccinatiebewijs in de check app kunt zetten? (van de booster)
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13109
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Coronavirus

Bericht door Z2N »

Meestal een dagje, als de vaccinatie in MijnRIVM te zien is kan ie ook in de app geladen worden (via het plusje).
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
jelmerrr
Berichten: 1809
Lid geworden op: za 16 jan 2016, 17:21

Re: Coronavirus

Bericht door jelmerrr »

Top, jammer dat er verder geen telefoonnummer is die je kunt bellen. Alleen voor het verzetten van afspraak of de maatregelen

Edit: blijkbaar is het nu veranderd na twee weken.

Dus nu kunnen mensen die ouder zijn allemaal direct naar buitenland maar omdat ik jonger ben mag ik niet een dagje de grens over om een fietstocht te maken?
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13109
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Coronavirus

Bericht door Z2N »

Wat bedoel je?
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
jelmerrr
Berichten: 1809
Lid geworden op: za 16 jan 2016, 17:21

Re: Coronavirus

Bericht door jelmerrr »

Je mag alleen met 2g+ Duitsland in rijden nu, en ik heb in Twente nog geen kans gehad om me eerder te vaccineren buiten mijn werktijd
Kalil Nieuw
Berichten: 1471
Lid geworden op: za 07 aug 2021, 13:37
Locatie: Charlois
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Kalil Nieuw »

Breaking: versoepelingen aan het licht voor winkels, kappers, sport en onderwijs

https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/politie ... en-kappers

En hieruit blijkt dat de horeca nog wel opslot blijft. -0-
Mijn YouTube kanaal TramFreakNetherlands: https://m.youtube.com/channel/UCtsVzk2B-MMOAOz5SWp4zRQ

Mijn instagram: tramfanaat_rotterdam
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13109
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Coronavirus

Bericht door Z2N »

Ze moesten wel: het viel natuurlijk niet uit te leggen dat in Breda winkelen levensgevaarlijk is, maar in Antwerpen ondanks hogere besmettingscijfers Nederlanders van harte welkom worden geheten. Zelf ben ik wel blij dat de Uni weer terug open mag, al zal dat voor het huidige semester weinig meer veranderen.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 44 gasten