Coronavirus

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Coronavirus

Bericht door Aking »

Met Corona on the side?
Tom024
OVNL-beheerder
Berichten: 3463
Lid geworden op: zo 22 feb 2015, 09:37

Re: Coronavirus

Bericht door Tom024 »

Nee, een kopstootje. 8-)
VIRM
Berichten: 7602
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Coronavirus

Bericht door VIRM »

Ik zou wel verse broodjes van de bakker verwachten.
Beul van de blindegeleidelijn
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50900
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Suus »

Het gerucht is nu dat in zes veiligheidsregio’s in de horeca om middernacht het licht aan moet en binnen een uur de zaak moet verlaten.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Chrysa
Berichten: 7996
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Coronavirus

Bericht door Chrysa »

Want dat gaat helpen. :')

Groetjes uit een oranje reisgebied trouwens. Ik moet zeggen, alle contact met anderen vermijden is wel een stuk beter voor m'n portemonnee. :mrgreen:
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: Coronavirus

Bericht door Stefan »

Ik wou eigenlijk mijn vader een bezoekje brengen, maar aangezien ik tegenwoordig in Duisburg woon en mijn vader nog steeds bij Rotterdam, gaat dat 'm even niet worden. :')
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50900
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Suus »

Nu weten we eigenlijk nog niet alles, om 20:00 komen er nog zes persconferenties :|
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15347
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Coronavirus

Bericht door ODRAIL »

Hadden die regionale maatregelen niet gewoon om 19:00 bekend kunnen worden?
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50900
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Suus »

In ieder geval is al bekend dat het BOA-korps van de diverse gemeentes in de VR RR weer enthousiast boetes gaan schrijven. Met een beetje pech full Schiedam-modus...
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13187
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Coronavirus

Bericht door Z2N »

In het Verenigd Koninkrijk wordt ondertussen op hoog niveau gesproken over een nieuwe lockdown. De Engelse regering overweegt wat het zelf een "circuit-break" (kortsluiting) noemt: twee weken beperkingen om op straat te komen en gesloten horeca, terwijl scholen en de meeste werkplekken open blijven. Een besluit daarover zou volgende week genomen kunnen worden (BBC). Boven de grens in Schotland heeft eerste minister Nicola Stugeon gisteren een duidelijke vooraankondiging gegeven: "I want to give the nation advance notice that the coming days are likely to see some hard but necessary decisions", er komen zware maatregelen aan (The Scotsman).
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50900
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Suus »

Twee gebieden in Duitsland zitten boven de kritische waarde van een zevendaags gemiddelde van 50 besmettingen per 100.000 inwoners. Het gaat om de stad Würzburg in Bayern en het Landkreis Cloppenburg in Niedersachsen. Deze gebieden gaan nu in zachte lockdown: horeca vroeger dicht, nachtelijke verboden op alcohol, toerisme verboden, samenscholingen zeer beperkt van omvang.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
cassie127
Berichten: 6585
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door cassie127 »

ArrivaBas schreef: do 17 sep 2020, 16:42 Wasbare stoffen mondkapjes zijn in elke winkel te vinden, van de supermarkt tot de HEMA of de Zeeman.
Bij de ALDI niet hoor... Wij sturen klanten door naar de winkel naast ons die 100 mondkapjes voor €9,99 verkoopt. (Verkopen ze ook online voor dat bedrag)
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
en-es
Berichten: 4458
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Coronavirus

Bericht door en-es »

De Britten schakelen een tandje bij: http://bbc.com/news/uk-54221953
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50900
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Suus »

De Britten hebben in augustus overheidssubsidie gegeven op uit eten gaan in restaurants. Ik sluit niet uit dat een deel van de opleving te wijten is aan de enorme drukte die dat eind augustus gaf in de horeca.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Durashift
Berichten: 5644
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Coronavirus

Bericht door Durashift »

Suus schreef: vr 18 sep 2020, 19:29 In ieder geval is al bekend dat het BOA-korps van de diverse gemeentes in de VR RR weer enthousiast boetes gaan schrijven. (..)
Ja, had iemand hun dan gesommeerd om het enthousiasme tijdens de zomermaanden te beperken?

Nee, vast niet. Zal wel komen doordat de BOA's ook hun (welverdiende) vakantie genoten hebben.. en de capaciteit nu weer op voldoende sterkte is om de corona noodverordening regels te handhaven. Zeg dat dan, voorzitter van de vr, in plaats van ons, als burgers, vermanend toe te spreken dat 'wij' het hebben laten verslappen.. :evil:
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21347
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Coronavirus

Bericht door Meltrain »

Ja, want je hoeft je natuurlijk alleen aan regels te houden als er actief op gecontroleerd wordt. :mrgreen:
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Durashift
Berichten: 5644
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Coronavirus

Bericht door Durashift »

Nope.. dus daarom ook: waarom is er, kennelijk, gekozen om minder te handhaven in de afgelopen zomer?
Want dat is wel wat men, naar mijn mening, indirect zegt door nu te melden dat er strenger gehandhaafd gaat worden.
Waarom? Voor dat ene uurtje eerder dicht in de horeca zal het weinig zoden aan de dijk zetten. Sterker, uit het verleden m.b.t. horeca problematieken is toch wel gebleken dat enigszins gespreide eindtijden het beste werkt qua crowdmanagement?
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10555
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Coronavirus

Bericht door trolly »

Denk je niet dat andere coranamaatregels weinig zin hebben als er een crowd gemanaged moet worden?

Is het echt zo lastig zelf na te denken, in plaats van alle verantwoordelijkheid aan Den Haag, Mikossen en BOA's af te schuiven, en direct ook maar te gaan janken dat ze het verkeerd doen?
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6032
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: Coronavirus

Bericht door AppleMoose »

Zelf verantwoordelijkheid nemen is voor Nederlanders alleen maar leuk als het goed gaat en ze er zelf voordeel bij hebben. Zodra er iets tegenvalt of het gaat niet goed dan is het de schuld van de ander.
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
umbusko
Donateur
Berichten: 5313
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Coronavirus

Bericht door umbusko »

Het is vooral heel Nederlands om een enorme waarde te hechten aan regeltjes en met het opgeheven vingertje te wijzen. En dan ontstaan er twee kampen: het kamp "hij/zij houdt zich niet aan ieder regeltje, skande, pek en veren !!1!", en het kamp: "we mogen niet met meer dan 3 personen samenkomen, maar wel met 10 sporten, dus we gaan met zijn vijven in het park "sporten" en dan mag het wel". Beide kampen hebben een enorme focus op de regels (100% volgen of "legaal" omzeilen), maar de achterliggende gedachte achter die regels lijkt voor geen van beide kampen ertoe te doen. :roll:

(En dan heb je natuurlijk nog het kamp "wij zijn wel normaal". :mrgreen: )
Durashift
Berichten: 5644
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Coronavirus

Bericht door Durashift »

trolly schreef: zo 20 sep 2020, 17:04 (..) , en direct ook maar te gaan janken dat ze het verkeerd doen?
Man, ik jank niet dat ze het verkeerd doen. Ik vind gewoon dat overheden het eerlijke verhaal moeten vertellen. Zoals met de mondkapjes schaarste.

Maar goed, kritische noten of een andere gedachtegang worden hier veelal niet gewaardeerd, merk ik al weer.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13187
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Coronavirus

Bericht door Z2N »

Het is ondertussen wel persoonlijk merkbaar dat de tweede golf bezig is: ik zit in een van de commissies van mijn studievereniging dit jaar, en daarvoor wouden we de eerste vergadering fysiek doen. Van de zeven mensen hebben er nu al twee moeten afmelden voor woensdag, omdat er nog getest moet worden, een derde heeft de uitslag al binnen (negatief). De personen in kwestie zijn niet in elkaars buurt geweest, het enige dat ze gemeen hebben is dat ze Utrechts student zijn. :roll:
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13032
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Coronavirus

Bericht door Ardan »

Mja, ik heb ook al twee parttimers gehad die in quarantaine zijn geweest in afwachting van het testresultaat van een gezinslid met verschijnselen, steeds met een negatief resultaat (dus positief voor hen. Verwarrende zaken dit.)

Of het was werkschuw gedrag. Dat kan ook.
Ik doe ook maar wat
cassie127
Berichten: 6585
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door cassie127 »

Zoals het er nu naar uitziet moet ik ook even een paar dagen in Quarantaine... Aangezien een gezinslid bij mij nu van zaterdag op zondag ineens behoorlijk last heeft van verkoudheid en keelpijn
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50900
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Suus »

Z2N schreef:Het is ondertussen wel persoonlijk merkbaar dat de tweede golf bezig is: ik zit in een van de commissies van mijn studievereniging dit jaar, en daarvoor wouden we de eerste vergadering fysiek doen. Van de zeven mensen hebben er nu al twee moeten afmelden voor woensdag, omdat er nog getest moet worden, een derde heeft de uitslag al binnen (negatief). De personen in kwestie zijn niet in elkaars buurt geweest, het enige dat ze gemeen hebben is dat ze Utrechts student zijn. :roll:
Er stond zaterdag een leuk geschreven verhaal over corona in een Utrechts studentenhuis in de Volkskrant: https://www.volkskrant.nl/a-b1f63966

De angst lijkt vooral groot voor stapelquarantaine, niet voor de ziekte zelf?
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 150 gasten