Coronavirus

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
PHS

Re: Coronavirus

Bericht door PHS »

-
Laatst gewijzigd door PHS op ma 18 dec 2023, 16:34, 1 keer totaal gewijzigd.
Alargule

Re: Coronavirus

Bericht door Alargule »

Stuitend, deze totaal ongepaste vergelijking met de situatie van de Joden in de Tweede Wereldoorlog.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13175
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Coronavirus

Bericht door Z2N »

De CDU is ook zo enorm progressief. _O-
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
PHS

Re: Coronavirus

Bericht door PHS »

-
Laatst gewijzigd door PHS op ma 18 dec 2023, 16:34, 1 keer totaal gewijzigd.
Alargule

Re: Coronavirus

Bericht door Alargule »

Stellen dat de Joden werden "uitgesloten" op basis van hun "overtuiging" laat vooral zien hoe diep je hebt zitten slapen tijdens je geschiedenisklassen. Verder vind ik deze vergelijking totaal niet de moeite waard voor een inhoudelijke discussie.
Gebruikersavatar
ICE11
Berichten: 2832
Lid geworden op: ma 05 mei 2014, 23:57
Locatie: Aken

Re: Coronavirus

Bericht door ICE11 »

en-es schreef: di 27 jul 2021, 09:19 Een maatschappij waar de niet-gevaccineerden buitenspel staan?
Dit is juist de bedoeling als men een interview met minister Braun (Kanzleramt) van eergisteren bekijkt: https://www.bild.de/politik/inland/poli ... 5798152849

De voorzitter van de artsenbond in Rheinland-Pfalz is met zijn eisen onlangs zelfs nog een stuk verder gegaan, van hem is de uitspraak, dat niet-gevaccineerden een gevaar voor de maatschappij zijn (dus rhetorisch hetzelfde als een misdadiger) en hij eist zelfs, da niet-gevaccineerden helemaal niet meer mogen reizen:

https://www.zdf.de/nachrichten/panorama ... e-104.html
Gebruikersavatar
ICE11
Berichten: 2832
Lid geworden op: ma 05 mei 2014, 23:57
Locatie: Aken

Re: Coronavirus

Bericht door ICE11 »

PHS schreef: di 27 jul 2021, 10:10 Duitsland gaat dit opzicht een stuk minder ver, omdat men alleen beperkingen wil gaan opleggen bij een hoog aantal besmettingen. Dat is toch wel een verschil Z2N.
Ik vrees dat eventuele beperkingen onafhankelijk van de aantal besmettingen zullen zijn. Inmiddels hebben bij voorbeeld ook organisatoren van grote events (concerten etc.) aangekondigd, dat zij helemaal geen probleem ermee zouden hebben dat alleen gevaccineerden toegang krijgen.
PHS schreef: di 27 jul 2021, 10:10 Je kunt echter niet ontkennen dat in landen als Frankrijk en Italië voor het eerst sinds de Tweede Wereldoorlog een groot deel van de bevolking wordt uitgesloten van het openbare leven op basis van hun overtuiging.
Ik zal het eerder met de situatie in autoritaire landen vergelijken. Diegene, die niet onvoorwaardelijk de overtuiging van de regering naleeft, staat onder kritieke observatie en heeft voelbare beperkingen van zijn dagelijkse leven.
Laatst gewijzigd door ICE11 op di 27 jul 2021, 10:28, 2 keer totaal gewijzigd.
PHS

Re: Coronavirus

Bericht door PHS »

-
Laatst gewijzigd door PHS op ma 18 dec 2023, 16:34, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13175
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Coronavirus

Bericht door Z2N »

Nee, dat doen ze niet. Er is namelijk geen stellige overtuiging dat ongevaccineerden "untermenschen" zijn die niet verbeterd kunnen worden. In tegenstelling tot religie is het coronavirus wél een ziekte die onbedoeld slachtoffers kan maken, vandaar dat in sommige landen (waaronder dus Frankrijk en Italië) een vaccinatieplicht komt voor die beroepen waar mensen een gevaar kunnen vormen. De maatregelen zijn slechts tijdelijk (in Frankrijk tot 30 september, tenzij het parlement of de rechter anders bepaalt), en op enkele beroepen na altijd te omzeilen met een negatieve test.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Gebruikersavatar
ICE11
Berichten: 2832
Lid geworden op: ma 05 mei 2014, 23:57
Locatie: Aken

Re: Coronavirus

Bericht door ICE11 »

Dat de maatregelen tijdelijk zijn dat horen wij nu al meer dan een jaar...... -0-
PHS

Re: Coronavirus

Bericht door PHS »

-
Laatst gewijzigd door PHS op ma 18 dec 2023, 16:34, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50890
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Suus »

De huidige golf is puur ontstaan uit misinformatie. Deels misinformatie uit onze overheid, die te veel restricties te snel ophief en domme dingen deed als Dansen met Janssen.

Maar onderschat echt niet de misinformatie verspreid door huichelaars als Willem Engel, Robert Jensen en Hans van Tellingen die roepen dat ivermectine helpt tegen een coronabesmetting en vaccineren dus niet nodig is. Maar in Nederland waren 90% van de mensen die nu door een coronabesmetting in het ziekenhuis liggen niet volledig beschermd door vaccins op het moment van besmetting, terwijl het percentage volledig gevaccineerden richting de 50% gaat.

Ook heb ik nog wel een ander curieus probleem met "wappies", namelijk het constante dreigen met een tribunaal, demonstreren met gele zespuntige sterren op kleding en de tientallen verhalen dat steeds vier mensen in hun vriendenkring die gevaccineerd zijn, daarna dood zijn neergevallen. Wie valt hier nu wie lastig eigenlijk?
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10531
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Coronavirus

Bericht door trolly »

PHS schreef: di 27 jul 2021, 10:49 Dit is precies waar ik tegenaan loop, en waarom ik met zo'n stekelige vergelijking kom. Want ik als sommigen hoor - waaronder op dit forum - dan krijg ik toch echt de indruk dat voorstanders van deze maatregelen flink neerkijken op andere mensen die zich niet vaccineren. Voorbeelden van hier zijn dat mensen die geen vaccin halen 'wappies' zijn, en dat een tweedeling in de samenleving een 'goed plan' is. Dit soort morele superioriteitsgevoelens van het ene deel van de bevolking over het andere deel kwamen ook voor in Nazi-Duitsland, in Zuid-Afrika ten tijde van de Apartheid en nu in Israël tegen de Palestijnen. En dat is een pad dat ik niet wil opgaan, ook al laat ik mij wel vaccineren.
Wie zich niet wil laten vaccineren vormt een gevaar voor anderen. Om die anderen te beschermen wordt de weigeraar bij hen weggehouden. De weigeraar kan zelf het initiatief nemen om die situatie te beeindigen. Elke vergelijking met de holocaust is hysterisch en kwetsend.
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Alargule

Re: Coronavirus

Bericht door Alargule »

Precies.
Chrysa
Berichten: 7996
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Coronavirus

Bericht door Chrysa »

PHS schreef: di 27 jul 2021, 09:52 Daar lijkt het wel op, vooral progressieve partijen zijn voorstander. Men lijkt al bezig de bordjes 'Verboden voor joden' van zolder te halen. Alleen 'joden' doorstrepen en vervangen door 'ongevaccineerden', en klaar!
Fraai hoor :neg:
Gebruikersavatar
ICE11
Berichten: 2832
Lid geworden op: ma 05 mei 2014, 23:57
Locatie: Aken

Re: Coronavirus

Bericht door ICE11 »

PHS schreef: di 27 jul 2021, 10:49 Dit is precies waar ik tegenaan loop, en waarom ik met zo'n stekelige vergelijking kom. Want ik als sommigen hoor - waaronder op dit forum - dan krijg ik toch echt de indruk dat voorstanders van deze maatregelen flink neerkijken op andere mensen die zich niet vaccineren.
:pos:

"Ik ben en goede burger, ik doe wat de regering wil . Jij niet, en dus hebt je ook geen rechten." :Y
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21340
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Coronavirus

Bericht door Meltrain »

Eerder: "Ik ben een goede burger en ik probeer ervoor te zorgen dat anderen niet ziek worden. Jij niet, en dus willen we graag dat je aantoont dat je niet ziek bent zodat je anderen niet kunt besmetten."
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Jef400
Berichten: 5763
Lid geworden op: ma 06 jun 2011, 18:46

Re: Coronavirus

Bericht door Jef400 »

Maar mensen; heeft voor de rest iedereen zich hier al minimaal 1x laten prikken?
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
PHS

Re: Coronavirus

Bericht door PHS »

-
Laatst gewijzigd door PHS op ma 18 dec 2023, 16:34, 1 keer totaal gewijzigd.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Coronavirus

Bericht door Aking »

Jef400 schreef: di 27 jul 2021, 13:17 Maar mensen; heeft voor de rest iedereen zich hier al minimaal 1x laten prikken?
Want wat doet dat er toe?
VIRM
Berichten: 7597
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Coronavirus

Bericht door VIRM »

ICE11 schreef: di 27 jul 2021, 10:38 Dat de maatregelen tijdelijk zijn dat horen wij nu al meer dan een jaar...... -0-
Wat had je dan verwacht? Dat je een pandemie even in een maandje de kop kunt indrukken?
Beul van de blindegeleidelijn
Dennenboom
Berichten: 1675
Lid geworden op: ma 30 jan 2012, 21:23

Re: Coronavirus

Bericht door Dennenboom »

De Spaanse griep duurde ook bijna twee jaar.
en-es
Berichten: 4448
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Coronavirus

Bericht door en-es »

Ik denk dat we er volgend jaar ook nog mee bezig zijn. En ja, mijn twee prikken plus chip zitten er al in. *O*
Dennenboom
Berichten: 1675
Lid geworden op: ma 30 jan 2012, 21:23

Re: Coronavirus

Bericht door Dennenboom »

Best wel handig. Kunnen we straks ook ons reissaldo van de OV Chipkaart overzetten. Alleen weet ik niet of je er meerdere kortingsproducten tegelijk op kunt zetten.
Laatst gewijzigd door Dennenboom op di 27 jul 2021, 13:52, 1 keer totaal gewijzigd.
hauptbahnhof
Berichten: 3922
Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00

Re: Coronavirus

Bericht door hauptbahnhof »

Waarom wordt er hier gedaan alsof mensen die zich laten vaccineren het voor de ander doen?
Natuurlijk is er een klein gedeelte die dat denkt maar vraag maar om je heen....

"ik laat me vaccineren zodat ik op vakantie kan, zodat ik meer vrijheid heb, omdat ik de huidige maatregelen zat ben". Niet "omdat ik mezelf en anderen van het virus wil beschermen" :roll:
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 24 gasten